Jakie auta trują nas najbardziej?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez brii » 22 lis 2007, 16:53

Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez marek » 22 lis 2007, 16:59

dla mnie to jest śmieszne ta cała emisja. Bo ona zależy w dużej mierze od kierowcy a nie od auta. A poza tym gdzieś wyliczyli że czterech ludzi w aucie wydziela więcej CO2 niż samochód którym jadą. I dlaczego nikt nie patrzy też na ciężarówki, autobusy itd?

Koncerny wprowadzają systemy Stop&Go, odzyskiwanie energii z hamowania itd. po to aby obniżyć LABORATORYJNĄ wartość emisji, która jest podawana w danych technicznych auta.

A życie pokazuje że nie da się uzyskać takiego zużycia jak podaje fabryka i np jeden samochód w naszych warunkach będzie palił 10% więcej od zadeklarowanego a inny będzie palił 25% więcej itd...

Mi wg Spritmonitora wychodzi średnio 301g/km :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez brii » 22 lis 2007, 17:10

marek napisał(a):A życie pokazuje że nie da się uzyskać takiego zużycia jak podaje fabryka i np jeden samochód w naszych warunkach będzie palił 10% więcej od zadeklarowanego a inny będzie palił 25% więcej itd...

Z powyższym się nie zgadzam – ostatnio udaje mi się spalać o 10% mniej niż deklarują producenci (wg. norm ISO) – odpowiedni styl jazdy ;)

Prawie wszystko zależy od kierowcy – jesli silnik producenta X będzie emitował procentowo mniej C02 niż silnik producenta Y to ten sam kierowaca jadąc tak samo samochodem Y wyemituje tego tlenku mniej :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez marek » 22 lis 2007, 17:13

brii napisał(a):Z powyższym się nie zgadzam – ostatnio udaje mi się spalać o 10% mniej niż deklarują producenci (wg. norm ISO) – odpowiedni styl jazdy



no dobra, równie dobrze mogę dopisac do tego powyższego że mniej też się da. Chodzi mi o generalną sytuację, że nikt nie jeździ wg norm – bo nie ma na to warunków, nikt nie jest szkolony w ten sposób itd itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Straight Edge Boy » 22 lis 2007, 17:15

jednych śmieszy puszczanie bąków w autobusie innych kalekie dziecko a innych jeszcze śmieszy "ta cała emisja"

pozostawię to bez komenta .



widzę , że madzia w czołówce japońskich trucicieli :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 23:17
Posty: 44
Skąd: częstochowa
Auto: mazda 323 F 95r

Postprzez marek » 22 lis 2007, 17:16

brii napisał(a):jesli silnik producenta X będzie emitował procentowo mniej C02 niż silnik producenta Y to ten sam kierowaca jadąc tak samo samochodem Y wyemituje tego tlenku mniej


zakładając te same parametry samochodu, jego wyposażenie itd. jest na to tyle zmiennych ze nie możan powiedzieć że w Oplu Astrze 1.6 jesteś w stanie uzyskac tą samą emisję co np w Focusie 1,6 – mimo że na papierze któryś z tych samochodów ma niższe zużycie paliwa (czyli emisję CO2) to moze się okazać że ten sam styl jazdy da odwrotny skutek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez brii » 22 lis 2007, 17:24

Mimo wszystko lepiej próbować minimalizować emisję niż kłaść na to lachę ;)
Co do autobusów – sprawa prosta – one wogólnie nie spełniają norm – nie przeszłyby zwykłego badania technicznego, gdyby były badane na stacji innej niż "rodzimej" w przedsiębiorstwach komunikacji miejskiej/PKS... Zastanawiam się dlaczego jeszcze nikt się do tego nie przyczepił i nie cofnął tym stacjom uprawnień :| Podjerzewam, że chodzi o to, że gdyby im cofnąć uprawienia to autobusy zniknęłby z naszych ulic ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Globy » 22 lis 2007, 17:27

Najwiecej emituja producenci aut segmentu premium, bo maja sila rzeczy najwieksze silniki, nawet jesli sa to hybrydy (nad ktorymi nomen omen sikaja z radosci Amerykanie na swoich podworkach).

Moim zdaniem, mimo ze faktycznie ostatnimi miesiaca zaczela sie wrecz propaganda w swiatku prasy motoryzacyjnej na temat emisji, warto o tym mowic. Dziesiatki milionow samochodw skladaja sie na chociaz ulamek przyszlosci naszej planety. Odnioslbym to do drobiazgow w stylu sortowania smieci – mala rzecz a cieszy! Lepiej robic cokolwiek, niz nic.

Fakt jednak, ze wyscig na leb na szyje miedzy producentami o pare gramow dwutlenku wegla jest przerostem formy nad trescia. Lepsze juz sa chwyty marketingowe Renault i ich pieciogwiazdkowych aut.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez brii » 22 lis 2007, 17:50

<spoko>

Globy napisał(a):Lepsze juz sa chwyty marketingowe Renault i ich pieciogwiazdkowych aut.

No nie wiem czy ich podejście w ostatnich czasach można nazwać chwytami marketingowymi:
– ponad 90% masy samochodu nadaje się do powtórnego użycia
– bardzo rzadkie wymiany oleju silnikowego (30 000 – 50 000km)
– pierwszy samochód z segmentu D o emisji CO2 < 150g/100km
– rewelacyjne bezpieczeństwo aktywne i bierne
itd...
To nie są chwyty – to są fakty.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Globy » 22 lis 2007, 17:59

Oczywiscie sie zgadzam, chodzilo mi o rzeczowe zastosowanie ich jako konikow kampanii reklamowych – poniewaz przekladaja sie aktywnie na korzysc klienta. Za to szacunek dla Renault, mimo ze nad jakoscia musza jeszcze popracowac ;)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez brii » 22 lis 2007, 18:01

Mam nadzieję, że nowa Laguna pokaże, że nad jakością też poprawcowali :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Marco7 » 22 lis 2007, 18:14

<zeby>
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 00:08
Posty: 707 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: RX-8

Postprzez marek » 22 lis 2007, 18:41

brii napisał(a):ponad 90% masy samochodu nadaje się do powtórnego użycia


ale nie jest powtórnie użytkowane (w sensie recyklingu, a nie powtórnego użycia częsci)


brii napisał(a):pierwszy samochód z segmentu D o emisji CO2 < 150g/100km


na papierze. Dzis widziałem reklamę Lexusa Hybrid – 11 litrów w mieście przy 5 litrowym silniku – sprobuj uzyskać takie spalanie.

Auta hybrydowe powstają przede wszystkim aby "zamknąć usta" urzędnikom unijnym z komisji ochrony środowiska.

Jak wspomniałem wcześniej auta osobowe emitują zaledwie niewielki ułamek CO2, a do tego UE wykazuje się w tym względzie najlepszym wynikiem znacznie wyprzedzając Chiny czy USA.
Dlaczego my mielibyśmy jeździć dychawicznymi autami pokroju Smarta a USA ma się nam śmiać w twarz, bo sami to olewają?

Dodam jeszcze to że, fakt w gazetach ciągle się czyta o emisji, to w takim razie w dziennikach codziennie powinny być artykuły "kiedy elektrownie węglowe zastapimy atomowymi/wiatrowymi/innymi energooszczędnymi"

jakoś o tym się nie trąbi a przemysł jest głównym emitentem CO2 do atmosfery.

Tylko prawda jest taka że kierowcy to jest grupa społeczna od której najłatwiej coś uzyskać, jeździć zawsze będą. Fabryka przeniesie się do Chin i tam będzie sobie truć do woli a ludzie stracą pracę więc lepiej zostawić ich w spokoju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Sokool » 22 lis 2007, 19:32

marek napisał(a):Dzis widziałem reklamę Lexusa Hybrid – 11 litrów w mieście przy 5 litrowym silniku – sprobuj uzyskać takie spalanie.

Nie każdy jeździ jak Ty i śmiem twierdzić że parę osób by się znalazło :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez marek » 22 lis 2007, 19:43

Sokool napisał(a):Nie każdy jeździ jak Ty


no co ?? ja jeżdżę ekonomicznie, ale nie emeryt-style
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Maciej Loret » 22 lis 2007, 19:52

Globy napisał(a):Najwiecej emituja producenci aut segmentu premium, bo maja sila rzeczy najwieksze silniki


Prawie by się zgadzało... BMW, Mercedes... Tylko co tam robi Mazda??
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Czacha » 22 lis 2007, 20:13

Efekt cieplarniany to jak najbardziej pozytywne zjawisko – bez niego średnia temperatura na Ziemi byłaby poniżej zera. Ciepło w atmosferze zatrzymywane jest przez parę wodną (60% ciepła) oraz przez dwutlenek węgla (40%). Z całego CO2 znajdującego się w atmosferze to, co zostało wyemitowane przez przemysł i motoryzację stanowi jedynie... uwaga... 2,4%!!
Nie raz w historii naszej planety były okresy cieplejsze i zimniejsze – też przemysł to powodował?
Wyłącz światła – włącz myślenie
Nareszcie zamontowane dzienne <jupi> ....... Moja Madzia :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 23:30
Posty: 312
Skąd: Rybnik
Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97

Postprzez Don Corleone » 22 lis 2007, 20:37

marek napisał(a):Dzis widziałem reklamę Lexusa Hybrid – 11 litrów w mieście przy 5 litrowym silniku – sprobuj uzyskać takie spalanie.

No problem.
Miałem Lexusa LS400 bez żadnej hybrydy i bez bólu potrafiłem zrobić 10/100km (co nie znaczy że nie potrafiłem zrobić i 25/100 ale to przy średniej prędkości 215 :] )

Maciej Loret napisał(a):
Globy napisał(a):Najwiecej emituja producenci aut segmentu premium, bo maja sila rzeczy najwieksze silniki


Prawie by się zgadzało... BMW, Mercedes... Tylko co tam robi Mazda??


Wankle mają dużą emisję.

Czacha napisał(a):Efekt cieplarniany to jak najbardziej pozytywne zjawisko – bez niego średnia temperatura na Ziemi byłaby poniżej zera. Ciepło w atmosferze zatrzymywane jest przez parę wodną (60% ciepła) oraz przez dwutlenek węgla (40%). Z całego CO2 znajdującego się w atmosferze to, co zostało wyemitowane przez przemysł i motoryzację stanowi jedynie... uwaga... 2,4%
Nie raz w historii naszej planety były okresy cieplejsze i zimniejsze – też przemysł to powodował?


Aktualnie o ile się nie mylę mamy Interglacjał czyli ocieplenie się klimatu przed następnym zlodowaceniem. To jest normalne zjawisko.

Osobiście bardziej przejmowałbym się zanieczyszczeniem niż ociepleniem klimatu. W wielkich aglomeracjach ilość tlenu w powietrzu potrafi spaść do 19%. Jak w Mexicocity.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez Maciej Loret » 22 lis 2007, 21:00

Don Corleone napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):
Globy napisał(a):Najwiecej emituja producenci aut segmentu premium, bo maja sila rzeczy najwieksze silniki


Prawie by się zgadzało... BMW, Mercedes... Tylko co tam robi Mazda??


Wankle mają dużą emisję.


Miałem na myśli segment premium...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez marek » 22 lis 2007, 21:35

Don Corleone napisał(a):Lexusa LS400 bez żadnej hybrydy i bez bólu potrafiłem zrobić 10/100km


w mieście ? chyba żartujesz.

Jutro idę LS 400 sobie kupić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Moto