madzia szarpie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. pomocy

Postprzez Lukasz_zdw » 18 lis 2007, 13:25

Ja mam dokladnie ten sam problem co wy tyle ze tylko na PB. Teraz jak zrobilo sie chlodniej to zaczela mi tez gorzej odpalać rano. Nie wiem czy ta ma cos z tym wspolnego z szarpaniem ale jeszcze 3 dni temu łapała po 2 moze 3 obortach wału a teraz musze kreci i krecic i dopiero za 3 razem odpali a beznyny pol baku. Robilem dzisiaj test ECU i nie wykazał nic. a jednak auto szarpie przy gwaltownijszym dodaniu gazu i ujęciu, na postoju tez gdy wcisne energiczniej gaz to szarpnie autem po czym dopiero wchodzi na obroty. Trudno to opisać ale na PB silnik nie ma wogole dynamiki chodzi jak robur. Problem znika po przełączeniu na LPG. Myslalem ze sonda lambda poszła w pyry bo mam gaz I gen i nie mam emulatora sondy ale ECU wszystko wykluczylo. Zrobilem jeszcze jeden test. Odłączylem sonde lambda odpalilem auto i nic sie nie zmienilo auto szarpie jak szarpalo. Wogole nie ma roznicy w pracy silnika z sonda czy bez. A powinna byc jakaś roznica? Czy jak wu ją odłączycie to dzieje sie cos z silnikiem?? Bo u mnie nie, dodam ze mam 323F B6. Prosze poradźcie cos na to bo walcze z tym juz rok czasu:(
Lukasz_zdw
 

Postprzez Miclosch » 18 lis 2007, 20:18

Ja mam ten sam problem z szarpaniem, z tego co dowiedziałem sie na formum to najprawdopodobniej problem z czujnikiem połozenia przepustnicy. Nie wiem jak jest u was ale w mojej Mazdzie 121 tenze czujnik jest nierozbieralny. Zresztą odsyłam do tematu:

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=43696

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2006, 21:02
Posty: 103
Skąd: Warszawa - Mokotow
Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i

Postprzez Widelec » 18 lis 2007, 21:24

Norbert Grygier napisał(a):Jadę za tydzień akurat do W-wy i telefonicznie umówiłem się z fachowcem od japończyków -JAPAN SERWIS może on zdiagnozuje usterke .


jak już jedziesz do Wawy to do Jaksy :)
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez norbi226 » 19 lis 2007, 08:23

Witam.
Byłem w W-wie ale do ASO nie dojechałem.
Znajomy mechanik wujka znalazł przyczyne.Okazało się że aparat zapłonowy był przestawiony i coś z przepustnicą.Tam jest śrubka regulacyjna od góry na kluczyk imbus.Chyba była za mocno dokręcona.Tak więc przejechałem tyle kilometrów żeby mechanik w 10 minut używając tylko klucza uwolnił mnie z problemu.
Byłem u nas u tylu fachowców <glupek2> i jak komputer nic nie wykazał to wszystko niby jest ok.A okazało się że potrzebny jest kluczyk i sprawna głowa,a nie oprogramowanie i laptop.
Pozdrawiam wszystkich. <jupi> ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 paź 2007, 11:32
Posty: 5
Skąd: chojnice
Auto: Mazda MX-3 rok .1996 silnik1.6

Postprzez Lukasz_zdw » 19 lis 2007, 20:02

Jak mozna sprawdzic czy dziala regulator cisnienia paliwa?? Bo byc moze to jest przyczyną tego szarpania. Dzisiaj zauwazylem ze mimo tego ze podczas gwałtownego przycisniecia gazu auto szarpnie to przy przyspieszaniu z dolnych partii obrotow przy wcisnietym gazie i trzymaniu go w jednym miesjcu auto nie przyspiesza płynnie. Jest takie wrazenie jakby dostawal raz wiecej raz mniej paliwa. Trzymając gaz w jednym polozeniu auto nie rowno przyspiesza i czu ze silnikowi jest ciezko a jak ujme deligatnie gaz to rwie do przodu. Co robic?? nie wierze ze nikt nie mial takiego przypadku. Pozamienialem nawet swiece i przewody z innego auta i problem nie ustal. Moze aparat?? Ale na LPG zjawosko nie wystepuje. Przepływomierz zmieniany z auta w ktorym wszystko ejst ok wiec przepływka odpada. Jednym slowem dostaje kurwicy juz.
Lukasz_zdw
 

Postprzez Veyron » 19 lis 2007, 20:31

Ja niedawno mialem podobne problemy z zapolonem. Przy mocnym dodaniu gazu, autko dlawilo sie i wogole nie jechalo.Przy lekkim dodawaniu gazu jechalo wmiare dobrze. Dodatkowo przy zimnym silniku jechal bez problemu, jaks ie rozgrzal to zaczynal sie dlawic. Skrucenie przerwy w swiecach pomoglo ale na krotko. Przeplywka sprawna. Jezdzilem po specjalistach (nawer w ASO bylem) i nikt nie byl w stanie powiedziec o co chodzi. Ostatecznie poczytalem na fiorum, doszedlem do wniosku ze to na 90% cewka (koszt 180 zl), wykrecilem aparat, wymienilem cewke i autko smiga jak nowe:D
Moze wam tez pomoze.
Powodzenia
Driving is my EXTASY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2007, 12:52
Posty: 461
Skąd: Zagranica

Postprzez Lukasz_zdw » 19 lis 2007, 20:57

Hmm... zeby w moim przypadku tez bylo cos z aparatem zaplonowym badz z cewką to nie sądze bo na gazie mialbym tez ten problem a jednak wystepuje to tylko na PB. Moze sie myle mowiąc ze to mimo wszystko nie wina zaplonu jeśli tak to mnie poprawcie. Test ECU nie wykazal zadnego błędu moze wymiana filtra paliwa cos pomoze?? jakie są objawy przy zapchanym filtrze?? bo problemow z odpalaniem juz nie mam.
Lukasz_zdw
 

Postprzez architection » 21 lis 2007, 18:00

ja bym raczej powiedzial ze to sprzeglo... znajomy mial to samo i po regeneracji docisku i na nowej tarczy smiga jak trza
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 mar 2007, 00:59
Posty: 26
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 90' LPG

Postprzez kiki » 22 lis 2007, 10:28

mialem to samo wymiana swiec i kabli i hula jak burza a kable ngk polecam kazdemu
Choc nie jezdze juz mazda sentyment do tej marki na zawsze pozostanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 10:44
Posty: 145
Skąd: miasto świetej wieży
Auto: była mazda 323f,teraz audi a4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323