Wolne obroty – za niskie, drgania silnika, na pedale hamulca, gazu, lewarku

Postprzez Hazu » 19 lis 2007, 22:12

Poduszka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez lichy » 19 lis 2007, 22:35

Na silniku albo skrzyni biegów. Drgania przechodzą też na lewarek zmiany biegów?
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 19:15
Posty: 78
Skąd: Koszalin
Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi

Postprzez Yasiu22 » 19 lis 2007, 23:09

Któraś poduszka (lub poduszki) jest na wykończeniu. Drgania przechodzą na lewarek bo skrzynia jest połączona z silnikiem i przejmuje "drgania" silnika, dodatkowo ma swoją poduche (może nawet dwie). Musisz obejrzeć poduszki, jeśli któraś będzie siadnięta i sparciała to znalazłeś winowajce. Mój bracholek mając Fiata Tipo olał poduszki (miał wszystkie cztery do wymiany) i urwał belkę pod silnikiem <lol> hahaha
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 20:28
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Xedos6 1.6 16V CA 1994r.

Postprzez Pendziwiatr » 20 lis 2007, 09:04

Delikatne drgania są też na dźwigni zmiany biegów,ale najgorzej jest na kierownicy.Jak jest silnik zimny to niema zadnych drgań i przy odpalaniu nieczuć żadnego udezenia.Wszystko to przy ciepłym.Fajnie dzięki za rady,napewno się tym zajme i dam znać co wyszło ztego.Atak pozatym to może orientujecie się jakie koszta naprawy mogą być takiej unsterki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 20:41
Posty: 49
Skąd: Dolny Śląsk
Auto: MAZDA 626GE ROK96 1.8 16V

Postprzez Grzyby » 20 lis 2007, 11:22

Pendziwiatr Polecam lekturę następujących tematów:
FAQ
Regulamin działu 626/MX6
Szukajka

Potem popraw nazwę tematu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Krzysiek1980 » 20 lis 2007, 21:49

Pendziwiatr W mojej Mazdzie sa identyczne objawy co u ciebie. Tez na wolnych obrotach, nie falują, wszystko ok a czuc lekkie drgania. Tak przeczuwam ze to poduchy chociaz kiedys mechanik przy wymianie rozrządu mowil ze sprawdzal i sa ok ale jakos mu nie wierze :P Na zimnym silniku nie czuc bo obroty sa podwyższone. Ale jak na razie mi to bardzo nie przeszkadza, przyzwyczaiłem sie. A może ktos sie orientuje ile takie poduchy mogą kosztowac bo wyczytalem gdzieś ze nie są takie tanie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez Yasiu22 » 20 lis 2007, 22:06

No tanie nie są, nie wiem ile będą kosztować do Twojej mazdy ale do mojego starego Audi 80 jedna sztuka kosztowała mnie 95zł (miałem dwie boczne do wymiany) i były to jakieś zamienniki więc musisz sie liczyć ze jedna poduszka to przynajmniej 100zł mniej w portfelu (o ile nie lepiej) :D
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 20:28
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Xedos6 1.6 16V CA 1994r.

Postprzez nor » 21 lis 2007, 12:03

Sprawdzcie czy silnik pracuje na wszystkich cylindrach stawiam na świece (najnizszy koszt naprawy) i proste do sprawdzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez Pendziwiatr » 21 lis 2007, 22:54

Napewno jutro sprawdze,ale dodam ze zbiera sie raczej bez zazutów.Niewiem,moze na wolnych obrotach niepracuje na wszystkie cylindry,a po dodaniu gazu wszystko sie zmienia.Jest taka mozliwosc?Jestem laikiem wtych sprawach,wiec wybaczcie. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 20:41
Posty: 49
Skąd: Dolny Śląsk
Auto: MAZDA 626GE ROK96 1.8 16V

Postprzez Grzyby » 22 lis 2007, 16:36

Pendziwiatr – jako że jesteś nowy na forum tym razem poprawiłem temat za Ciebie.
Następnym razem będzie kosz.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Krzysiek1980 » 22 lis 2007, 19:20

świece to raczej nie są bo wymieniałem na NGK wraz z przewodami. Kiedyś na forum jakiś koleś pisał że może być uszkodzony jakiś przewód podciśnieniowy i łapać "lewe" powietrze. Ale sam nie wiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez SivvY » 15 gru 2007, 12:55

Witam, sprawa jest taka.
Mam za niskie obroty na jałowym i odczuwam drgania silnika.
Postanowiłem, więc wyregulować je zgodnie z instrukcją JimmyK'a


Czyli:

JimmyK napisał(a):Najpierw obowiązkowo tryb serwisowy, czyli zworka GND z TEN na kostce serwisowej (jest po prawej stronie, kawałek nad zbiorniczkiem wyrównawczym).
Oczywiście wszystko na włączonym i rozgrzanym silniku.
Wskazówka ma być delikatniutko powyżej 750 obr/min – po wyłączeniu trybu serwisowego. W trybie serwisowym, podczas ustawiania będą troszkę inne obroty, trzeba chwilke się pobawić .


I wszystko idzie dobrze aż do odłączenia trybu serwisowego, ponieważ obroty za każdym razem wracają do stanu przed regulacją. (Nie zapamiętuje tego, co robię w tryb. Serwisowym mimo ustawiania w nim nawet ok. 1000 obr.) Obroty po nagrzaniu to ok. 700.

Proszę o porady, co zrobić lub, co robię źle z góry THX.
SivvY
 

Postprzez tas » 30 gru 2007, 00:44

Witam!
Mam Mazdę 626 GF 1.8 z 97r.(tylko Pb) i problem z wolnymi obrotami tzn.: bez różnicy zimny – ciepły silnik obroty falują między 800rpm i prawie zerem. W trasie jest ok, ale jak sie zatrzymam wskazówka obrotów urządza sobie rewię.

Gdzie może być przyczyna? Poradźcie cos

Dzięki
Początkujący
 
Od: 29 gru 2007, 23:48
Posty: 13
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda626 GF 1.8 '97

Postprzez radost » 30 gru 2007, 17:43

Pewnie masz zapowietrzony układ chłodzenia. Poszukaj, było opisywane jak odpowietrzyć.
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2006, 21:23
Posty: 182 (0/1)
Skąd: koło
Auto: xedos 6 CA KF

Postprzez Pawlo75 » 17 lut 2008, 14:03

Trza odnowi temat bo strasznie popularny. Niedawno wrzuciłem sekwencję.
Mam problem z wolnymi obrotami jak wszyscy w temacie, ale w sposób bardzo charakterystyczny.
Silnik powyżej ok 1000rpm pracuje normalnie, natomiast po wrzuceniu na bieg jałowy na benzynie obroty po chwili spadają na krótko niżej, co objawia się również dośc dużymi wibracjami silnika.
Na gazie przy wolnych obrotach wibruje cały czas i pracuje nieregularnie.
Było 171500km, jest 282000km(lipiec 2013 ;–) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 19:44
Posty: 69
Auto: 626 97' 90KM 1,8 GE + LPG

Postprzez darokomadwa » 29 lut 2008, 23:49

Sivvy napisał:
I wszystko idzie dobrze aż do odłączenia trybu serwisowego, ponieważ obroty za każdym razem wracają do stanu przed regulacją. (Nie zapamiętuje tego, co robię w tryb. Serwisowym mimo ustawiania w nim nawet ok. 1000 obr.) Obroty po nagrzaniu to ok. 700.


Ja dzisiaj tez próbowałem ustawić u siebie wolne obroty i mam te samą sytuację.
Z tego co czytam na forum to nie jesteśmy pierwszymi którzy borykają sie z tym problemem.

Proszę o zabranie głosu wszystkich którzy mogą coś pomóc w tym temacie.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lip 2006, 23:09
Posty: 26
Skąd: Opole
Auto: Mazda 626 1.8 GE 1995r.
Lexus is 250 2010r.

Postprzez waldik » 1 mar 2008, 12:01

Ja mam wogóle problem z wejściem w tryb serwisowy. Nie mam nic na złączu TEN.
Ale mam inne pytania, przy przepustnicy są 2 śrubki regulacji, jedna do ustawiania wolnych obrotów, a druga na klucz ampulowy i nią można ostawić kont otwarcia przepustnicy. Tzn robi jakby za odbojnik i pozwala się tym samym zamknąć przepustnicy do jakiegoś kąta lub zupełnie. Pytanie:

1. Czy przepustnica na biegu jałowym i bez dodawania gazu powinna być zupełnie zamknięta a regulacja dla wolnych obrotów tylko śrubą od bypass ??

2. Do czego jest jeszcze trzecia śruba ze sprężyną na niej ?? Jest w okolicach dźwigni na którą zakłada się linkę gazu ??

3. Może lepiej ustawiać obroty bypass i przepustnice na sondzie włożonej wydech aby sprawdzić mieszankę, o ile kręcenie tą śrubą ma jakiś wpływ na spalanie ??

Acha przepustnica wyczyszczona i chodzi o silnik v16 FS 136KM w Madzi 626 GF z 99r.

Bardzo proszę o sugestie i pomoc.
Początkujący
 
Od: 28 sty 2008, 11:32
Posty: 13
Skąd: Nasielsk
Auto: Mazda 626 GF/GW 2.0, v16, 99r

Postprzez dariusz gontarski » 2 mar 2008, 17:01

wczoraj regulowałem obroty wedłóg opisu który znalazłem w wyszukiwarce czyli włożyłem zwore miedzy ten i gnd kręcąc śróbką przy przepustnicy trochę wzrosły ale po wyjęciu zwory wróciły do poprzednigo stanu dodam jeszcze że po regulacji słychać syczące powietrze w przepustnicy czy to normalne?
Ostatnio edytowano 2 mar 2008, 18:25 przez dariusz gontarski, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 25 lut 2008, 18:45
Posty: 18

Postprzez qbass » 2 mar 2008, 17:30

A w czym regulowałeś, w kalibrze, skuterze, motorynce? :| Przeczytaj regulamin.
Napisz jakiego auta dotyczy ten temat (który swoją drogą założyłeś niepotrzebnie zamiast dopisać się do przez Ciebie wymienionego)...
Ad rem: jeśli regulacja nie dała nic, to spróbuj jeszcze raz (chyba, że próbowałeś i wciąż to samo). Włącz wszystkie odbiorniki prądu, wykręć bardziej śrubę na przepustnicy, ustawiając obroty o ~50 więcej od rządanych i wyjmij zworkę.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez dariusz gontarski » 2 mar 2008, 17:49

oczywiscie ze regulowałem w mazdzie 2.0 16v gdybym regulował w motorynce nie pisał bym na tej stronie :D regulowałem kilka razy i nic a co z tym syczącym powietrzem
Początkujący
 
Od: 25 lut 2008, 18:45
Posty: 18

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6