Dziwne odgłosy na zimnym wysprzęglonym silniku
Prawie zawsze kiedy jest dosyć zimno (< 5 stopni C) przy puszczonym sprzęgle na postoju słyszę jakieś takie nieregularne chrobotanie. Brzmi to trochę jak łańcuch – ma metaliczny dźwięk. Wydobywa się to chyba z okolicy skrzyni/sprzęgła. Gdy wcisnę pedał sprzęgła dźwięk znika.
Całe lato chyba nie miałem takiego dźwięku a teraz gdy zrobiło się zimniej to znowu się odzywa. Po rozgrzaniu silnika dźwięk znika.
Co to może być? Można z tym jeździć?
Informacje dodatkowe – Rok temu zmieniany olej w skrzyni, po kupnie samochodu rok temu miałem wrażenie że sprzęgło się ślizga, ale jakoś przestało. Nie wiąże tego ale może komuś będzie pomocne.
Całe lato chyba nie miałem takiego dźwięku a teraz gdy zrobiło się zimniej to znowu się odzywa. Po rozgrzaniu silnika dźwięk znika.
Co to może być? Można z tym jeździć?
Informacje dodatkowe – Rok temu zmieniany olej w skrzyni, po kupnie samochodu rok temu miałem wrażenie że sprzęgło się ślizga, ale jakoś przestało. Nie wiąże tego ale może komuś będzie pomocne.
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
drogo będzie? pilnie robić?
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
podpowiedzcie mi, czy wymienić tylko docisk z łożyskiem, czy zazwyczaj się wymienia całe sprzęgło?
Skłaniam się ku wymianie całego, bo jednak na początku jakby się trochę ślizgało, a jak wymienię od razu to oszczędzę na robociźnie...
co o tym sądzicie?
Skłaniam się ku wymianie całego, bo jednak na początku jakby się trochę ślizgało, a jak wymienię od razu to oszczędzę na robociźnie...
co o tym sądzicie?
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
zawsze całość. szkoda roboty i kosztów żeby rozbierać potem drugi raz dla samej tarczy, która też długo już nie pożyje...
a ja tak się spytam przy okazji :
a jak się skończy całkiem, to....... ?
a ja tak się spytam przy okazji :
slawek323 napisał(a):doscisk z łozyskiem sie konczy kolego
a jak się skończy całkiem, to....... ?
- Od: 14 maja 2007, 23:13
- Posty: 560
- Skąd: Gdańsk
A ja bym stawiał na któreś łożysko w skrzyni bo jeśli
to rozłączamy skrzynię biegów i wałki się nie kręcą, natomiast łożysko sprzęgłowe tak i wtedy powinno je być słychać
dplus napisał(a):Gdy wcisnę pedał sprzęgła dźwięk znika.
to rozłączamy skrzynię biegów i wałki się nie kręcą, natomiast łożysko sprzęgłowe tak i wtedy powinno je być słychać
- Od: 22 kwi 2005, 10:15
- Posty: 494
- Skąd: Bytom
- Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r
Marcino napisał(a):to rozłączamy skrzynię biegów i wałki się nie kręcą, natomiast łożysko sprzęgłowe tak i wtedy powinno je być słychać
no nie... panowie, już kupiłem sprzęgło. nie róbcie mi tego
jeszcze raz – gdy silnik jest zimny zwykle przy temp < 5 stopni Ci stoję na luzie chrobota/brzęczy, gdy wcisnę sprzęgło ale nie wrzucam biegu to przestaje.
jesli ktoś mógłby jeszcze coś powiedzieć w tym temacie to będę wdzięczny. sprawdzenie kosztowałoby mnie trochę czasu i conajmniej 200zł i to jest największy problem :/
jeśli komuś to pomoże to mogę nagrać filmik/dźwięk z chrobotaniem.
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
No jak kupileś to lipton, chyba ze mozesz jeszcze oddać do sklepu. Ale jak wymienisz całe nic sie przeciez nie stanie a bedziesz miał spokój i dobry sen
Jak chcesz to mozemy sie spyknac w olsztynie to porównamy te nasze chrobotania
Jak chcesz to mozemy sie spyknac w olsztynie to porównamy te nasze chrobotania
Pozdro, szacun, respect 
hehe. pewnie. tylko musiałoby to być z rana przy jakichś mrozach. skąd wyruszasz do pracy i jaką trasą?:) wtedy byłoby mi najlepiej się spotkać 
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
aha – masz to chrobotanie cały czas? nawet na ciepłym?
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
Marcino napisał(a):A ja bym stawiał na któreś łożysko w skrzyni bo jeśli
dplus napisał:
Gdy wcisnę pedał sprzęgła dźwięk znika.
to rozłączamy skrzynię biegów i wałki się nie kręcą, natomiast łożysko sprzęgłowe tak i wtedy powinno je być słychać
i to jest własnie cały myk. Na puszczonym sprzęgle słychać a na wciśnietym cisza.
I to jest podstawowa oznaka padniętego łożyska oporowego.
marek napisał(a):Na puszczonym sprzęgle słychać a na wciśnietym cisza.
I to jest podstawowa oznaka padniętego łożyska oporowego.
marek jesteś w błędzie gdyż wciskając sprzęgło wywołujesz nacisk łożyska na docisk sprzęgłowy i w tym momencie słyszysz charakterystyczny dźwięk. Jeżeli puścisz pedał sprzęgła to wtedy łożysko odsuwa się od docisku i się nie obraca. więc jakim cudem ma chrobotać ?
- Od: 22 kwi 2005, 10:15
- Posty: 494
- Skąd: Bytom
- Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r
Siema ja mam taki sam problem w mojej efce. Tylko u mnie to nie ma znaczenia czy jest ciepło czy zimno to i tak zawsze na puszczony sprzegle słychać niesmaczne chrobotanie w skrzyni, i tez myslałem na początku ze o łożysko z dociskiem ale wymieniłem na inne i dalej to samo. Wymieniłem również wałki z kołami zebatymi i dalej to samo czyli zostaly tylko łożyska tylko zeby to ja wiedział chociaż które, bo wymiana wszystkich jest dość kosztowna. A drugą przypadłościa mojej ewy jest to ze strasznie sie grzeje, wskaźnikowi brakuje skali zmieniłem juz chłodnice na nową wyjołem termostat zmieniłem korek chłodnicy i czujnik wentylatora tylko ze sprzedawca dał mi taki który sie załancza o 5 stopni wyżej.Powiedzcie co ja mam w niej jeszcze wymienić zeby powróciła do normalności. pozdr
-
Damian&F-ka
możliwe, że u mnie tez jest to niezależne od pogody, aczkolwiek po rozgrzaniu silnika nie rzuciło mi się chrobotanie w ucho.
slawek323, dzięki za odpowiedz. jestem skłonny wymienić to sprzęgło, ale co chwila ktoś mówi, że to nie to:/
nie chce wywalać 200zł na wymianę, jeśli to nie to :////
slawek323, dzięki za odpowiedz. jestem skłonny wymienić to sprzęgło, ale co chwila ktoś mówi, że to nie to:/
nie chce wywalać 200zł na wymianę, jeśli to nie to :////
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
Marcino napisał(a):marek jesteś w błędzie
nie jestem
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
zawsze diagnozuje się w ten sposób – wciśnięte nie słychać, puszczone słychać ---> wymiana najlepiej kompletu (po co się rozdrabniać i przepłacać za robociznę)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości