[NB] Opiłki metalu w oleju.

Mazda MX-5 2015 – (ND) / 2005– 2015 (NC) / 1998–2005 (NB) / 1989–1998 (NA)

Postprzez Gość » 11 lis 2007, 00:00

Witam!
Czytam to Forum od pewnego czasu i jestem pod wrażeniem wiedzy foumowiczów.
Pare dni temu wpadła mi w ręce mx-5 NB '98 z problemem w silniku.
W silniku słychać stuki przy delikatnym otwarciu przepustnicy na niskich beigach i tylko kiedy motor jest na prawde ciepły. Olej ma grafitową barwę a po rozprowadzeniu na kartce papieru widać malutkie drobinki – jak brokat. Pod mikroskopem wygląda jak coś miękkiego – cyna z panewek <płacze> ?
Wykręciłem świece i na nich też widać drobinki – tym razem złotawe.
W poniedziałek wyciągam i silnik i rozbieram dół.
Jak to widzicie? Mam już sie rozglądać za innym motorem czy to jest do uratowania? Silnik ma b. mały przebieg...
Ile kosztuje szlif wału jeżeli będzie konieczny i czy w mx-5 NB 1,9 wał jest utwardzany powierzchniowo?
Pozdrawiam
Gość
 

Postprzez Fiveopac » 12 lis 2007, 00:58

Szkoda,ze nie zaczles od wymiany oleju :/ jedna wymiana na plukanie jakism orlenem i za drugim razem dobry olej. Moze miales wspypany jakis magiczny dodatek do oleju?
Stukanie rownie dobrze moze pochodzic od popychaczy hydraulicznych co przewaznie jest winą oleju.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez tomekrvf » 12 lis 2007, 08:56

Fiveopac napisał(a):Szkoda,ze nie zaczles od wymiany oleju :/ jedna wymiana na plukanie jakism orlenem i za drugim razem dobry olej. Moze miales wspypany jakis magiczny dodatek do oleju?

Lepiej zdjąć miskę i mieć pewność na 100% że to nie panewki.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Gość » 12 lis 2007, 19:49

Niestety panewki – wał też idzie do szlifu. Ciśnienie sprężania jest ok więc robie tylko dół.
Przy okazji wymienię też pasek rozrządu i uszczelnienia – po tym autko powinno być jak nowe :)
Gość
 

Postprzez Fiveopac » 12 lis 2007, 20:21

Adamdm napisał(a):Niestety panewki – wał też idzie do szlifu. Ciśnienie sprężania jest ok więc robie tylko dół.


Ktos zakatował auto na suchym silniku :( a co z opiłakmi na swiecy? Bardzo mnie to zastanawia ?

Przy okazji wymienię też pasek rozrządu i uszczelnienia – po tym autko powinno być jak nowe usmiech

.. i pompe wody ;)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Gość » 15 lis 2007, 21:25

Silniczek rozebrany – niestety są nowe problemy.
Nie wiem jak to jest możliwe ale wał wypracował sobie osiowo luz ponad milimetr <killer> przez co do wyrzucenia nadaje sie nie tylko wał ale też i blok... Jedną płytkę oporową znalazłem pogiętą na dnie miski. Silnik do NB 1,9 nie jest tani ani łatwy do znalezienia.
Czy blok+wał z 323 1,8 BA (motor BP-ZE) podejdzie? Co z mocowaniami? Osprzęt i głowice mogę przełożyć...
Pomocy!!!
Gość
 

Postprzez tomekrvf » 15 lis 2007, 23:11

Adamdm napisał(a):Nie wiem jak to jest możliwe ale wał wypracował sobie osiowo luz ponad milimetr

Wypadły opory i wał wydarł blok? Czy tylko jest wytarty wał? Bo jak tak to może tylko wał wystarczy
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 15 lis 2007, 23:26

Adamdm napisał(a):Silniczek rozebrany – niestety są nowe problemy.
Nie wiem jak to jest możliwe ale wał wypracował sobie osiowo luz ponad milimetr przez co do wyrzucenia nadaje sie nie tylko wał ale też i blok...


Skad ja to znam .... skonczylo sie na wymianie motoru ....
Sam Tomek rozbieral dol i w misce znalazl kawalki metalu
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Gość » 30 lis 2007, 00:33

Niestety do wymiany poszedł cały silnik – łożyskowanie wałków w głowicy też było wytarte.
Musiał chodzić bez oleju albo to żeliwne opiłki z bloku i wału załatwiły wszystko. Przy kanałach smarowniczych zniszczenia były największe.
Teraz kolej na odrobinę przyjemności z jazdy :D dość mam na jakiś czas grzebania w silniku.
Gość
 

Postprzez Fiveopac » 30 lis 2007, 00:44

Adamdm masakra..ktos naprawde musial sie pastwic nad tym autem :/ masz moze fotki ku przetrodze?
Fajnie ze juz masz to za soba, teraz tylko czekac na pogode ;)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Grzesiu » 23 gru 2007, 11:54

jak bys mial ochote sprzedac miate z zzarznietym silnikiem to bym wzial.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy MX-5