Oleje silnikowe
No może i będzie, ale po poprzedniej wymianie, juz po 10 kilometrach jazdy do domu olej był ciemno brązowy – syf. Teraz po prostu widze że po płukaniu i zlaniu starego oleju przed wlaniem nowego, w silniku było czysto.
- Od: 13 paź 2005, 12:02
- Posty: 217
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)
brii napisał(a):Przejedź z 3000km i zobaczysz, że będzie taki jak zwykle
żebyś się nie zdziwił
wiem co piszę
STEffAN napisał(a):Teraz po prostu widze że po płukaniu i zlaniu starego oleju przed wlaniem nowego, w silniku było czysto
i właśnie o to chodzi

brii napisał(a):przecież robiłem płukaniki i wiem co się działo
no to niezły syfek był w silniku
(żart)
Nie powiesz że nie widziałeś różnicy w oleju po 10kkm bez wcześniejszej płukanki i po
Jest różnica, ale nie jakaś drastyczna – olej przecież pracuje i się męczy. W moim silniku szybciej niż wolniej 
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Jest różnica, ale nie jakaś drastyczna
ojejku, przecież dobrze wiesz jaki cel ma robienie płukanki
do 626, 323F i teraz do 6 lałem i leje BP Visco 5000 nie rozlewany w Polsce- zadnych problemów, cicha praca, żadnych nalotów.
Ostatnio skuszony ceną kupiłem ten olej w Auchanie i postawiłem u mojego mechanika na dworze na noc z takim samym przez niego sciąganym – (zamknięte opakowania)
rano mój olej przypominał gęstą zupe....a jego ładnie się wylewał – różniły się też barwą
ale fakt faktem zastanawiam sie nad wlaniem castrola EDGE 5W-40 który można kupic za 50% ceny na stacjach BP
Ma ktoś jakies doświadczenia z tym olejem???
Ostatnio skuszony ceną kupiłem ten olej w Auchanie i postawiłem u mojego mechanika na dworze na noc z takim samym przez niego sciąganym – (zamknięte opakowania)
rano mój olej przypominał gęstą zupe....a jego ładnie się wylewał – różniły się też barwą
ale fakt faktem zastanawiam sie nad wlaniem castrola EDGE 5W-40 który można kupic za 50% ceny na stacjach BP
Ma ktoś jakies doświadczenia z tym olejem???
- Od: 12 lis 2007, 17:14
- Posty: 43
- Skąd: Poznań/Rzeszów
- Auto: 626diesel/323F/ aktualnie M6 136hp
Castrol edge miałem raz zalałem i zlałem bo to nic dobrego przereklamowane badziewie, i ja już więcej do madzi tego nie zaleje to jest moje prywatne zdanie
Teraz mam shella 5W40 i jest o niebo lepiej.
Edit by mod: Proszę o stosowanie się do zaleceń FAQ (przyklejonego w każdym z działów) dotyczących rozmiaru podpisu/grafiki w podpisie.
- Od: 5 sty 2007, 03:49
- Posty: 132
- Skąd: Dęblin
- Auto: Madzi nie ma....:(
Witam. Wszystko fajnie co do oleju, ale mimo wszystko mam dylemat jak i jaki olej nalać. Posiadam mazde 626 1,8 kat 93r, GE, 2 wałki. przebieg 190tys km, na gazie od 2 lat.
Kupiłem go niedawno i chce wymienić olej w silniku, ale nie wiem na jaki, nie wiem jaki jest nalany, brak jakichkolwiek informacji jaki został nalany. W komisie nie maja danych sprzedawcy.
W jednym warsztacie powiedzieli ze przy takim przebiegu to tylko mineralny bo syntetyk może rozwalić silnik, natomiast w warsztacie aut japońskich powiedzieli ze żadnego innego jak tylko olej mobil1 5w-40 lub 10w-40, bo jak wleje mineralny to będę musiał regulatory naprawiać. Piszecie o półsyntetyku, lub pełnym syntetyku, tylko teraz jaki faktycznie, Czy zrobić mu płukankę jak wcześniej pisaliście? Dodam ze silnik jest czyściutki i nie widać aby brał olej.
Proszę o poradę jaki olej mam nalać.
Kupiłem go niedawno i chce wymienić olej w silniku, ale nie wiem na jaki, nie wiem jaki jest nalany, brak jakichkolwiek informacji jaki został nalany. W komisie nie maja danych sprzedawcy.
W jednym warsztacie powiedzieli ze przy takim przebiegu to tylko mineralny bo syntetyk może rozwalić silnik, natomiast w warsztacie aut japońskich powiedzieli ze żadnego innego jak tylko olej mobil1 5w-40 lub 10w-40, bo jak wleje mineralny to będę musiał regulatory naprawiać. Piszecie o półsyntetyku, lub pełnym syntetyku, tylko teraz jaki faktycznie, Czy zrobić mu płukankę jak wcześniej pisaliście? Dodam ze silnik jest czyściutki i nie widać aby brał olej.
Proszę o poradę jaki olej mam nalać.
-
Gość
Nalej 10W40 i będzie OK i nie kombinuj zrobiłem na gazie mazdą 150tyś i silniczek lata
Ja lałem LOTOS 10W40 ale najważniejsza jest lepkość 10W40 markę oleju wybierz sobie sam
Ja lałem LOTOS 10W40 ale najważniejsza jest lepkość 10W40 markę oleju wybierz sobie sam
Mniam GTR
1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
agl
Ja nalewam do mojej Mazdy 10W40 Texaco (mam LPG). Olej rozlewany i pakowany w Belgii. Przejechałem już ponad 200 tyś. km i silniczek działa bez zarzutu. Obecnie ubywa 1 litr oleju na 7,000 km. Ostatnio przy okazji wymiany uszczelki pod deklem zaworów oglądałem go od spodu. Czysto.
Nie kombinuj z pełnym syntetykiem. Pamiętaj, że "lepsze" jest wrogiem dobrego.
Ja nalewam do mojej Mazdy 10W40 Texaco (mam LPG). Olej rozlewany i pakowany w Belgii. Przejechałem już ponad 200 tyś. km i silniczek działa bez zarzutu. Obecnie ubywa 1 litr oleju na 7,000 km. Ostatnio przy okazji wymiany uszczelki pod deklem zaworów oglądałem go od spodu. Czysto.
Nie kombinuj z pełnym syntetykiem. Pamiętaj, że "lepsze" jest wrogiem dobrego.

matriz napisał(a):a również jeżdżę na 10W40 ale na AGIP'ie – jakoś mało popularny olej ale ja nie narzekam
I nie będziesz jest zajeb............. mam go w GTR silniczek pracuje świetnie. POLECAM
Mniam GTR
1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
agl dokładnie tak – lej półsyntetyk 10w40 – z pełnym syntetykiem nie kombinuj jak nie wiesz co było lane wcześniej ale do mechanika który twierdzi, że przy 190tys tylko minerał nigdy więcej nie jedź 
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929


- Od: 7 wrz 2005, 18:06
- Posty: 1741
- Skąd: raz tu raz tam...
- Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i
Xavier napisał(a):Obecnie ubywa 1 litr oleju na 7,000 km.
o ile dobrze pamiętam robiliśmy wymianę pierścieni w tym samym czasie, do tego dyskutowaliśmy na temat konieczności remontu głowicy, w której ja tylko wymieniłem uszczelniacze na TAKOME, a ty bodaj że na sporo dorższe REINZ, i już ci tyle oleju wcina??. Pochwal sie ile zrobiłeś od remontu. Ja zrobiłem jakieś 35kkm ubywa jakieś 0,5-0,7l/10kkm czyli od wymiany do wymiany nie musze dolewać przy kolejnej wymianie zostaje starego oleju około 1/3 zakresu na miarce. Jeżdze na platinumie 5w40 syntetyk, auto z gazem.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Sołtys
Od remontu zrobiłem 45 tyś. Oleju ubywa bo mam wyciek z uszczelek przy rozrządzie. 3 razy już zmieniałem (na ORI) – na jakiś czas jest spokój i znowu się "poci". Jakiś feler chyba.
Z drugiej strony 1 litr na 7 tysięcy km. to chyba nie problem…?
Przed remontem brała 1 litr na 700 km ....
Od remontu zrobiłem 45 tyś. Oleju ubywa bo mam wyciek z uszczelek przy rozrządzie. 3 razy już zmieniałem (na ORI) – na jakiś czas jest spokój i znowu się "poci". Jakiś feler chyba.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Z drugiej strony 1 litr na 7 tysięcy km. to chyba nie problem…?
Przed remontem brała 1 litr na 700 km ....
Dzięki za informacje
, mam jeszcze jedno pytanko.
Ile oleju wchodzi do takiej mazdy?
W jednym warsztacie powiedzieli że 3,7l.

Ile oleju wchodzi do takiej mazdy?
W jednym warsztacie powiedzieli że 3,7l.
-
Gość
Widelec napisał(a):agl napisał:
W jednym warsztacie powiedzieli że 3,7l.
+ filtr
to już z filtrem jest. W praktyce wchodzi ok. 3,5l
Bańka 4l starcza i zostaje na dolewki
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki