Panowie bez wzgledu czy to KAczucha z Niemiec Belgi czy z innego zakatku swiata zawsze pod maska bedzie miała silnik B3 taki sam jak w mazda 323 wersji tych silnika było pare w B3 wystepowało 3 Wersji tego silnika w 323 troche wiecej zacznijmy od tego ze w dowodach różnie pisze bo z różnych krajów pochodza zawsze to pojemność 1324ccm wiec przyblizamy do 1,4 na niekturych pisze 1,4 ale co z tego jepońce przyblizaja do 1,3 i tak ma być teraz moc silniki 1,3 nie zaleznie od tego czy na monowtrysku wielopunkcie czy haźniku zawsze mialy 73KM rozniły sie momentem obrotowym w kaczuchach wystepowały silniki 1,3 16v gaźnik 1,3 16v wtrysk jednopunktowy i 1,3 16v wielopunkt silniki różniły sie momentem obrotowym ale zawsze miały 73 PS i nie piszcie ze gdzies tam pisze ze miały mnieij lub wiecej bo to bledne informacje wymyslone na potrzeby wlasnego rynku w mazdach 323 było wiecej tych silników 1,3 8v gaźnik 1,3 16v gaźnik 1,3 8v wtrysk 1,3 16v wtrysk nie było monowtrysków w 323 i tez wszystkie te silniczki miały 73 PS i rozniły sie momentem obrotowym i nie doszukujcie sie dziury w całym bo te samochody maja takie samo serce tak isam komputer nimi steruje wszystkie graty w nim sa takie same predkosci maxymalne zblizone jednak na jaki rynek autko szlo takie normy mialo spelniac i dlatego roznie sie pisze mam skany japońskich książek serwisowych tłumaczonych na angielski potwierdzajacych to co napisałem nie wyssałem sobie tego z palca pozatym naprawiam na codzień mazdeczki i wiem ze kazdy bebech z silnika b3 pasuje do 2giego b3 jedunie roznia sie głowice jesli jest 8 lub 16v w tedy wiadomo ale słoki panewki wał rozzad blok korby wszystko jest identyczne włowice sie roznia o 16 zaworów i wałek jest inny naturalnie przy gaznikach wszystie gazniki sa takie same nei ma roznych modeli ze jeden byl w 121 montowany a inny 323 wszystko to samo tak sam w wersi z wtryskiem kolektor ssacy jest zawsze taki sam w silnikach 8v w 323 bo 8 tylko w 323 wystepuje chyba ze byl swap i w 16v tez kolektor jest taki sam wszedzie zarown ow 323 jak i w 121 przepływomierze kompy to samo skrzynie biegów były rozne 3 rodzaje ale to nie mialo znaczenia ze jedna szla do silnika do 323 a druga do 121 tylko w roznych latach rozne wychodzily dlatego niektore z waszych madzi szybciej przyspieszaja inne wolniej ale to nie ma zwiazku z moca tylko ze skrzynia ehh pozdro sie rozpisałem ale mam nadziej ze rozwialem wasze watpliwosci w razie czego jestem w stanie odpowiedziac na kazde pytanie
EDIT:
Spawn napisał(a):DB ma tylko silniki (w europie) B3 1.3 (1324) i koniec! Te nalepy morzna se w du** wsadzic!
Kolega ma racje
to co maCie w dowodach rejstracyjnych w KW to jest to co musiało być tam bo było takie prawo które każdy kraj naginał wedle własnych potrzeb Pezykładowo mam niedawno przywiezionego z Niemiec auto które do niemeic zostało przywiezione z Francji jest to PEugeot 405 Mi16 sportowa wersja 167 KM nieda sie go podrobic przerobic ze zwykłej wersji ma pojemnosc 1,9 wiadomo pełny wtrysk 16v a w dowodzie mam moc 80KW 150 NM co by oznaczało ze mam pod maska owszem 1,9 ale na gaźniku 8v 105 KM który wypuszczano tylko w cywilnych wersjach i tylko do 90r( oitem były 125 i 120 konne wtryski no i mi16) a auto mam z 93 i badz tu madry....
pozatym na chłopski rozum ktos tam pisze ze 1,3 16v i 57KM jakim kurka sposobem jak włoskie i niemeicki syfy o pojemnosciach 1,1 tyle maja i sa zasilane silnikami na monowtrysku i 8v na fiat uno 1,1 55KM volkswagen polo 1,1 60KM a gdzie tu madzia japońska wiertareczka z pojemnoscia 1,3 i 16 gwizdkami ... z reszta wyruchało was na swiatłach jakies uno corsa czy inny badziew z podobnych lat.. nie sadze
tutaj macie troche lektury

na ten temat i jak widac silnik B3 to B3 i moc 73KM nie zaleznie od zasilania czy ilosci zaworów w 1,6 juz jest rużnica w mocy... wszystko maCie poniżej











ps prosiłbym moda żeby poustawiał te fotki obok siebie po kolei bo wiem ze sie da ale nei doszedlem do tego jak to zrobic

z góry dzieki
MOD:ZROBIONE