Problem z dmuchawą, nie działa na wszystkich biegach 626 GD
Witam,
mam nastepujacy problem: dmuchawa (mazda 626 2,0 i combi 1995) przestala mi dzialac przy zalaczeniu na pierwszy i drugi stopien, dziala natomiast na biegu trzecim i czwartym. Czy ktos zetknal sie z podobnym problemem i poradzi mi, gdzie moze tkwic jego przyczyna?
pozdrawiam
mam nastepujacy problem: dmuchawa (mazda 626 2,0 i combi 1995) przestala mi dzialac przy zalaczeniu na pierwszy i drugi stopien, dziala natomiast na biegu trzecim i czwartym. Czy ktos zetknal sie z podobnym problemem i poradzi mi, gdzie moze tkwic jego przyczyna?
pozdrawiam
-
Gość
Jeżeli z reguły używałeś tylko 1 i 2 biegu to mogły się wypalić styki w przełączniku. Lub poprostu dmuchawa tak zaszła kurzem i brudem że mały prąd jej nie uciągnie. To się często zdarza! Dlatego startuje dopiero z trójki. No chyba że jest jeszcze inna przyczyna. Najpierw trzeba znależć złącze elektryczne przy dmuchawie i sprawdzić miernikiem czy na każdym biegu jest podawane napięcie na dmuchawe. Jeżeli nie to padł przełącznik a jeżeli tak to jest coś nie tak z dmuchawą.
- Od: 15 gru 2003, 20:52
- Posty: 141
- Skąd: Trzebinia
- Auto: chwilowo brak
Hi,
ja w tej gonitwie obstawiam pewniaka:
100 do 1, że rezystor dmuchawy....ok 200 zł nówka sztuka.
ja w tej gonitwie obstawiam pewniaka:
100 do 1, że rezystor dmuchawy....ok 200 zł nówka sztuka.
mam 2 dmuchawy od probe (626/mx6), wiec jesli cos pasuje to mam te czesci
potrzebne tylko foto dla weryfikacji czy takie same
potrzebne tylko foto dla weryfikacji czy takie same
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Mam problem jak w temacie – z dnia na dzień (czyli jak to zazwyczaj bywa – rano), okazało się że nawiew działa tylko w pozycji 4 (czyli brak reakcji od 1 do 3). Nie mam bezpośrednio cięgien, całość opiera się na module "elektronicznym" – samo sterowanie mocą nawiewu to po prostu potencjometr. Wyjąłem go, rozebrałem, przeczyściłem miedziane styki, założyłem na miejsce i brak rekacji... Nadal działa tylko "4". Czy ktoś może orientuje się do czego teraz mam się zabrać? Czy wyciągać cały wentylator – choć w sumie jako taki działa, wygląda bardziej na brak styku na jakiś kabelkach idących od potencjometra do 1. modułu nawiewu lub 2. do wentylatora (czy dobrze myślę?).
Informacyjnie – autko posiada klimatyzację z funkcją Econo (aktualnie klimatyzacja wyłączona z użytku – m.in. po dzwoneczku w piwnicy leży i czeka na lepsze czasy chłodnica od klimy, butla na środek chłodzący). Przyciski od klimy (czyli A/C i ECONO) podświetlają się tylko w pozycji potencjometru siły nawiewu "1".
Ciekawe czy ktoś zrozumie ten mój bełkot
Informacyjnie – autko posiada klimatyzację z funkcją Econo (aktualnie klimatyzacja wyłączona z użytku – m.in. po dzwoneczku w piwnicy leży i czeka na lepsze czasy chłodnica od klimy, butla na środek chłodzący). Przyciski od klimy (czyli A/C i ECONO) podświetlają się tylko w pozycji potencjometru siły nawiewu "1".
Ciekawe czy ktoś zrozumie ten mój bełkot
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Mam podobny problem --> patrz moj post "Problem z klima? 626 tdi 16v tsi". Dzwoniłem dzisiaj do serwisu w W-wie – Pan powiedział 'najprawdopodbniej taki rezystor' – trzeba czekac dwa tygodnie – 156+Vat + cos ok. 50 za wymiane.
(
Ale czekam – moze ktos potwierdzi lub nie...
Molest
Ale czekam – moze ktos potwierdzi lub nie...
Molest
-
molest
W mojej GD jest zestaw rezystorów. Zaglądając pod schowek zaraz za silnikiem dmuchawy jest taka kostka z 6 lub 7 przewodami.
Jest ona właśnie wpięta w moduł rezystora. Przełącznik siły nadmuchu przełącza poszczególne sekcje tego rezystora.
Rezystor składa się z kawałków nawiniętych z drutu oporowego.
W trakcie pracy dmuchawy rezystory te sa chłodzone powietrzem które tłoczy dmuchawa.
U mnie dwa pierwsze biegi nawaliły w zimie. Kiedy włączałem nawiew przy zatkanych sniegiem kratkach wlotowych powietrza.
Brak chłodzenia rezystora powodował jego uszkodzenie.
W GD równierz zdarza się że wpadają liście i zaczepiają się na rezystorze co powoduje efekt jak przy śniegu.
Dlatego teraz jak spadnie snieg włączam dmuchawe w obiegu zamknietym.
Kiedyś planowałem pomierzyć oporności tych rezystorów (po awarii kupiłem nowy) aby na przyszłość zastąpić uszkodzoną cześć opornikiem dużej mocy. Jednak jakoś nigdy tego nie zrobiłem. Jeżeli komuś zależy to mogę spróbować.
Jest ona właśnie wpięta w moduł rezystora. Przełącznik siły nadmuchu przełącza poszczególne sekcje tego rezystora.
Rezystor składa się z kawałków nawiniętych z drutu oporowego.
W trakcie pracy dmuchawy rezystory te sa chłodzone powietrzem które tłoczy dmuchawa.
U mnie dwa pierwsze biegi nawaliły w zimie. Kiedy włączałem nawiew przy zatkanych sniegiem kratkach wlotowych powietrza.
Brak chłodzenia rezystora powodował jego uszkodzenie.
W GD równierz zdarza się że wpadają liście i zaczepiają się na rezystorze co powoduje efekt jak przy śniegu.
Dlatego teraz jak spadnie snieg włączam dmuchawe w obiegu zamknietym.
Kiedyś planowałem pomierzyć oporności tych rezystorów (po awarii kupiłem nowy) aby na przyszłość zastąpić uszkodzoną cześć opornikiem dużej mocy. Jednak jakoś nigdy tego nie zrobiłem. Jeżeli komuś zależy to mogę spróbować.
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Wielkei dzięki za pomoc – teraz wiem gdzie łapę włożyć
Szkoda tylko że to jest tyle rozgrzebywania autka
No ale cóż – rozbiore jeszcze raz i zerknę na ten moduł 
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
aby dostać się do rezystora zdejmujesz tylko dolną osłonę deski rozdzielczej tą nad nogami pasażera.
Więc sa to dwa kołeczki .
śrubokręcik z nasadką 7mm i już masz rezystor w reku.
tak około 5 minut to trwa
jak zajżysz pod tą osłonę to pierwsza kostka jest od silnika dmuchawy a za nią bardziej do przodu jest rezystor
ps: wydaje mi się że tutaj coupe się niewiele różni
Więc sa to dwa kołeczki .
śrubokręcik z nasadką 7mm i już masz rezystor w reku.
tak około 5 minut to trwa
jak zajżysz pod tą osłonę to pierwsza kostka jest od silnika dmuchawy a za nią bardziej do przodu jest rezystor
ps: wydaje mi się że tutaj coupe się niewiele różni
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
adam626 napisał(a):wydaje mi się że tutaj coupe się niewiele różni
Mam taką nadzieję – bo jak ajrzałem za pierwszym razem to była to dla mnie jedna wielka plątanina przewodów, tuneli itd...
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Ja to robiłem pare tygodni temu. Zrobienie tego to bajka. Potrzebna lutownica, spirala nap. od prodziża a jeszcze lepiej od starego żelazka i miernik. Wyciągasz rezystory, znajdujesz ten spalony (jest ich 4 szt. każdy ma inną oporność), miążysz opór poprzedzającego i następnego, obliczasz średnią czyli tego spalonego, ucinasz odpowiedni kawałek drutu oporowego (tak aby opór tego drutu był tą średnią) i nawijasz np na długopis (tak aby zwoje sie ze sobą nie stykały). W wypadku spalonego rezystora od biegu 2 to o ile pamiętam to jest to chyba 0,8 albo 1,0 OHM. Wlutowujesz na miejsce spalonego, test działania i po zawodach. jak siła nadmuch jest nie taka jak należy to pozostaje metoda prób i błędów, czyli kawałek odciąć lub nawinąć jeszcze raz dłuższy. Spirala w żelazku jest długa i napewno ci nie zabraknie. A długość tego drutu na 1,0 OHM to jakieś 3 cm.
Robiłem to już dwa razy. Za pierwszym razem wstawiłęm taki opornik w porcelanie, ale sie spalił po kilku godzinach działania. Teraz mam spirale z prodziża i ta już działa pare tygodni.
Pamiętaj że to jest chłodzone powietrzem z dmuchawy jak pisze Adam i drut potrafi sie nagrzewać do czerwoności, więc dopilnuj aby nowy rezystor do niczego nie dotykał (obudowa i oporniki między sobą)
Nie ma to jak domowe sposoby
Robiłem to już dwa razy. Za pierwszym razem wstawiłęm taki opornik w porcelanie, ale sie spalił po kilku godzinach działania. Teraz mam spirale z prodziża i ta już działa pare tygodni.


Nie ma to jak domowe sposoby
Ostatnio edytowano 8 gru 2009, 21:54 przez Waluś, łącznie edytowano 2 razy
Oj czego piszecie nowe posty a nie używacie wyszukiwarki, niedawno opisywałem komus ten sam problem. Adam opisal dokładnie gdzie ta kostaka z rezystorami jest a ja dodam że pasuje od poloneza plusa i kosztuje koł 10 zł. Taką założyłem, jest staranniej wykonana i przede wszystkim jest nowa i masz na długo z głowy zaglądanie do nawiewu. Brawo waluś za inicjatywę, sam miałem to lutować ale podo kombinowaś jak z poldka podchodzi zarówno rezystor jak i silnik dmuchawy a na giełdzie kupisz taki komplecik za 20-30 zł. Przy klimie silnik chodzi zima-lato i ja juz dwa wykończyłem a z poldka za 20 zł kupiłem nóweczkę.
- Od: 19 mar 2004, 18:03
- Posty: 555
- Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA
o widzisz a tego to nie wiedziałem, ale teraz to już zostałem uświadomiony hih<lol>
ja mam GE i studiując waszą wiedzę rzuciłem się w czeluść za schowek pasażera – i znalazłem kostkę do silniczka nawiewu , znalazłem także drugą kostkę podłączoną jak sądzę do rezystora.po wykręceniu tego czegoś okazało się , że tenże rezystor nie składa się z jakichś zwojów drutu , lecz są to dwie płytki wielkości ok 30x60mm z zanitowaną w środku cienką blaszką .napisy na produkcie świadczą że tego nieda się naprawić.a co do ilości przewodów dochodzących do kostki to są 4.sądzicie , że od "poldka" do GE też będzie pasował rezystor?
- Od: 25 lis 2003, 21:13
- Posty: 89
- Skąd: wawa
- Auto: mx 6 1993 2,0 16V
Zasada dziełania tego od GE pewnie jest taka sama, tylko zamiast drutu jesy jakiś metal oporowy (bardziej nowocześnie
)
A żeby się przekonać od czego będzie pasował to pójdź z nim do sklepu i porównaj. Pan w sklepie jeśli ma jakiekolwiek pojęcie o tym co sprzedaje to napewno ci coś dobierze

A żeby się przekonać od czego będzie pasował to pójdź z nim do sklepu i porównaj. Pan w sklepie jeśli ma jakiekolwiek pojęcie o tym co sprzedaje to napewno ci coś dobierze
a mni sie wyświetliło:)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6