tryb awaryjnym – jakie są jego objawy?
Strona 1 z 1
jak wygląda praca silnika w trybie awaryjnym – tzn. po wykryciu błędu przez kompa. Pytam, ponieważ od czasu do czasu blokuje mi się jeden VRIS i komp wywala błąd – nie wiem czy muszę go regularnie kasować czy olać po prostu. Czy wówczas auto traci na mocy? Pali więcej? Mechanikiem nie jestem, ale wiem, że w passacie kumpla jak silnik mu przechodził w tryb awaryjny (problemy z gazownią), to auto miało z 15 sekund do setki (2.0 115 koni) i brało z 13-14 litrów benzyny w mieście – silnik wyłączał/ograniczał jakieś swoje funkcje/podzespoły gdy wykrywał błąd. Po skasowaniu błędu auto śmigało extra do momentu kiedy błąd się znowu pojawiał. Jak to jest w Xedosie czy ogólnie w Mazdach?
- Od: 7 sty 2006, 17:42
- Posty: 234
- Skąd: Wrocław
- Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps
andreass napisał(a):ale na czym polega ta różnica?
Mala roznica.Ale uwierz mi,ze w Twoim autku tez spada wigor a wzrasta spalanie jak zlapie bleda
-
waldii
Witam !
Mechanikiem nie jestem , ale z tego co wiem w madziach nie ma OBD I tylko jest to wejscie mazdy! Choc jesli odpalisz :
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd
przeczytasz , ze mamy OBD I
Tryb awaryjny powoduje wyzsze spalanie brak mocy! Jesli mamy kod zwiazany z VRISEM to nie wim czy ECU wejdzie w tryb testu czy to az tak utrudnia prace sterownika. Jednak VRIS jest przedluzeniem koilektora wiec do przyspieszenia ma znaczenie.
Wszystko co opisalem lepiej niech potwierdzi lub zaprzeczy osoba , ktora ma wieksze doswiadczenie, ja sie opieram na ksiazkach i doswiadczeniach wlasnych z mojego Xedosika
)
Pozdrawiam
Mechanikiem nie jestem , ale z tego co wiem w madziach nie ma OBD I tylko jest to wejscie mazdy! Choc jesli odpalisz :
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd
przeczytasz , ze mamy OBD I
Tryb awaryjny powoduje wyzsze spalanie brak mocy! Jesli mamy kod zwiazany z VRISEM to nie wim czy ECU wejdzie w tryb testu czy to az tak utrudnia prace sterownika. Jednak VRIS jest przedluzeniem koilektora wiec do przyspieszenia ma znaczenie.
Wszystko co opisalem lepiej niech potwierdzi lub zaprzeczy osoba , ktora ma wieksze doswiadczenie, ja sie opieram na ksiazkach i doswiadczeniach wlasnych z mojego Xedosika
Pozdrawiam
- Od: 24 maja 2007, 20:06
- Posty: 62
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: Mazda xedos 6 2.0 V6 z LPG
Nie działający Vris nie powoduje przejścia w tryb awaryjny. Powodują go uszkodzenia czujników, które mają bezpośredni wpływ na skład mieszanki (przepływomierz, sonda lambda). Tak mi się przynajmniej zdaje 
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
mam pytanko ---które czujniki?radost napisał(a):Nie działający Vris nie powoduje przejścia w tryb awaryjny. Powodują go uszkodzenia czujników, które mają bezpośredni wpływ na skład mieszanki (przepływomierz, sonda lambda). Tak mi się przynajmniej zdaje
- Od: 5 wrz 2006, 11:50
- Posty: 31
- Skąd: stalowa wola
- Auto: XEDOS 2.0 V6 96r.
mazda 6 2.2 2011
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6