problem przy uruchomieniem zimnego silnika w 323c. i juz po problemie:)

Postprzez Gostek » 30 paź 2007, 19:33

witam wszystkich.
jestem tu na forum nowy. mam taki mały problem z silnikiem w mojej mazdzie, którą kupiłem kilka dni temu. chodzi o ranne odpalanie. musze krecic kilka minut. tzn jakies 2-3 minuty z małymi przerwami. wymieniłem juz filtr paliwa i swiece. dodam ze jak juz silnik jest rozgrzany to pali idealnie. za pierwszym razem. ostatnio "grzebałem przy pompie paliwa i na drugi dzien odpaliła odrazu. zmniejszyłem obroty i na drugi dzien znowu był problem z odpaleniem.
moja mazda to 323 c 1,5 16 v


z góry dzieki za pomoc.
Ostatnio edytowano 17 sty 2008, 13:18 przez Gostek, łącznie edytowano 3 razy
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2007, 18:52
Posty: 45
Skąd: Olsztynek k. Olsztyna
Auto: mazda 323 c 1,5 16V Z5 1996r

Postprzez KyRy » 31 paź 2007, 09:12

Gostek popraw temat na zgodny z regulaminem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Gostek » 31 paź 2007, 11:18

witam wszystkich.
czytajac forum natknąłem sie na watek o zasniedziałych stykach w kopułce rodzielacza zapłonu. rozebrałem to sprytne urządzenie u siebie i u mnie tez cos takiego było. oczyscicłem wszystkie styki- a na kazdym z nich było około 2mm nagaru. czy teraz powinienem zmienic cała kopułke dla sprawniejszej pracy??? bo zdrapujac ten nagar styki zmniejszyły( chyba) swoja objetosc. co o tym myslicie??


z góry dziekuje i pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2007, 18:52
Posty: 45
Skąd: Olsztynek k. Olsztyna
Auto: mazda 323 c 1,5 16V Z5 1996r

Postprzez KyRy » 31 paź 2007, 11:27

Gostek napisał(a):czytajac forum natknąłem sie na watek o zasniedziałych stykach w kopułce rodzielacza zapłonu

skoro znalazłeś taki wątek to tam powinieneś się dopisać ze swoim pytaniem a nie zakładać nowy temat.

I proszę jeszcze raz zapoznaj się z REGULAMINEM tego działu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Gostek » 1 lis 2007, 23:14

Czesc wszystkim.
juz myslałem ze po usunieciu nagaru na stykach kopułki rozdzielacza zapłonu problrm zniknie. niestety nie. dzis rano znowu to samo tzn po okolo 12 godz od zgaszenia silnika(tzn o 9 rano). ale np rano pomecze sie z odpaleniem to samochód moze stac do godz 18 i odpali odrazu. jutro zabiore sie za zawór dodatkowego powietrza. o postepach bede pisac.
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2007, 18:52
Posty: 45
Skąd: Olsztynek k. Olsztyna
Auto: mazda 323 c 1,5 16V Z5 1996r

Postprzez Gostek » 3 lis 2007, 16:05

witam:)
wyczysciłem silnik krokowy w mojej furce i myslałem ze juz bedzie ok.
niestety.
na drugi dzien to samo. musiałem troche sie nakrecic za nim samochód mi odpalił. pytałem mechanika (ponoc specjalista w tych sprawach). powiedział ze w japonskich wozach to nprmalne. tzn dłuzsze krecenie rozrusznikiem po całej nocy stania. dłuzsze tzn od 2 do 4 minut z małymi przerwami. co sądzicie o tym??
błagam o pomoc.


z góry dziekuje i pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2007, 18:52
Posty: 45
Skąd: Olsztynek k. Olsztyna
Auto: mazda 323 c 1,5 16V Z5 1996r

Postprzez Pioteq25 » 3 lis 2007, 16:49

Gostek jak już odpali po długim kręceniu, to jak wysokie są obroty na "ssaniu"?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez GofNet » 3 lis 2007, 16:55

Gostek napisał(a):pytałem mechanika (ponoc specjalista w tych sprawach). powiedział ze w japonskich wozach to nprmalne.
     Chyba się z ch..em na łby zamienił. U mnie nawet przy -30st. C odpala i to maksymalnie po 8-10 obrotach wałem (~3-4s). Zazwyczaj w o połowę krótszym czasie (w wyższej temperaturze)...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Gostek » 3 lis 2007, 17:38

Gostek jak już odpali po długim kręceniu, to jak wysokie są obroty na "ssaniu"?[/quote]

od 1500 do 2000 i po jakis 5 minutach schodzi ponizej 1000
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2007, 18:52
Posty: 45
Skąd: Olsztynek k. Olsztyna
Auto: mazda 323 c 1,5 16V Z5 1996r

Postprzez Gostek » 3 lis 2007, 18:13

Pioteq25 jak juz go odpale to na ssaniu obroty wynosza od 1500 do 2000. po około 5 minutach schodzi do około 800 -900.
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2007, 18:52
Posty: 45
Skąd: Olsztynek k. Olsztyna
Auto: mazda 323 c 1,5 16V Z5 1996r

Postprzez Gostek » 3 lis 2007, 18:14

GofNet napisał(a):Chyba się z ch..em na łby zamienił. U mnie nawet przy -30st. C odpala i to maksymalnie po 8-10 obrotach wałem (~3-4s). Zazwyczaj w o połowę krótszym czasie (w wyższej temperaturze)...



tez tak mi sie wydaje:) wiesz co to moze byc??
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2007, 18:52
Posty: 45
Skąd: Olsztynek k. Olsztyna
Auto: mazda 323 c 1,5 16V Z5 1996r

Postprzez KyRy » 3 lis 2007, 18:38

Gostek w prawym górnym rogu jest przycisk "ZMIEŃ", którym możesz edytować swoje posty i nie musisz pisać jednego pod drugim :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez GofNet » 3 lis 2007, 21:44

Gostek napisał(a):wiesz co to moze byc??
     To trudne pytanie... Zacząłbym od rzeczy, które można zrobić bez ponoszenia kosztów. Warto sprawdzić stan palca i kopułki (? – nie pamiętam, czy jest w Z5). Później przepływomierza i szczelność układu między filtrem powietrza a przepustnicą. Później kompresja, świece i przewody WN (te ostatnie najpierw pomierzyć i poobserwować – po co wydawać kasę niepotrzebnie).

     Dodam do tego wszystkiego, że część Mazd (nie wiadomo dlaczego) nie lubi niskiego poziomu paliwa. Gdy tak jest, są problemy z odpaleniem. Może to wina pompy paliwowej, może przypływów i odpływów, albo wpływ Księżyca na ruchy elektronów w przewodnikach, ale tak jest i wielu to potwierdza. U mnie jak komornik zaczyna mrugać, muszę zatankować paliwo (Shell V-Power Racing ;) – ostatnio tylko takie tankuję), bo po nocy muszę odpalać "na dwa razy". Jeśli mam paliwa trochę więcej (np. 3l ponad rezerwę), to reakcja silnika na rozrusznik jest taka, jak opisałem to powyżej.

     Może zalej kiedy za 100zł PB (np. 98 na PB albo Shell'u) i zobacz, czy coś się zmieni...

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Gostek » 4 lis 2007, 20:40

GofNet napisał(a):. Warto sprawdzić stan palca i kopułki (? – nie pamiętam, czy jest w Z5).



witam .
fakt. w kopułce na stykach był nagar,ale wszystko bardzo ładnie wyczysciłem i niestety dalej jest to samo. dowiedziałem sie ze te problemy z odpaleniem zimnego silnika moga byc spowodowane uszkodzeniem czujnika temp silnika. tylko ze po odpalniu silnika obroty sa wyzsze.
pare dni temu kiedy nie było w nocy tak zimno, to odrazu uruchomiłem zimny silnik. moze temu czujnikowi juz konczy sie okres przydatnosci??

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2007, 18:52
Posty: 45
Skąd: Olsztynek k. Olsztyna
Auto: mazda 323 c 1,5 16V Z5 1996r

Postprzez GofNet » 4 lis 2007, 21:06

     No to sprawdź go. Na zimnym silniku powinien mieć opór w kΩ, zaś na rozgrzanym silniku w Ω. Szczegóły znajdziesz na FORUM.

     Ja jednak wątpię, aby czujnik miał taki wpływ.

     Sprawdź, czy pomoże coś sposób odpalania "gaźnikowców". Podczas odpalania dodaj trochę gazu... Zwykle tego się nie robi na wtrysku, bo jest to zbędne.

     Sprawdź jeszcze jeden sposób odpalania:
  1. Przekręć kluczyk w pozycję "zapłon" (bez rozrusznika) i poczekaj 10s.
  2. Przekręć kluczyk i pozwól zakręcić rozrusznikowi ze 3s.
  3. Odczekaj 5s i wykonaj kolejne podejście.
     Jeśli nie pomoże, to przez tą całą procedurę dodaj jeszcze jeden krok. Włącz światła mijania na 20s (wzbudzenie akumulatora). Później je wyłącz i wykonaj w/w procedurę.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Gostek » 4 lis 2007, 21:22

GofNet napisał(a):Podczas odpalania dodaj trochę gazu..



juz tak robiłem, i niestety nie pomogło. ale z checią skorzystam z drugiego sposobu odpalania :)
teraz silnik jest ciepły, wiec musze poczekac do rana. o wynikach tej operacji odrazu napisze.
dzieki i pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2007, 18:52
Posty: 45
Skąd: Olsztynek k. Olsztyna
Auto: mazda 323 c 1,5 16V Z5 1996r

Postprzez Gostek » 5 lis 2007, 17:51

niestety dalej nic. próbowałem i bez zadnego efektu. w czasie prób odpalania mrugała mi jeszcze kontrolka od immo. po dłuzszym kreceniu kiedy juz samochód odpalił, sparawdziłem przewody WN. zdjąłem je i wsadziłem do zamrazalnika :) po około godz efekt był taki sam, musiałem długo krecic. dzis na noc wezme te przewody do domu. mam nadzieje ze to jest przyczyna tych problemów.


pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2007, 18:52
Posty: 45
Skąd: Olsztynek k. Olsztyna
Auto: mazda 323 c 1,5 16V Z5 1996r

Postprzez GofNet » 5 lis 2007, 17:56

<ok>
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Gostek » 15 lis 2007, 16:27

witam wszystkich
jakis czas mnie tu nie było ,bo przez cały czas wałczyłem z samochodem a własciwie z rannym odpalaniem. powieniałem w nim wszystko co mogłoby miec wpływ na takie dziwne zachowanie, tzn swiece ,przewody, filtr paliwa, filtr powietrza i czujnik temperatury silnika. straciwszy nadzieje myslałem ze silnik to złom. ale zaprowadziłem samochód do elektryka. ten gdy rano chciał go odpalic oczywiscie miał problem. pomyslał chwile i zdjął wsuwke z czujnika temperatury silnika(który wczesnij wyminiłem na nowy) i o dziwo samochód odrazu odpalił. po kilku zimnych i mroznych godz samochód znowy nie chciał zapalic. zdłąłem odłaczyłem czujnik temp silnika i odrazu załapał. zauwazyłem jeszcze jedną dziwna rzecz. kiedy wskazówka od temp płynu chłodzącego jest w połowie włacza sie wentylator. czy to normalne zachowanie?? chyba nie.
co sądzicie o tym przypadku???


pozdro
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2007, 18:52
Posty: 45
Skąd: Olsztynek k. Olsztyna
Auto: mazda 323 c 1,5 16V Z5 1996r

Postprzez Lukasz_zdw » 18 lis 2007, 23:30

Ja mam to samo na zimnym silniku. Wystarczy ze samochod ostygnie przy dzisiejszych temperarurach na dworze wystarczą 3 godzinki i juz zapalic sie nie da:/ Z tego co dzisiaj przy Niedzieli wywnioskowałem :] auto nie dostaje paliwa. Mam o tyle dobrą sytuacje bo mam LPG i gdy na PB nie moge uruchomic na LPG łapie od pierwszego wiec zapłon świece i przewody raczej odpadają bo wtedy na LPG tez łapałby dlugo. Nie wiem co to moze byc gdyz benzyny nigdy nie mialem ponizej 1/4 zbiornika wiec pompa nie powinna sie uszkodzić. Jutro rano przed probą pierwszego odpalenia ominę filtr paliwa gdyz ja go nie wymienialem i nie wiem czy ktokolwiek to kiedyś robił. Połącze na chwilke na krotko przewody omijając filtr i sprawdze czy zapali. Co z tego wyniknie zobaczymy ale napewno o tym napisze.
Lukasz_zdw
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323