Mazda Xedos 6 (CA) – Opinie i Informacje

Mazda Xedos 6 1992–1999

Postprzez Widelec » 27 sie 2007, 23:33

emmarek napisał(a):Ten samochód nie był przewidziany do wożenia kubków.
Ten samochód ma dawać frajdę z jazdy i przy okazji być troche praktyczny.

ten samochód daje frajdę z jazdy ale nie jest praktyczny. i mówię to z punktu widzenia osoby często jeżdżącej po naszych kochanych międzymiastowych dziurach zwanych szumnie drogami krajowymi :P pojeździj co drugi / trzeci tydzień regularnie na drugi koniec Polski – też zacznie Ci przeszkadzać brak jakichkolwiek uchwytów na jakikolwiek kubek...
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez promyk5 » 28 sie 2007, 00:00

Dlaczego Xedos.
Mimo, że mój złamał mi serce po 2 tygodniach (naprawy są bardzo drogie), to auto wygląda PIĘKNIE :)
Do tego z silnikiem 2.0+LPG jest szybkie, zwinne i względnie tanie w eksploatacji :)
Rodzinkę zapakujesz, wygodnie ją przemieścisz nawet na znaczne odległości :)

Popatrzcie na fotę Widelc`a oraz inne na forum – i wszystko stanie się jasne ;) ;)

A jak chce się mieć auto, niezawodne i tanie, a do wyglądu nie przykłada sie uwagi to polecam VW Golfa 3 lub Lanosa – jeżdżę w pracy obydwoma. Radość z jazdy – żadna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 09:12
Posty: 127
Skąd: Gorzów Wlkp. <->Zielona Góra
Auto: Był Xedos 6 KF. Teraz taczka:(

Postprzez arni0000 » 29 sie 2007, 11:19

Mój na sekwencji dochodzi do 220 i 6300 obrotów i ani lulu więcej na benzynie 230 i prawie 7000 ale pewne jest że liczniki oszukują więc trzeba by sprawdzić z GPS czy aby na pewno nie jest mniej
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez XEDOS6 » 29 sie 2007, 23:08

no witam panowie.... moj xed juz gotowy..porobilem w nim wszytko co brzdekalo..stekalo..i teraz szykuje go do wyjazdu do Grecji...zobazcymy jak poradzi sobie w takiej podrozy...co do oleju.. cos dziwnego czasami go pokatuje krece do 6,500 i na bagnecie nie ubywa nic...
zalalem znowu liqi moli ..panowie ten olej jest naprawde super..10W40 z siarczkiem. jeszcze tylko amm malutki problem z hamulcami chyba klocki kupielm trefne (choc to lukas..dalem 100 od znajomego) mam lekki chrupotanie przy naglym zatrzymaniu przed swiatlami..moj problem opisuje na forum juz od dawna... silniczek jest suchy..nawet nie ma sladu pocenia sie nigdzie... sam w to nie wierze...wymienulem tylko dwie uszczelki pod pokrywami i oleje paski rozrzad itd... podstawa...wiec jak wroce to dam znac co i jak bylo..pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 23:29
Posty: 229
Skąd: Wroclaw
Auto: Xedos 6 2.V6 24V 1996

Postprzez sajmon323bg » 2 lis 2007, 01:42

witam mam dylemat.
zastanawiam sie nad 323F BA , a Xedosem
mam na oku 2 egzemplarze tyle ze mają silniki 1.6 i tu jest dylemat bo są troche słąbe jak do tej budy , czy da sie z tym normalnie jezdzić.nie jestem tam jakimś amatroem prędkosci i prostej , ale warto czasami miec troche tej mocy pod maską. Ale do rzeczy
czy xedosy są awaryjne , a naprawa jest rzeczywiscie taka droga ??
ile kosztuje wymiana , czesci np pasków ,swiec , rozrządu itp. mniej wiecej ~
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3680248
plusy tego ogłoszenia , zarejestrowany w polsce , wazne OC przegląd
minusy kilku włascicieli , auta nie widziałem na żywo
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3617425
minusy : do opłat
plusy : widziałem na zywo i naprawde jest bezwypadkowy , wszystko cichutko pracuje a wnetrze bardzo bardzo zadbane , I własciciel , Ksiązka prowadzona do konca

co sądzicie na temat tych 2 aut.
czy moze przeczekać zime i kupić cos na wiosne ??
na razie mam czym jezdzić ale bardzo podobają mi sie Xedosy
sajmon323bg
 

Postprzez qraska » 4 lis 2007, 16:34

witajcie !!
posiadam xedosa6 1,6 od czerwca br. zaraz po sprowadzeniu (byłem osobiście) założyłem LPG i co??
ano mianowicie zauważyłem że po wymianie wszystkich płynów pasków itp. coś za dużawo pobiera mi OLEJU od VI do IX wlałem już 5 l znaczy dolewałem co jakić czas!
pomocy co jest nie tak czy przyu LPG to normalne bo żadnych wycieków nie ma garażowany i nic nie wycieka !!
p <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lip 2005, 23:07
Posty: 23
Skąd: Częstochowa
Auto: mazda 121 GLX, XEDOS 6

Postprzez look » 4 lis 2007, 18:49

Nie powinno być takich objawów. Polecam wizytę w warsztacie zajmującym się Mazdą (nie, nie w pierwszym lepszym... ;–) )
Były: 323F BG, Xedos6 2.0, Xedos9 2.3 V6, Grand Cherokee ZJ 5.2
Jest: Cherokee XJ 4.0, Chevrolet Chevelle '68
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2004, 17:40
Posty: 33
Skąd: Fort Bema
Auto: Cherokee XJ 4.0, Chevrolet Chevelle '68

Postprzez Hazu » 4 lis 2007, 19:26

Kupiłeś zajeżdzoną mazdę.

qraska napisał(a):zauważyłem że po wymianie wszystkich płynów pasków itp. coś za dużawo pobiera mi OLEJU od VI do IX wlałem już 5 l znaczy dolewałem co jakić czas!


Pewnie wcześniej zalany był czyś w stylu; Moto doktor.


Trzeba było parę zbiorników wyjeździć na benzynie to dowiedział byś się że kupoiłeś padło.

Teraz wsazana jest wymiana silnika lu b jego remont ewentualnie można dolewac oleju.

Instalacja lpg nie ma nic do brania oleju.

U mnie przed ząłożeniem lpg brała 1-2l/10 000km i teraz bierze nawet mniej bo w litrze się wyrabia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez promyk5 » 4 lis 2007, 21:12

emmarek dokładnie. Remont lub wymiana. Ja miałem tak samo. Ja zrobiłem remont. 2 tysiące.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 09:12
Posty: 127
Skąd: Gorzów Wlkp. <->Zielona Góra
Auto: Był Xedos 6 KF. Teraz taczka:(

Postprzez Widelec » 5 lis 2007, 00:54

promyk5 napisał(a):Ja zrobiłem remont. 2 tysiące

gdzie i za ile? bo za tą kwotę to ja o samych częściach (i to nie w oryginale) słyszałem :]
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez andreass » 5 lis 2007, 03:21

Mój Xed też brał olej ostro, w wakacje go naprawiłem w końcu, ale nie kosztowało to 2tysiące tylko 2 razy więcej niestety. Wiadomo – 1.6 byłby tańszy.

Oto wycena dla mnie od Smirnoffa z połowy lipca:

Pierścienie TP Teikoku 365,00 zł x1 = 365,00 zł
Uszczelka pod głowicę TOKEI 129,00 zł x2 = 258,00 zł
Uszczelka pokrywy zaworów ORI Mazda 66,00 zł x2 = 132,00 zł
Uszczelka kolektora dolotowego ELWIS 20,00 zł x2 = 40,00 zł
Uszczdelka kolektora wydechowego ELWIS 27,00 zł x2 = 54,00 zł
Uszczelniacze zaworowe TAKOMA 4,00 zł x24 = 96,00 zł
Panewki korbowodowe 97,00 zł x1 = 97,00 zł
Uszczelniacze wałków i wału korbowego 40,00 zł x3 = 120,00 zł
Rozrząd – komplet 850,00 zł x1 = 850,00 zł
Sprężyni kół zębatych na wałkach 100,00 zł x1 = 100,00 zł
Panewki głowne nominalne 130zł
Pompa wody 160 zł

za powyższe 2360 zł (dostałem rabat)

do tego:
nowe świece zapłonowe 6szt – około 80zł
filtr oleju x2 (1000km po wymianie pierścieni i uszczelniaczy wymiana oleju z filtrem)
2x 4litry oleju (j.w.) 200zł
płyn do chłodnicy 50zł

robocizna za wszystko powyższe – 1200zł po znajomości (wraz z planowaniem głowic)

razem zabawa kosztowała mnie prawie 4 tysiące, bez rozrządu byłoby 1500 taniej, ale zrobiłem go, żeby za rok nie rozbierać silnika od nowa (zbliżałbym się do 200tys. przebiegu).
Chciałem kupić używany silnik w dobrym stanie, ale ciężko było znaleźć taki poniżej 2000zł, a też gwarancji, że nie bierze oleju nikt mi nie chciał dać, poza tym, w takim silniku również powinno się zrobić rozrząd dla spokoju, więc za silnik+transport+przekładkę+rozrząd zapłaciłbym podobne pieniądze.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez BartekB » 5 lis 2007, 14:46

qraska napisał(a):coś za dużawo pobiera mi OLEJU od VI do IX wlałem już 5 l znaczy dolewałem co jakić czas!


w swoim Xedzie (również 1.6) przejechałem po wymianie oleju przed założeniem gazu ok. 5000 km – na miarce oleju nie zauważyłem jego spadku – czyli praktycznie brak zużycia .

Po założeniu gazu (II gen) zużycie pojawiło się w nieznacznych ilościach – kolejne 5000km – poniżej 1L dolewki


emmarek napisał(a):Instalacja lpg nie ma nic do brania oleju.



Jednak uwierz mi że ma , to jest 2 mazda którą sam "gazowałem" ( tzn nie kupowałem z istniejącą już w niej instalacją LPG) Pierwsza 323 1.6 16V – po zagazowaniiu pojawiło się spalanie oleju w niewielkich ilościach – ale jednak było.

Podobnie jest z posiadanym przez mnie Xedosem (1.6) – spalanie pojawiło się po założeniu LPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez asiunia77 » 9 lis 2007, 08:03

Wtam Was wszystkich :) Jestem posiadaczka Xedosika 94r od sierpnia to mój pierwszy samochodzik i musze Wam powiedziec ,że nie zamieniłabym go za nic świecie na inny :)Madzia przyjechała z Niemiec na własnych kołach na dzieńdobry musiałam wymienic w niej olej ,kupic nowe oponki i wymiłam tłumik,nie wymieniłam jeszcze rozrzadu ale w najblizszym czasie to zrobie;)Ale nie moge na nia narzekac jest cudowna.Mam tylko jeszcze jeden problem czy ktos z Was moze mi pomóc bo nigdzie nie moge zalesc opisu wszystkich kontrolek bo nie wiem co niektóre oznaczaja :)Dzięki z góry za pomoc i pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lip 2007, 09:38
Posty: 4
Skąd: Elbląg
Auto: Mazda Xedos 6 1,6 1994r

Postprzez Grzyby » 9 lis 2007, 10:35

asiunia77, sprawdź pw
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Firepoland » 7 gru 2007, 20:51

XsiX napisał(a):silniki 2.0 padają jak muchy


Bzzzzduuuuraaa!!!! <glupek2> <killer>

Nie wiem skąd takie opinie, ale jesteś w błędzie. <czytaj> To super autka o sportowym zacięciu. Czysta przyjemność z jazdy.


Oceńcie : <faja> http://pl.youtube.com/watch?v=Ej9xNuwHgW4

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2013, 22:26
Posty: 359

Postprzez TRACID » 19 gru 2007, 22:15

chcilabym sie dowiedziec wlasnie jaka to jest z ta dynamika xedosa 1,6 .wiekszosc osob pisze ze jest slaby ale patrzac na dane techniczne 10,3 do setki to wygalda to zupelnie inazcej ?jak to jest w praktyce z jego dynamika
Początkujący
 
Od: 27 sie 2007, 15:23
Posty: 12
Skąd: LEGNICA

Postprzez Yasiu22 » 20 gru 2007, 00:43

Mam Xedos-a 1.6 z 94r i załapałem sie jeszcze na ten silniczek 113KM (niektórzy piszą że 115) więc co do dynamiki mogę sie wypowiedzieć. Jeśli o mnie chodzi to taki silniczek starczy do takiego autka pod warunkiem ze wozimy siebie i swoją Kobietę (lub mame, tate, babcie, dziadka, teścia, teściową – niepotrzebne skreślić hahaha ) czyli kierowca + pasażer. Silniczek zaczyna nabierać mocy już przy 3500 obr. i jest wtedy całkiem całkiem, nie ma problemów z wyprzedzaniem, całkiem ładnie przyśpiesza (oczywiście nie tak jak 2.0) i należy pamiętać że lubi wysokie obroty. Musimy pamiętać że silnik musi być cacy i wszystko przy nim musi być sprawne (nie ma tu miejsca na stare świece czy kable WN nie mówiac o filtrach), bo inaczej będzie mulił i słabo wchodził na obroty, nawet słabe paliwo daje sie mocno odczuć. Jeśli o mnie chodzi to silniczek sie sprawdza w tym autku, nie jest demonem ale wystarcza, dużym plusem na pewno są znacznie niższe koszty ewentualnej naprawy niż 2.0, oczywiście coś za coś. Poniżej daje filmik :
http://pl.youtube.com/watch?v=m6IAQWGTDic
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 20:28
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Xedos6 1.6 16V CA 1994r.

Postprzez Globy » 20 gru 2007, 04:08

Zgadzam sie z Yasiem, wypowiadalem sie w innym temacie o zakupie Xedosa w tym dziale. Co prawda 1.6 jest czasami "glosniejszy niz szybszy", szczegolnie jesli ktos przejechal sie V6-ka, ale dla 1-2 osob to bardzo sprawne zrodlo napedu. Potrafi zadowolic sie mniejsza iloscia paliwa, a takze znacznie mniejszymi kosztami utrzymania i awaryjnoscia.

Trzeba tez pamietac, ze 2.0 V6 nie jest demonem predkosci (zaledwie 9,4 s do setki), za to wybija sie elastycznoscia oraz kultura praca i gangiem – tutaj uklon w strone purystow.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez bazakbal » 20 gru 2007, 12:32

Globy napisał(a):Potrafi zadowolic sie mniejsza iloscia paliwa, a takze znacznie mniejszymi kosztami utrzymania

faktycznie! według danych na stronie klubowej xedos 2.0 zużywa średnio 8.0 l/100 km, natomiast z silnikiem 1.6 „tylko” 7.4l – piorunująca różnica.
pasek rozrządu do 2.0 kosztuje 240 zł (conti) a napinacz 370 zł. do wersji z silnikiem 1.6 ceny wynoszą odpowiednio: 95 zł za pasek (conti) i 116 zł za napinacz. (ceny detal z IC).
są to najistotniejsze (inne to np. podkładki na wałkach rozrządu, uszczelki pokryw zaworów) z tak zwanych "znacznie większych kosztów eksploatacji" i podkreślam eksploatacji a nie naprawy
Globy napisał(a):2.0 V6 nie jest demonem predkosci

owszem demonem nie jest i właśnie dlatego 2.0 jest to absolutnie niezbędne minimum do tego auta
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez Yasiu22 » 20 gru 2007, 13:32

bazakbal napisał(a): 2.0 zużywa średnio 8.0 l/100 km

Średnio to znaczy jak, ja przemieszczam sie głównie po mieście i u mnie spalanie przy bardzo spokojnej jeździe wynosi 10l w zimę (na trasie idzie zejść do 7l) więc nie uwierzę że komuś 2.0 pali 8l (po trasie to pewnie tak). Jak by Ci sie wysypało Twoje V6 to zabulisz sporo więcej niż gdyby posypał sie 1.6 (remont). Do tego trzeba zrozumieć że jeśli ktoś wcześniej jeździł jakimś autkiem z silnikiem 1.2 czy 1.4 to z 1.6 w Xedosie będzie bardzo zadowolony. Oczywiście ktoś kto tak jak Ty ma w aucie sporo mocniejszy silnik będzie narzekał na brak mocy bo sie przyzwyczaił do tych 144KM i po wejściu do Xeda 1.6 nie będzie zachwycony ale to jest normalne. Wspomnę tylko ze ja przesiadłem sie z AUDI 80 gdzie byl silnik 90KM i naprawde jestem zadowolony, pewnie krzywił bym sie gdybym tam miał jakieś 2.3l gdzie jest 143 KM i przesiadł sie do Xedosa 1.6. Jak napisałem dla osób specjalnie nie wymagających i nie wożących 4-5-cio osobowej rodziny naprawdę wystarczy, nie mamy co prawda wyścigówki ale za to wygodną limuzynę :D a to sie dla mnie liczy najbardziej ;)
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 20:28
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Xedos6 1.6 16V CA 1994r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6