przez andreass » 5 lis 2007, 03:21
Mój Xed też brał olej ostro, w wakacje go naprawiłem w końcu, ale nie kosztowało to 2tysiące tylko 2 razy więcej niestety. Wiadomo – 1.6 byłby tańszy.
Oto wycena dla mnie od Smirnoffa z połowy lipca:
Pierścienie TP Teikoku 365,00 zł x1 = 365,00 zł
Uszczelka pod głowicę TOKEI 129,00 zł x2 = 258,00 zł
Uszczelka pokrywy zaworów ORI Mazda 66,00 zł x2 = 132,00 zł
Uszczelka kolektora dolotowego ELWIS 20,00 zł x2 = 40,00 zł
Uszczdelka kolektora wydechowego ELWIS 27,00 zł x2 = 54,00 zł
Uszczelniacze zaworowe TAKOMA 4,00 zł x24 = 96,00 zł
Panewki korbowodowe 97,00 zł x1 = 97,00 zł
Uszczelniacze wałków i wału korbowego 40,00 zł x3 = 120,00 zł
Rozrząd – komplet 850,00 zł x1 = 850,00 zł
Sprężyni kół zębatych na wałkach 100,00 zł x1 = 100,00 zł
Panewki głowne nominalne 130zł
Pompa wody 160 zł
za powyższe 2360 zł (dostałem rabat)
do tego:
nowe świece zapłonowe 6szt – około 80zł
filtr oleju x2 (1000km po wymianie pierścieni i uszczelniaczy wymiana oleju z filtrem)
2x 4litry oleju (j.w.) 200zł
płyn do chłodnicy 50zł
robocizna za wszystko powyższe – 1200zł po znajomości (wraz z planowaniem głowic)
razem zabawa kosztowała mnie prawie 4 tysiące, bez rozrządu byłoby 1500 taniej, ale zrobiłem go, żeby za rok nie rozbierać silnika od nowa (zbliżałbym się do 200tys. przebiegu).
Chciałem kupić używany silnik w dobrym stanie, ale ciężko było znaleźć taki poniżej 2000zł, a też gwarancji, że nie bierze oleju nikt mi nie chciał dać, poza tym, w takim silniku również powinno się zrobić rozrząd dla spokoju, więc za silnik+transport+przekładkę+rozrząd zapłaciłbym podobne pieniądze.

