Obsługa akumulatora
Witam
W zeszłym tygodniu kupiłem do swojej madzi Futurę 75 Ah.
Myślę, że taki spokojnie wystarczy. Opiszę moją "drogę" do sklepu. Najpierw sprawdziłem w instrukcji niemieckiej a nastepnie w polskiej zalecenia dla diesla: 64 Ah lub 70 Ah, następnie zadzwonilem do sklepu z zapytaniem o cenę takiej Futury a gość na to że Centra zaleca 95 Ah, w takim razie zadzwonilem po informację do jednego ASO a następnie do drugiego i otrzymałem odpowiedź: 95 Ah i wtedy zgłupiałem. Pojechałem do sklepu (sklep tej samej sieci do której dzwoniłem) i gość mi powiedział że 75 Ah wystarczy, poza tym ma duży prąd rozruchowy 760 A. Słyszałem że nie powinno się kupować większej pojemności niż 10% zalecanej bo wtedy będzie niedoładowany. Dodam że dużo jeżdżę na krótkich odcinkach. Proszę o opinię na ten temat.
Pozdrawiam
W zeszłym tygodniu kupiłem do swojej madzi Futurę 75 Ah.
Myślę, że taki spokojnie wystarczy. Opiszę moją "drogę" do sklepu. Najpierw sprawdziłem w instrukcji niemieckiej a nastepnie w polskiej zalecenia dla diesla: 64 Ah lub 70 Ah, następnie zadzwonilem do sklepu z zapytaniem o cenę takiej Futury a gość na to że Centra zaleca 95 Ah, w takim razie zadzwonilem po informację do jednego ASO a następnie do drugiego i otrzymałem odpowiedź: 95 Ah i wtedy zgłupiałem. Pojechałem do sklepu (sklep tej samej sieci do której dzwoniłem) i gość mi powiedział że 75 Ah wystarczy, poza tym ma duży prąd rozruchowy 760 A. Słyszałem że nie powinno się kupować większej pojemności niż 10% zalecanej bo wtedy będzie niedoładowany. Dodam że dużo jeżdżę na krótkich odcinkach. Proszę o opinię na ten temat.
Pozdrawiam
- Od: 22 cze 2006, 16:12
- Posty: 19
- Skąd: Kraków
- Auto: M6'03 GG MZR-CD 136KM
Witam!A w BJ 2.0 TD ile powinien mieć Ah?Alternator daje 80 A.Poprzedni miałem założony Mitsubishi 100Ah rok temu założyłem innej firmy 95 lub 100 Ah.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
topik napisał(a):BJ 2.0 TD ile powinien mieć Ah?Alternator daje 80 A
na pewno nie więcej niż prąd ładowania – ja bym obstawiał 64-74 (w tych granicach).
Nic nie da założenia akumulatora o większej pojemności niż to co daje alternator – wręcz przeciwnie. Aku będzie notorycznie niedoładowany co skończy się szybszym zuzyciem/zasiarczeniem płyt i w efekcie nowe aku wytrzyma króciutko......
Riki napisał(a):mój znajomy sprzedaje aku... mówi ze są średnie, on poleca Akumę, TAB-a
TAB-a? Jak dla mnie to taki – bez obrazy – syf z supermarketu. Mój poprzedni aku był właśnie tej marki ( nie ja go kupowałem lecz poprzedni właściciel ) i choć auto było garażowane nie pociągnął długo – strasznie słaby, nawet po dobowym ładowaniu prostownikiem prędkość rozrusznika bez porównania mniejsza niż teraz na Centra Futura. Nigdy w życiu nie kupiłbym sobie akumulatora tej firmy – moze jest w miarę tani, ale cóż to daje jeżeli trzeba go wymieniać dwa razy częściej niż dobry aku? Żadna oszczędność. To oczywiście moja subiektywna opinia.
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
Do Jaksy !
Jak sie wie jak potem zaprogramować to faktycznie nie ma co kombinować !
Radio – nie mam "Code" to nic by się nie stało ,szyby -to też wyczytałem na forum a czy inne rzeczy to nie wiem i nie chce potem jeździć po mechanikach a szczególnie u mnie w okolicy dopiero Wrocław . i za nacisnięcie i przytrzymanie jakiegoś przycisku 50 zł
Ale ja pytałem czy po odłączeniu akumulatora (oprócz wiadomych j/w nie rozprogramują się inne sterowniki
Jak sie wie jak potem zaprogramować to faktycznie nie ma co kombinować !
Radio – nie mam "Code" to nic by się nie stało ,szyby -to też wyczytałem na forum a czy inne rzeczy to nie wiem i nie chce potem jeździć po mechanikach a szczególnie u mnie w okolicy dopiero Wrocław . i za nacisnięcie i przytrzymanie jakiegoś przycisku 50 zł

Ale ja pytałem czy po odłączeniu akumulatora (oprócz wiadomych j/w nie rozprogramują się inne sterowniki
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
- Od: 14 gru 2006, 12:37
- Posty: 87
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback
Jakie inne rzeczy ? odpinaj – nic nie popsujesz , jedynie przez 100kilometrów nie bedzie wyswietlał komputer całkowitego dystansu na paliwie ktore masz w zbiorniku......Gawro57 napisał(a):a czy inne rzeczy to nie wiem
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
michs130 napisał(a):Prawidłowy do Mazduni ma być 680
Nie ma czegoś takiego jak prawidłowy prąd rozruchowy
Ma to bardzo duże znaczenie – szczególnie żeby ruszyć silnik diesla np. przy dużych mrozach.
Im ta wartość wyższa tym łatwiej odpalić auto (tak w skrócie)
Nie zakładaj takiego dużego akumulatora (o takiej pojemności) – będzie niedoładowany a to drastycznie wpłynie na jego żywotność.
Grzyby napisał(a):Robione są w 3 "klasach"
– Stardard
– Plus
– Futura
Grzyby zapomniał dodać o jeszcze jednej klasie AQ Centry Futura Plus charakteryzujące się większą odpornością na zawapnienie. Extra sprawa!
Każdy ma prawo do szczęścia, nie każdy ma szczęście do prawa. 
- Od: 1 wrz 2007, 00:55
- Posty: 413
- Skąd: Łódź
Centra Futura w Oplu Astrze 2 2.0 benz na autoamcie od 4,5 roku i myślę że tą zime spokojnie jeszcze przejeździ ,nie wykazuje żadnych oznak zmęczenia. Nie wykonywałem przy tej baterii żadnej obsługi, poza okresowym profilaktycznym doładowaniem (krótkie przebiegi)
Mam nadzieję że moja nowa 6 będzie tak samo nie awaryjna jak ta astra
Mam nadzieję że moja nowa 6 będzie tak samo nie awaryjna jak ta astra
- Od: 30 paź 2007, 11:40
- Posty: 5
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda 6 2.0 CDTI
Do Revman j/w.
Witam nastepnego posiadacza takiego super auta jak Mazda 6 .
Jest już nas w Głogowie kilku w/g mnie około 8 .
Trzeba by zrobić jakiś malutki "zlocik' i wymienić się doświadczeniami i pochwalić się swoimi "rumakami ?
Pozdrawiam Leszek
Witam nastepnego posiadacza takiego super auta jak Mazda 6 .
Jest już nas w Głogowie kilku w/g mnie około 8 .
Trzeba by zrobić jakiś malutki "zlocik' i wymienić się doświadczeniami i pochwalić się swoimi "rumakami ?
Pozdrawiam Leszek
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
- Od: 14 gru 2006, 12:37
- Posty: 87
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback
Grzyby napisał(a):Nic nie da założenia akumulatora o większej pojemności niż to co daje alternator – wręcz przeciwnie. Aku będzie notorycznie niedoładowany ..........
Mozesz to rozwinac? Nie rozumiem co ma maksymalny prad ladowania alternatora do niedoladowania akumulatora. Wydaje mi sie ze tym steruje regulator napiecia, czym bardziej aku jest naladowany tym mniejszy prad i tyle. Patrzac na zastosowania domowe (inny typ aku) to mozesz ladowac ladowarka ktora ma na wyjsciu 200mA aku o pojemnosci 4Ah.
Pozdrawiam
- Od: 19 sie 2007, 20:47
- Posty: 31
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GF 2000r
Sam sobie właśnie wyjaśniłeś
ale ile czasu ci to zajmie ..... I czy zdążysz to zrobić przed ponownym użyciem pełnej mocy aku?
Przykład:
Masz alternator który daje 80A.
Odpalasz auto – przez kilka sekund z akku jest pobierany prąd rzędu 600-700A.
Co robisz potem?
Jeździsz na światłach pobór prądu ok. 16-20A
Włączasz ogrzewanie szyby – pobór prądu ok. 10A
Radio, nawiew, wycieraczki inne pierdoły, i prąd potrzebny silnikowi – min. 25A
Czyli pobór prądu masz na poziomie 50A. Zostaje ci "wolnego" dla akumulatora 25A.
Przy częstym zatrzymywaniu auta/gaszeniu silnika i ponownym odpalaniu, myślisz że akku o pojemności 100Ah będzie naładowane ? Otóż nie – przez pewien czas będziesz korzystał właśnie z tej dużej pojemności ale pewnego dnia zdziwisz się że np. roczny akumulator zdechł.
P.S. Regulator napięcia reguluje napięcie jak sama nazwa wskazuje. Po prostu pilnuje żeby nie przekraczało 14,4V bo inaczej zesmażyła by się instalacja i wszystkie urządzenia. Do doładowania akumulatora potrzebujesz prądu (przede wszystkim) i dlatego parametry alternatora podawane są w Amperach.
psiwak napisał(a):mozesz ladowac ladowarka ktora ma na wyjsciu 200mA aku o pojemnosci 4Ah.
ale ile czasu ci to zajmie ..... I czy zdążysz to zrobić przed ponownym użyciem pełnej mocy aku?
Przykład:
Masz alternator który daje 80A.
Odpalasz auto – przez kilka sekund z akku jest pobierany prąd rzędu 600-700A.
Co robisz potem?
Jeździsz na światłach pobór prądu ok. 16-20A
Włączasz ogrzewanie szyby – pobór prądu ok. 10A
Radio, nawiew, wycieraczki inne pierdoły, i prąd potrzebny silnikowi – min. 25A
Czyli pobór prądu masz na poziomie 50A. Zostaje ci "wolnego" dla akumulatora 25A.
Przy częstym zatrzymywaniu auta/gaszeniu silnika i ponownym odpalaniu, myślisz że akku o pojemności 100Ah będzie naładowane ? Otóż nie – przez pewien czas będziesz korzystał właśnie z tej dużej pojemności ale pewnego dnia zdziwisz się że np. roczny akumulator zdechł.
P.S. Regulator napięcia reguluje napięcie jak sama nazwa wskazuje. Po prostu pilnuje żeby nie przekraczało 14,4V bo inaczej zesmażyła by się instalacja i wszystkie urządzenia. Do doładowania akumulatora potrzebujesz prądu (przede wszystkim) i dlatego parametry alternatora podawane są w Amperach.
Grzyby napisał(a):Sam sobie właśnie wyjaśniłeś
Nie za bardzo wiem gdzie
Grzyby napisał(a):Przykład:
Masz alternator który daje 80A.
Odpalasz auto – przez kilka sekund z akku jest pobierany prąd rzędu 600-700A.
Co robisz potem?
Jeździsz na światłach pobór prądu ok. 16-20A
Włączasz ogrzewanie szyby – pobór prądu ok. 10A
Radio, nawiew, wycieraczki inne pierdoły, i prąd potrzebny silnikowi – min. 25A
Czyli pobór prądu masz na poziomie 50A. Zostaje ci "wolnego" dla akumulatora 25A.
Ok i takim maksymalnie pradem moge ladowac akumulator
Grzyby napisał(a):Przy częstym zatrzymywaniu auta/gaszeniu silnika i ponownym odpalaniu, myślisz że akku o pojemności 100Ah będzie naładowane ? Otóż nie – przez pewien czas będziesz korzystał właśnie z tej dużej pojemności ale pewnego dnia zdziwisz się że np. roczny akumulator zdechł.
Otoz wlasnie a myslisz ze 50Ah bedzie? Jezeli 100 nie to tez i 50 nie no bo w naturze nic nie ginie tyle samo potrzeba pradu do rozruchu i tyle samo do naladowania.
Czyli jezeli uzylismy do rozruchu np 20Ah to bilans po pierwszym odpaleniu
80Ah dla 100
30Ah dla 50
W jednym i drugim przypadku trzeba doladowac owe 20Ah. Wg takiego schematu 50 szybciej padnie przy czestym rozladowywaniu gdyz bedzie pracowala na mniejszych pojemnosciach a tego aku olowiowe nie lubia.
Grzyby napisał(a):P.S. Regulator napięcia reguluje napięcie jak sama nazwa wskazuje. Po prostu pilnuje żeby nie przekraczało 14,4V bo inaczej zesmażyła by się instalacja i wszystkie urządzenia. Do doładowania akumulatora potrzebujesz prądu (przede wszystkim) i dlatego parametry alternatora podawane są w Amperach.
Zgadza sie ale i steruje takze ladowaniem akumulatora poprzez sterowanie napieciem niskie napiecie brak ladowania wysokie laduje (prawo Ohma). Inaczej oczywiscie ma sie sprawa z ladowarkami prostownikowymi ktore steruja pradem (ladowanie typu W np)
Nie dam tylko sobie reki uciac za to co pisze, sa to tylko przemyslenia "nie elektryka"
Pozdrawiam
- Od: 19 sie 2007, 20:47
- Posty: 31
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GF 2000r
psiwak napisał(a):sa to tylko przemyslenia "nie elektryka"
a moje są "przemyśleniami" elektryka
psiwak napisał(a):Grzyby napisał:
Sam sobie właśnie wyjaśniłeś
Nie za bardzo wiem gdzie
ano właśnie tu
psiwak napisał(a):mozesz ladowac ladowarka ktora ma na wyjsciu 200mA aku o pojemnosci 4Ah.
możesz ładować i aku o pojemności 50Ah takim prądem tylko będzie to trwało o wiele wiele dłużej – proste przełożenie na sytuację w aucie.
psiwak napisał(a):Ok i takim maksymalnie pradem moge ladowac akumulator
nie masz na to 10h – to inna sytuacja niż z ładowarką w domu
Idąc twoim tokiem rozumowania można spokojnie wpakować do auta aku 500Ah – w końcu to i tak bez różnicy.
Grzyby napisał(a):psiwak napisał(a):sa to tylko przemyslenia "nie elektryka"
a moje są "przemyśleniami" elektryka
Jako ze jestes "elektrykiem" to nie bede dyskutowal bo jestem za "cienki" , ale mimo wszytko nie przyjme tego za dogmat gdyz nie przekonuja mnie twoje dowody
.
Widocznie tak jest
Grzyby napisał(a):Idąc twoim tokiem rozumowania można spokojnie wpakować do auta aku 500Ah – w końcu to i tak bez różnicy.
Gdyby nie duza masa i wysoka cena to mozna bylo by to tak zrobic wg mojej teorii oczywiscie.
POzdrawiam
- Od: 19 sie 2007, 20:47
- Posty: 31
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GF 2000r
Witam ,
Mam problem, ze znalezieniem akumulatora do mojej mazdy 323 C 96r. Poprzedni akumulator byl niemiecki i mial specyficzne wymiary (170 szer. 230 dł,170 wys) Ani Bosh ani Centra, nie maja takich wymiarów akumulatorów w swoich katalogach....POMOŻCIE, DORADZCIE cos
P.S. Polećcie, jakies hurtownie, sklepy na terenie Wawy gdzie mozna kupic w miare po rozsadnej cenie ten jakze niezbedny element autka
Z góry dzieki. Pozdrawiam
Mam problem, ze znalezieniem akumulatora do mojej mazdy 323 C 96r. Poprzedni akumulator byl niemiecki i mial specyficzne wymiary (170 szer. 230 dł,170 wys) Ani Bosh ani Centra, nie maja takich wymiarów akumulatorów w swoich katalogach....POMOŻCIE, DORADZCIE cos
P.S. Polećcie, jakies hurtownie, sklepy na terenie Wawy gdzie mozna kupic w miare po rozsadnej cenie ten jakze niezbedny element autka
Z góry dzieki. Pozdrawiam
-
Gość
Zadzwon tu ..... 022 612 11 35 Ostrobramska vis-a-vis Shell'a
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki