Niewłaściwe działanie wycieraczek przednich – Jaka przyczyna?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez pkaczka6 » 30 paź 2007, 18:50

WITAM SZANOWNYCH FORUMOWICZY

Może ktoś znający się na elektryce lub posiadający schemat instalacji elektrycznej wycieraczek będzie mógł mi pomóc.

Mam następujący problem: Po naprawie blacharskiej wymieniono mi silniczek wycieraczek, (podobno uległ uszkodzeniu choć nie była to groźna stłuczka i to z prawej strony, no ale...) zamontowano silniczek z używki i oddano siostrze samochód. Po kilku dniach zaczeło padać i:
stwierdziłem brak pracy czasowej przerywanej, wycieraczki pracują jedynie w trybie wolne i szybkie oraz zatrzymują się w momencie wyłączenia dźwignią czyli w dowolnym miejscu. Ponadto po włączeniu spryskiwacza szyby wycieraczki milczą. Oczywiście wróciłem do lakiernika który stwierdził, że silniczek chodzi poprawnie i najprawdopodobniej uszkodzony jest przekaźnik wycieraczek po czym odesłał mnie do elektryka. Elektryk stwierdził, że należałoby wymienić silniczek i wyłącznik pod kierownicą, najlepiej zamówić nowe w serwisie i zgłosić się do niego na wymianę.
Czytając forum znalazłem wiele rad pomyślałem więc że najpierw spróbuję zajrzeć do tego sam, na zamówienie nowych części zawsze mam czas. zastałem następującą sytuację.

Przy silniczku
złącze 4 pinowe i oddzielna masa (czarny przewód)
1 przewód niebieski stały + po zapłonie
2 przewód niebieski biały + z wyłącznika na wolnym biegu dźwignia przy kier
3 przewód niebieski czerwony + z wyłącznika na szybkim biegu dźwignia przy kier
4 przewód niebieski czarny przy rozpiętym złączu przy silniczku nic się nie pojawia niezależnie od położenia dźwigni przy kierownicy, po podpięciu pojawia się stały + gdy wycieraczki są wyłączone. + ten utrzymuje się również po włączeniu wycieraczek i na chwilę zmienia się na impuls "–" w momencie gdy wycieraczki są w swoim górnym punkcie zwrotnym po czym zmienia się z powrotem na + i tak w każdym cyklu.[color=blue]Czy to jest normalne? czy aby ten impuls nie powinien być w dolnym punkcie zwrotnym gdzie wycieraczki powinny się zatrzymać? Czyżby źle zamontowany silniczek na wieloklinie połączenia z ramionami wycieraczek?????

Przy dźwigni włączania pod kierownicą
złącze 6 pinowe
1 przewód niebieski stały + po zapłonie
2 przewód czarny stały –
3 przewód niebieski pomarańczowy + spryskiwacz układ sprawny
4 przewód niebieski biały + wyjście na wolnym biegu
5 przewód niebieski czerwony + wyjście na szybkim biegu
6 przewód niebieski czarny gdy rozpięta wtyczka przy silniczku >nie ma żadnego sygnału wyjściowego po podpięciu kostki przy silniczku sygnały takie same jak wychodzące z silniczka opisane wyżej

Obwody wycieraczki tylnej sprawne.

Przy pomiarze omomierzem potencjometra częstotliwości cykli pracy wycieraczek zauważyłem że jedynie w 2 pierwszych ustawieniach większa częstotliwość pracy obwód ma ok 1 ohma po przesunięciu na mniejszą częstotliwoś obwód rozwarty > więc chyba uszkodzony potencjometr??

Usilnie szukałem oddzielnego przekaźnika pracy wycieraczek ale niestety nie znalazłem > Czy on jest zespolony z włącznikiem pod kierownicą wszystko na to wskazuje?? Czy aby się dobrać do niego należy rozlutować układ od ścieżek w wyłączniku?? Czy naprawa tego jest opłacalna? czy szukać używki czy zakupić nowe??

Bardzo proszę o Wasze komentarze i sugestje dotyczące wycieraczek mojej madzi

Z góry dziękuję i pozdrawiam
Ostatnio edytowano 31 paź 2007, 03:49 przez pkaczka6, łącznie edytowano 2 razy
pkaczka6
 

Postprzez lucas_ka » 30 paź 2007, 22:56

Najpierw nazwij poprawnie temat. Jak to zrobic wyjasnia regulamin.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2006, 00:38
Posty: 233
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2,0 citd

Postprzez Andrzej Rydel » 29 gru 2008, 22:42

Witam
Jest jakaś odpowiedź w tym temacie? nie mogę nic znaleźć podobnego.
Andrzej Rydel
 

Postprzez waldii » 30 gru 2008, 00:05

styki krańcówki wysiadły i tyle.Wyciagnij silniczek,zdejmij ten plastikowy dekielek i tam masz krzywke i plytke od krancowego polozenia wycieraczek.Przeczyscic styki i powinno dzialac
waldii
 

Postprzez i9i » 29 lip 2009, 19:22

Odgrzebię trochę temat, ale po założeniu przełącznika zespolonego od mx6 do mojego Cronosa, mam identyczne objawy jak pkaczka6, wymieniłem bo mi długich nie załączał stary przełącznik. Czy możliwe że była jakaś różnica czy prawdopodobnie kupiłem uszkodzony przełącznik, nadmienię, że jak założę spowrotem stary przełącznik to wycieruchy działają poprawnie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lis 2008, 12:20
Posty: 27
Skąd: Oleśnica
Auto: Cronos FS/Astra 1.6 8V '95 LPG / Carisma GDI

Postprzez kamilspider » 16 lis 2010, 22:11

mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie znajdę schemat elektryczny do wycieraczek a najlepiej całej elektryki do mx-6 bo nie mam też tylnego przeciwmgielnego??
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6