Duży przepał (Problem Rozwiązany !!!)....
nie ,jeszcze nie ,w instrukcji obsługi a mam holenderska nie ma nic o normach zużucia paliwa.Próbuje zasięgnąć jakieś info na ten temat zanim zaczne czegokolwiek szukać.
- Od: 11 lut 2006, 15:05
- Posty: 9
- Skąd: Białoagard
- Auto: mazda 626 1.8 16V 94`SGI
Jest wątek o spalaniu w OPINIE
polecam – ciekawa lektura
A pali ci o wiele za dużo.
Ja FSem mam ostatnio wynik 13,5l PB przy "ciężkiej" jeździe, ale mam uszkodzoną lambdę (nie mam kiedy wymienić
)
polecam – ciekawa lektura
A pali ci o wiele za dużo.
Ja FSem mam ostatnio wynik 13,5l PB przy "ciężkiej" jeździe, ale mam uszkodzoną lambdę (nie mam kiedy wymienić
Wróciłem do tematu
; Coś dalej jest nie tak... było już dobrze – przy jeździe ala emeryt udało zejść się do 8L w trasie i ok.10 w mieście a teraz znowu dużoooo pali
. Znów błądy 15 i 23 czyli oba od lambd, znów spadają obroty przy zdjęciu nogi z gazu (potrafi czasem zgasnąć).... jeszcze co dziwnego zaobserwowałem to to, że jak mam podpiętą jedną lambdę (od kabiny) to wyświetla tylko błąd 15 a jak mam podpięte obie to błąd 15 i 23 (tak samo jak odpięte obie)... wszystko pewnym czasie (niedługim) po kasowaniu kodów błędów. Już nie wiem co mam robić – czy te sądy (obie) są jakoś spięte i traktowane jako "jedna" czy są osobno "testowane" ? spróbuję pojeździć na jednej i zobaczę...
Autko na sprzedaż !
- Od: 9 sty 2006, 09:35
- Posty: 213
- Skąd: Grodków
- Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)
Ale to jest ciekawe, że jak podpiąłem to jakiś dłuższy czas spalanie radykalnie spadło i nie było błędów a teraz wsystko jest jak było czyli do d...
... ale poco odpinać "uszkodzone" czujniki skoro komp. czy z nimi, czy bez i tak po swojemu dawkuje paliwko
... Chyba muszę zmienić podpis pod tematem
. Ale sprawa na 100% siedzi w sondach – najlepiej to je wymienię....

Autko na sprzedaż !
- Od: 9 sty 2006, 09:35
- Posty: 213
- Skąd: Grodków
- Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)
koszynek napisał(a):to co sugerujesz raczej niedotyczy mojego problemu silnik bardzo szybko się nagrzewa w ciągu 5 dni pokonuje około 200 km,jestem posiadaczem tego auta od niedawna i niepokoi mnie troche to spalanie bo sądze ze pali znacznie za dużo(uszkodzenie jakiegoś czujnika ?) nawet mój stary Polonez tyle nie palił.
Ta odpowiedż niewiele mówi. Ja w ciągu 5 dni pokonuje również 200 km. Najdłuższy odcinek to 10 km. A przeważnie to 5-7km. Tylko z tego co rozumiem to Ty mówisz o spalaniu gazu, a ja niestety nie mam o tym zielonego pojęcia. Jedyne co przychodzi mi do głowy to regulacja gazu, wymiana filtrów świec itp. gdyby to był problem spalania Pb to co innego.
nor napisał(a):koszynek napisał(a):to co sugerujesz raczej niedotyczy mojego problemu silnik bardzo szybko się nagrzewa w ciągu 5 dni pokonuje około 200 km,jestem posiadaczem tego auta od niedawna i niepokoi mnie troche to spalanie bo sądze ze pali znacznie za dużo(uszkodzenie jakiegoś czujnika ?) nawet mój stary Polonez tyle nie palił.
Ta odpowiedż niewiele mówi. Ja w ciągu 5 dni pokonuje również 200 km. Najdłuższy odcinek to 10 km. A przeważnie to 5-7km. Tylko z tego co rozumiem to Ty mówisz o spalaniu gazu, a ja niestety nie mam o tym zielonego pojęcia. Jedyne co przychodzi mi do głowy to regulacja gazu, wymiana filtrów świec itp. gdyby to był problem spalania Pb to co innego.
Nie jestem zwolennikiem gazu i moje auto na nim nie jeździ(uważam ,że tylko nieliczne konstrukcje dobrze znaszą zagazowanie) ,nie wiem skąd to wywnioskowałeś.Zadałem pytanie na które nie mam odpowiedzi chodzi mi o normy zużycia paliwa czyli wartości uśrednione odpowiadające konkretnym parametrom jak jazda miejska,jazda z prędkością 90 km/h i 120 km/h.Oczywiście podane przez producenta, a nie opinie użytkowników,bo tylko na podstawie takich danych mogę rozpocząć regulacje lub naprawe.
- Od: 11 lut 2006, 15:05
- Posty: 9
- Skąd: Białoagard
- Auto: mazda 626 1.8 16V 94`SGI
Dane techniczne z
www.mazdaspeed.pl (logo w lewym górnym rogu każdej strony) --> modele --> 626 --> dane techniczne
Mazda 626 1.8i LX ('92-'95)
Pojemność skokowa: 1840 ccm
Moc maksymalna: 105 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Maksymalny moment obrotowy: 155 Nm przy 4500 obr./min.
Wymiary: 470x175x140 cm – 4d
470x175x139 cm – 5d
Poj. bagażnika: 455 l
Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,8 sek.
V maksymalna: 180 km/h
Poj. zbiornika paliwa: 60 l
Masa własna: 1140 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 1645 kg
Średnie zużycie paliwa: 8,6 l
Mazda 626 1.8i LX (od 1995 roku)
Pojemność skokowa: 1840 ccm
Moc maksymalna: 90 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Maksymalny moment obrotowy: 143 Nm przy 2500 obr./min.
Wymiary: 470x175x140 cm – 4d
470x175x139 cm – 5d
Poj. bagażnika: 455 l
Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,8 sek.
V maksymalna: 181 km/h
Poj. zbiornika paliwa: 60 l
Masa własna: 1150 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 1645 kg
Średnie zużycie paliwa: 7,5 l
Tylko nie wiem co oznacza Średnie zużycie paliwa bo to jest pojęcie względne ale co racja to racja: ZA DUŻO CI PALI.....
PZDR
www.mazdaspeed.pl (logo w lewym górnym rogu każdej strony) --> modele --> 626 --> dane techniczne
Mazda 626 1.8i LX ('92-'95)
Pojemność skokowa: 1840 ccm
Moc maksymalna: 105 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Maksymalny moment obrotowy: 155 Nm przy 4500 obr./min.
Wymiary: 470x175x140 cm – 4d
470x175x139 cm – 5d
Poj. bagażnika: 455 l
Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,8 sek.
V maksymalna: 180 km/h
Poj. zbiornika paliwa: 60 l
Masa własna: 1140 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 1645 kg
Średnie zużycie paliwa: 8,6 l
Mazda 626 1.8i LX (od 1995 roku)
Pojemność skokowa: 1840 ccm
Moc maksymalna: 90 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Maksymalny moment obrotowy: 143 Nm przy 2500 obr./min.
Wymiary: 470x175x140 cm – 4d
470x175x139 cm – 5d
Poj. bagażnika: 455 l
Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,8 sek.
V maksymalna: 181 km/h
Poj. zbiornika paliwa: 60 l
Masa własna: 1150 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 1645 kg
Średnie zużycie paliwa: 7,5 l
Tylko nie wiem co oznacza Średnie zużycie paliwa bo to jest pojęcie względne ale co racja to racja: ZA DUŻO CI PALI.....
PZDR
Autko na sprzedaż !
- Od: 9 sty 2006, 09:35
- Posty: 213
- Skąd: Grodków
- Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)
Ok, dzięki pewno sonda lambda niedomaga bo nic innego mi nie przychodzi do głowy zważywszy na fakt że reszta pracuje normalnie to znaczy bardzo szybko silnik osiąga temp.pracy.Rano po uruchomieniu obr.na poziomie 1500/min i w miarę rozgrzewania silnika spadają do (tu nie wiem jak to odczytać)drugiej kreski licząc od zera.Wielce prawdopodobne jest to ,że nieprawiadłowo wyregulowany został skład mieszanki na wolnych obrotach (wkręt którym niektórzy jak czytam regulują wolne obroty
)co w rezultacie może prowadzić do nadmiernego zużycia paliwa,ale to już sprawa dla analizatora spalin.W/g danych z dokumetów mam silnik 66 kW czyli 90 KM zatem jest to wersja oszczędniejsza.
- Od: 11 lut 2006, 15:05
- Posty: 9
- Skąd: Białoagard
- Auto: mazda 626 1.8 16V 94`SGI
Od jak dawna zauważyłeś nadmierne spalanie. Czy pomiary robisz przejeżdzając 100 km i dolewasz paliwa do pełna? Dlaczego pytam? Ponieważ też miałem problem z dużym spalaniem i jak tankowałem sobie za stowke to spalanie było w normie a jak zacząlem tankować do pełna bo zbliżałą sie zima a w związku z tym lepiej mieć pełny zbiornik to spalanie wzrosło a było to wszystko w okresie zimowym i wtedy trudno jest zdiagnozować przyczynę. Dopiero po wymianie sond zrobiłem test i spalanie było do przełknięcia. Zalałem do pełna po 100km i znów spalanie wzrosło. Dopiero przypadkiem któregoś razu zauważyłem, że smierdzi paliwem i akurat samochód stał na krawężniku i okazało sie że z góry zbiornika wycieka paliwo, możliwe że u Ciebie jest podobnie. I nie denerwuj sie, że zadaje tyle pytań ponieważ te pytania pomagają znaleźć przyczynę. Jeśli okaże się ze to nie to, postaraj się napisać jak najwięcej szzegółów dotyczących zwiekszonego spalania co robiłeś co zauważyłeś a napewno ktoś postara Ci pomóc.
No to niestety.... sondy lambda są uszkodzone – no niby działają – ale bardzo powolutku – po nagrzaniu zmiany napięcia 0,3V – 0,7V są powolne (co pół minuty) więc do wymiany... i mam pytanie – czy sądy Bosch'a są rzeczywiście do d... ? Czytałem tu na forum ze u kogoś w aucie padły dwie takie w okresie pół roku – wydaje mi się to lekka przesada....
Autko na sprzedaż !
- Od: 9 sty 2006, 09:35
- Posty: 213
- Skąd: Grodków
- Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)
Jeśli padłaby mi sąda lambda po poł roku to wziąłbym paragon lub fakturę i poszedłbym reklamować ( ca ja jako uzytkownik pojadu mógłbym zepsuć w sądzie
), tak robiłem z przewodami WN ( przebicia po 8 miesiącach o zamontowania ), termostatem, czójnikiem powietrza- może miałem szczęście albo w porządku sklep bo wymieniali od reki.
pozdrawaim
pozdrawaim
- Od: 21 gru 2005, 17:43
- Posty: 162
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.
www.akant.dit.pl
Witam!
warto zwrocic uwage, czy sady sa 3 czy 4 zylowe bo jak 3 to mase pobieraja z miejsca wkrecenia, u mnie z masa bylo slabo wiec musialem ja poprawic . Wiec nawet jesli je wymienisz i nie beda chodzily w zakresie od 0 do 0,90V to warto poprawic mase. Dotyczy 3 zylowych .
warto zwrocic uwage, czy sady sa 3 czy 4 zylowe bo jak 3 to mase pobieraja z miejsca wkrecenia, u mnie z masa bylo slabo wiec musialem ja poprawic . Wiec nawet jesli je wymienisz i nie beda chodzily w zakresie od 0 do 0,90V to warto poprawic mase. Dotyczy 3 zylowych .
- Od: 24 maja 2007, 20:06
- Posty: 62
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: Mazda xedos 6 2.0 V6 z LPG
Witam!
Mam od niedawna Madzię CRONOS KL aut. i martwi mnie jedna rzecz: mianowicie spalanie. Ostatnio zalałem do pełna 98 na Statoilu, zrobiłem 103km i znów zalałem... 19 litrów tego samego paliwa. Może jeszcze nie byłbym tak zdziwiony gdybym trzymał przez 100km but w podłodze ale ok. 50km jeździłem do 3 tys. obotów a następne 50 trochę ostrzej, oczywiście po mieście. Ponieważ świeciła mi od czasu do czasu kontrolka ENGINE pojechałem do elektryka i wyskoczył mi błąd nr 16 czyli EGR. Czy ktoś kiedykolwiek miał z tym do czynienia? Czy uszkodzony EGR może mieć wpływ na tak znaczący wzrost spalania? Czy EGR da się jakoś odłączyć lub wyrzucić?
Proszę o pomoc.
Mam od niedawna Madzię CRONOS KL aut. i martwi mnie jedna rzecz: mianowicie spalanie. Ostatnio zalałem do pełna 98 na Statoilu, zrobiłem 103km i znów zalałem... 19 litrów tego samego paliwa. Może jeszcze nie byłbym tak zdziwiony gdybym trzymał przez 100km but w podłodze ale ok. 50km jeździłem do 3 tys. obotów a następne 50 trochę ostrzej, oczywiście po mieście. Ponieważ świeciła mi od czasu do czasu kontrolka ENGINE pojechałem do elektryka i wyskoczył mi błąd nr 16 czyli EGR. Czy ktoś kiedykolwiek miał z tym do czynienia? Czy uszkodzony EGR może mieć wpływ na tak znaczący wzrost spalania? Czy EGR da się jakoś odłączyć lub wyrzucić?
Proszę o pomoc.
RASCALL | Studio Pielęgnacji Samochodów – www.rascall.pl
Profesjonalne kosmetyki samochodowe – www.motochemia.com
Dołącz do nas na Fejsie – www.facebook.pl/RascallPL
Profesjonalne kosmetyki samochodowe – www.motochemia.com
Dołącz do nas na Fejsie – www.facebook.pl/RascallPL
- Od: 6 mar 2007, 00:58
- Posty: 251
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Alfa Romeo 166
rascall napisał(a):Czy uszkodzony EGR może mieć wpływ na tak znaczący wzrost spalania?
EGR, to tylko zawór recyrkulacji spalin.
Wolne obroty masz na poziomie 800RPM?
rascall napisał(a): Czy EGR da się jakoś odłączyć lub wyrzucić?
Owszem da się, wprawdzie nie wyrzucić, ale "zainwestować" w niego 1 gr

Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
qbass napisał(a):Wolne obroty masz na poziomie 800RPM
Nawet niżej w granicy 650. Wiem że EGR można zaślepiać ale słyszałem coś takiego że można go jakoś wyprogramować z komputera, czyli po prostu wyłączyć. Nie znam się zbytnio na tym.
RASCALL | Studio Pielęgnacji Samochodów – www.rascall.pl
Profesjonalne kosmetyki samochodowe – www.motochemia.com
Dołącz do nas na Fejsie – www.facebook.pl/RascallPL
Profesjonalne kosmetyki samochodowe – www.motochemia.com
Dołącz do nas na Fejsie – www.facebook.pl/RascallPL
- Od: 6 mar 2007, 00:58
- Posty: 251
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Alfa Romeo 166
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6