Dzwiek – problem rozwiazany rolka prowadzaca! Nie podlaczony Czujnik spalania stukowego brak bledu
Witam!
Zamieszczam filmik, ponieważ mechanicy w mojej miejscowości nie wiedzą co jest przyczyną, że moj xedos wydaje dzwiek niczym traktor.
Dzwiek jest podobny jakbyśmy na gorący kolektor wylali zimną wodę! Najbardziej klekot słychać przy obudowie jednej i drugiej strony pokrywy paska rozrzadu. Czy to może być przyczyna napinaczy i rolek, a moze woda dostaje sie do silnika i dlatego taki dzwiek wydaje ? Nie zaoobserwowalem w płynie oleju, jedynie troche płynu ubywa .
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 6940&hl=pl
Zamieszczam filmik, ponieważ mechanicy w mojej miejscowości nie wiedzą co jest przyczyną, że moj xedos wydaje dzwiek niczym traktor.
Dzwiek jest podobny jakbyśmy na gorący kolektor wylali zimną wodę! Najbardziej klekot słychać przy obudowie jednej i drugiej strony pokrywy paska rozrzadu. Czy to może być przyczyna napinaczy i rolek, a moze woda dostaje sie do silnika i dlatego taki dzwiek wydaje ? Nie zaoobserwowalem w płynie oleju, jedynie troche płynu ubywa .
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 6940&hl=pl
Ostatnio edytowano 5 lis 2007, 20:36 przez monter24, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 24 maja 2007, 20:06
- Posty: 62
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: Mazda xedos 6 2.0 V6 z LPG
Możliwe.
Ale sprawdx jeszcze podłączenie parownika bo tam może uciekać płyn.
Ja miałem niezłego strach jak z pod maski zaczeła buchać para zaraz po uruchomieniu silnika.
Okazałeo się że w przewodzie wodnym od lpg zrobiła się dziurka i zało kolektor tylny.
Ale sprawdx jeszcze podłączenie parownika bo tam może uciekać płyn.
Ja miałem niezłego strach jak z pod maski zaczeła buchać para zaraz po uruchomieniu silnika.
Okazałeo się że w przewodzie wodnym od lpg zrobiła się dziurka i zało kolektor tylny.
Osobiscie sprawdzilem wszystkie zaciski bo wiadomo jak to jest we warsztatach. Ktos zawola i mozna czegos nie dokrecic.
Jechalem z Lodzi byl wypadek wiec sie zatrzymalem i poszedlem zobaczyc co sie stalo, wracam a tam kaluza pod autem kolo zalane plynem i kaluza na wysokosci cos tak pompy wodnej. Uzupelnilem braki bo zawsze mam przy sobie plyn – (kiedys padl mi silnik z powodu braku plynu wiec teraz zawsze mam przy sobie ) Weszlo ok 0,5 litra. No ale patrze i nic nie cieknie . Hmm JEsli raz cos wylecial to dalej powinno leciec
No chyba , ze pompa dzila na jakis dziwnych zasadach o ktorych nie mam pojecia !
Dwa, Odkrece korek na zimnym nie odpalanym aucie uzupelnie brak i na moich oczach widze jak plyn znika moge woz strazacki zamowic
i lac do wieczora i zawswze bedzie malo
Sytuacja sie zmienia kiedy auto nagrzewam temperatura na maxa i dolewam wtedy ma przy dobrej tem dosyc i to wystarczalo na jkis czas ale od przedwczoraj to plyn znika w takich ilosciach , ze szkoda gadac !
Trzy to zauwazylem, ze nigdy auto nie zaciagalo plynu ze zbiornika wyrownawczego, od kiedy mam to auto nic tam nie wlewalem , bo zawsze jest ok Hmm przeciez jesli plyn mi ucieka to powinnien pobierac ze zbiornika? Chyba , ze to znowu dzila na jakis zasadach o ktorych nie mam pojecia wiec prosze o pomoc .
Zauwazylem, ze wskaznik temperatury na liczniku rano zawsze jest w takim mieejscu jak nagrzany , dopiero po wlaczeniu zaplonu spada na dol, czy tak mam byc
Bo jeszcze tego brakowaloby aby nie pokazal mi ze temperatura jest za wysoka
płynu w oleju nie ma i odwrotnie wiec...
Narazie nic nie tykam , choc daleko jechac nie moge bo plyn znika wiec prosze o pomoc bo wydac tysiace jest prosto nie na to co trzeba ! I ten dzwiek cos w stylu lania wody na kolektor , jak moj silnik chodzil jak elektryczny bo kiedys tak bylo wyczytalem ze trzeba polac na kolektor szklanke wody jesli bedzie jak traktor chodzil tzn , ze mamy uszczelke pod kolektorem do wymiany i tak zrobilem wymienilem i bylo ok
Wiec tyen tes dziala!
Jechalem z Lodzi byl wypadek wiec sie zatrzymalem i poszedlem zobaczyc co sie stalo, wracam a tam kaluza pod autem kolo zalane plynem i kaluza na wysokosci cos tak pompy wodnej. Uzupelnilem braki bo zawsze mam przy sobie plyn – (kiedys padl mi silnik z powodu braku plynu wiec teraz zawsze mam przy sobie ) Weszlo ok 0,5 litra. No ale patrze i nic nie cieknie . Hmm JEsli raz cos wylecial to dalej powinno leciec
Dwa, Odkrece korek na zimnym nie odpalanym aucie uzupelnie brak i na moich oczach widze jak plyn znika moge woz strazacki zamowic
Trzy to zauwazylem, ze nigdy auto nie zaciagalo plynu ze zbiornika wyrownawczego, od kiedy mam to auto nic tam nie wlewalem , bo zawsze jest ok Hmm przeciez jesli plyn mi ucieka to powinnien pobierac ze zbiornika? Chyba , ze to znowu dzila na jakis zasadach o ktorych nie mam pojecia wiec prosze o pomoc .
Zauwazylem, ze wskaznik temperatury na liczniku rano zawsze jest w takim mieejscu jak nagrzany , dopiero po wlaczeniu zaplonu spada na dol, czy tak mam byc
płynu w oleju nie ma i odwrotnie wiec...
Narazie nic nie tykam , choc daleko jechac nie moge bo plyn znika wiec prosze o pomoc bo wydac tysiace jest prosto nie na to co trzeba ! I ten dzwiek cos w stylu lania wody na kolektor , jak moj silnik chodzil jak elektryczny bo kiedys tak bylo wyczytalem ze trzeba polac na kolektor szklanke wody jesli bedzie jak traktor chodzil tzn , ze mamy uszczelke pod kolektorem do wymiany i tak zrobilem wymienilem i bylo ok
- Od: 24 maja 2007, 20:06
- Posty: 62
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: Mazda xedos 6 2.0 V6 z LPG
monter24 napisał(a):Dwa, Odkrece korek na zimnym nie odpalanym aucie uzupelnie brak i na moich oczach widze jak plyn znika moge woz strazacki zamowic
Jak wtedy nie widzisz że cieknie, to wlej ile się zmieści. Płyn bardzo wolno schodzi do układu.
monter24 napisał(a): Sytuacja sie zmienia kiedy auto nagrzewam temperatura na maxa i dolewam
nie polecam dolewać na gorącym silniku, bo możesz uszkodzić głowicę.
odepnij wężyk i dmuchnij, żeby zobaczyć czy drożny...monter24 napisał(a):Trzy to zauwazylem, ze nigdy auto nie zaciagalo plynu ze zbiornika wyrownawczego, od kiedy mam to auto nic tam nie wlewalem , bo zawsze jest ok Hmm przeciez jesli plyn mi ucieka to powinnien pobierac ze zbiornika? Chyba , ze to znowu dzila na jakis zasadach o ktorych nie mam pojecia wiec prosze o pomoc .
monter24 napisał(a):Zauwazylem, ze wskaznik temperatury na liczniku rano zawsze jest w takim mieejscu jak nagrzany , dopiero po wlaczeniu zaplonu spada na dol, czy tak mam byc
Nie!
Ja dalej stawiam na pompę wody. Z temperaturą lepiej nie igrać, bo szkoda byłoby zatrzeć silnik
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
Temperatura na max w kabinie ! wtedy dolewa az do momentu kiedy zacznie samoistnie wylatywac plyn, no taki opis znalazlem na forum odnosnie odpowietrzania ukladu!
Czyli wskaznik temperatury do wymiany w liczniku ?
Dmuchalemi bombli w wyrownawczym wiec jest wszystko drozne...
Czy przy wymianie pompy wody sciagam paek rozrzadu ?
Bede musial podjechac do mechanika aby to wykonal ale ja wymyslilem nastepujacy sposob prac :
– rozbieram pasek
– warto sprawdzic luz na rolkach jesli jest wymienia rolkę
– nowa pompa
– nowy pasek ewentualnie rolka?
– czy idzie sprawdzic napinacz ?
– moze jakies uszczelniacze ? jesli tak to jakie ?
Teraz bede dolewal wody zobacze czy do wieczora wystarczy mi czasu
) Hehe moze leciec z pompy i tak zaraz nie bedzie kapac... 
Czyli wskaznik temperatury do wymiany w liczniku ?
Dmuchalemi bombli w wyrownawczym wiec jest wszystko drozne...
Czy przy wymianie pompy wody sciagam paek rozrzadu ?
Bede musial podjechac do mechanika aby to wykonal ale ja wymyslilem nastepujacy sposob prac :
– rozbieram pasek
– warto sprawdzic luz na rolkach jesli jest wymienia rolkę
– nowa pompa
– nowy pasek ewentualnie rolka?
– czy idzie sprawdzic napinacz ?
– moze jakies uszczelniacze ? jesli tak to jakie ?
Teraz bede dolewal wody zobacze czy do wieczora wystarczy mi czasu
- Od: 24 maja 2007, 20:06
- Posty: 62
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: Mazda xedos 6 2.0 V6 z LPG
monter24 napisał(a):Czy przy wymianie pompy wody sciagam paek rozrzadu ?
Niestety tak, trzeba rozpinać rozrząd.
monter24 napisał(a):Czyli wskaznik temperatury do wymiany w liczniku ?
Bardzo możliwe, choć nie na 100%.
Co do kolejności prac, to najpierw warto ściągnąć obudowy rozrządu i zobaczyć czy przy pompie się nie poci.
Powiedz niech obejrzą Ci cały układ z każdej strony, przy zimnym jak i nagrzanym silniku.
Z której mniej więcej strony masz wyciek? od strony kierowcy, czy pasażera?
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
Wiec tak wy sobie siedzicie spokojnie w domku a ja co dwie minuity dolewam okolo 300 ml plynu na zimnym aucie
) Pewnie tak moglmym do rana
) Co najlepsze nic nie kapie tak w sposob widoczny a przy takiej ilosci plynu no raczej jakas chodz drobna kaluza powinna powstac . No chyba, ze ja dolewam a plyn do wyrownawczego ucieka ? Jest taka opcja ?
Jak juz cos leci to na goracym silniku od strony pasazera, ale niezawsze to zaobserwuje a plynu i tak bedzie brakowac, czujnik temperatury nowy wiec pozostaje tylko licznik no chyba , ze jakies zwarcie w obwodzie, ale to chyba wcaleby nie pokazywal ...
Jak juz cos leci to na goracym silniku od strony pasazera, ale niezawsze to zaobserwuje a plynu i tak bedzie brakowac, czujnik temperatury nowy wiec pozostaje tylko licznik no chyba , ze jakies zwarcie w obwodzie, ale to chyba wcaleby nie pokazywal ...
- Od: 24 maja 2007, 20:06
- Posty: 62
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: Mazda xedos 6 2.0 V6 z LPG
monter24 napisał(a):Trzy to zauwazylem, ze nigdy auto nie zaciagalo plynu ze zbiornika wyrownawczego
I nigdy nie zaciągnie
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
W takim przypadku zawsze bedzie brakowac plynu w ukladzie, bo jesli nadmiar odplynie to przy zimnym silniku bedzie go brakowac baa dalej na cieplym tez bo nie zaciagnie
Ok niech sobie jest nizej , ale moim zdaniem przy szczelnym ukladzie jednak powinnien zaciagnac , ale tak tylko sobie mysle , co sadzicie 
- Od: 24 maja 2007, 20:06
- Posty: 62
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: Mazda xedos 6 2.0 V6 z LPG
Odkręć korek od str. kierowcy, ten na zbiorniczku przy chłodnicy i sprawdz jak wygląda. Powinien mieć sprężynkę.monter24 napisał(a): No chyba, ze ja dolewam a plyn do wyrownawczego ucieka ? Jest taka opcja ?
monter24 napisał(a):Jak juz cos leci to na goracym silniku od strony pasazera
Więc od strony pompy.
monter24 napisał(a): czujnik temperatury nowy
Można byłoby pomierzyć jeszcze jego rezystancję, ale raczej to będzie bezcelowe.
chudy napisał(a):I nigdy nie zaciągnie Xedos tak ma – zbiorniczek pełni jedynie funkcje naczynia przelewowego
Niestety, ale się mylisz. W takim wypadku zawsze brakowałoby płynu w układzie
Dokładnie o tym mówię.monter24 napisał(a):W takim przypadku zawsze bedzie brakowac plynu w ukladzie, bo jesli nadmiar odplynie to przy zimnym silniku bedzie go brakowac baa dalej na cieplym tez bo nie zaciagnie
Dobrze myślisz. Jeśli układ jest sprawny i niezapowietrzony, to tak będzie.monter24 napisał(a): ale moim zdaniem przy szczelnym ukladzie jednak powinnien zaciagnac
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
HEEEH to ja juz nic nie rozumiem
) Jaki piekny taki skomplikowany
Czyli ile dolewasz srednio tego plynu ?
Moj ojciec ma starego lancera no i tam jak doleje plyna do pelna to nawet stan nie drgnie przez miesiac , ja zaraz sie przejade i aby do korka byl stan musze doleje 0,3 ml i zaraz nadal bezie malo?
Czyli mam sie nie przejmowac
Na goracym silniku waz jest miekki czyli tam nie ma plynu ! Od strony kierowcy patrzac na silnik z przodu auta jest pelno ale sprezyna tam nic takiego nie ma tylko normalny korek !
Czyli ile dolewasz srednio tego plynu ?
Moj ojciec ma starego lancera no i tam jak doleje plyna do pelna to nawet stan nie drgnie przez miesiac , ja zaraz sie przejade i aby do korka byl stan musze doleje 0,3 ml i zaraz nadal bezie malo?
Czyli mam sie nie przejmowac
- Od: 24 maja 2007, 20:06
- Posty: 62
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: Mazda xedos 6 2.0 V6 z LPG
monter24 napisał(a):Czyli mam sie nie przejmowac
A kto tak napisał? Masz się przejmować!
monter24 napisał(a): ale sprezyna tam nic takiego nie ma tylko normalny korek !
Na korku ma być sprężynka, która dosicka takie uszczelnienie. Podczas gdy w układzie jest duże ciśnienie, sprężyna otwiera przepływ i nadmiar płynu właśnie tamtędy ucieka do zbiornika.
A zapytałem o ten korek dlatego, że niektórzy potrafią zastąpić go zwykłym

Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
Przepraszam, tylko mi sie wydawalo! Sa inne masz racje na silniku jest zwykly koreka na zbiorniczku jest ze sprezyna ktora mozna docisnac, przed momentem otkrecilem ten korek i plynu tam nie ma hehe nigdzie nie mam juz plynu, wiem ze to nie jest zabawne , ale mnie to zaczyna smieszyc, za co przepraszam! Juto jade do mechanika aby dobrze sprawedzil mi caly uklad!
No a jesli pompa wody ucieka to wtedy tez moze nie zaciagac ze zbiornika bo mam nieszczelny uklad
Jak sie dostac do licznika aby wymienic wskaznik temperatury i czy sa dostepne w sklepach czy tylkow ASO ?
No a jesli pompa wody ucieka to wtedy tez moze nie zaciagac ze zbiornika bo mam nieszczelny uklad
Jak sie dostac do licznika aby wymienic wskaznik temperatury i czy sa dostepne w sklepach czy tylkow ASO ?
- Od: 24 maja 2007, 20:06
- Posty: 62
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: Mazda xedos 6 2.0 V6 z LPG
hmm
no na bialo tak, ale jak jest zimny czy jak ? Wlasciwie mam lpg wiec zbytnio sie nie przejmowalem tym kopceniem no i jak jest norma bo to duzy silnik + LPG wiec co z tym bialym dymem jakies normy? Jesli za duzo to jaka jest przyczyna ?
no na bialo tak, ale jak jest zimny czy jak ? Wlasciwie mam lpg wiec zbytnio sie nie przejmowalem tym kopceniem no i jak jest norma bo to duzy silnik + LPG wiec co z tym bialym dymem jakies normy? Jesli za duzo to jaka jest przyczyna ?
- Od: 24 maja 2007, 20:06
- Posty: 62
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: Mazda xedos 6 2.0 V6 z LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6