Konserwacja antykorozyjna podwozia
takie pytanko.moja mazda (323f bg) ma juz 12 lat i na elentach zawieszenia szczegulnie z tylu wyraznie widac slady korozji. czy ktos bawil sie w samodzielne konserwowanie samochodu od spodu.jakich srodkow powinienem uzyc?czy wystarczy dobrze umyc wyczyscic z rdzy i pomalowac podkladem a na to jeszcze cos?
- Od: 22 wrz 2004, 11:54
- Posty: 18
- Skąd: Poznan
- Auto: mazda 323f bg 1992 1.6 16v
Z tego co się orientuje to dobry jest środek firmy Wurth. Tworzy się guma a nie nie tak jak w przypadku Bitexu twarda powłoka, która przy zachaczeniu podwoziem pęka.
Tyle się dowiedzielismy od sąsiada lakiernika.
Pozdrowionka
Tyle się dowiedzielismy od sąsiada lakiernika.
Pozdrowionka
Marcin783
1997-2003 Fiat 126, Fiat TIPO, VW Golf I, Fiat PUNTO
10/2003-06/2004 626 GE 2,0
07/2004-10/2006 MX-6 2,5
08/2006- 3S 2,3
06/2007-12/2007 VW Golf III 1,8
10/2007- Nissan Primera P11 Kombi 2,0
12/2007-07/2008 Seat Leon 1,9
1997-2003 Fiat 126, Fiat TIPO, VW Golf I, Fiat PUNTO
10/2003-06/2004 626 GE 2,0
07/2004-10/2006 MX-6 2,5
08/2006- 3S 2,3
06/2007-12/2007 VW Golf III 1,8
10/2007- Nissan Primera P11 Kombi 2,0
12/2007-07/2008 Seat Leon 1,9
- Od: 24 paź 2003, 21:15
- Posty: 324
- Skąd: Sulejówek
- Auto: Mazda 3S
Jest Super naprawde swietny preparat chyba maja tego ze 4 rodzaje w zaleznosi od zastosowan niektore mozna pokrywac lakierem ,tworza elastyczna powloke na duzo lat Firma ktora to produkuje nazywa sie SIKA -Poland jest fo firma szwajcarska ma oddzialy w najwiekszych miastach w Polsce w Warszawie na ulicy Karczunkowskiej(boczna od Pulawskiej.) jedyny minus jest drogi,acha w sklepach kupic raczej trudno firma nie prowadzi sprzedazy detalistom.pozdrawiam
- Od: 17 cze 2004, 12:43
- Posty: 6
- Auto: ford eskort GT USA 1.8 16VDOHC
ja potraktowalem podwozie i elementy zawieszenia Cortanitem F a poźniej "barankiem" (coś jak bitex tylko w spreju). środek ten wiaże luźne zardzewiale elementy tworząc jednolitą powierzchnię i zapobiega dalszemu korodowaniu. malowałem gdzie dostałem (z kanału) dwie warstwy. uwaga smród jak cholera i środek zrący.
na początku progi od spodu pomalowałem minią i bitexem ale teraz już widać jak w miejscach gdzie były ogniska korozji zaczęły sie od nowa pojawiać. tam gdzie Cortanit F – nic nie widać jak na razie i oby tak było. koszt jednej buteleczki to 9.50 PLNów i spokojnie wystarczyło na 2 razy.
tylko że z przodu było już troche za późno i środek nie zadziałał jak należy i teraz mam problem przed zimą
pozdrawiam
na początku progi od spodu pomalowałem minią i bitexem ale teraz już widać jak w miejscach gdzie były ogniska korozji zaczęły sie od nowa pojawiać. tam gdzie Cortanit F – nic nie widać jak na razie i oby tak było. koszt jednej buteleczki to 9.50 PLNów i spokojnie wystarczyło na 2 razy.
tylko że z przodu było już troche za późno i środek nie zadziałał jak należy i teraz mam problem przed zimą
pozdrawiam
- Od: 10 sie 2004, 19:15
- Posty: 35
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323f 1,6i 16v BG -93r
"To pewnie bitex, albo teraz pod nazwa auto-smar... Kiedys tak mi robili passata... Czyscili caly spod myjka wysokocisnieniowa zeby zedrzec caly ten syf, pozniej smarowali bitexem pol na pol z ropa (bo ponoc ropa najlepiej penetruje)... Jak ta warstwa wyschla i ropa dociagnela ja w kazdy zakamarek i mikroszczeliny dopiero posmarowali calosc bitexem. Akurat nie placilem nic bo to sasiad ale pamietam ze po 2-3 zimach spod byl nieruszony przez rdze"
Ja wlasnie slyszalem od profesjonalistow zajmujacych sie tym na codzien ze bitex czy auto-smar w zupelnosci wystarcza. Nie trzeba kupowac drogich srodkow. Cala podstawa procesu to dobre przygotowanie powierzchni. Bo jezeli kladzie sie preparat na zle oczyszczona to zabieg nie ma sensu – kasa wyrzucona w bloto. Na zewnatrz bedzie wygladalo OK ale pod spodem zrobia sie i tak szczeliny i rdza dalej bedzie tam drazyc.
Wiem od nich ( i tak tez mi robili) ze podstawa to przesmarowanie najpierw (juz po oczyszczeniu of course) calego podwozia mieszanka srodka pol na pol z ropa (zwyklym dieslem). jest ona ponoc jednym z najlepiej penetrujacych srodkow i dociagnie ten bitex czy cos innego w kazda mikroszczeline tak ze bedzie przylegal idealnie.
Ja wlasnie slyszalem od profesjonalistow zajmujacych sie tym na codzien ze bitex czy auto-smar w zupelnosci wystarcza. Nie trzeba kupowac drogich srodkow. Cala podstawa procesu to dobre przygotowanie powierzchni. Bo jezeli kladzie sie preparat na zle oczyszczona to zabieg nie ma sensu – kasa wyrzucona w bloto. Na zewnatrz bedzie wygladalo OK ale pod spodem zrobia sie i tak szczeliny i rdza dalej bedzie tam drazyc.
Wiem od nich ( i tak tez mi robili) ze podstawa to przesmarowanie najpierw (juz po oczyszczeniu of course) calego podwozia mieszanka srodka pol na pol z ropa (zwyklym dieslem). jest ona ponoc jednym z najlepiej penetrujacych srodkow i dociagnie ten bitex czy cos innego w kazda mikroszczeline tak ze bedzie przylegal idealnie.
Powered by A64
- Od: 22 sie 2004, 19:38
- Posty: 14
- Skąd: Piotrków Tryb.
- Auto: 323F 1.6i GLX
chce zrobic konserwacje podwozia jakiego najlepiej uzyc srodka na rdze
- Od: 8 mar 2005, 20:58
- Posty: 223
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 121 rok 24 grudnia 1992
Oby nie polskim bitexem
ale chodzi mi o polozenie jakiegos srodka na rdze a potem jakis bitex czy cos takiego
- Od: 8 mar 2005, 20:58
- Posty: 223
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 121 rok 24 grudnia 1992
mi zawsze złaził z niemal gołej blachy, a ostatnio jak malowałem zbiornik to sechł chyba ze 3 dni. Może mi sie tylko jakiś shit trafia
malolatek38 napisał(a):jakiego najlepiej uzyc srodka na rdze
na rdze to chyba nic dobrego nie da sie polozyć, żadne Hameraity czy farby z kosmosu z pyłkiem księzycowym
piaskowanie a potem solidne wielowarstwowe zabezpieczenie może pomóc
no i nie wyjeżdzanie na ulice w zime
- Od: 25 paź 2004, 19:47
- Posty: 529
- Skąd: Łorsoł, Och o Ta
- Auto: Merida Cross 5300
na rdze to chyba nic dobrego nie da sie polozyć, żadne Hameraity czy farby z kosmosu z pyłkiem księzycowym
piaskowanie a potem solidne wielowarstwowe zabezpieczenie może pomóc
Potwierdzam.Robiłem konserwacje tylko podwozi w moich "M" w profesjonalnym zakładzie i tak to właśnie wyglądalo.Koszt to ok. 500zł/sztuka.
323/BG/hb/1.3i/16V/91r oraz 323C/BA/1.5i/16V/94r /Samochody są jak ludzie – niezależnie od marki, dobre i złe a problem polega na tym żeby się w porę zorientować kto jaki jest...
- Od: 31 paź 2004, 11:50
- Posty: 140
- Skąd: Kraków
- Auto: 323
Zastanawiam sie nad samodzielną próbą wykonania że tak to nazwe konserwacji podwozia. Tródno jest to robić z kanału (moge mieć więcej farby na sobie niż na aucie i ciężko wszędzie doczyścić, bolą ręce i tep...)
Zastanawiam sie więc nad wykotłowaniem samochodu na boczek.
ZCym taka próba może grozić dla auta. Chodzi mi o ewentualne uszkodzenia zawieszenia ze względu na spore siły działające na koła podczas takiego eksperymentu. Ewentualnie silnik (wylewająca sie oliwa, zalewanie nieporządanych miejsc w silniku mogące mieć przykre skutk potem), Jak i w które miejsca podkładać opony żeby nie poniszczyć blachy. ni i na którą strone
Próbował już to ktoś kiedyś Ja robiłem tak z FSO, ale tego jakoś nie było żal, z mazdą gorzej
Jakieś sugestie
Zastanawiam sie więc nad wykotłowaniem samochodu na boczek.
ZCym taka próba może grozić dla auta. Chodzi mi o ewentualne uszkodzenia zawieszenia ze względu na spore siły działające na koła podczas takiego eksperymentu. Ewentualnie silnik (wylewająca sie oliwa, zalewanie nieporządanych miejsc w silniku mogące mieć przykre skutk potem), Jak i w które miejsca podkładać opony żeby nie poniszczyć blachy. ni i na którą strone
Próbował już to ktoś kiedyś Ja robiłem tak z FSO, ale tego jakoś nie było żal, z mazdą gorzej
Jakieś sugestie
Ludzie robia to na kanale i jakos jest oki ...wiec dlaczego mialbys miec na sobie te wszystkie zabezpieczenia . Kup sobie Tectyle w sprayu i ognia .. ja kupilem dwie puchy i tez bede zabezpieczal podwozie na zime ... ale napewno nie na kolysce ... wydaje mi sie ze za duze ryzyko uszkodzenia auta
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
- Od: 27 maja 2005, 16:49
- Posty: 411
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki