Migający "HOLD"

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez cac2zz » 29 mar 2006, 20:33

[b]Witam wszystkich,
mam 25 lat i wielkiego doła........
Od pół roku jestem posiadaczem ślicznej madzi 626 2.0i- w automacie...
Mam problem..(
Zapalam – ok
Ruszam – ok
Wchodzą biegi:1,2,3 – ok
[u]Po krótkim czasie jazdy na najwyższym biegu, automat jakby tracił łączność z resztą. Mimo, iż obroty wzrastają, nie przekłada się to na prędkość auta. Automat jakby "odpuszczał"– po chwili auto zachowuje się jakby było na neutralnym biegu. Dodaje gazu i nic. Zaczyna migać HOLD.

Najlepsze jest to, że kiedy zgaszę i odpalę na nowo silnik – SYTUACJA SIĘ POWTARZA –? Gdybym się uparł, to mógłbym jeżdzic autem, ale co 300-500metrów, musiałbym gasić i odpalać auto ponownie.
Co jest grane? Olej sprawdzam często – jest ok, przyczyna tkwi gdzieś indziej.

Pomóżcie bracia, bo naprawdę zacząłem lubić swoją Madzię, ale ona chyba chce odejść.



P.S. Czy ASB jest połączona ze wspomaganiem kiero.? Jeśli tak, to jakie są między nimi zależnosci?
Początkujący
 
Od: 29 mar 2006, 19:41
Posty: 12
Skąd: Pleszew
Auto: mazda626 2.0i,89r,automat-hold

Postprzez Puhcio » 30 mar 2006, 17:10

Ewidentnie masz problem z ASB.

Jeśli odczekasz chwilę, to skrzynia troche ostygnie ... a przeważnie jest tak, ze gdy skrzynia jest zimna to chodzi dobrze.

Masz poślizg, co wróży już koniec skrzyni :(

Jaki kolor ma olej ? Kiedy ostatni raz był wymieniany filtr + olej ? Jaki przebieg ?

IMO – wybrałbym się na test ciśnienia skrzyni i zacząłbym już szukać używanej skrzyni do swapu ...

Hold migający –> sygnalizacja usterki ASB. Wejdź na www.mazdaspeed.pl –> obsługa ... am znajdziesz jak odczytać błędy z ASB.

cac2zz napisał(a): Czy ASB jest połączona ze wspomaganiem kiero.?


Moim zdaniem nie.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez cac2zz » 30 mar 2006, 20:37

[b] <jelen> nie pocieszyłeś mnie wcale...

zdecydowanie za dużo <ganja> , teraz mogę jedynie <glupek2> ...

DZIĘKI WIELKIE ZA ODOWIEDŹ !!!!
Co do danych o jakie prosiłeś to:
– przebieg ok 240tys
– olej wymieniany był w zeszłym roku
– sprawdzałem kolor oleju w przekładni – jest brunatny...

Czy naprawdę twoja diagnoza jest definitywna i niepodważalna..?
Jeśli tak, to co byś radził, bo nie mam pojęcia od czego zacząć
Początkujący
 
Od: 29 mar 2006, 19:41
Posty: 12
Skąd: Pleszew
Auto: mazda626 2.0i,89r,automat-hold

Postprzez Puhcio » 30 mar 2006, 20:59

cac2zz napisał(a):– sprawdzałem kolor oleju w przekładni – jest brunatny...


Powinien być czerwony.

cac2zz napisał(a):Czy naprawdę twoja diagnoza jest definitywna i niepodważalna..?


Nie – to tylko domysły. Nikt na 100% bez rozebrania ASB nie powie Ci co w niej siedzi.

cac2zz napisał(a):Jeśli tak, to co byś radził


Wizyte w serwisie ASB (wymiana oleji lub/i pomiar ciśnienia).

A na teraz radziłbym odczytanie bledów.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez cac2zz » 30 mar 2006, 22:28

megadzienx....

OK,mam już te kody i wale do garażu!
Wyniki sekcji podam jutro..)
Początkujący
 
Od: 29 mar 2006, 19:41
Posty: 12
Skąd: Pleszew
Auto: mazda626 2.0i,89r,automat-hold

Postprzez TomekMazda » 26 paź 2007, 22:45

A ja mam coś takiego ze skrzynia,trudno to cholera opisać:) ale:jak przyspieszam to wchodzi dwojka a potem jest cos takiego jakby nie chciala wejsc trojka tylko tak przeskakuje co chwilka z 2000 obr na 1900 obr 2000 obr 1900 obr takie krociutkie i szybkie przelaczanie,nieiwiem czy to sie slizganie czy co.Wyglada to tak jakbym mial z 10 biegow:)A czasami ale rzadko potrafi rzucic autem,tak zatrzesc.I nie dzieje sie to zawsze,np. potrafie przejechac 100km i jest OK,a czasami przejade kilka km i caly czas tak sie dzieje.Sadze ze to napewno skrzynia bo coz by innego mialo na takie zachowanie wpływ:(
Mam jeszcze cos takiego,ze jak stoi na N (luz) obroty ma wyregulowane, to co chwila nagle mu spadaja i zaraz wracaja do 800,az czuc takie "kopnięcie" jak trzymam delikatnie na gazie.
Początkujący
 
Od: 3 lut 2006, 23:34
Posty: 6
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626 90r. 2.0i GD,automat

Postprzez KRZYCH.C4 » 27 paź 2007, 20:53

MOIM ZDANIEM JEST ODPIETA WTYCZKA PRZY SKRZYNI LUB NIE ZOSTAŁY SKASOWANE BŁEDY PO WYMIANIE
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2007, 02:07
Posty: 24
Skąd: Jarosław
Auto: Mazda 6 GH 2,2 D

Postprzez Bodek » 30 paź 2007, 09:57

Błędy raczej się wykasowały, bo przy przekładce i tak trzeba akumulator odpiąć conajmniej na dłuższy czas, więc pamięć chyba sięzdążyła wykasować....

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6