Mamy mały problemik i nijak nie można znaleźć wiarygodnych info na ten temat.
Mazda Tribute dzieli płytę podłogową z Fordem Maverickiem/Escape. I do roku 2004 wszystko jest jasne.
W Maździe Tribute do roku 2004 montowane były dwa silniki 2.0 R4 i 3.0 V6 – oba to produkty Forda (Zetec i Duratec).
Problem pojawia się po roku 2004 (lifting). W ofercie znalazł się silnik 2.3l.
Wg różnych danych w M Tribute nazywany jest on MZR (czyli produkt Mazdy, z tej samej rodziny co silniki w M6 i M3) lub Duratec, a w Fordzie silnik 2.3l ma nazwę Duratec (czyli fordowski).
Czy ktoś ma pojęcie jak jest w rzeczywistości?
Czy tylko pojemność jest ta sama a silnik 2.3l w Maździe to produkt mazdowski czy jednak fordowski?
Czyli czy DURATEC = MZR ?
czy to 2 różne produkty?
Mazda Tribute 2.3l
Strona 1 z 1
To co mówi na to wiki
Czyli masło maślane.
Wszędzie piszą że Tribute ma silnik mazdy a Escape ma silnik Forda
Ford/Mazda global straight-4
Main article: Mazda MZR engine
Ford Duratec 20 engine in a 2005 Ford Focus
Ford Duratec 20 engine in a 2005 Ford Focus
Beginning in 2004, Ford dropped the old 4-cylinder Zetec engines in favor of Mazda's MZR design. Thus, 2005 and present Duratec 4-cylinder engines are Mazdas. This includes the 2.0 L Duratec 20 and 2.3 L Duratec 23. The engine is currently built by Ford in Chihuahua, Mexico, Dearborn, Michigan, Valencia, Spain and Nanjing, China.
Duratec 23
The Duratec 23 is a 2.3 L (2261 cc) version of the Mazda-designed Duratec 20. Bore is 87.4 mm and stroke is 94 mm. It has an aluminum engine block with cast iron cylinder liners and aluminum DOHC cylinder heads. It uses SFI fuel injection, has 4 valves per cylinder and features fracture-split forged powder metal connecting rods and a one-piece cast crankshaft.
The 23EW is built in Chihuahua, Chihuahua, Mexico for use in the American market Focus. The Ford version does not have VVT, and its output is 151 hp at 5750 RPM with 154 ft·lbf of torque at 4250 rpm. A VVT version of this engine is used on the Mazda6 producing 160 hp.
The 23NS is built in Dearborn, MI for the Ford Ranger and Mazda B-Series. Output is 143 hp (107 kW) at 5250 rpm with 154 ft·lbf (209 N·m) of torque at 3750 rpm.
Applications:
* 23EW
o Ford Focus
* 23NS
o 2005 Ford Escape/Mazda Tribute
o Ford Ranger/Mazda B-Series
The Duratec 23E is a version of the Duratec 23 with California PZEV emissions.
A lightened Atkinson cycle version is used in the Ford Escape Hybrid.
Czyli masło maślane.
Wszędzie piszą że Tribute ma silnik mazdy a Escape ma silnik Forda

Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Znajomy ojca dziś sobie kupił Trubute z 2006 roku z silnikiem 2.3, poprzednio miał też Tribute z Fordowskim 2.0. No i przyjechali się pochwalić i powiedział : " No tutaj mam przynajmniej mazdowskie 2.3, a nie jakiś silnik forda ". Nie było czasu to go dokładniej nie wypytałem, ale mówił, że ma na nią wszystkie papiery z Japan, to przy najbliższej okazji zobaczę to siedzi pod tą maską 

Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości