Olej na świecach – czym to grozi?

Postprzez paulina » 23 paź 2007, 12:34

Mam problem... otóż zmienialam świece w madzi, 3 z nich wyszly pieknie, czwarta niestey zostala... ale najgorsze jest to ze na tych moich swiecach byl olej... Nie mam pojecia dlaczego, co to oznacza... W kazdym razie jesli macie jakies wiadomosci na ten temat to prosze o wskazowki :)


Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 23 paź 2007, 12:58 przez paulina, łącznie edytowano 1 raz
Paulunia
Edit by mod: Rozmiar fotografii w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2007, 14:14
Posty: 60
Skąd: Mielno
Auto: MAZDA mx-3 (1,6) '95 DIABLICA

Postprzez bocian » 23 paź 2007, 12:45

Cytat z książki serwisowej . Warstwa oleju na elektrodach i wewnątrz świecy: uszkodzenie pierścieni tłokowych ,prowadnic zaworów lub uszczelek trzonków zaworów
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 17:00
Posty: 87
Skąd: Bartoszyce
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2002

Postprzez paulina » 23 paź 2007, 12:52

uszkodzenie pierścieni tłokowych ,prowadnic zaworów lub uszczelek trzonków zaworów

czym to grozi?

aha i chcialam napisac ze nie bierze mi jakis wielkich ilosci oleju... nie mam brakow w oleju...
Ostatnio edytowano 23 paź 2007, 12:56 przez paulina, łącznie edytowano 1 raz
Paulunia
Edit by mod: Rozmiar fotografii w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2007, 14:14
Posty: 60
Skąd: Mielno
Auto: MAZDA mx-3 (1,6) '95 DIABLICA

Postprzez Sokool » 23 paź 2007, 12:52

bocian napisał(a):uszkodzenie pierścieni tłokowych ,prowadnic zaworów lub uszczelek trzonków zaworów

Czyli niefajnie.
Popraw temat na zgodny z regulaminem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez bazakbal » 23 paź 2007, 13:54

paulina napisał(a):na tych moich swiecach byl olej.

a tak konkretnie to w którym miejscu był olej? bo moze byc tak, że skapywał z nieszczelnej uszczelki pod pokrywą zaworów
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez marek » 23 paź 2007, 14:37

bazakbal napisał(a):bo moze byc tak, że skapywał z nieszczelnej uszczelki pod pokrywą zaworów


i tak jest na 99%. Mazda nie dymi, nie czuc spalonego oleju po palowaniu.
Wiec uszcelka do wymiany, standardowy problem szczegolnie jak sie kupuje uszczelke JC za 15zl a nie oryginal za 60-70zl.
Przy okazji mozna sobie spolerowac pokrywe i ladnie bedzie wygladac :)

Wymiana uszczelki jest banalna W rzędówce, 15min roboty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Mev » 23 paź 2007, 15:12

marek napisał(a):Wymiana uszczelki jest banalna W rzędówce, 15min roboty.


Ewentualnie jak nie chce Ci się samej tego robić to podjedź do jakiegoś mechanika – wiele pewnie za to nie weźmie... :)

Jak chcesz to mogę dać Ci namiary na ten serwis co robi nam wszystkie auta od dobrych kilku lat w Pile :)
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez KyRy » 23 paź 2007, 15:23

Podłączę się ;)
marek napisał(a):Wymiana uszczelki jest banalna W rzędówce, 15min roboty.

a planowanie głowicy jest nieuniknione? czy to zależy od stanu samej głowicy?


Mev napisał(a):podjedź do jakiegoś mechanika – wiele pewnie za to nie weźmie...

mi zawołali razem z wymianą rozrządu 450zł :| (serwis Boscha)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Siw-y » 23 paź 2007, 15:28

KyRy napisał(a):a planowanie głowicy jest nieuniknione? czy to zależy od stanu samej głowicy?

do wymiany uszczelki pod pokrywą nie zdejmuje się głowicy więc planowanie nie jest potrzebne
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez loockas » 23 paź 2007, 15:28

KyRy napisał(a):a planowanie głowicy jest nieuniknione? czy to zależy od stanu samej głowicy?


chyba chodzi o uszczelke pod deklem od zaworow a nie od glowicy :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez KyRy » 23 paź 2007, 15:29

do wymiany uszczelki pod pokrywą nie zdejmuje się głowicy więc planowanie nie jest potrzebne


chyba chodzi o uszczelke pod deklem od zaworow a nie od glowicy

<glupek2> nie doczytałem <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Mev » 23 paź 2007, 15:30

Dowiedziałem się – w Vce za wymianę płaciliśmy 200zł, ale tata mi tu podpowiada, że do zwykłego R4 więcej niż 50-60zł to kosztować nie powinno :)
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez Szyna » 19 mar 2008, 22:33

Witam wszystkich :)

To ja tez sie podepnę ze swoim problemem tylko u mnie trochę inaczej to wygląda :/ Jak wymieniałem nie dawno świecę to były brudne od oleju (ale tylko ta zewnętrzną strona) i jak spojrzałem na dno (tam gdzie sie świecę wkręca) to na dole widziałem jakiś płyń (możliwe ze był to olej) :( i teraz nie wiem czy u mnie tez tylko ta uszczelka czy może coś gorszego a dodam ze samochód stal porwie cały rok. Może na dnie zebrała sie woda albo coś ? No i samochód na luzie ma za niskie obroty. Znajomy mówił ze prawdopodobnie zawór przepuszcza i może przez to ten olej sie tam dostaje ?
Wiec proszę o pomoc ;)
No i ja ma 626 bo nic innego nie znalazłem i nie wiem czy zakładać nowy temat :P tam gdzie są 626
Jeżeli nikt nie będzie wiedział to założę nowy na 626 ;)

Pozdrawiam Bartek
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez sps-snipers » 20 mar 2008, 00:01

A czy to wazne czy 626 czy 323 :D Jak jest olej to niezbyt dobrze.Ale jak auto ci go niebierze za duzo albo w ogole,silnik w miare rowno chodzi,to ludzie nieszukajcie se wydatków!!! A co do obrotów jesli z aniskie to podkrec na przepustnicy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Szyna » 20 mar 2008, 19:59

no właśnie silnik za równo nie chodzi zwłaszcza na wolnych obrotach cały sie trzęsie słychać jakieś stukanie i z rury wydechowej słychać czasami parskniecie tak jak by coś było z tymi zaworami :/ wykręcę jutro jeszcze raz te świece i zobaczę czy nadal są brudne od tego oleju. Aha i przy włączonym silniku coś mi syczy tak jak by jakiś wężyk czy coś sie zsunęło gdzieś pod kolektorem.Wyczytałem ze to może być uszczelka pod kolektorem ?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez trabiq » 24 mar 2008, 13:59

Witam, chciałbym się również podpiąć pod temat:
od kilku dni samochód nie ma w ogóle siły (1,8 V6), spalanie czy to na gazie czy benzynie wychodzi o 10l więcej niż normalnie. O jakimś sensownym przyspieszaniu nawet nie ma mowy.
Wczoraj (widać komu się nudzi w święta ;) ) wyciągnąłem wszystkie fajki ze świec i zaniemówiłem: 2 świece były zalane olejem na tyle, że było widać tylko górny gwincik.
Chciałbym się dowiedzieć, czy te wszystkie rzeczy są połączone tylko z tą uszczelką pod deklem? Czy macie może jakieś rady dla osoby, która pierwszy raz będzie zmieniać uszczelkę w tym silniku?
Pzdr!
trabiq
 

Postprzez anonimka » 24 mar 2008, 15:43

trabiq napisał(a):jakieś rady dla osoby, która pierwszy raz będzie zmieniać uszczelkę w tym silniku?



tylko oryginalna uszczelka – to podstawowa rada
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 15:10
Posty: 2013
Skąd: cebullandia...
Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323