Swap silnika. Co wybrać i czy bedzie pasować?

Postprzez messor » 12 paź 2007, 23:42

Mam pytanie czy robił ktoś swapa z silnika 1.8 16V mazda 323 C BA na 2.5 V6 ? Jeżeli nie, to czy jest taka możliwość ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 paź 2007, 16:09
Posty: 5
Skąd: Olkusz/Paryż
Auto: Mazda 323 C 1.8 16V

Postprzez Piciu » 17 paź 2007, 22:17

POnti89 napisał(a):A moze ktos mi powiedziec cos na temat prawny zmiany silnika na wiekszy?? CZyli z 1,6 na 1,8 gdzie to zglosic i wogóle??

Zglosic to sobie odpusc...nr nie masz w dowodzie teraz...(chyba ze masz stary) jak bedziesz zmienial na 1,8BP 16V DOHC to musisz jedynie wiazke elektryki do komputera i kompa wymienic skrzynia itp podejdzie hamulce tez sie dobrze spisuja...


rubenjames napisał(a):czy przy zmianie silnika B3 na Z5 trzeba sie liczyć z jakimiś przeróbkami?

daj spokuj z Z5 chyba ze tesciu ma kase na inna skrzynie biegow komputer i wiazki i duzo kasy dla mechanikow...wsadz B3 jak bylo...chyba ze chce mocy to BP 1,8 DOHC...
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez Jacek176 » 18 paź 2007, 09:34

Piciu napisał(a):Zglosic to sobie odpusc...nr nie masz w dowodzie teraz...(chyba ze masz stary) jak bedziesz zmienial na 1,8BP 16V DOHC to musisz jedynie wiazke elektryki do komputera i kompa wymienic skrzynia itp podejdzie hamulce tez sie dobrze spisuja...

Skrzynia od 1.6 będzie pasowała do 1.8 DOHC? :|
Z tego co wiem to w 1.6 jest taka sama skrzynia jak w 1.8 SOHC. No i ta skrzynia podobno nie podejdzie do 1.8 DOHC. Wyczytałem, że żeby zrobić swap z 1.8 SOHC na DOHC trzeba wymienić komputer, skrzynie biegów, półośki, hamulce...itd.
To jak to wreszcie jest?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Piciu » 18 paź 2007, 14:17

ja mam skrzynie 1,3 mialem tez 1,6 przy silniku 1,8 DOHC jak masz teraz SOHC to musisz wymienic wiazke kabli do kompa i komputer skrzynie zostawisz tak co masz zmienisz tylko kolo zamachodwe tzn przelozysz ze swojego silnika...
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez piwo » 26 paź 2007, 21:45

powiem tak.piasty są inne wiec hamulce też trzeba było wymienić inna średnica 235 zamiast 257.poza tym inny stabilizator przód 22 zamiast 18 mm.a że łatwiej wymienić belkę z zawieszeniem i piastami niż wszystko odkręcać to przełożyłem wszystko.duzo szybciej i łatwiej było.poza tym w 1,8 dohc jest inna skrzynia biegów (krótsze przełożenia bo silnik wymaga wyższych obrotów i inne półosie(grubsze).z tyłu też jest inny stabilizator(pełny) i hamulce tarczowe ale nie jest konieczna wymiana przy swapie (nie wiem jak z korektorem hamowania,przy zmianie tarcz z przodu może zmienić się stosunek hamowania przod/tyl).poza tym wiązka elektryczna z komputerem (wymiana okolo 1 godziny).
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4881 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 20 lis 2007, 11:17

piwo napisał(a):poza tym w 1,8 dohc jest inna skrzynia biegów (krótsze przełożenia bo silnik wymaga wyższych obrotów i inne półosie(grubsze).

Czy zmieniałeś skrzynie tylko dlatego, żeby lepiej dopasować przełożenia do charakterystyki silnika? Ale orientujesz się czy fizycznie da się połączyć skrzynie z SOHC z silnikiem DOHC, tak jak twierdzi Piciu?
Bo, szczerze mówiąc, to wolałbym oszczędzić sobie trochę roboty i zostawić starą skrzynie, jeśli jest taka możliwość.
Co do tylnych hamulcy to ja akurat też mam tarcze z tyłu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Boris86 » 20 lis 2007, 13:43

messor do 323 C chyba nie ale... krakusik mx-3 najpierw włożył 1,8 BP do swojej MX-3 B6 a potem upchnął tam KLZE. Wiec info szukaj u niego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez brii » 20 lis 2007, 13:51

Boris86 napisał(a):KLZE

KL :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Filipo » 20 lis 2007, 14:23

Podpinam się pod temat :) Właśnie wywalam mój stary silniczek (1,6 8V B6) i chcę zamienić na 1,6 16V lub 1,8 SOHC.Czy w którym z tych przypadków będzie jakis problem?Z osprzętem?Zamocowaniem?Podejrzewam że nie ale pytam dla pewności:) Na 1,8 dohc nie chce zmieniać bo koszty za wysokie :) Proszę o rade:) z góry dzieki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2007, 13:07
Posty: 138
Skąd: Poznań CiTy
Auto: w garażu

Postprzez Boris86 » 20 lis 2007, 23:41

brii akurat w tym wypadku jedne pies... chodziło o to czy ktoś w miesice rzedowego 1,8 wsadzał 2,5 w układzie V. Odpowiedz.. tak wsadzał:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Piciu » 7 gru 2007, 12:04

Filipo napisał(a):chcę zamienić na 1,6 16V lub 1,8 SOHC.Czy w którym z tych przypadków będzie jakis problem?Z osprzętem?Zamocowaniem?Podejrzewam że nie ale pytam dla pewności:)


Wszystko Ci bedzie chodzic i pasowac bez problemu do 1,8 Sohc skrzynia od twojego ci podejdzie bez problemow! proponowalbym jeszcze wymienic sprzeglo od 1,8 sohc bo 1.6 moze szybko sie spalic....

Jacek176 napisał(a):Czy zmieniałeś skrzynie tylko dlatego, żeby lepiej dopasować przełożenia do charakterystyki silnika? Ale orientujesz się czy fizycznie da się połączyć skrzynie z SOHC z silnikiem DOHC


Sluchaj...pasowac bedzie jedynie co bedziesz musial przekladac z silnika sohc to kolo zamachowe i sprzeglo bo sie rozni (skrzynia od sohc ma mniejszy walek sprzeglowy) Da ci to troche monentu bo kolo zamachowe jest lzejsze....To co pisze Piwo...hm...robilem przekladke z 1,3 rok temu auto jest uzytkowane ostro...hamulce z przodu zostawilem seryjne tylko obecnie ATE, skrzynia od 1,8 DOHC jest duzo dluzsza...zapraszam do ksiazek...i danych samochodu.
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez check » 7 gru 2007, 16:58

Piciu napisał(a):
Filipo napisał(a):chcę zamienić na 1,6 16V lub 1,8 SOHC.Czy w którym z tych przypadków będzie jakis problem?Z osprzętem?Zamocowaniem?Podejrzewam że nie ale pytam dla pewności:)


Wszystko Ci bedzie chodzic i pasowac bez problemu do 1,8 Sohc skrzynia od twojego ci podejdzie bez problemow! proponowalbym jeszcze wymienic sprzeglo od 1,8 sohc bo 1.6 moze szybko sie spalic....


Nie wszystko, np. kolektory są inne w 1.8 SOHC.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez Piciu » 7 gru 2007, 17:47

FKamil napisał(a):ie wszystko, np. kolektory są inne w 1.8 SOHC.


jak sie robi swap to chyba logiczne ze nie goly silnik.. tylko jak juz to z osprzetem...
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez Jacek176 » 7 gru 2007, 18:41

Piciu napisał(a): skrzynia od 1,8 DOHC jest duzo dluzsza...zapraszam do ksiazek...i danych samochodu.

Jeśli skrzynia od DOHC jest dłuższa to na skrzyni od SOHC powinienem mieć nawet lepsze przyspieszenie niż na skrzyni od DOHC, tak? Dobrze kombinuje?
To nawet by mi pasowało bo bardziej zależy mi na przyspieszeniu niż na V max.
A nie wiesz jak jest z przepływomierzem? Czy w tych wersjach były takie same? Bo z tego co widze to większość silników do psrzedarzy jest bez przepływki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 8 gru 2007, 14:39

przełożenia w wersji sohc są o wiele dłuższe.dohc ze względu na to że jest to silnik wyżej obrotowy ma przełożenia dużo krótrze.przy 100 na piatce w dohc masz ponad 3000 obrotów w sohc o 500 mniej.co do przeplywek sa te same.poza tym mala uwaga.polosie w dohc sa grubsze (wytrzymalsze),tarcze tez wieksze i piasty inne tez.
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4881 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Piciu » 8 gru 2007, 17:01

piwo

no ok ale po co jeszcze skrzynie przekladac i zawieszenie ...jak wszystko pasuje...a jak wsadzi skrzynie od DOHC to straci duzo na monencie i przyspieszeniu....
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez Piciu » 8 gru 2007, 17:06

Jacek176 napisał(a):Jeśli skrzynia od DOHC jest dłuższa to na skrzyni od SOHC powinienem mieć nawet lepsze przyspieszenie niż na skrzyni od DOHC, tak? Dobrze kombinuje?


Chcesz miec przyspieszenie wsadz KROTKA skrzynie...a polecalbym...jak masz DOHC silniczek skrzynie od 1,3 (jest najkrotsza, kolo zamachowe od 1,3 i sprzeglo od 1,8 SOHC) nie poznasz auta...
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez Jacek176 » 11 gru 2007, 10:29

Widze, że są różne wersje. To która skrzynia ma krótsze przełożenia? :|
To są dane z instrukcji obsługi:

Przełożenie przekładni w 1.8 SOHC:
1 bieg: 3,416
2 bieg: 1,842
3 bieg: 1,290
4 bieg: 0,918
5 bieg: 0,731
napęd osi: 3,619

Przełożenie przekładni w 1.8 DOHC:
1 bieg: 3,307
2 bieg: 1,833
3 bieg: 1,310
4 bieg: 1,030
5 bieg: 0,837
napęd osi: 4,105

Przyznam się, że mi te liczby nic nie mówią. Mógłby ktoś ostatecznie powiedzieć która skrzynia ma krótsze przełożenia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Piciu » 11 gru 2007, 11:36

SOHC ma krotsze....(to jest jak przeżutki w rowerze...im wieksza zebatka z tylu tym lepiej przyspiesza i latwiej sie jedzie...czyli silnik ma latwiej i szybciej przyspiesza...:))
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez brii » 11 gru 2007, 12:57

Jacek176
W weekend robię stronkę WWW nt. mojego auta – tam będzie też przelicznik przełożeń i prędkości – będziesz mógł sobie wszystko dokładnie "przebadać" :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje