Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 16 paź 2007, 11:10

dcc69 napisał(a):A nie wiem o co chodzi koledze Pycia??


Moze inni powiedza ze jestem dziwny czepiam sie , ale jak mozna zadowolic sie ze auto odpali za 2 czy 3 razem ...auto ma palic od 1 razu...z kopyta

Moim zdaniem lekko wdepnales z tym autem ..ale chwalic ze chcesz go doprowadzic do porzadku
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez dcc69 » 16 paź 2007, 20:19

Czy jesli zrobiłem sobie testerek , czyli diode z rezystorkiem. i podłączyłem tak jak w opisie na forum ze okrągła dioda ma charakterystyczne nacięcie ktore powinno być skierowane w strone końcówki FEN a drugi koniec z rezystorkiem do +B to jesli świeci ona non stop po przekreceniu kluczyka to wszystko jest ok ??
Robiłem wszystko tak jak jest na http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd

Byłem z benzynką u jednego mechanika zeby mi podłączył pod komputer to powiedział ze z takim autkiem nic nie mozna zrobić.
Japońce to japonce.Zdziwiło mnie to trochę bo wcześniej byłem u niego zeby sprawdził mi zapłon i nic mi nie mówił a teraz wywlił ze mnie zatkało. <killer>
Powiedział zebym uszczelnił filtr powietrza bo moze zaciągać lewe powietrze bo nie mam 1 zapinki i ustawił sobie gaz i odpalał na gazie !! <killer>

Co zrobić lub jak samemu ustawić spalanie benzyny, jak wyregulować mieszankę??

Pozdrawiam. :)
DC CARS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez Grzyby » 16 paź 2007, 20:29

dcc69 napisał(a):Czy jesli zrobiłem sobie testerek , czyli diode z rezystorkiem. i podłączyłem tak jak w opisie na forum ze okrągła dioda ma charakterystyczne nacięcie ktore powinno być skierowane w strone końcówki FEN a drugi koniec z rezystorkiem do +B to jesli świeci ona non stop po przekreceniu kluczyka to wszystko jest ok pytajnik
Robiłem wszystko tak jak jest na http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd

a zworkę wsadziłeś?


dcc69 napisał(a):Powiedział zebym uszczelnił filtr powietrza bo moze zaciągać lewe powietrze bo nie mam 1 zapinki

wiesz co? zmień mechanika – co ma nieszczelny filtr powietrza (czy raczej jego obudowa) do lewego powietrza skoro to jest PRZED przepływomierzem ?? Dobrze że nie kazał ci uszczelnić wlotu powietrza – bo łapie lewe <glupek2> Oj co za ciężki (brzydkie słowo do wyboru).
Nieszczelności szuka się zawsze ZA przepływką.

dcc69 napisał(a):powiedział ze z takim autkiem nic nie mozna zrobić.

podtrzymuję to co pisałem wyżej – zmień mechanika na takiego co ma pojęcie o Maździe.

Nie zastanawiałeś się nad odwiedzeniem Jaksy? Ja tak kiedyś zrobiłem (miałem dalej niż ty) i byłem bardzo zadowolony.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dcc69 » 16 paź 2007, 20:38

Nie mostka nie zrobiłem.
Zrobiłem tak podłączyłem diode z rewzystorem to po przekreceniu kluczyka swieciła sie i nic wiecej.
czytam w instrukcji zrobić moztek i ...
Włożyłem diode zmostkowałem TEN i GND przekrecam kluczyk po chwili dioda zgasła nic sie nie dzieje wiec wyjąłem zworke z GND i TEN i tyle.
U nas są własnie tacy mechanicy.
Robię to autko dzieki pomocy kolegom tu na forum i metodą prób i błędow. :D

Ajak z tym kolegą Jaksa sie skontaktować??
Rozumiem ze też jest tu na forum??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez Grzyby » 16 paź 2007, 20:46

dcc69 napisał(a):Ajak z tym kolegą Jaksa sie skontaktować??
Rozumiem ze też jest tu na forum??

Oczywiście :)
http://forum.mazdaspeed.pl/profile.php? ... file&u=319
http://www.autojaksa.com.pl/

a tu wrażenia z wizyt w jego warsztacie
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 963#634963

Mogę polecić – byłem kilka razy :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dcc69 » 17 paź 2007, 09:44

Dzisiaj odpalałem mimo małego przygruntowego mrozu.
Odpaliłem za 3 razem trzymając troche kluczyk. Odpaliłbym za 2 ale chyba za wcześnie puściłem kluczyk. :P
ale ku mojemu zdziwieniu nie kopcił przawie wcale.
Tyle co wszystkie auta sąsiadów.
Zrobiłem wczoraj tak ze filtr powietrza odkreciłem z tych 3 srub mocujących i wszystko trzyma sie na przewodach tych od olotu i od przepływomierza.
Wydaje mnie się ze jak wymienię jeszcze kopułke i palec i podjade na ustawienie składu mieszanki PB to juz bedzie wszystko oki.
Dzisiaj po pracy własnie jadę na ustawienie tego do starego swojego gazownika.
Zobaczymy co on mi powie :D
DC CARS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez Grzyby » 17 paź 2007, 09:46

powie ci jedno -żeby ustawić poprawnie LPG musisz mieć idealnie ustawione PB
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dcc69 » 17 paź 2007, 11:15

czyli gazownik powinien to zrobić??
:D
DC CARS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez sołtys » 17 paź 2007, 11:22

dcc69

Z własnego doświadczenie mogę ci powiedzieć że grzyby ma rację. Najpierw auto musi ci chodzić na benzynie jak złoto obroty zapalanie, kąt wyprzedzienia zapłonu itd. Dopiero potem możesz jechać do gazownika na regulację LPG.

Nie czytałem całego wątku przeglądnołem go pobieżnie i na moje oko masz zapchane wtryski (ktoś mało jeżdził na benzynie)
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez dcc69 » 17 paź 2007, 11:54

Wtryski te ktore miałem od początku wyjąłem bo widać było gołym okiem ze dziureczki te małę są pozapychane a po 2-ie to miały popękane końcówki.
I mało było jezdzone na benzynie to fakt.
Ale te które kupiłem były jezdzone na aucie bez LPG.
mam świadomośc ze przewody mogą być pozapychane dlatego wszystko co stae powymieniałem na mowe z przewodów gumowych do podciśnienia , paliwa i wody do chłodzenia silnika.
jak pojadę do mechanika to poprosze o sprawdzenie spalania na PB , ustawienie zapłonu i dopiero na LPG.
Tak jak mówicie.
A zadam pytanie co z sondą Lambda. jakie mogą być objawy jezeli jest uszkodzona lub nie jest w pełni sprawna??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez dcc69 » 17 paź 2007, 21:30

Ciąg dalszy ... :P
Po przyjsciu z pracy wziąłem sie za sprawdzanie błędów.
Tak jak mi wczoraj pomagał min na gg EMMAREK <jupi>
Podłaczyłem diode zrobiłem zworke i przekreciłem kluczyk.
Dioda się zaświeciła po chwili zgasła i ...
po około 30 sekundach pojawił sie pierwszy błąd.
Naliczyłem 8 mrugnięc po chwili dłuższe mrugniecie i po chwili jakby 1 krotsze i tak w koło.
Pozstanowiłem przejechac sie na samej benzynie jak razdził emmarek i ...
Błędów zero. <jupi>
Pojechałem do mojego zaprzyjaźnionego gazownika w stacji kontroli pojazdów i sprawdził zapłon dobry, spaliny na PB dobre ustawił LPG i wszystko oki.
Wyjechałem przed zakład bo był nastepny klijent sprawdzam błędy i...
!!!! <killer>
znów 8 błysków przerwe jeden dłuższy i po chwioi 1 krotki znowu przerwa i nastepnie 7 błysków.
Sprawdzałem 3 razy i cały czas to samo.
Zrobiłem resecik kompa.
Po rescie właczyłem silnik az zaczał chodzić wentylator i sprawdzam ewentualne błedy i...
Zero błędów <jupi> <jupi> <jupi> <jupi>

Przyjechałem od gazownika pod blok jakieś 5 km i znów sprawdzam i znowu zero.
Czyli wychodzi ze wszystko oki.
Mechanik mi powiedział ze nic z benzyną nie moze zrobić bo to wtrysk.
Powiedział ze jesli wszystko mam juz wymienione a została mi kopułka i palec to spróbowac wymienić to i moze okaże sie ze bedzie bardzo dobrze.
Pochwalił mnie ze dbam o autko i duzo rzeczy wymieniłem. :D :D :D
A teraz wartości z wydruku na analizatorze spalin AT 501

LPG:
CO – 0,84%
COcor – 0.90%
CO2 – 13.1%
HC – 203 ppm
O2 – 0.74
LAMBDA 1.002

Benzyna:
CO – 0.15%
COcor ----
CO2 13.4%
HC 127 ppm
O2 2.71%
Lambda 1.13

Co sądzicie o tych wartościach i wogole co byście zrobili zeby ładnie odpalał na PB ????

Pozdrawiam.
:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez Grzyby » 17 paź 2007, 21:45

dcc69 napisał(a):8 błysków przerwe

08 – Przepływomierz powietrza
A twoje problemy z odpalaniem potwierdzają raczej to uszkodzenie – niestety


dcc69 napisał(a):jeden dłuższy i po chwioi 1 krotki znowu przerwa i nastepnie 7 błysków.

tego nie łapię, ale obstawiam że wywala też 17 – Układ sprzężenia zwrotnego. To akurat nic groźnego i pokazuje się prawie wszystkim jeżdżącym na LPG (na PB nie występuje)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Hazu » 17 paź 2007, 21:59

Grzyby napisał(a):tego nie łapię, ale obstawiam że wywala też 17 – Układ sprzężenia zwrotnego. To akurat nic groźnego i pokazuje się prawie wszystkim jeżdżącym na LPG (na PB nie występuje)


sonda lambda / błąd z nią związany – pojawia się przy jeździe na lpg jak instalacja nie ma emulatora sondy lambda, nie koniecznie musi świadczyć o jej uszkodzeniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Grzyby » 17 paź 2007, 22:51

emmarek napisał(a):pojawia się przy jeździe na lpg jak instalacja nie ma emulatora sondy lambda, nie koniecznie musi świadczyć o jej uszkodzeniu.

o uszkodzeniu lambdy definitywnie świadczy 15 :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez nemi » 18 paź 2007, 07:33

Grzyby napisał(a):08 – Przepływomierz powietrza
A twoje problemy z odpalaniem potwierdzają raczej to uszkodzenie – niestety

Chyba niekoniecznie. Widziałem 08 u siebie i w pewnej 323, a przepływki w obu przypadkach były sprawne. Może od tego gazu jakoś głupieje <lol>
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez sołtys » 18 paź 2007, 08:03

emmarek napisał(a):sonda lambda / błąd z nią związany – pojawia się przy jeździe na lpg jak instalacja nie ma emulatora sondy lambda, nie koniecznie musi świadczyć o jej uszkodzeniu.


lub gdy emulacja jest żle dobrana, w mojej FS emulacja "na masę" sprawdza sie dobrze nie ma będów. Przy emulacji fala pojawiał sie błąd sprzężenia zwrotnego.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez dcc69 » 18 paź 2007, 08:24

Mysle ze przepływomierz jest dobry bo w chwili kiedy go odłącze na obrotach sinkik szaleje po podłaczeniu uspokaja sie.
Przyjechałem dzisiaj znowu na paliwie do pracy i sprawdzałem i mimo ciezszego odpalania nie ma błedów.
Zobaczymy jak przyjade z pracy na LPG.
Sonda lambda ma być dobra tak powiedział mi mechanik bo w przeciwnym razie nie pokazywała by dobrych wskazań.
I faktycznie mysle ze jesli byłaby walnienta sonda to wyskoczyłby błąd dotyczący sondy w tym wypadku 15 !!
A co do przepływomierza zrobie jeszcze mały test polegajacy na tym ze załoze ten stary walniety i zobaczymy czy mimo ze zrobie reset kompa czy bedzie wywalało bład ??
ja bym obstawiał coś z paliwem lub padającą pompą paliwa.
Wyjezdze to paliwo i zobaczymy jak bedzie.
Dodatkowo wymienię kopułk ei palec i wtedy wszystko sie wyjasni.
Czekam tylko na odpowiedź do Smirnoffa jaka ma być u mnie i wymieniam.

Dziekuje za odpowiedzi kazda jest na wagę złota. :D
DC CARS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez sołtys » 18 paź 2007, 08:58

Za cięzkie odpalanie może odpowiadać jeszcze nietrzymający regulator ciśnienia, ponieważ mazda ma taki układ że pompa paliwa zaczyna pracować po odpaleniu auta jeżeli regulator lub zawór zwrotny pompy nie trzyma to auto nie ma odpowiedniego ciśnienia paliwa przy odpaleniu.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez dcc69 » 18 paź 2007, 12:26

A gdzie ten regulator ciśnienia sie znajduje??
czy to nie bedzie taka czarna plastikowa bańka z prawej strony tutaj jak wychodzą rurki z paliwem od zbiornika?
Po tej stronie co bateria.
Jesli to to to co tam moze ulec zniszczeniu lub uszkodzeniu?
Moze masz racje.? Jak tylko bede wiedział gdzie to jest to zaraz bede nad tym pracował. :D
Bo kiedys jak odkręcałem korek od wlewu paliwa to słyszałem syczenie a teraz nie ma czegoś takiego czyli moze to to ciśnienie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez dcc69 » 19 paź 2007, 08:19

Ponawiam pytanie koledzy.
Gdzie jest ten regulator ciśnienia?
Wszystkim ktorym zadaje pytanie w PW na Mazda speedzie nie wiedzą co to i gdzie to jest a maja sporo częsci do tego modelu. :D
DC CARS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6