Woda w układzie wydechowym – czy to normalne?
Strona 1 z 1
Witam. Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie . Czy to ,że z rury wydechowej kapie woda moze być ,problemem czy nie . Nie wiem czy tak ma być .Słyszałęm różne opinie na ten temat, jedni mówią ze to sie odkłada woda która jest dolewana do paliwa. Czy to może być problem z katalizatorem. Chciałbym poznać opinie mazdowiczów.
Ostatnio edytowano 8 maja 2015, 13:38 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Powód: Poprawa tematu
323 f 98 r BA
- Od: 22 mar 2007, 19:42
- Posty: 117
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2005r
Jeżeli jeździsz na LPG, to jest to całkiem normalne zjawisko. Przy benzynie ciecz wydobywająca się z rury to kondensat pary wodnej.Wydobywa się ona wtedy kiedy np długo się nie jezdzi,pokonuje niewielkie odcinki drogi lub na zewnątrz jest niska temperatura i duża wilgotnośc.
Jeśli auto jest regularnie używane np w lecie gdy jest ciepło może się ona wcale nie pojawiac.
Ta ciecz może miec czarny a czasami nawet czarno biały kolor a wszystko dlatego,że są to resztki nie spalonego oleju,które mieszają się z parą wodną.Jeśli wszystko jest ok kilka minut po uruchomieniu zimnego silnika ciecz znika.
W większości aut tak się dzieje i zazwyczaj nie oznacza to usterki.
Jeśli auto jest regularnie używane np w lecie gdy jest ciepło może się ona wcale nie pojawiac.
Ta ciecz może miec czarny a czasami nawet czarno biały kolor a wszystko dlatego,że są to resztki nie spalonego oleju,które mieszają się z parą wodną.Jeśli wszystko jest ok kilka minut po uruchomieniu zimnego silnika ciecz znika.
W większości aut tak się dzieje i zazwyczaj nie oznacza to usterki.
- Od: 19 lut 2007, 00:07
- Posty: 83
- Skąd: Swarzędz
- Auto: Mazda 1.3 323P 16V
Nie wspominam już o katalizatorze ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
LPG + brak KATA = parowóz 
- Od: 1 lis 2006, 15:47
- Posty: 413
- Skąd: KrK
- Auto: Galaxy MK2 2.3
Ja nie mam lpg a kopci mi bialym dymkiem codziennie – fakt ze cale wakacje auto stalo i odpalone bylo ze cztery razy moze. Fakt tez ze zauwazylem dymek teraz dopiero jak chlodniej sie zrobilo – przed wakacjami w upaly nic nie bylo z tylu widac:) Z zapachu wynika ze to para wodna nie olej. Zreszta przejechalem 15 000 Madzia i dolalem tylko 3litry oleju. Wlasnie sie szykujemy na Nasza druga wspolna wymiane oleju 
-
Gość
jak jezdzisz po miescie i w krotkich trasach to tak jest mozesz delikatnie nawiercic tlumik malym wiertlem tak zeby nie przebic kosza , i nadmiar wody bedzie wyciekac pamietak tylko zeby zabezpieczyc brzegi otwora jakas farba zeby nie rdzewial . ew jechac chwilie jakes 4000 obr/min wtedy rozgrzewa sie uklad wydechowy ui woda odparuje
MAZDA &M....ITSUBISHI
A podziele sie co jeszcze slyszalem na ten temat – moze ktos potwierdzi
Woda utrzymuje sie w tlumniku koncowym dluzej w samochodach ktore maja katalizator. Poniewaz katalizator obniza temperature gazow wylotowych, przez co jezdzac malo czesto zadarza sie ze nawet nowy tlumnik koncowy jest juz do wyrzucenia po 3 latach uzytkowania z powodu przerdzewienia.
Wnioski: jezdzic duzo
lub nawiercac dziory
Moje wnioski: jak najszybciej wywalic kata bo mam koncowy nowy!!
Woda utrzymuje sie w tlumniku koncowym dluzej w samochodach ktore maja katalizator. Poniewaz katalizator obniza temperature gazow wylotowych, przez co jezdzac malo czesto zadarza sie ze nawet nowy tlumnik koncowy jest juz do wyrzucenia po 3 latach uzytkowania z powodu przerdzewienia.
Wnioski: jezdzic duzo
Moje wnioski: jak najszybciej wywalic kata bo mam koncowy nowy!!
-
Gość
Hwarang napisał(a):jak najszybciej wywalic kata bo mam koncowy nowy
całkowity przelot to dopiero jest parowóz

-
Gość
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości