To najlepsza droga jeśli w gwarancji są takie zapisy
MAXX napisał(a):Z jednym sie nie zgodze zaden zapis nie mowi ze naprawa trwa 30 dni lub moze sie przedłuzyc a dokladniej jest taki zapis ale jest on mało ważny w przypadku kiedy klient nie został o tym powiadomiony tzn jest na to czas 14 dni jezeli w przeciagu 14 dni dostale informacje ze serwis sie przedluzy to ok ( musza podac ile to moze potrwac ) jezeli nie dostales odpowiedzi w przeciagy 14 dni reklamacja powinna zostac rozpatrzona pozytywnie po mysli kupujacego i moze wybrac tryb jej zalatwienia poprzez wymiane , obnizenie ceny produktu badz zwrot ale na to bym nie liczył bo to jzu o sad sie oprze wtedy
To wszystko zależy od treści umowy gwarancyjnej... Niestety baaaaardzo często tak nie jest. Zdarza się, że w umowie są terminy 14 lub 30 dni itd, ale są zazwyczja w dalszej części umowy gwarancyjnej sprytnie warunkowane. Napewno gwarancją producent nie wyrządzi sobie krzywdy, nie po to zatrudnił prawników którzy tą umowę konstruowali
MAXX napisał(a):jezeli skorzystaleś z gwarancji nie mozesz skorzystac z tutułu niezgodnosci z umowa gdyz jak raz wybierzesz gwarancje musisz sie jej trzymac
Co do tego to nie jest to prawda (wielu sprzedawców ułatwia sobie życie takim stwierdzeniem, albo jest źle poinformowana), jak laptoka będziesz drugi raz oddawał do serwisu to nie musisz korzystać z gwarancji
Jeśli idzie o owe 6 miesięcy od daty zakupu – całkowita racja
Najważniejsze – pamiętajcie, że nawet jeśli gwarancja ma rok to niezgodność towaru z umową działa przez 2 lata

Dało się zauważyć, że po wprowadzeniu przepisów o niezgodności towaru z umową prawie wszyscy producenci przedłużyli gwarancje do dwóch lat, żeby w przypadku wątpliwości serwisować na własnych, prawie zawsze korzystniejszych (dla nich) warunkach.