Nielegalne ksenony

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez copSS » 12 paź 2007, 18:23

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... ony,992810
nie widzialem zeby bylo :P
zglupiałem jak to przeczytalem..
Jazda Jazda Sreba Mazda :D :D :D :D :D
http://www.otwieramy.pl/?p=88869
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2006, 23:58
Posty: 87
Skąd: Stalowa Wola
Auto: 323C 1.5 16V 96r silVer

Postprzez Don Corleone » 12 paź 2007, 18:38

Niestety w artykule mają rację.
Coraz więcej widuję samochodów które widać że mają wymienione światła na "made in allegro" i cholery można dostać mijając takiego. Niby snop światła jest dobrze wypoziomowany, ale świeci po oczach jak by jechał na długich. Powinni tacy iść do odstrzału <killer>

Niestety w naszym kraju za 50zł "dopłaty" do przeglądu przejdzie wszystko.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez Adaś » 12 paź 2007, 18:39

link jest już podany w temacie o xenonach w dziale Tuning, poza tym chyba wszyscy wiedza, że montaż jest niezgodny z prawem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Piotrek » 12 paź 2007, 18:41

racja, takich co do mx-3 albo mx-5 NA (i wsyztkiego innego bez soczewki) wkladaja kserony to za .... za cokolwiek na trzepaku powiesic. Polska piekna kraj <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez Scandal » 12 paź 2007, 19:23

W pełni popieram Don Corleone ja mam soczewki ale świecą jak to w maździe tak sobie. nie zamierzam kombinować :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2007, 19:47
Posty: 52
Skąd: Księstwo Janówka
Auto: 626 Cronos 2.0 16V 94r

Postprzez rubenjames » 12 paź 2007, 19:41

Prosiłbym zaznajomionych w prawie drogowym o przedstawienie podstaw prawnych dotyczących zakazu uzywania w Polsce tego typu instalacji. Regulacje takie można znaleźć w ECE R48 i Europejskim Kodeksie Drogowym, tyle tylko, ze europejski kodeks drogowy mnie nie interesuje, mieszkam w Polsce. Co do samego stosowania tego typu instalacji to jestem za, ponieważ primo: daja nieporównywalne efekty do standardowych H1 i H4 (jechałem samochodem z taka instalacją) oraz secundo: klosze z taką instalacją powinny być prawidłowo ustawione a niestety, większość tego nie robi i dlatego narzekamy na oslepiajacych nas idiotów (w samochodzie, którym jechałem i posiada tego typu instalację światła były prawidłowo ustawione, przez co nie oslepiały nadjeżdżających z naprzeciwka samochodów, sprawdzałem to osobiscie na drodze, jadąc swoją Mazdą w kierunku nadjezdżajacego autka mojego znajomego)

P.S. Tez miałem o nich negatywne zdanie, ale do czasu, az sie nie przekonałem na własnej skórze, ze nie są aż takie złe
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2007, 00:07
Posty: 83
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 1.3 323P 16V

Postprzez magicadm » 12 paź 2007, 22:48

rubenjames napisał(a): przedstawienie podstaw prawnych dotyczących zakazu uzywania w Polsce tego typu instalacji

Jeżeli na jakiś element w samochodzie nie ma homologacji to jest to niedozwolone.
rubenjames napisał(a):europejski kodeks drogowy mnie nie interesuje, mieszkam w Polsce

A Polska leży w właśnie w Europie :) A od niedawna to nawet jest w UE.
rubenjames napisał(a):jestem za, ponieważ primo: daja nieporównywalne efekty do standardowych H1 i H4

i po to właśnie zostały wynalezione
rubenjames napisał(a):klosze z taką instalacją powinny być prawidłowo ustawione a niestety, większość tego nie robi i dlatego narzekamy na oslepiajacych nas idiotów

Ciekawe jak chcesz precyzyjnie wyregulować coś co składa się z niepasujących do siebie podzespołów???
rubenjames napisał(a):Tez miałem o nich negatywne zdanie, ale do czasu, az sie nie przekonałem na własnej skórze, ze nie są aż takie złe

Twojemu znajomemu powiedzmy, że sie udało – ciekawe co na to stacja diagnostyczna i Policja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez ravo » 12 paź 2007, 22:56

magicadm napisał(a):Ciekawe jak chcesz precyzyjnie wyregulować coś co składa się z niepasujących do siebie podzespołów?

a czemu niby do soczewek nie mozna zalozyc tego ? reflektor czyszcze czesciej niz 99% ludzi ktorzy maja spryskiwacze oryginalne reflektorow, mam ustawione swiatla idealnie a nawet troche nizej i nie oslepiam jak 40% uzytkownikow drog na zwyklych swiatlach, uklad samopoziomujacy nic nie daje na naszych drogach i nie ma prawie roznicy miedzy oryginalem. A poprawia znacznie moje bezpieczenstwo jak i innych
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez magicadm » 12 paź 2007, 23:12

ravo napisał(a):a czemu niby do soczewek nie mozna zalozyc tego ?

Zacytuję autora artykułu:
"Podczas badań przeprowadzonych w warunkach laboratoryjnych specjaliści stwierdzili, że aktywny strumień światła wytwarzany przez lampę skonstruowaną do żarówek halogenowych, a nielegalnie zasilaną żarówką ksenonową, nie ma nic wspólnego z wyliczonymi oryginalnie wartościami. W przypadku systemów odbłyśnikowych zmierzono wartości oślepiania przekraczające dopuszczalne nawet ponadstukrotnie!

Takie reflektory (świateł mijania) nie mają już wyraźnej linii światło-cień i odcięcia, nie można ich też odpowiednio ustawić. Powodowane przez nie oślepianie przypomina wytwarzane przez światła drogowe – tyle, że jest jeszcze silniejsze. To powoduje bardzo poważne zagrożenie bezpieczeństwa innych użytkowników dróg"


Mam świadomość, że dla Polaków-druciarzy wyniki badań labolatoryjnych nie są przekonujące. Wszystko oceniają na "swoje oko".
A to, że soczewkowy – nie widzę okoliczności przemawiających za bezpieczną zmianą źródła światła. Chyba, że Ty znasz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez ravo » 12 paź 2007, 23:24

magicadm napisał(a):za bezpieczną zmianą źródła światła.

3-4 razy lepsza widocznosc


magicadm napisał(a): nie mają już wyraźnej linii światło-cień i odcięcia, nie można ich też odpowiednio ustawić


po lewej auta na HID z soczewkami po prawej na HID z zwylymi kloszami, i co nie widac odcieca ? hehehe

Obrazek
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Jaksa » 12 paź 2007, 23:51

Don Corleone napisał(a):Powinni tacy iść do odstrzału
Taka jest prawda , mnie tez to zapienia ale cóz ....... nie mam na to wpływu a za 5 dych gorki zawsze diagnosta "klepnie"dowód <lol>
Ostatnio edytowano 12 paź 2007, 23:58 przez Jaksa, łącznie edytowano 1 raz
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 12 paź 2007, 23:57

ravo napisał(a):3-4 razy lepsza widocznosc

I to jest jak najbardziej ok, pod warunkiem, że nie powoduję oślepienia innych.
ravo napisał(a):po lewej auta na HID z soczewkami po prawej na HID z zwylymi kloszami, i co nie widac odcieca ? hehehe

Czy to są "fabryczne ksenony" czy przeróbka "druciarska"?

Już pisałem, że jednemu się uda zrobić przeróbkę "tanio i dobrze", a drugiemu (lub większości) tylko "tanio".

Osobiście rzadko jestem oślepiany na drodze i nie wiem czy wiązać to tylko z "druciarstwem", czy ze zwykłą polska niechlujnością...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Grzyby » 13 paź 2007, 00:00

magicadm napisał(a):Czy to są "fabryczne ksenony" czy przeróbka "druciarska"?

przeróbka – jechałem z ravo w nocy i potwierdzam – super wyraźna linia odcięcia światła, rewelacyjna widoczność i nikt z przeciwka nie migał – zresztą nie sądzę żeby oślepiał.
Pomimo dosyć niskiego ustawienia świateł widoczność rewelacyjna – nie ma potrzeby włączać długich.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Don Corleone » 13 paź 2007, 00:12

ravo napisał(a):a czemu niby do soczewek nie mozna zalozyc tego ?

Chociażby dlatego została wymyślona homologacja. Nie po to żeby utrudnić ludziom życie ale żeby Ci nie składali Bóg wie czego u Pana Tadzia za płotem.
Ostatnio robie olbrzymie ilości kilometrów i dlatego jestem tak na to cięty i traktuje to tak samo jak spawanie samochodu z dwóch połówek. Mało komu się to uda, a zwykle i tak wychodzi" Frankenstain" ;)
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez Grzyby » 13 paź 2007, 00:14

Don Corleone napisał(a):Mało komu się to uda

to nie tak – po prostu ludzie "przekombinowują" i albo kupują za jasne albo robią to na "odwal się".
Jedno i drugie w połączeniu ze źle ustawionymi lampami daje taki efekt.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Grzyby » 13 paź 2007, 00:16

Btw. Nigdy jeszcze nie widziałem żeby policja zatrzymała kogokolwiek za źle ustawione światła – a to i bez xenonów jest upierdliwe.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez magicadm » 13 paź 2007, 00:20

Grzyby napisał(a):przeróbka – jechałem z ravo w nocy i potwierdzam – super wyraźna linia odcięcia światła, rewelacyjna widoczność i nikt z przeciwka nie migał – zresztą nie sądzę żeby oślepiał.

Dlatego napisałem, że w niektórych przypadkach jest ok i wtedy nikomu to nie przeszkadza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Adaś » 13 paź 2007, 01:26

magicadm napisał(a):Dlatego napisałem, że w niektórych przypadkach jest ok i wtedy nikomu to nie przeszkadza

Wg mnie autor tego artykułu miał na myśli głównie ludzi, którzy montują xenony do lamp bez soczewki, bo wtedy faktycznie oślepiają.. tak jak duży procent samochodów ze źle ustawionymi światłami seryjnymi;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez qlesh » 13 paź 2007, 02:38

magicadm, co się produkujesz. I tak wiedzą lepiej. "Nie sądzą", że oślepiają, "wiedzą lepiej", że nie oślepiają, bo jechali z przeciwka.
Daj se spokój, naprawdę... Jacyś specjaliści, też mi argument.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez andreass » 13 paź 2007, 03:06

mam w swoim xedzie założony zestaw xenonów na żarówkach H1 i tak jak u ravo, dzięki soczewkom istnieje wyraźna linia odcięcia. Jeżdżę już prawie rok na tym zestawie (jakieś 25000km) i ANI RAZU nikt mi nie mrugnął z przeciwka (chyba że w nocy zapomniałem zgasić długie). Po założeniu xenonów pojechałem wyregulować światła do stacji diagnostycznej, poinformowano mnie, że instalacja jest nielegalna, ale snopy światła są jak najbardziej w normie. Zostawiłem sobie możliwość opuszczenia poziomu światła na regulacji reflektorów, żeby w razie załadowania bagażnika nie świecić ludziom po oczach. Moim zdaniem większym zagrożeniem na drodze byłbym jeżdżąc na słabiutkich oryginalnych halogenowych światłach xedosa (wąski snop światła i niewielka odległość świecenia) niż zakładając nielegalną i godną potępienia instalację xenonową z allegro.
Co do zakładania xenonów na reflektory bez soczewek jestem totalnie przeciw – ostatnio koleś w golfie 2 mnie mijał z taką konfiguracją. Mimo, że był dzień, totalnie mnie oślepił. Uczucie jakbym patrzył na dwie spawarki.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto