Kompletny zestaw rozrządu

Postprzez Riki » 30 wrz 2007, 18:32

dariusz 80 napisał(a):chodzi o rozrząd w 2,0DITD to znajomy trzeci raz wymienił na Geats'a i wszystko ładnie pyka, pompe wodną wymienił po 250000km


Pasek Geats'a w DiTD? oj.... <głaszcze> znajomy spoooooro ryzykuje :]

Było to pisane chyba ze sto (a moze wiecej?) razy <lol> ;) pasek ori lub Unitta, rolki 2x (napinacza i prowadząca) NKN, napinacz ori, pompa wodna ori lub GMB (jaki masz przebieg?), uszczelka pokrywy zaworów ori, podkładki pod przelewy 5szt. ori lub nie... (mozna zalozyc zamiennik, ale trzeba znac rozmiar zeby silnikowi olejku nie przybywało :] roznica w cenie ok. 110zl... zamiennik i ori )
oraz... paski zewnętrzne (ori ale mozna zalozyc DOBRY zamiennik) podkładek pod przelewy mozna nie zmienac ale rozumiem ze wymiane rozrzadu robisz razem z reg. zaworów chyba ze miales niedawno regulowane.. chyba o niczym nie zapomnialem :]

dariusz 80 z częściami i wymiana polecam uderzyć do Jaksy u niego kupisz odpowiednie czesci.....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez dariusz 80 » 30 wrz 2007, 19:08

Riki ja mam podobne zdanie jak ty, Ale warto zauważyć, że trzy wymiany na ori po 2 tys. daje 6tyś.. Trzy wymiany po ok. 900 PLN Daje dużo mniej (nie wymienia wszystkiego!!!)W przypadku pęknięcia paska pokrywa spokojnie tą różnicą. Przy pęknięciu Bo trzeba powiedzmywymienić 4 krzywki (ok. 700PLN) i nowy pasek i napinacz. To oczywiście niezbyt dobre rozumowanie, ale matematyka nie kłamie. Ja bedę wymieniał również wałek rozrządu i 2 krzywki. Poszukuję taniego paska, napinacza itd. A co chodzi o znajomego to jeśli nie widziałbym jego auta to bym nie uwierzył, narazie jest zadowolony. To trzecia Madzia w jego karierze i druga DITD. W poprzedniej też jeździł na Geats'ie. No cóż bogatym można więcej :)
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 24 sie 2007, 08:35
Posty: 10
Skąd: Płock/Warszawa
Auto: 323F 2.0DiTD

Postprzez Riki » 30 wrz 2007, 19:12

dariusz 80 :) wyobraź sobie ze jedziesz sobie w nocy przez las.. nagle silnik gaśnie.. co myslisz? "dobrze chłopaki mówili, trza bylo ori zalozyc" i jest problem :] nie warto oszczędzać na rozrządzie....

Zakładaj ori i tyle :] rozumiem.... wymiana rozrzadu w DiTD kosztuje ale trzeba sie z tym liczyc... niestety
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Swoop » 30 wrz 2007, 22:38

Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez Jaksa » 30 wrz 2007, 22:43

Pasek , napinacz oryginał , rolki zamiennik – ogolnie dobra cena – ktoś bedzie miał w plecy <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez dariusz 80 » 1 paź 2007, 08:17

Riki, wiem ,że ori jest ok. Ale z tego co mi wiadomo zdodnie z aktem prawnym ori. to mietylko część z logo marki. A co chodzi o las to nic strasznego, gorzej gdy padnie przy wyprzedzaniu czy przejeżdzie przed pędzącym TIRem :( . Uważam ,że zawsze terzeba szukać optymalnego rozwiązania. A gra jest warta świeczki.
Początkujący
 
Od: 24 sie 2007, 08:35
Posty: 10
Skąd: Płock/Warszawa
Auto: 323F 2.0DiTD

Postprzez Riki » 1 paź 2007, 14:46

dariusz 80 napisał(a):A co chodzi o las to nic strasznego, gorzej gdy padnie przy wyprzedzaniu czy przejeżdzie przed pędzącym TIRem


Racja <lol> :)


Uważam ,że zawsze terzeba szukać optymalnego rozwiązania


Tez tak uważam....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez ArturK » 10 paź 2007, 19:05

Witam,
Od 2 tygodni jeżdżę 626 GE FS z przebiegiem 240000 i myślę intensywnie o wymianie rozrządu. W przekonaniu umocniło mnie tykanie spod maski na wolnych obrotach, około 3 – 4 razy na sekundę. Tykanie zauważyłem dzisiaj, ciepły silnik, po powrocie z pracy, słychać jakby spod pokrywy zaworów.
Czy ten zestaw http://allegro.pl/item254286971_rozrzad ... 0_16v.html będzie ok? Chodzi głównie o napinacz (ma być hydrauliczny, czy jest – nie wiem), bo z tego co wyczytałem tutaj przez ostatnie 3 godziny, pasek mitsuboshi jest przyzwoity.

Proszę o wszelkie sugestie dla tego silnika (2.0 16V 115KM), bo odgłos o którym piszę, trochę mnie przestraszył, niby silnik bezkolizyjny, ale za lawetami nie przepadam. Wystarczy że na lawecie przyjechała ze szwajcarii :)

Acha, miałem dzisiaj przez jednego zawalidrogę przejażdżkę z piskiem opon na 2 biegu z obrotami wyższymi niż zwykle, nie wiem czy to mogło mieć wpływ, czy jestem przewrażliwiony.
Ja tu dopiero zaczynam :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2007, 11:27
Posty: 10
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GE FS 2.0 1995rok

Postprzez Grzyby » 10 paź 2007, 19:13

ArturK napisał(a):tykanie spod maski na wolnych obrotach, około 3 – 4 razy na sekundę. Tykanie zauważyłem dzisiaj, ciepły silnik, po powrocie z pracy, słychać jakby spod pokrywy zaworów

pewnie stukają HLA (hydrauliczne popychacze zaworów). Znana przypadłość w tych silnikach nasilająca się szczególnie na "starym" oleju w okolicach jego wymiany (a czasami cykają zawsze).
Rozwiązaniem jest wymiana wadliwego zaworka w pompie oleju – koszt. ok 50-70zł. + robocizna.

P.S. Prawdopodobnie po wymianie oleju przestanie cykać.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez ArturK » 10 paź 2007, 19:32

Dzięki,
Też pomyślałem o tych nieszczęsnych HLA, olej był wymieniony 1kkm temu na 10W40, nie wiem jakiej firmy. Jutro zobaczę po drodze do pracy co będzie. Przy dodawaniu "gazu" tykanie nieco cichnie, a już przy około 1500 obr./min nie słyszę tego wcale.
Mój problem to miejsce zamieszkania, gdybym był z Warszawki, już dawno Madzia byłaby w serwisie u pana Jaksy.

Czy ktoś ma wiedzę czy zestaw rozrządu który podałem w linku: http://allegro.pl/item254286971_rozrzad ... 0_16v.html będzie dobry (na min 60kkm)? Nie chcę mieć pękniętego paska po 5kkm, z drugiej strony 290zł na sam napinacz ori, którego zresztą nie mam gdzie kupić w moim mieście, to chyba nieco dużo. A do tego jeszcze paski wieloklinowe i pompa wody dojdzie :(

Acha, moja madzia jest z 1995 roku ale z sierpnia, czyli z zaworkiem w pompie oleju powinno być wszystko ok (podobno problemy były w modelach do lipca 1995).
Ja tu dopiero zaczynam :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2007, 11:27
Posty: 10
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GE FS 2.0 1995rok

Postprzez topik » 10 paź 2007, 21:13

qwert27

Witam! Możesz podać adres i numer hurtowni w której kupiłeś rozrząd?Napisałeś ,że pompa wody japońska czyli orginalna Mazdy a napinacz hydrauliczny Mazdy czyli ma wibite logo Mazdy czy firmy NTN?
Ostatnio edytowano 3 lis 2007, 23:40 przez topik, łącznie edytowano 1 raz
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Jaksa » 10 paź 2007, 21:49

topik napisał(a):pompa wody japońska czyli orginalna
Jak to mozna roznie interpretowac wyraz "oryginalna"
:)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez topik » 11 paź 2007, 00:05

Produkt może być japoński-zamiennik i japoński-orginalny.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Gość » 11 gru 2007, 10:06

Witam,
podpowiedzcie mi proszę jakie dokładnie części (i jakich firm) potrzebne są do wymiany rozrządu w 6. Cena 2600 za rozrząd w ASO jest hmm... nieco wysoka, szukam tańszej wersji. Mam mechanika który mi to zrobi, tylko jakie części mam kupić?

pozdrawiam
kamar
Gość
 

Postprzez magicadm » 11 gru 2007, 10:45

kamar napisał(a):szukam tańszej wersji

Obyś sie nie "przejechał" na zamiennikach

kamar napisał(a):jakie części mam kupić?

O ile dobrze pamiętam to rolki i napinacz NTN, a pasek chyba tradycyjnie Unitta. Może w JC coś znajdziesz taniej niż w ASO, ale jak nie masz rabatów to na cuda nie licz.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Gość » 11 gru 2007, 11:00

Ale chodzi mi właśnie o oryginalne części, nie zamienniki. W ASO za samą robociznę chcą 800 zł :(

pozdrawiam
Kamar
Gość
 

Postprzez trader » 11 gru 2007, 11:03

Kamar, niestety nie wszystkie części znajdziesz jako zamienniki. Nie wiem skąd masz cenę 2600 za rozrząd, ale w białymstoku zapłacisz 2000 już z wymianą, więc 600 zł masz na dojazd. ;)

Zerknij też tu: http://www.allegro.pl/item282176101_roz ... inal_.html

Pompa wody też do wymiany. Poszukaj, bodajrze kolega Swoop ma taką do sprzedania do diesela
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2007, 11:06
Posty: 30
Auto: Mazda 6

Postprzez Cichyq » 11 gru 2007, 11:52

Kup oryginalne czesci i zrob to poza ASO (u jakiegos sprawdzonego mechanika) :)

A najlepiej jakby to ten kto Ci bedzie rozrzad robil, to zeby on zalatwil te czesci, bo w razie czego, to mechanik powie ze to czesci ktore przyniosles byly walniete, a sklep z czesciami powie ze to mechanik zle zrobil. Bedziesz sie pałował z nimi wszystkimi.

Ja tak zrobilem i zaplacilem chyba cos kolo 1700PLN :)

Widze, ze jestes z Wroclawia, polecam serwis na Nasypowej, ja tam robilem i jestem zadowolony.

Pozdrawiam,
Cichy
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez Lestat » 11 gru 2007, 13:11

Nie jestem pewien czy to prawda ale dowiedziałem sie iż rozrząd w M6 TD powinno sie wymieniać jedynie w autoryzowanych warsztatach albo solidnie znających sie na mazdach. Do napięcia pasku jest potrzebny specjalny przyrząd mierniczy którego przeciętny warsztat mieć nie będzie a to ponoć bardzo ważne. Wydaje mi sie że czasami lepiej wydać 600 PLN więcej i mieć pewność oraz gwarancje dobrej wymiany.
Pozdrawiam
Mazda/Megami/Bogini
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 paź 2007, 11:28
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2,0 TD

Postprzez magicadm » 11 gru 2007, 13:27

Lestat napisał(a):Do napięcia pasku jest potrzebny specjalny przyrząd mierniczy którego przeciętny warsztat mieć nie będzie a to ponoć bardzo ważne.

Bzdura :) (bez urazy oczywiście)
Pasek napina hydronapinacz, który przy montażu nowego jest fabrycznie (prawidłowo) ściśnięty. Zwalniając jego zawleczkę napinasz pasek :D
I ta wiedza nie kosztuje 600zł tylko 15 minut na FORUM :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki