Opony letnie i wielosezonowe
Ja tam używam Dębicę NAVIGATOR II, opony wielosezonowe. Powiem szczerze, że u mnie zawsze się dobrze spisywały w każdych warunkach, czego nie mogę niestety powiedzieć o drogach pozamiejskich. A tak ogólnie są dobre i polecam 
- Od: 19 lut 2007, 00:07
- Posty: 83
- Skąd: Swarzędz
- Auto: Mazda 1.3 323P 16V
lucas_ka napisał(a):Dla wyjasnienia: oznaczenie M+S lub M&S oznacza że jest to opona zimowa lub wielosezonowa i tylko na takich oponach mozemy sie spotkac z takim oznaczeniem.
A ja myślałem, że M + S znaczy Mud + Snow

Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Maciej Loret napisał(a):Czyli do imprezy dołóż 2 razy założenie + wyważenie.
Nie bo to już sam będe robił, Te co kupie musze tylko raz założyć na felgi i wyważyć i na tym koniec. ZImówki mam już założone na stalówki i wyważone tylko czekają na założenie.
Maciej Loret napisał(a):Czyli o sezon krócej, niż gdybyś kupił je na wiosnę. Guma się starzeje, więc za 5-6 lat będzie twarda...
Nie będe raczej tak dlugo jeździł na tych oponach, a byc może nawet nie będe mial tak dlugo tego auta.
- Od: 14 lut 2007, 23:09
- Posty: 110
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda6 GH LF-VD
były:
Mazda 323F BA Z5
Seat Toledo II 1.9 TDI
A ja jeździłem na Dębicy Navigator zimą i problemów nie było.
Nie miałem problemów z ruszaniem, nawet pod górkę, z hamowaniem również
.
Na zimówkach jest lepiej, jednak śnieg na drogach jest bardzo rzadko.
A kiedy już jest to jadę baaardzo powoli (czyli tak jak wszyscy
).
Do miasta całoroczne moim zdaniem wystarczą. Na trasę, szczególnie drugorzędne drogi, nie polecam.
Wiem tyle, że jak skończę obecne zimówki to kupię Navigatora.
Nie miałem problemów z ruszaniem, nawet pod górkę, z hamowaniem również
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Na zimówkach jest lepiej, jednak śnieg na drogach jest bardzo rzadko.
A kiedy już jest to jadę baaardzo powoli (czyli tak jak wszyscy
Do miasta całoroczne moim zdaniem wystarczą. Na trasę, szczególnie drugorzędne drogi, nie polecam.
Wiem tyle, że jak skończę obecne zimówki to kupię Navigatora.

Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
- Od: 2 lut 2007, 11:55
- Posty: 68
- Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
- Auto: Daihatsu Applause 1.6xi
M+S – Mud + Snow – tylko że w USA troche inaczej do tego podchodzą – a jak wspomniałem ja mam samochód i orginalne opony z USA – i opony w maździe nadają się na śnieg jak łopatka plastikowa do kopania basenu – teraz kupiłem Good Year UG 7 i na niej też jest napisane M+S – ale to już typowa opona zimowa. Generatnie opony z USA M+S to standard – kupując nowy samochód takie własnie się dostaje – ale jak się dopłaci jakieś 500$ to dają kompel 4 szt WINTER [a to dla nich zimówka].
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Chcialbym sie dowiedziec od innych uzytkownikow: jak tam sie miewaja fabryczne opony w Waszych autach? Moje po 30 tys kilometrow sa na wykonczeniu. Co ciekawe, po zimie tylne byly zjechane bardziej niz przednie. Tak, zime przejezdzilem na letnich, ale snieg padal tutaj 5 (slownie piec) razy, zazwyczaj jezdnia czysta. Rozwazalem kupno zimowych na ten sezon, ale jesli bedzie taki sam jak poprzedni to nie ma sensu. W sniegu po prostu wezme auto zony
Jakie zamienniki rozwazaliscie? Ja chyba do Bridgestonow nie wroce, szybko schodza i sa jednak glosne. Myslalem o Toyo Proxes T1R, lub calorocznych Pirelli PZero Nero. Myslalem tez o przejsciu na 225/45/18, a wtedy Goodyear Eagle F1 lub Toyo Proxes 4. Ktos juz wymienial fabryczne opony na nastepny komplet?
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
kowalesik napisał(a):Moje po 30 tys kilometrow sa na wykonczeniu.
Pewnie miałeś jakieś UHP (S03?, RE-050?)...
Takie opony ścierają się szybko, bo mają zapewniać bezpieczeństwo...
I to sa opony do mocnego auta...
Chyba, że przypadkiem kupiłeś fajne, mocne auto, a chciałeś kupić najprawdziwszy dupowóz...
kowalesik napisał(a):Jakie zamienniki rozwazaliscie?
Inne markowe UHP – Pirelli P Zero Nero, GY F1 GS-D3, Dunlop SP Sport Maxx, Conti SportContact3... To są opony należne temu autu... Nie muszą być ani ciche, ani wytrzymywać 10 sezonów. Mają zapewnić maksimum bezpieczeństwa podczas szybkiej jazdy, bo do tego to auto jest...
Chcesz byle co, ale za to wytrzymujące kilkukrotnie większy dystans?
Szukaj barachła typu MichelinEnergy E3A
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Macieju,
Kupujac auto doskonale wiedzialem co kupuje i mam swiadomosc, ze jazda takim autem kosztuje. Koniec kropka. Nigdzie nie powiedzialem, ze szukam opon w stylu Michelin Energy E3A, chyba, ze Proxes T1R czy GY Eagle F1 uwazasz za takie opony, ale z Twojej wypowiedzi wynika, ze nie. Nie przypisuj wiec mi prosze slow, ktorych nie wypowiadalem/wypisywalem. W tej chwili jeszcze mam Bridgestony Potenza RE050A, ale drugich takich nie chce. Uwazam, ze mozna w tej klasie znalezc cos rownie dobrego, ale jednoczesnie cichszego. Dlatego rozwazam Toyo, GY czy Pirelli. W rozmiarze 215/45/18 wybor jest marny: Potenzy, Toyo Proxes T1R i PZero Nero. 225/45/18 juz lepiej. Pytam jedynie, czy ktos z posiadaczy 6 MPS/MS6 przechodzil procedury wyboru letnich opon do swego auto.
Kupujac auto doskonale wiedzialem co kupuje i mam swiadomosc, ze jazda takim autem kosztuje. Koniec kropka. Nigdzie nie powiedzialem, ze szukam opon w stylu Michelin Energy E3A, chyba, ze Proxes T1R czy GY Eagle F1 uwazasz za takie opony, ale z Twojej wypowiedzi wynika, ze nie. Nie przypisuj wiec mi prosze slow, ktorych nie wypowiadalem/wypisywalem. W tej chwili jeszcze mam Bridgestony Potenza RE050A, ale drugich takich nie chce. Uwazam, ze mozna w tej klasie znalezc cos rownie dobrego, ale jednoczesnie cichszego. Dlatego rozwazam Toyo, GY czy Pirelli. W rozmiarze 215/45/18 wybor jest marny: Potenzy, Toyo Proxes T1R i PZero Nero. 225/45/18 juz lepiej. Pytam jedynie, czy ktos z posiadaczy 6 MPS/MS6 przechodzil procedury wyboru letnich opon do swego auto.
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
kowalesik napisał(a):Macieju,
Kupujac auto doskonale wiedzialem co kupuje i mam swiadomosc, ze jazda takim autem kosztuje. Koniec kropka.
OK, tę część mamy wyjaśnioną.
kowalesik napisał(a):Dlatego rozwazam Toyo, GY czy Pirelli. W rozmiarze 215/45/18 wybor jest marny: Potenzy, Toyo Proxes T1R i PZero Nero. 225/45/18 juz lepiej. Pytam jedynie, czy ktos z posiadaczy 6 MPS/MS6 przechodzil procedury wyboru letnich opon do swego auto.
Ja nie uznaję Toyo za przeciwnika dla Pirelli, GY czy Bridgestone'a... Sam zresztą jeździłem na podobnych zamiennikach do Toyo – Falken FK-451. Podobnie bym traktował KUMHO SPT KU31, na których jeżdżę obecnie... Są jeszcze Yokohama Advan Sport oraz BF Goodrich Profiler G... Może poczytaj w testach, które są cichsze i bardziej długowieczne...
Co do dostępności, nie wiem jak za Wielką Wodą (tam chyba obecnie jeździsz), ale w Europie z czołówki w rozmiarze 215/45/18 są jeszcze tylko Michelin Pilot Exalto i Pilot Sport...
Nie musisz się sugerować wypowiedziami innych użytkownikó MPS, bo jest ich tutaj niezbyt wielu...Poczytaj mniej lub bardziej niezależne testy, z tym, że u nas trudno znaleźć tesy opon w tym rozmiarze. Już szybciej 215/45/17 lub 225/45/17, choć powinno być podobnie.
Coś może tu znjdziesz dla siebie (są podawane zarówno hałas jak i ścieralność):
http://www.falken-europe.de/common/img/ ... 3_dede.pdf
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/So ... geID=8772#
http://www.oeamtc.at/refresh/frameset.p ... t_225.html
http://www.oeamtc.at/refresh/frameset.p ... t_225.html
Na pewno znajdziesz w Sieci więcej takich testów...
Tu masz słownik niemiecki przydatny w czytaniu testów opon:
http://www.opony.com.pl/aktualnosci/akt ... asp?ID=284
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Ja wlasnie czytalem i slyszalem bardzo dobre opinie o Toyo, dlatego je rozwazam. Kumho czy innych tego typu wynalazkow w ogole nie biore pod uwage. Micheliny w rozmiarze 215/45/18 sa, ale niestety tylko 89Y, ja potrzebuje 93. Niby 89 jako indeks nosnosci wystarcza, ale jak spojrzalem na dopuszczalna mase calkowita samochodu to wyszlo, ze zostaloby jakies 10kg zapasu na kolo z przodu (tyl jest lzejszy), wiec 89 odpada. Cokolwiek >=91 juz byloby OK. Na dlugowiecznosci za bardzo mi nie zalezy, raczej na tym, zeby opona nie byla tak glosna jak Potenza. Musze jednak przyznac, ze z prowadzenia i przyczepnosci na Potenzach jestem bardzo zadowolony. Kto wie, moze jednak zostane przy tym, co mam?
Przy przejsciu na 225/45 mam wiekszy wybor, komfort tez sie zwiekszy, ale przypuszczam, ze prowadzenie bedzie nieco gorsze. To 4.5mm gumy wiecej miedzy jezdnia a felga, chociaz moze nie bede w stanie zauwazyc roznicy
Testy sobie poprzegladam, dziekuje
Kurde, niemieckiego teraz na stare lata trzeba sie bedzie uczyc 
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Czy ktos może miał styczność z oponami Hankook K104 XL albo z podobnymi modelami tejże firmy? Czytam teraz różne opinie w necie i zdania są jak zwykle podzielone. Może ktoś z Was się wypowie? 
Ja bym brał:
Bardzo dobrze się prowadzą i mają rozsądną cenę. Kupiłe D9000 bo RainSportów akurat nie było, a były mi potrzebne na już.
mihal85 napisał(a):5. Uniroyal RainSport 1
Bardzo dobrze się prowadzą i mają rozsądną cenę. Kupiłe D9000 bo RainSportów akurat nie było, a były mi potrzebne na już.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Mam zamiar kupić nowe opony mój wybór padł na opony Nokian V 215/55 R16 97V XL. Teraz pytanie...czy ktoś może ma takie ;gumy; w swojej Mazdzie i jakie są wrażenia z jazdy? Wogóle to czy 215 wejdą na moje felgi ? Mam orginalne Mazdy.
Zrobiłeś – nie bój się; boisz się – nie rób!
- Od: 7 lis 2007, 23:02
- Posty: 23
- Skąd: Londyn
- Auto: M 6 MZR-CD Sport ,2003r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki