Short shifter DIY.

Postprzez Adaś » 2 paź 2007, 01:18

KEEL napisał(a):Tylko biegi wchodzą trochę ciężej

ale to jest akurat zgodne z prawami fizyki ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez mX-MEN » 2 paź 2007, 09:59

Adaś napisał(a):ale to jest akurat zgodne z prawami fizyki


Dokładnie – inne przełożenie dzwigni :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez BratCukierka » 4 paź 2007, 08:09

I ja także mam w swojej 323bg Short Shifter według wskazówek mX-MEN'a :) Wsteczny wchodzi teraz za każdym razem, nie potrzeba wysprzęglać aby wszedł :)
Czas wykonania to 30-40min :)
Dzięki:)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez BratCukierka » 5 paź 2007, 16:45

mX-MEN napisał(a):Na pierwszej stronie jest pełna lista osób i aut posiadających S-S DIY usmiech


Wcale nie cała :P
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez ravo » 5 paź 2007, 17:45

Morder napisał(a): trafiłem palec młotkiem

ojoj kto Ci go pocalowal :P ?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Arturoo » 6 paź 2007, 07:53

Wczoraj po malych przebojach z kuleczką i jedynym mlotkiem w garazu ktory wazyl okolo 30dkg hahaha udalo sie zamontowac Short Shfiter limited by Mx-Men :) Tak jak ktos poprzedni pisal biegi wchodza odrobinke ciezej ale za to precyzyjnie i przede wszystkim skok jest kruciutki :) Udalo sie zaoszczedzis 200 zl :) Rannych nie odnotowano :)
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 08:07
Posty: 66
Skąd: Bytom
Auto: Sprzedane :(

Postprzez xXx » 7 paź 2007, 20:47

Po przeczytaniu całego tematu zabrałem się za przerobienie oryginalnego drążka zmiany biegów w moim samochodzie według receptury MX-MEN-a i niestety muszę powiedzieć, że w przypadku BA po lifcie nie jest tak łatwo. Ta !%@^#&$*%(^(&)$%($&#&^@^$&%*^(&(% kulka nie chciała się zbić w żaden sposób, była kilkukrotnie podrzewana i zbijana na gorąco.

Efektem finalnym zamiast radości z posiadania tego cudownego wynalazku musiałem się udać do kolegi BarteKK w celu pozyskania nowego drążka zmiany biegów.


W tym momencie zamontowany mam oryginalny drążek zmiany biegów i jedyne co mi przychodzi na myśl by zrobić sobie short-shifter to odcięcie końcowej tuleji i przedłużenie drążka i na koniec dospawanie tuleji.


Pomysł MX-MEN-a jest oczywiście jedyny w swoim rodzaju, ale niestety nie sprawdza się w BA.

Ciekaw jestem jak sprawa wyglądała u Adasia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Gość » 7 paź 2007, 23:23

xXx napisał(a):muszę powiedzieć, że w przypadku BA po lifcie nie jest tak łatwo

nie wiem jak to wygląda po lifcie, ale u mnie kulka też była baaardzo uparta więc potraktowałem ją drastycznie...Palnik propan+tlen i po chwili cała świeciła na czerwono.Później wystarczyło ją zbić na dół, chociaż też nie było łatwo ale udało się :)
Gość
 

Postprzez Inte » 7 paź 2007, 23:43

mnie też możecie dopisać do tej listy ;p
tylko, ze u mnie kula poszła o 1 cm do góry bo inaczej drążek wadził o katalizator.

Dzięki za fotorelację :)
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez Morder » 8 paź 2007, 08:35

Patyk leszczu, nie masz siły i tyle :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Postprzez mX-MEN » 8 paź 2007, 11:17

Podstawą do zbicia kulki jest np. dobrze zamocowane imadło, kawałek twardego drewna i konkretny młotek.Wkładamy drążek w imadło do góry "nogami" opierając kulkę na imadle i przez drewno zdecydowanym uderzeniem w tuleje na dole drążka zbijamy kulkę.Robiłem tak już nie raz i się udawało.

Z tego co do tej pory zauwazyłem to w środku kulki jest taki mały jakby klin który musi się sciąć podczas uderzenia.

Moim zdaniem nagrzewanie kulki nic nie daje bo jak wiadomo metale zwiększają swoją objętość wraz ze wzrostem temperatury tak więc kulka i drążek się nagrzewają w wyniku czego bardziej się zacieśniają .Chyba że ktoś nagrzeje kulkę do temp topnienia i wtedy sobie spłynie na dół sama :)

Partyk pogadaj z Adasiem bo nie wydaje mi się żeby lifting 323BA obejmował również drążek zmiany biegów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez promyczek001 » 8 paź 2007, 11:29

U Adasia tluklismy w kulke przez 2 minuty dwoma mlotkami i poszla. Najpierw z pod kulki usunelismy warste lakieru i Adaś delikatnie podszlifowal drazek gdzie miala kulka zejsc.

W 626 GD probowalem zrobic taki sam manewr ale tam kulka sie zaparla na amen wiec zostala seria. :(
Mercedes SLK kompressor
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 11:02
Posty: 349
Skąd: Warszaweczka
Auto: Mercedes SLK

Postprzez pawelMX6 » 8 paź 2007, 12:41

mX-MEN napisał(a):Podstawą do zbicia kulki jest np. dobrze zamocowane imadło, kawałek twardego drewna i konkretny młotek.Wkładamy drążek w imadło do góry "nogami" opierając kulkę na imadle i przez drewno zdecydowanym uderzeniem w tuleje na dole drążka zbijamy kulkę.

Robilem identycznie. Na imadlo zalozylem tylko miedziane katowniki, ktore zawsze zakladam zeby nie poniszczyc materialu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Gość » 8 paź 2007, 16:38

mX-MEN napisał(a):w środku kulki jest taki mały jakby klin który musi się sciąć podczas uderzenia

dokładnie tak jest
Gość
 

Postprzez Arturoo » 8 paź 2007, 17:41

U mnie rowniez do pewnego czasu kulka stawiala opor :) Mlotkiem nie bylo szans wiec deska i 5 kg metalowy odwaznik i dlugo nie wytrzymala :) Jeszcze raz podziekowania dla Mx-Mena :)
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 08:07
Posty: 66
Skąd: Bytom
Auto: Sprzedane :(

Postprzez qbass » 8 paź 2007, 21:56

mX-MEN napisał(a):Moim zdaniem nagrzewanie kulki nic nie daje bo jak wiadomo metale zwiększają swoją objętość wraz ze wzrostem temperatury tak więc kulka i drążek się nagrzewają w wyniku czego bardziej się zacieśniają .Chyba że ktoś nagrzeje kulkę do temp topnienia i wtedy sobie spłynie na dół sama
U mnie za cholerę by nie zeszła, gdybym nie podgrzał :| Waliłem młotkiem i nic to nie dawało, przesuwała się o jakieś 5mm. Dopiero po rozgrzaniu do czerwoności wystarczyło jedno stuknięcie :)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez xXx » 9 paź 2007, 00:14

MX-MEN uwierz mi, że do tematu podszedłem profesjonalnie, na dodatek działaliśmy we trzech, oprócz mnie iiyama oraz buba74. Długi czas zajmowałem się sprawami mechanicznymi i do tej pory nie miałem żadnych problemów, w tym momencie naprawdę "kulka" wygrała z nami, podgrzewana i zbijana jak należy...


Powtórka niebawem, najwyżej kolejny niedoszły short-shifter pójdzie do <dupa> w tym momencie przerabiam przepustnicę <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Morder » 9 paź 2007, 13:27

patyk przed kolejna próbą zjedz śniadanie <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Postprzez Adaś » 9 paź 2007, 14:45

Patryk ja zeszlifowałem lekko lakier nad kulką szlifierką stołową, dodatkowo z Markiem podgrzaliśmy kulkę opalarką. Potem wzięliśmy 2 dłuta i duże młotki, i z dwóch stron mocno atakowaliśmy – jak sie już ruszyła to raz dwa poszła :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez mX-MEN » 9 paź 2007, 19:05

xXx napisał(a):MX-MEN uwierz mi, że do tematu podszedłem profesjonalnie...

Wierzę :) Po prostu złośliwość rzeczy martwych :)

Przegrałeś bitwe ale chyba nie wojne ?? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje