Wentylator na chlodnicy
Strona 1 z 1
Mam male pytanie jako ze przeszukalem forum i nie znalazlem takowego dokladnego objasnienia jak sprawdzic wentylator na chlodnicy. Jezdze juz mazda okolo 6 miesiecy i nigdy go nie uslyszalem
od czasu kupna do teraz nie dolewalem plynu chlodniczego i dopiero zrobilem to wczoraj bo w zbiorniczku juz bylo troszke mniej niz low a w chlodnicy bylo po brzegi.Jako ze wole byc pewny to poczytalem troche na forum na ten temat ale i tak wole sie upewnic waszymi opiniami.Gdzies przeczytalem o termostacie i pewnych jego dolegliwosciach.Wiec rano porobilem pare testow odpalilem sobie silnik rano i czekalem i patrzylem kiedy mi sie nagrzeje gorna rura od chlodnicy spedzilem okolo 8 min i byla letnia (ale to moze przez to ze bylo dosc zimno na dworze),przeczytalem tez ze silnik przy otwartym termostacie ma mniejsza moc, wolniej nagrzewnica gorzej dziala itp na moc nie narzekam a co do ogrzewanie to nie wiem jak przejade 300 m to leci juz letnie po okolo 2 km leci juz gorace wiec chyba wszystko ok. Temp silnika dosc plynnie wzrasta i konczy sie mniej wiecej w polowie minimalnie wyzej i tak stoi caly czas,wiec mysle ze zamkniety termostat nie dolega mojej mazdzi. Gdy sprawdzielm rano poziom plynu chlodniczego minimalnie sie obnizyl jako ze w nocy bylo zimno (przynajmniej tak mi sie wydaje) ale dolalem go tak zeby krestka byla na rowni z "full" po przejechaniu okolo 20 km stan plynu sie podniosl o tyle ile go dolalem (chyba przez to ze sie rozgrzal), sprawdzilem tez chodnice czy nie jest goraca i byla raczej ciepla bo moglem reke przytrzymac (za wentyaltorem i obok niego) i nie parzylo natomiast jak dotknolem boku chodnicy(takiej metalowej rurki calkowicie na boku) od strony wentylatora to sie troche sparzylem
. I teraz mnie meczy czy wszystko mam ok czy jest cos nie tak i jak sprawdzic ten wentylator. Sorka ze tak pytam ale lubie miec 100% pewnosci w takich sprawach bo jak wiemy naprawa jest dosc kosztowna .... Dzieki za wyrozumialosc heh
i Love Mazda, Hate vw, Mitsubishi RULEZ
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=634613#634613 pierwsza magdalena :)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=634613#634613 pierwsza magdalena :)
- Od: 15 cze 2007, 20:43
- Posty: 184
- Skąd: Nowy Sacz
- Auto: jest M6 2.0b 141
colt 1.6
było mx-3 1.6
zbytnio ci niepomoge ale pociesze cie troszke ja moja 2 razy zagotowalem ale chodzi jak chodzila i nic sie nie stalo pozdrawiam
- Od: 18 lip 2007, 16:07
- Posty: 180
- Skąd: kielce
- Auto: 323f 2.0 DITD BJ
Ja też nie słyszę w mojej Madzi wentylatora ale jak rozgrzeję silnik i potem przy zapalonym motorze otworzę maskę to się włączy po jakimś czasie. Jeśli temperatura po dłuższej jeździe jest na tym samym poziomie czyli delikatnie ponad połowę na skali to jest spoko. A żeby sprawdzić czy wentylator działa to w złączu diagnostycznym zewrzyj ze sobą za pomocą np spinacza biurowego piny TEN i GND, następnie odpal silnik i patrz na wentylator – powinien zacząć działać niezależnie od temperatury silnika 
- Od: 25 lip 2007, 18:24
- Posty: 163
- Skąd: Lubin/Wrocław
- Auto: Mx-3 K8-t
majorkca Ja tylko RAZ w życiu, jak mam Mazdę słyszałem wentylator (było to po pracy, lato, bardzo gorące popołudnie i stałem w korkach). A tak w ogóle to nie mam pojecia, czy pracuje prawidłowo, bo nigdy na oczy nie widziałem, aby sie kręcił. Temperatura zawsze dochodzi do połowy skali (troche nawet poniżej) i nigdy wyżej, bez wzgledu na to, ile km przejadę 
- Od: 19 lut 2007, 00:07
- Posty: 83
- Skąd: Swarzędz
- Auto: Mazda 1.3 323P 16V
Dzieki wielkie Dla Jaksy Mx-men walkera i rubenjamesa duzo mi wyjasniliscie (nie znam sie na tym) ale za to moge wam pomoc w elektronice itp
Jutro bede patrzyl na to zlacze dzis juz troche puznawo ale jak prubowalem dzis na zagrznym (wskaznik troszeczke ponad polowe) silniku otwarlem maske trzymalem autko na biegu jalowym 3,5 tys obrotow i tak z 3 min wentylator sie nie wlaczyl a jak dotknolem chodnicy to dalej moglem spokojnie trzymac na niej reke . Z tego co wszyscy mowicie to naprawde musza byc extremalne warunki zeby sie wentylator wlaczyl. A rubenjemas jak w kazdym aucie jezdzilem tro zawsze bylo troszeczke wyzej niz polowa
chyba ze patrze od gory na niego to jest pod polowa heh jeszcze raz dzieki za rady dla takiego laika jaj ja i wyrozumialosc.
i Love Mazda, Hate vw, Mitsubishi RULEZ
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=634613#634613 pierwsza magdalena :)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=634613#634613 pierwsza magdalena :)
- Od: 15 cze 2007, 20:43
- Posty: 184
- Skąd: Nowy Sacz
- Auto: jest M6 2.0b 141
colt 1.6
było mx-3 1.6
najprostszym sposobem sprawdzenia wentylatorów na chłodnicy jest odpiecie ich od kostek i za posrednictwem 2 kabelkow podlaczenie ich do akumulatora na tzw. ( krótko) jesli po podlaczeniu dzialaja to znaczy ze są sprawne.... a jesli nie kręcą po włożeniu kostek i nagrzaniu silnika to znaczy ze musi być problem z jakimś czujnikiem ktory je powinien załączyć...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
Też miałem ostatnio problem z wentylatorem, i okazało się, że szybkie przeczyszczenie kostki było wystarczającym lekarstwem 
Piękności Moja
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ght=piro21
Chcesz być pierwszy po prostej ? Kup dobre auto..
Chcesz być pierwszy na zakrętach....To naucz się jeździć
Chcesz być pierwszy po prostej ? Kup dobre auto..
Chcesz być pierwszy na zakrętach....To naucz się jeździć
- Od: 25 maja 2007, 00:42
- Posty: 199
- Skąd: Wałbrzych rzecz jasna :]
- Auto: Mazda Mx-3 1,6 16v ohc
Wystarczy, że odepniesz od czujnika tą wtyczkę powiedzmy i wlożysz w jej środek(po między blaszki) jakiś kabelek a drugi koniec włożysz w – akumulatora albo przytkniesz do silnika i przekręcisz na zapłon, to powinien się wlączyc. Pozdrawiam
- Od: 17 kwi 2008, 23:07
- Posty: 23
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1.6 Z6
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości