Swap silnika. Co wybrać i czy bedzie pasować?
mowie pytam sie narazie bo jak wszystko by pasowalo to kupuje i wkladam,raczej bym musial kupic i tez skrzynie od gt bo 1.6 nie wejdzie
-
GRU
jeżeli będziesz miał silnik, skrzynie, zwrotnice, półosie , wiązke z komputerem, to myślę,że już można myśleć nad swapem, ciekawe jeszcze czy serwo sie spasuje do silnika , czy będę hamulce takie jak powinny być no i jeszcze by sie przydało hamulce od GT założyć bo tylne bębny nie wiem czy dadzą sobie radę..
I jeszcze kilka innych rzeczy które wyjdę przy przekładce.. ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 24 cze 2006, 14:29
- Posty: 753
ja robiłem przekładkę z 1,8 sohc na 1,8 dohc i mocowania pasowały
. ale problemów od pyty.zmiana całego zawieszenia przedniego wiązki elektrycznej z komputerem włącznie, hamulców;skrzyni biegów,półosi;troszkę zabawy mieli mechanicy.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Heh
Kazdy gada zeby wsadzic silnik od gtr-ki , gtx-a ale wez tu teraz taki znajdz
MIalem mozliwosc kupienia takiego ale bez turbo i kolektora :/ a z kad taki kolektor dorwac to nie mam pojecia chyba ze dalo by sie jakos go dorbic
Ktos wie cos na ten temat??
Kazdy gada zeby wsadzic silnik od gtr-ki , gtx-a ale wez tu teraz taki znajdz
MIalem mozliwosc kupienia takiego ale bez turbo i kolektora :/ a z kad taki kolektor dorwac to nie mam pojecia chyba ze dalo by sie jakos go dorbic
Ktos wie cos na ten temat??
- Od: 29 lip 2007, 11:11
- Posty: 24
- Skąd: Skierniewice
- Auto: Mazda 323F
POnti89 napisał(a):Heh
Kazdy gada zeby wsadzic silnik od gtr-ki , gtx-a ale wez tu teraz taki znajdz![]()
![]()
MIalem mozliwosc kupienia takiego ale bez turbo i kolektora :/ a z kad taki kolektor dorwac to nie mam pojecia chyba ze dalo by sie jakos go dorbic
Ktos wie cos na ten temat??
Kolektory dorabiają większe i nie tylko firmy tuningowe
A co to za silnik, skąd i za ile
- Od: 1 lis 2005, 13:02
- Posty: 1123
- Skąd: Koneck
- Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /
POnti89, nie z uwagi na to, że to turbo (poszukaj w w google jak działa turbo to zrozumiesz).
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Czy można wrzucuć silnik z Mazdy 323F BG 1.8 16v OHC do tego samego modelu w którym pierwotnie był silnik 1.6 (prawdopoobnie 8 zaworowy) bez zmiany instalacji elektrycznej???
-
Gość
jak myslicie czy daloby rade wsadzic silnik 2.2 dci od nissana almery do mazdy 323p 97rok.?
mam straszne problemy z tym moim i nie chce juz 2 raz w tym roku remontowac dolu silnika..
czy cos takiego wogole ma sens..?
to malenstwo wazy 1055kg, a przy zchipowanym silniku z almery mialoby okolo 150 koni..czy to wogole pojedzie, a moze lepiej dolozyc skrzydla i odleci..
za wszelkie sugestie dziekuje..no i jezeli ktos mialby jakis zaklad ktory bylby wstanie jakby co to ogarnac to byloby milo dostac jakies dane teleadresowe;)
mam straszne problemy z tym moim i nie chce juz 2 raz w tym roku remontowac dolu silnika..
czy cos takiego wogole ma sens..?
to malenstwo wazy 1055kg, a przy zchipowanym silniku z almery mialoby okolo 150 koni..czy to wogole pojedzie, a moze lepiej dolozyc skrzydla i odleci..
za wszelkie sugestie dziekuje..no i jezeli ktos mialby jakis zaklad ktory bylby wstanie jakby co to ogarnac to byloby milo dostac jakies dane teleadresowe;)
- Od: 17 kwi 2007, 22:06
- Posty: 8
- Skąd: warszawa
- Auto: 323BA P
Mam silnik od ciagnika rolniczego 6-cylindowy doładowany (ok 150KM) momentu nie pamiętam ale raczej ogromny.
Dało by radę wsadzić to do BG bo przecież budę bg kupie za grosze.
Tylko jaką skrzynie zastosować. przy standartowej skrzyni trzeba by było zamontowac przekładnię zwiększajacą prędkośc wału.
Co o tym sądzicie??
Na pewno nie będzie problemu z elektronika i osprzętem bo ten silnik nic nie potrzebuje.
Dało by radę wsadzić to do BG bo przecież budę bg kupie za grosze.
Tylko jaką skrzynie zastosować. przy standartowej skrzyni trzeba by było zamontowac przekładnię zwiększajacą prędkośc wału.
Co o tym sądzicie??
Na pewno nie będzie problemu z elektronika i osprzętem bo ten silnik nic nie potrzebuje.
emmarek niezly pomysl
Zawsze to cos nowego, bo silnika od ciagnika nikt jeszcze chyba do mazdy nie wkladal.
Ciekawe jak by to jezdzilo. Niestety ze skrzynia nic nie doradze, sam kombinuje jak wstawic do 323F jakas fajna skrzynie tiptronic (moze kiedys jak bedzie kasa cos wymysle)
To powodzenia w realizacji projektu!
Ciekawe jak by to jezdzilo. Niestety ze skrzynia nic nie doradze, sam kombinuje jak wstawic do 323F jakas fajna skrzynie tiptronic (moze kiedys jak bedzie kasa cos wymysle)
To powodzenia w realizacji projektu!
- Od: 2 gru 2006, 20:58
- Posty: 1393
- Skąd: Wa-wa/Puławy
- Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo
Lukasz_zdw....roz-yeah-bałeś mnie ...wysiadam.
Jak masz ochote sie powypowiadac na temat moj i moich aut to zapraszam do odpowiednich tematow. Zebym nie musial sie dowiadzwac z miesiecznym opooznieniem ze ktos sobie strzelil OFFtopa z fluganiem na moja osobe.
Tak sie sklada ze nie tyle remont, co poprawienie fabryki wykonywal mi taki jeden Borys, bo wiekszosc osob jak uslyszy o robieniu japonskiego V6 to konczy rozmowe i umywa rece. A rzeczy ktore zostaly wzkonane to najszlachetniejsza forma usprawniania motoru.
Temat Stokerowanego, Uturbianego, Rozweselanego silnika ktory fabryka postanowila podkrecic w stone N-A... a do tego, ktory dostepny jest jak i czesci do niego tylko u naszych malych zoltych braci, nadaje sie tylko do uswiadomienia ze bez funduszy o wartosci nowego MPS6 nie ma czego szukac.
Wyjasnilem to z czysto technicznej strony.... ale widac ze masz jakis ciezki kompleks, wiec musiales sie publicznie wyzyc. Na przyszlosc PW do tego sluzy.
[tiiit] i nawet nie wiesz o czym... MX jest twardy, jest niski ale nigdy o nic nie zawadzil. A 323 ze swoja wysokoscia tez da sie szybko jezdzic ... tylko jezdzic trzeba umiec tak jak sie wypowiadac na temat.
Jak uwazasz ze moje posty sa nie na temat to napisz do moda zeby je usunal... bo jak ktos pyta ktore z bezsensownych rozwiazan jest lepsze, to wypada mu powiedziec ze z czysto technicznego punktu widzenia jedynie straci pieniadze.
A tobie zycze powodzenia we wkladaniu LS1 z Vetty do 323F BG.... no i nie zapomnij jej zostawic na seryjnym zawieszeniu bo przeciez sportowe na co ma sie przydac.
No i cale szczescie ze mnie ktos uswiadomil ze duza moc i dobre zawieszenie to wykluczajace sie sprawy... Niezapomnij slac tej dobrej nowiny wszystkim innym ludzia ktorzy lubia jak auto jedzie szybko nie tyle na prostej co w zakrecie.
Jak masz ochote sie powypowiadac na temat moj i moich aut to zapraszam do odpowiednich tematow. Zebym nie musial sie dowiadzwac z miesiecznym opooznieniem ze ktos sobie strzelil OFFtopa z fluganiem na moja osobe.
Tak sie sklada ze nie tyle remont, co poprawienie fabryki wykonywal mi taki jeden Borys, bo wiekszosc osob jak uslyszy o robieniu japonskiego V6 to konczy rozmowe i umywa rece. A rzeczy ktore zostaly wzkonane to najszlachetniejsza forma usprawniania motoru.
Temat Stokerowanego, Uturbianego, Rozweselanego silnika ktory fabryka postanowila podkrecic w stone N-A... a do tego, ktory dostepny jest jak i czesci do niego tylko u naszych malych zoltych braci, nadaje sie tylko do uswiadomienia ze bez funduszy o wartosci nowego MPS6 nie ma czego szukac.
Wyjasnilem to z czysto technicznej strony.... ale widac ze masz jakis ciezki kompleks, wiec musiales sie publicznie wyzyc. Na przyszlosc PW do tego sluzy.
[tiiit] i nawet nie wiesz o czym... MX jest twardy, jest niski ale nigdy o nic nie zawadzil. A 323 ze swoja wysokoscia tez da sie szybko jezdzic ... tylko jezdzic trzeba umiec tak jak sie wypowiadac na temat.
Jak uwazasz ze moje posty sa nie na temat to napisz do moda zeby je usunal... bo jak ktos pyta ktore z bezsensownych rozwiazan jest lepsze, to wypada mu powiedziec ze z czysto technicznego punktu widzenia jedynie straci pieniadze.
A tobie zycze powodzenia we wkladaniu LS1 z Vetty do 323F BG.... no i nie zapomnij jej zostawic na seryjnym zawieszeniu bo przeciez sportowe na co ma sie przydac.
No i cale szczescie ze mnie ktos uswiadomil ze duza moc i dobre zawieszenie to wykluczajace sie sprawy... Niezapomnij slac tej dobrej nowiny wszystkim innym ludzia ktorzy lubia jak auto jedzie szybko nie tyle na prostej co w zakrecie.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Witam z racji że już istnieje podobny temat niebęde zakładał osobnego tylko napisze tutaj.Czy istnieje możliwość przełożenia silnika ze zwykłej mazdy 323 BG diesel do mazdy 323f też BG bez jakiświększych przeróbek?Mam dwa takie samochody i wydaje mi się że powinien podpasować tylko co z elektryką?Do diesla chyba niejest to skąplikowane?
- Od: 24 lip 2006, 12:23
- Posty: 12
- Skąd: Kraków
- Auto: mx5 1800ccm 1991
piwo napisał(a):ja robiłem przekładkę z 1,8 sohc na 1,8 dohc i mocowania pasowały. ale problemów od pyty.zmiana całego zawieszenia przedniego wiązki elektrycznej z komputerem włącznie, hamulców;skrzyni biegów,półosi;troszkę zabawy mieli mechanicy.
Czy mógłbyś rozwinąć ten temat? Przymierzam się dokładnie do tekiej samej przekładki.
Dlaczego trzeba było wymieniać przednie zawieszenie i hamulce?
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Dopisuję się do temaciku. Możecie napisać, jakie są wady i zalety poszczególnych silników B3 i Z5? O Z5 juz co nieco przeczytałem na forum, ale o B3 nic nie znalazłem
Chodzi mi głównie o budowę tych silników, ich osiągi oraz ocenę, tzn który lepszy, B3 czy Z5.
Piszę ten temat, ponieważ mojego teścia silnik B3 (też ma 323P) jest u kresu swojego żywota (niestety
) Myślę o SWAPie i zastanawiam się, czy włożyć do Madzi silnik B3 (czyli taki, jaki jest obecnie w Madzi) czy Z5 (oba te silniki występują w tym modelu Mazdy) i czy przy zmianie silnika B3 na Z5 trzeba sie liczyć z jakimiś przeróbkami?
Piszę ten temat, ponieważ mojego teścia silnik B3 (też ma 323P) jest u kresu swojego żywota (niestety
- Od: 19 lut 2007, 00:07
- Posty: 83
- Skąd: Swarzędz
- Auto: Mazda 1.3 323P 16V
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje