Wymiana silnika na wersje 2.0 12V

Postprzez Piop » 4 paź 2007, 07:44

PAdł mi silnik w mojej mazdzie mam w niej slinik 2.0 8v czy do tej mazdy bedzie pasowac silnik 2.0 12v???
Początkujący
 
Od: 8 cze 2006, 15:28
Posty: 5
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 2.0 GLX 89r

Postprzez adam626 » 4 paź 2007, 09:47

w GD dół silnika niewiele się różni więc zamocujesz go bez problemu,
jednak głowice mają inne kolektory więc musiałbyś zmienic je razem z silnikiem
Jak zasilany jest ten silnik gaźnik czy wtrysk?
musisz coś więcej o nim napisać
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Piop » 4 paź 2007, 16:03

stary silnik jest na wtrysku nowy chyba tesh,a co ze skrzynia ??
Początkujący
 
Od: 8 cze 2006, 15:28
Posty: 5
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 2.0 GLX 89r

Postprzez Dziewczopol » 4 paź 2007, 18:10

adam626 nie zawsze jest tak z tymi kolektorami jak piszesz. Moj kolega ma GD 2.2 na gaźniku bo kolektor i gaźnik pochodzi z 1.8 :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 00:37
Posty: 122
Skąd: Warszawa
Auto: GE '96 GT

Postprzez adam626 » 4 paź 2007, 20:41

prawie masz rację

1.8 F8 12 V ma identyczną głowicę (też prawie) jak F2 2.2 12V
jednak silnik osmiozaworowy ma inną a o takiej zamianie mówimy
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Siw-y » 5 paź 2007, 00:34

Piop napisał(a):PAdł mi silnik w mojej mazdzie mam w niej slinik 2.0 8v czy do tej mazdy bedzie pasowac silnik 2.0 12v???

jeżeli oba silniki są na wtrysku to z tego co wiem będzie pasować, te silniki różnią sie tylko głowicą, chyba nawet komputer jest taki sam – ale tego to nie jestem pewien
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Piop » 5 paź 2007, 02:29

jak byscie cos wiedzieli to piszcze narazie dziekoowa!!!!!
Początkujący
 
Od: 8 cze 2006, 15:28
Posty: 5
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 2.0 GLX 89r

Postprzez adam626 » 5 paź 2007, 08:58

uszczelka kolektora dolotowego dla głowicy 8 zaworowej jest zupełnie inna
niż do głowicy 12 zaworowej
inny kształt i wielkość otworów inny rozstaw szpilek
pasować na pewno nie będzie

zupełnie nie wiem jak jest z kolektorem wydechu

szukałbym raczej silnika wraz z kolektorami i dopasował osprzet
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez zibi626 » 5 lut 2008, 09:33

Witam, moze lekki OT, ale bardzo podobny

Mam pytanie podobne,lecz nieco inne;)
Chodzi o to ze u siebie mam 2.0 8v, ale mam KOMPLETNY silnik 2.0 16V.
Pytanie czy przerzucac caly silnik – jak wyglada skrzynia, polosie i co tam jeszcze jest, czy wystarczyloby przerzucic sama glowice ? Jakie sa mozliwosci ?

Pozdraiwam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez adam626 » 7 lut 2008, 10:14

z tego co się orientuję to 16 ma inną skrzynię, kolektory, alternator (inne wyprowadzenie przewodu pradowego)
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez kotton » 2 mar 2010, 04:18

nie chcac smiecic i zakladac nowego watku, odswieze nieco stary;)

1) pytanie poki co czysto teoretyczne: mam silnik 2.2i 12V (znaczy sie F2) – jak wyglada sprawa swapa na 2.0 16V lub 2.2 turbo? co sie wiaze z wymiana na ktorys z tych silnikow, tj. co trzeba bedzie rowniez wymienic?
2) jaka jest roznica miedzy 16V a turbo w praktyce? moce maja podobne: 145 i 148km. w takim razie jaka jest roznica w eksploatacji i osiagach tych silnikow?
3) jakie sa mozliwosci podniesienia mocy F2? interesuje mnie wszystko do momentu planowania glowic, szlifow itd. te zabiegi chyba najbardziej uderzaja po kieszeni, myle sie?
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 18:52
Posty: 41
Skąd: krakow/kielce
Auto: mazda 626 gd coupe 2.2i 12V + stag4

Postprzez niedzwiadek833 » 2 mar 2010, 18:48

Witam!!!
Zibi626 niestety ale nie da się przeżucić samego silnika 16v w miejsce 8v gdyż jest inna elektronika sterująca silnikiem 16V, jest inny komputer, przepływka, aparat zapłonowy, kolektor wydechowy tak że żeby przeżucić silnik byś musiał przeżucić całą elektronikę wraz z instalacją. Co do skrzyni i przegubów i półosi to zewnętrznie są takie same lecz przy silniku mogą być wzmocnione ale pasująjedna do drugich. Alternator w tych silnikach jest taki sam. jak byś chciał zmienić tylko głowicę to też byś musiał zmienić elektronikę sterującą gdyż większość osprzętu znajduje się w głowicy. A poza tym to blok silnika i korbowody się rużnią między tymi silnikami tak że jak zmieniać to cały silnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez kotton » 2 mar 2010, 19:07

dzieki za odpowiedz.. mi jednak chodzi o swapa z silnika 2.2 12V, a nie z 2.0 8V...
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 18:52
Posty: 41
Skąd: krakow/kielce
Auto: mazda 626 gd coupe 2.2i 12V + stag4

Postprzez Waluś » 2 mar 2010, 20:32

ciekawostka o różnicy mocy. Pozornie podobna moc w DOHC FE3 i F2T to przepaść (f2t ma dużo większy moment obrotowy i generuje max moc wtedy kiedy FE3 zaczyna dopiero budzić się do życia) Nie wiem jak wygląda to czasowo bo nigdy nie mierzyliśmy, ale seria w F2t zostawia FE3 na 1/4 o długość do półtora długości zależnie od kierowcy i stanu silnika. Po podniesieniu ciśnienia do 0,8 bara różnica rośnie do ponad 2 długości. Poza tym ze względu na łatwość modyfikacji polecam jednak swap na f2t. A mając silnik F2 u siebie masz już ułatwiony swap. zostaje ci elektronika silnik sterowanie, podciśnienia i przeguby z piastami. silnik musi być ze skrzynią, oryginał F2 nie wytrzyma na sobie F2t
zresztą było juz raz czy dwa o tym swapie więc poszukaj w tuningu. A więcej znajdziesz na forum forda probe
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez kotton » 2 mar 2010, 21:25

no i o to mi chodzilo. czy moglbys dokladnie wypisac po kolei co trzeba wymienic? chcialbym zrobic wstepna kalkulacje tego przedsiewziecia.

ps. wiem, ze bylo na forum.. ale nigdy nie do konca co i jak.. ktos cos planowal, ktos sie przymierzal ale zrezygnowal.. nie moge znalezc konkretnych i pelnych informacji dla tego zabiegu..

ps2. kiedy uzupelnisz fotorelacje?:) "juz nie dlugo" trwa strasznie dlugo:) mam na mysle wygluszenie drzwi
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 18:52
Posty: 41
Skąd: krakow/kielce
Auto: mazda 626 gd coupe 2.2i 12V + stag4

Postprzez Waluś » 2 mar 2010, 21:58

nie napisze ci krok po kroku bo tego nie robiłem (moja była fabrycznie z tym silnikiem). Dlatego polecam forum Forda Probe (wygoogluj bo nie pamiętam linka)
A lepszym "tłumaczem" będzie kolega Plaster bo jest w trakcie swapa więc powie ci co i jak.

fotorelacje chyba nie zostaną uzupełnione bo po ostatniej awarii sprzętowej straciłem sporo materiału i musi to poczekać na nowe wygłuszenie :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Adam44 » 9 mar 2010, 22:06

Piop napisał(a):PAdł mi silnik w mojej mazdzie mam w niej slinik 2.0 8v czy do tej mazdy bedzie pasowac silnik 2.0 12v???

Witam czy masz jeszcze pokrywe zaworów silnik 2.0 8zaworowy (pilne).
Edit by MazDarek – Proszę tego typu zapytania kierować na PW. Poza tym, spójrz na datę wysłania postu który cytujesz – 2007 rok.
Obrazek
Profesjonalne lakierowanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2010, 20:13
Posty: 156
Skąd: Dąbrowa Tarnowska - Wien
Auto: GC , była BA-GT jest Mondeo 2.5 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6