FS-ZE
Strona 1 z 1
Ja mam coś co w Austri było zeswapowane.. i za chiny niewiem czy to zwykły FS po jakimś chiptuningu bo palił mi 12l/100km Pb co podobno jest dziwne.. a jak to wygląda? ma oznaczenia ZE gdzieś?
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
według tego co znalazłem był to silnik na rynek japoński legitymujacy się mocą 170KM...taki odpowiednik ma też silnik KL o oznaczeniu KL-ZE
na ebay'u znalazłem pare ofert sprzedaży KL-ZE jednak FS-ZE nie ma wcale...jest tylko do niego troche części.
i teraz prawda to czy mit?
na ebay'u znalazłem pare ofert sprzedaży KL-ZE jednak FS-ZE nie ma wcale...jest tylko do niego troche części.
i teraz prawda to czy mit?
Rules Are Made To Be Broken...
"...You Can Win If You Want...If You Want It You Will Win..."
"...You Can Win If You Want...If You Want It You Will Win..."
- Od: 20 paź 2003, 09:37
- Posty: 270
- Skąd: HollyŁódź
- Auto: 626 GE FS
swap FS-ZE do GE jest praktycznie niewykonalny
eee z tego co ja wiem to nie
http://www.tron.ru/modification/model.p ... fini%20MS6
był KF-ZE, ale FS-ZE według tego co ja wyszperałem pojawił się dopiero z GFką
Pajko napisał(a):Ale jedno jest pewne jest taki silnik byly montowane w Efini MS-6
eee z tego co ja wiem to nie
http://www.tron.ru/modification/model.p ... fini%20MS6
był KF-ZE, ale FS-ZE według tego co ja wyszperałem pojawił się dopiero z GFką
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
ADi napisał(a):czyli prosciej byloby kupic KL a potem zeswapowac na KL-ZE
możesz też wybebeszyć swojego FSa. Tłoki i wałek ssący od ZE można normalnie zakupić. Tłoki drastycznie podnoszą stopień sprężania i silnik po tym nawet bez szlifu głowicy już nie jest bezkolizyjny hehe. Największy problem to jednak dolot bo Capella ZRi z FS-ZE miała system przepustnic w dolocie – coś jak VRIS. Do tego robisz wydech, wysterujesz to wszystko ładnie i może zbliżysz się jakoś do tych nominalnych 170KM, ale myślę że realnie patrząc to tak 150 można się w najlepszym wypadku spodziewać.
Były swapy w GE na FS-ZE ale osiągi nie były szokujące a silniki nie wytrzymywały zbyt długo lub po tych co swapowali po prostu słuch zaginął. Najwięcej FS-ZE było swapowanych do protege 5 z uwagi na to że miało już ODB2 no i było dość popularne
PS: jak kiedyś będę przy kasie to zamawiam tłoki i wałek
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
mówisz ze mozna graty od FS-ZE kupic bez problemu? orientujesz sie w cenach? jeśli nie sa za duze koszta to moze warto zrobic 150KM (mimo ze to i tak nie jest zbyt duzo przy wadze GE)
a co do tych niebyt szokujacych osiagów to moze mieli ten sam problem co swapujacy z KL na KL-ZE...nie wymieniali kompa a to dosc bardzo ograniczało możliwości silników...
PS. temat juz chyba należałoby przeniesc do tuningu...
a co do tych niebyt szokujacych osiagów to moze mieli ten sam problem co swapujacy z KL na KL-ZE...nie wymieniali kompa a to dosc bardzo ograniczało możliwości silników...
PS. temat juz chyba należałoby przeniesc do tuningu...
Rules Are Made To Be Broken...
"...You Can Win If You Want...If You Want It You Will Win..."
"...You Can Win If You Want...If You Want It You Will Win..."
- Od: 20 paź 2003, 09:37
- Posty: 270
- Skąd: HollyŁódź
- Auto: 626 GE FS
ADi napisał(a):mówisz ze mozna graty od FS-ZE kupic bez problemu?
http://corksport.com/store/category/53h ... ngine.html
ADi napisał(a):a co do tych niebyt szokujacych osiagów to moze mieli ten sam problem co swapujacy z KL na KL-ZE.
komp od ZE też jest problemem ale głównym winowajcą jeśli chodzi o gorsze osiągi jest dolot. Poza tym GE – OBDI, a GF – OBDII więc mając praktycznie nieosiągalny komp od ZE i tak czeka cię jeszcze wielka rzeźba ze sterowaniem całego silnika a właściwie to całej elektryki
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
faktycznie ceny nie są kosmiczne jak za ten wałek i tłoki jednak nie chciałbym się nadziać na nieprzewidzane problemy z dolotem i komputerem...
przeglądałem ostatnio forum forda probe i tam problem komputera chlopaki rozwiązali kupując chip i wlutowując go w miejsce starego wprawdzie chodziło tam o KLZE ale może i da sie tak samo z FSZE...cena była śmieszna bo za chip zapłacił 104zł z przesyłka z USA
tak to wygląda:
http://www.performanceprobe.com/store/i ... t=PRKLZE25
przeglądałem ostatnio forum forda probe i tam problem komputera chlopaki rozwiązali kupując chip i wlutowując go w miejsce starego wprawdzie chodziło tam o KLZE ale może i da sie tak samo z FSZE...cena była śmieszna bo za chip zapłacił 104zł z przesyłka z USA
tak to wygląda:
http://www.performanceprobe.com/store/i ... t=PRKLZE25
Rules Are Made To Be Broken...
"...You Can Win If You Want...If You Want It You Will Win..."
"...You Can Win If You Want...If You Want It You Will Win..."
- Od: 20 paź 2003, 09:37
- Posty: 270
- Skąd: HollyŁódź
- Auto: 626 GE FS
ADi
Proszę poprawić temat – jesteś wystarczająco długo na forum by znać zasady nazewnictwa.
Proszę poprawić temat – jesteś wystarczająco długo na forum by znać zasady nazewnictwa.
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje 
- Od: 26 wrz 2005, 18:55
- Posty: 1100
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i
Cofam swoje słowa.. mój napewno niema 170KM
Błądzić jest rzeczą ludzką
A co do wagi Ge 1080kg to chyba niejest źle. powiem inaczej. jest lekka! (sedan)
A co do wagi Ge 1080kg to chyba niejest źle. powiem inaczej. jest lekka! (sedan)
Ostatnio edytowano 30 wrz 2007, 22:02 przez MadziaForever, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
Ten chip do KL-ZE co podajecie to chip do ECU wlasnie od KL-ZE. One maja ogranicznik prekosci ustawiony na 180km/h (taka blokada na japonie) i jakis tam ogranicznik obrotow. I wlutowujac ten chip do takiego ECU pozbywamy sie tej blokady.
Nie jest to chip do zwyklego komputera od KL. Do ECU od KF-ZE tez podobno nie pasuje, bo taki ECU mialem miec u siebie.
A teraz z ECU tak naprawde nie ma problemow, zostawia sie zwykly komputer i podlacza SMT6. Tylko pozniej trzeba to dobrze dostroic i powinno chodzic lepiej niz na komputerze od -ZE.
Pozdrawiam
Nie jest to chip do zwyklego komputera od KL. Do ECU od KF-ZE tez podobno nie pasuje, bo taki ECU mialem miec u siebie.
A teraz z ECU tak naprawde nie ma problemow, zostawia sie zwykly komputer i podlacza SMT6. Tylko pozniej trzeba to dobrze dostroic i powinno chodzic lepiej niz na komputerze od -ZE.
Pozdrawiam
- Od: 2 gru 2006, 20:58
- Posty: 1393
- Skąd: Wa-wa/Puławy
- Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo
http://corksport.com/store/large/bd47/m ... 4_cyl.html – gdzie lezy roznica w stosunku do zwyklego FS'a?
roznica jest w stopniu sprezania, skoku tloka i ksztalcie dna tloka. Prawdopodobnie tez w kanalach dolotowych.
To mowie na podstawie KF i KF-ZE, z tego co pamietam z roznych zrodel. Wiec cos moglem troche poplatac
To mowie na podstawie KF i KF-ZE, z tego co pamietam z roznych zrodel. Wiec cos moglem troche poplatac
- Od: 2 gru 2006, 20:58
- Posty: 1393
- Skąd: Wa-wa/Puławy
- Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo
pawelMX6 napisał(a):gdzie lezy roznica w stosunku do zwyklego FS'a?
na pewno przepustnicami od VICS a poza tym to nie wiem... kup to porównamy :d Pewnie inne różnice to te jakie są między GE a GF – podejrzewam
ale wychodzi na to że coś to daje http://www.mazda3club.com/showthread.ph ... aa1&t=3093
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Cytat z forum mx6.com:

You don't have this motor. Trust me.
This engine was available on the japanese spec mx6 base. Notice that instead of a distributor, it has a coil pack near the oil cap. Also notice the large black chamber on the intake manifold for the VICS chambers (similar to the VRIS system on the KLZE and KL03.). Before you ask, NO, you cannot easily swap one of these engines into a US car. The engine is completely different electrically. You would have to modify the original jspec wiring harness and use the jspec computer or you would have to build a custom harness and put an aftermarket standalone engine management system (such as Megasquirt). Due to the complexities, and the limited power advantage over the american FS01, almost no one has bothered to do this swap.
ehhh ja w moich kilkumiesięcznych poszukiwaniach informacji o FS-ZE z tygodnia na tydzień upewniałem się w tym że w Japonii nie było nigdy wersji R4 w MX-6 GE. Jestem przynajmniej 100% pewien że nie było R4 przynajmniej do 95 roku. Jedyny silnik 2,0 jaki był na Japonię w MX-6 GE to był KF-ZE. Ale poza tym to kolo dobrze opisał silnik. Elektronicznie i elektrycznie to zupełnie inny silnik od tego co my mamy pod maską
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Szukając FS-ZE szukasz tego auta
626 GF... alee trzeba uważać bo:
– wersje 4wd nie miały FS-ZE tylko zwykły FS-DE
– nie można się sugerować pojemnością chyba że tą dokładną podaną w dowodzie rejestracyjnych gdyż w japonii był jeszcze KF-ZE
– wersja Zi zazwyczaj oznacza FS-ZE ale nie zawsze, prawdopodobnie tylko te z Tiptroniciem miały FSy inne to były znowu KFki
Na 99% TO ma w środku FS-ZE
hehe kocham ruskich
http://www.j-car.ru/catalog/mazda-capella-244.shtml
626 GF... alee trzeba uważać bo:
– wersje 4wd nie miały FS-ZE tylko zwykły FS-DE
– nie można się sugerować pojemnością chyba że tą dokładną podaną w dowodzie rejestracyjnych gdyż w japonii był jeszcze KF-ZE
– wersja Zi zazwyczaj oznacza FS-ZE ale nie zawsze, prawdopodobnie tylko te z Tiptroniciem miały FSy inne to były znowu KFki
Na 99% TO ma w środku FS-ZE
hehe kocham ruskich

http://www.j-car.ru/catalog/mazda-capella-244.shtml
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości