Bierze olej 800ml/1000km co robioć?
BenyV6 różnica między min a max jest 0,8 litra ( tak twierdzi Jaksa;) ) a 1 litr na 10000, to śladowe spalanie w normie:)
To jak to wkońcu jest? 800ml na 10 000 ci bierze? bo to jest ok...
Ale w temacie jest 800ml na 1000 czyli 8L!!!!!! na 10000 a tu żaden Valvoline niepomoże
Ale w temacie jest 800ml na 1000 czyli 8L!!!!!! na 10000 a tu żaden Valvoline niepomoże
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
MadziaForever napisał(a):To jak to wkońcu jest? 800ml na 10 000 ci bierze? bo to jest ok...
Ale w temacie jest 800ml na 1000 czyli 8L!!!!!! na 10000 a tu żaden Valvoline niepomoże
Mnie pytasz.Ja sie podlaczylem do tematu,jak kupilem auto olej byl wymieniony,a spalilem na 10000 tys jedna miarke czyli 0,8l i dolalem 0,5l.Tez zjadla.
Czyli na 10 tys wziela 1,3 litra .Teraz po pierwszej mojej wymianie po 60 tys wziela 0.8 dolalem 0,5 i tak jezdze do nastepnej wymiany i mysle ze apetyt na olej jej nie wzrosnie.
Adaś napisał(a):BenyV6 różnica między min a max jest 0,8 litra ( tak twierdzi Jaksa;) ) a 1 litr na 10000, to śladowe spalanie w normie:)
Czyli 1,3 to troszke ponad norme,a jak Jaksa tak mowi to ja jezdze dalej,i nie zawracam sobie glowy remontem.Dzieki chlopaki
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8675 (86/81)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
BenyV6 napisał(a):Czyli 1,3 to troszke ponad norme,
nie ma tragedii, zresztą ma też znaczenie jak często silnik jest pałowany
mlody1921 napisał(a):hmmm czyli te vałki są takie nieudane![]()
he czyli wychodzi na to, ze wszystkie silniki w budzie BA są lipne
a że Z5 jest najwięcej to i o nich sie slyszy najczęściej...
Moja zagazowana Z5 z przelotem ponad 200k wzięła 1l / 10tys
- Od: 1 lis 2006, 15:47
- Posty: 413
- Skąd: KrK
- Auto: Galaxy MK2 2.3
Widelec napisał(a):no_fear napisał(a):Moja zagazowana Z5 z przelotem ponad 200k wzięła 1l / 10tys język czyli nie mam sie czym martwić język
< ps. ale to dlatego że 2 miesiące temu zrobiłem generalkę >
taa jasne
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Auto mam od Stycznia tego roku (do dziś zrobiłem ~15tys km przelotu) i gdyby miał chlipać olej na potęgę to już by to zaczął robić
Dwie opcje:
1. mam farta i trafiłem dobry egzemplarz
2. miał zrobiony remoncik za nim go kupiłem
- Od: 1 lis 2006, 15:47
- Posty: 413
- Skąd: KrK
- Auto: Galaxy MK2 2.3
Adaś napisał(a):BenyV6 napisał(a):Czyli 1,3 to troszke ponad norme,
nie ma tragedii, zresztą ma też znaczenie jak często silnik jest pałowany
Palowany zalezy co masz na mysli.Gdzie na forum pisalo ze jadac dluzszy czas np 150-170km tez apetyt rosnie (a wracajac z nad morza tak sobie smiglem ok 40 km w tym przedziale predkopsc
A u mnie w miescie reaczej przewaza spokojna jazda do 4 tys/obr na ale jak sie jakis matol zdarzy to wiadomo
No_fear kiedy wpadniesz na zlot bo bym ogladnal twoja bestie na zdieciach skore widac,fajna felga
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8675 (86/81)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Najlepszy silnik w BA to 1.8 BP, ale niestety nie ma tej kultury pracy i pomruku, co V6
A spalanie oleju w zdrowej V-ce moze zahaczyc o 0,5 litra na 1000 km. Moja poprzednia potrafila przejezdzic 5000 km na 0,5 litrze i 1000 tez
Wszystko zalezy, co kto rozumie pod pojeciem dynamiczny jazda – u mnie 100 na dwojce i 140 na trojce bylo niemal codziennoscia.
Mialem, wlasciwie rodzice, tez Cronosa 2.5 z przebiegiem 70000 km, teraz kumpel kupil X9 2.5 z przebiegiem 110k km – obydwa automaty – i obydwa wyrabiaja sie w litrze na 10000 km. Ale sa jezdzone duzo delikatniej, raz na jakis czas przy wyprzedzaniu 5-6 tys. obrotow.
Mialem, wlasciwie rodzice, tez Cronosa 2.5 z przebiegiem 70000 km, teraz kumpel kupil X9 2.5 z przebiegiem 110k km – obydwa automaty – i obydwa wyrabiaja sie w litrze na 10000 km. Ale sa jezdzone duzo delikatniej, raz na jakis czas przy wyprzedzaniu 5-6 tys. obrotow.
BenyV6 napisał(a):A u mnie w miescie reaczej przewaza spokojna jazda do 4 tys/obr
to przeważa spokojna jazda czy do 4 tys. obr?

![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Globy napisał(a):Wszystko zalezy, co kto rozumie pod pojeciem dynamiczny jazda – u mnie 100 na dwojce i 140 na trojce bylo niemal codziennoscia.
a to przypadkiem nie są wartości prawie graniczne dla tych biegów a nie dynamiczna jazda?
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
pamiętam że na dwójce pociągłem swoją do 110, a na trójce do 160... to nie miało wiele wspólnego z dynamiczną jazdą... ja to nazywam odstawianiem buraka w trójce spod świateł


Globy napisał(a):az na jakis czas przy wyprzedzaniu 5-6 tys. obrotow.
tak się zastanawiam czy to nie jest niepotrzebne przeciąganie biegów... było nie było, te 5000 obr. to sporo, i wystarcza do wyprzedzania...
- Od: 14 maja 2007, 23:13
- Posty: 560
- Skąd: Gdańsk
Widelec napisał(a):BenyV6 napisał(a):A u mnie w miescie reaczej przewaza spokojna jazda do 4 tys/obr
to przeważa spokojna jazda czy do 4 tys. obr?bo mi się zawsze wydawało że spokojna to max do tych 3-3,5 tys.
Czasami sie zapomne
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8675 (86/81)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Jedynie KF...mlody1921 napisał(a):te vałki są takie nieudane
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Jak każdym japońskim samochodem. Ludzie jeżdzą "niemcami" i chwalą, że takie to dobre. Wystarczy, że przejadą się japończykiem i nagle ogarnia ich zdziwienie, że to tak jeździ. W moim jest 86KM i 125Nm. Na skrzyżowaniu mocniejsze hOple (i nie tylko) pojawiają się we wstecznym lusterku. Niektórzy reagują konsternacją, gdy mówię, że to jest siedemnastoletni silnik 1,6i 8v...
Ale tak właśnie jest.
Jeśli leje się dobry olej, regularnie go zmienia razem z filtrami, zalewa przyzwoitą benzynę, zapewnia prawidłowe chłodzenie, nie wchodzi na czerwone pole obrotomierza, to i silnik odwdzięczy się długą i niezawodną współpracą.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Ale tak właśnie jest.
Trzeba wiedzieć, co silnik lubi, a czego nie. Mój ma prawie 225kkm a jeździ na syntetyku. Nie lubi wysokich obrotów a znakomicie spisuje się w zakresie 1.500-3.000RPM dla normalnej jazdy i 2.500-4.000RPM dla jazdy dynamicznej.Widelec napisał(a):nie każdy nim powinien jeździć
Jeśli leje się dobry olej, regularnie go zmienia razem z filtrami, zalewa przyzwoitą benzynę, zapewnia prawidłowe chłodzenie, nie wchodzi na czerwone pole obrotomierza, to i silnik odwdzięczy się długą i niezawodną współpracą.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a): Jeśli leje się dobry olej, regularnie go zmienia razem z filtrami, zalewa przyzwoitą benzynę, zapewnia prawidłowe chłodzenie, nie wchodzi na czerwone pole obrotomierza, to i silnik odwdzięczy się długą i niezawodną współpracą.
Dodałbym – nie butuje się silnika gdy jest zimny!
czyli jak będe zalewał co 10 tys km mobil 1 10/40 połsyntetyk wymieniał filtry oleju na manna z zaworkiem zwrotnym i szanował ja do 5 tyś obr powinna służyć ?!
ma przejechane 191tyś. wyglada pieknie jak na 93 rok czarna mx-3
ma przejechane 191tyś. wyglada pieknie jak na 93 rok czarna mx-3
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
mlody1921 napisał(a):czyli jak będe zalewał co 10 tys km mobil 1 10/40 połsyntetyk wymieniał filtry oleju na manna z zaworkiem zwrotnym i szanował ja do 5 tyś obr powinna służyć ?!
Ludzie przestańcie z tym mobilem prosze

- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
Panowie- ktoś lał tego maxlife syntetyka albo midlanda i zauważył we V`ce jakiś mniejszy ubytek oleju? U mnie mobila 10W40 łyka 1l/1000km 
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość