Bierze olej 800ml/1000km co robioć?

Postprzez Adaś » 24 wrz 2007, 20:50

BenyV6 różnica między min a max jest 0,8 litra ( tak twierdzi Jaksa;) ) a 1 litr na 10000, to śladowe spalanie w normie:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez MadziaForever » 24 wrz 2007, 21:38

To jak to wkońcu jest? 800ml na 10 000 ci bierze? bo to jest ok...
Ale w temacie jest 800ml na 1000 czyli 8L!!!!!! na 10000 a tu żaden Valvoline niepomoże :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Beny » 24 wrz 2007, 21:57

MadziaForever napisał(a):To jak to wkońcu jest? 800ml na 10 000 ci bierze? bo to jest ok...
Ale w temacie jest 800ml na 1000 czyli 8L!!!!!! na 10000 a tu żaden Valvoline niepomoże :|

Mnie pytasz.Ja sie podlaczylem do tematu,jak kupilem auto olej byl wymieniony,a spalilem na 10000 tys jedna miarke czyli 0,8l i dolalem 0,5l.Tez zjadla.
Czyli na 10 tys wziela 1,3 litra .Teraz po pierwszej mojej wymianie po 60 tys wziela 0.8 dolalem 0,5 i tak jezdze do nastepnej wymiany i mysle ze apetyt na olej jej nie wzrosnie.

Adaś napisał(a):BenyV6 różnica między min a max jest 0,8 litra ( tak twierdzi Jaksa;) ) a 1 litr na 10000, to śladowe spalanie w normie:)

Czyli 1,3 to troszke ponad norme,a jak Jaksa tak mowi to ja jezdze dalej,i nie zawracam sobie glowy remontem.Dzieki chlopaki
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Adaś » 25 wrz 2007, 00:28

BenyV6 napisał(a):Czyli 1,3 to troszke ponad norme,

nie ma tragedii, zresztą ma też znaczenie jak często silnik jest pałowany ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez mlody1921 » 25 wrz 2007, 00:29

hmmm czyli te vałki są takie nieudane :| ??
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez no_fear » 25 wrz 2007, 07:53

mlody1921 napisał(a):hmmm czyli te vałki są takie nieudane :| ??

he czyli wychodzi na to, ze wszystkie silniki w budzie BA są lipne :P
a że Z5 jest najwięcej to i o nich sie slyszy najczęściej...

Moja zagazowana Z5 z przelotem ponad 200k wzięła 1l / 10tys :P czyli nie mam sie czym martwić ;P
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez Widelec » 25 wrz 2007, 08:03

no_fear napisał(a):Moja zagazowana Z5 z przelotem ponad 200k wzięła 1l / 10tys język czyli nie mam sie czym martwić język

< ps. ale to dlatego że 2 miesiące temu zrobiłem generalkę > <lol>
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez no_fear » 25 wrz 2007, 08:21

Widelec napisał(a):
no_fear napisał(a):Moja zagazowana Z5 z przelotem ponad 200k wzięła 1l / 10tys język czyli nie mam sie czym martwić język

< ps. ale to dlatego że 2 miesiące temu zrobiłem generalkę > <lol>

taa jasne :]
Auto mam od Stycznia tego roku (do dziś zrobiłem ~15tys km przelotu) i gdyby miał chlipać olej na potęgę to już by to zaczął robić :P

Dwie opcje:
1. mam farta i trafiłem dobry egzemplarz :D
2. miał zrobiony remoncik za nim go kupiłem :D
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez Beny » 25 wrz 2007, 09:36

Adaś napisał(a):
BenyV6 napisał(a):Czyli 1,3 to troszke ponad norme,

nie ma tragedii, zresztą ma też znaczenie jak często silnik jest pałowany ;)


Palowany zalezy co masz na mysli.Gdzie na forum pisalo ze jadac dluzszy czas np 150-170km tez apetyt rosnie (a wracajac z nad morza tak sobie smiglem ok 40 km w tym przedziale predkopsc :D caly czas lewy pas)
A u mnie w miescie reaczej przewaza spokojna jazda do 4 tys/obr na ale jak sie jakis matol zdarzy to wiadomo :P Najgorzej w Krakowie tam sie nie moge powstrzymac duzo swiatel ,trzy pasy w jedna strone :) wtedy Vka dostaje w pale.

No_fear kiedy wpadniesz na zlot bo bym ogladnal twoja bestie na zdieciach skore widac,fajna felga :D
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Globy » 25 wrz 2007, 15:15

Najlepszy silnik w BA to 1.8 BP, ale niestety nie ma tej kultury pracy i pomruku, co V6 :D A spalanie oleju w zdrowej V-ce moze zahaczyc o 0,5 litra na 1000 km. Moja poprzednia potrafila przejezdzic 5000 km na 0,5 litrze i 1000 tez :P Wszystko zalezy, co kto rozumie pod pojeciem dynamiczny jazda – u mnie 100 na dwojce i 140 na trojce bylo niemal codziennoscia.

Mialem, wlasciwie rodzice, tez Cronosa 2.5 z przebiegiem 70000 km, teraz kumpel kupil X9 2.5 z przebiegiem 110k km – obydwa automaty – i obydwa wyrabiaja sie w litrze na 10000 km. Ale sa jezdzone duzo delikatniej, raz na jakis czas przy wyprzedzaniu 5-6 tys. obrotow.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Widelec » 25 wrz 2007, 18:47

BenyV6 napisał(a):A u mnie w miescie reaczej przewaza spokojna jazda do 4 tys/obr

to przeważa spokojna jazda czy do 4 tys. obr? <lol> bo mi się zawsze wydawało że spokojna to max do tych 3-3,5 tys. :]

Globy napisał(a):Wszystko zalezy, co kto rozumie pod pojeciem dynamiczny jazda – u mnie 100 na dwojce i 140 na trojce bylo niemal codziennoscia.

a to przypadkiem nie są wartości prawie graniczne dla tych biegów a nie dynamiczna jazda? :]
pamiętam że na dwójce pociągłem swoją do 110, a na trójce do 160... to nie miało wiele wspólnego z dynamiczną jazdą... ja to nazywam odstawianiem buraka w trójce spod świateł <lol> a przy takich prędkościach na tych biegach stosowanych częściej niż raz na miesiąc to nie ma co w ogóle rozmawiać na temat spalania oleju bo skacze wtedy w górę jak pinpong na soku z gumijagód <lol>...

Globy napisał(a):az na jakis czas przy wyprzedzaniu 5-6 tys. obrotow.

tak się zastanawiam czy to nie jest niepotrzebne przeciąganie biegów... było nie było, te 5000 obr. to sporo, i wystarcza do wyprzedzania...
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Beny » 25 wrz 2007, 18:59

Widelec napisał(a):
BenyV6 napisał(a):A u mnie w miescie reaczej przewaza spokojna jazda do 4 tys/obr

to przeważa spokojna jazda czy do 4 tys. obr? <lol> bo mi się zawsze wydawało że spokojna to max do tych 3-3,5 tys. :]


Czasami sie zapomne :P ale sam wiesz jak ciagnie powyzej 3,5 :D
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Widelec » 25 wrz 2007, 19:19

ciagnie jak ciągnie... obcowałem z lepszymi w tym temacie koleżankami <lol> ale za to jak brzmi :D odkąd ją kupiłem, to jakoś dziwnie często radio wyłączam jadąc samochodem <lol>
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez GofNet » 25 wrz 2007, 20:29

mlody1921 napisał(a):te vałki są takie nieudane
     Jedynie KF...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Widelec » 25 wrz 2007, 20:32

a tam od razu nieudane... to po prostu nie jest idiotoodporny silnik rodem ze szmelcwagena...
Ostatnio edytowano 28 lut 2009, 23:37 przez Widelec, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez GofNet » 25 wrz 2007, 21:38

     Jak każdym japońskim samochodem. Ludzie jeżdzą "niemcami" i chwalą, że takie to dobre. Wystarczy, że przejadą się japończykiem i nagle ogarnia ich zdziwienie, że to tak jeździ. W moim jest 86KM i 125Nm. Na skrzyżowaniu mocniejsze hOple (i nie tylko) pojawiają się we wstecznym lusterku. Niektórzy reagują konsternacją, gdy mówię, że to jest siedemnastoletni silnik 1,6i 8v...

     Ale tak właśnie jest.
Widelec napisał(a):nie każdy nim powinien jeździć
     Trzeba wiedzieć, co silnik lubi, a czego nie. Mój ma prawie 225kkm a jeździ na syntetyku. Nie lubi wysokich obrotów a znakomicie spisuje się w zakresie 1.500-3.000RPM dla normalnej jazdy i 2.500-4.000RPM dla jazdy dynamicznej.

     Jeśli leje się dobry olej, regularnie go zmienia razem z filtrami, zalewa przyzwoitą benzynę, zapewnia prawidłowe chłodzenie, nie wchodzi na czerwone pole obrotomierza, to i silnik odwdzięczy się długą i niezawodną współpracą.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Pioteq25 » 25 wrz 2007, 23:08

GofNet napisał(a):    Jeśli leje się dobry olej, regularnie go zmienia razem z filtrami, zalewa przyzwoitą benzynę, zapewnia prawidłowe chłodzenie, nie wchodzi na czerwone pole obrotomierza, to i silnik odwdzięczy się długą i niezawodną współpracą.


Dodałbym – nie butuje się silnika gdy jest zimny!
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez mlody1921 » 25 wrz 2007, 23:50

czyli jak będe zalewał co 10 tys km mobil 1 10/40 połsyntetyk wymieniał filtry oleju na manna z zaworkiem zwrotnym i szanował ja do 5 tyś obr powinna służyć ?! :)

ma przejechane 191tyś. wyglada pieknie jak na 93 rok czarna mx-3
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez MadziaForever » 28 wrz 2007, 12:39

mlody1921 napisał(a):czyli jak będe zalewał co 10 tys km mobil 1 10/40 połsyntetyk wymieniał filtry oleju na manna z zaworkiem zwrotnym i szanował ja do 5 tyś obr powinna służyć ?! :)



Ludzie przestańcie z tym mobilem prosze <lol> ..olej jak olej, a nieumywa sie do Midlanda.. Elfa czy nawet lotosa w maździe ..podobno .Reklama.. Reklama..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez MariuS » 15 lip 2009, 19:52

Panowie- ktoś lał tego maxlife syntetyka albo midlanda i zauważył we V`ce jakiś mniejszy ubytek oleju? U mnie mobila 10W40 łyka 1l/1000km :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323