Wymiana sondy Lambda

Postprzez Dudek » 22 wrz 2004, 17:54

Witam,

chce wymienić sonde tylko nie wiem jaka mam kupić,
sprawdzałem mam 4 kabelki w sondzie, szary, czarny i dwa białe,
czy kupić taką??
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=31352175
czy całkiem inna??

druga sprawa jak ją sie podłącza, rozumiem ze kolorami ale...sa dwa białe!!!???
pozdrawiam
Dudek
ldudkiewicz@gmail.com
GG #2470803
Madzia została rozbita (kasacja) dlatego w poszukiwaniu nowej :D dla odmiany 323F BA 2,0 v6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2004, 10:03
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Oświęcim

Postprzez polnik@studio » 22 wrz 2004, 19:27

tia ale czy coś takiego istnieje jak uniwersalna sonda ? Bo moim zdaniem raczej nie :)
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez xXx » 22 wrz 2004, 19:35

Witaj Dudek. Najlepiej poszukaj używanej sondy, ale oryginalnej bo z uniwersalnymi różnie bywa. Mogą nie zgadzać się kolory kabli oraz sonda może pracować a innym zakresie napięcia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Dudek » 22 wrz 2004, 23:39

XXX napisał(a):Najlepiej poszukaj używanej sondy, ale oryginalnej bo z uniwersalnymi różnie bywa.


Jedyne miejsce gdzie mogę dostać oryginalne, używane sondy to znajomi lub allegro, w obu przypadkach moje poszukiwania zakończyły sie porażką, dlatego chciałem spytać na forum.


XXX napisał(a):Mogą nie zgadzać się kolory kabli oraz sonda może pracować a innym zakresie napięcia.


Pierwsza sprawa jaka dowiedzialem sie ze mam sprawdzic przy zakupie nowej sondy (nie oryginalnej) to kolory kabli, sonde taka znalazłem. Jednak cena ok90zł mówi sama za siebie, oryginalna to koszt 600zł.


Dzieki za info.

Dlatego nie wiem co zrobić 600zł to hmmm dużo za dużo, zawsze byłem zdania że lepiej dołożyć i kupić coś porządnego niż kupować shit jednak w tym przypadku....nie wiem co zrobić.

Nie wiesz XXX lub ktoś z klubowiczów gdzie można dostać używaną sonde i jak sprawdzić czy ta sonda jest sprawna, problem z moja sonda polega na tym że nie działa jak trzeba tzn. działa gdy silnik wchodzi na obroty ok 3000, nie twierdze że działa wtedy w porządku tylko że po prostu wtedy wyświetla cokolwiek na komputerze podłączonym do niej.

Jak sprawdzić poprawność działania sondy?? o tym że działa źle dowiedziałem sie podczas kotroli spali na przeglądzie Madzi.
pozdrawiam
Dudek
ldudkiewicz@gmail.com
GG #2470803
Madzia została rozbita (kasacja) dlatego w poszukiwaniu nowej :D dla odmiany 323F BA 2,0 v6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2004, 10:03
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Oświęcim

Postprzez Huano » 23 wrz 2004, 07:10

Ja kupowałem sondę uniwersalną – moja Madzia też ma 4 przewody. Kupiłęm sondę BOSCHa – przyszedłem do sklepu, powiedziałem jakie autko i mi dobrali. W rozpisce w pudełku jest dokładnie napisane do jakich modeli pasuje + rozpisane są kabelki. Mnie kosztowała 350 zł taka sonda i spisuje się OK (mimo że typowej do mojego silnika nie było i dobierali mi przez siedzibe główną gdzieś w Stolicy). Tak więc według mnie (i wielu warsztatów, w tym również ASO) nie ma sensu kombinować z "orginalnymi" – szczególnie że są to te same sondy (tych samych producentów) tylko w opakowaniu Mazdy.
A co do ceny 90 zł to owszem – ale 1 przewodowa – nawet używana 4 przewodówka to wydatek rzędu 200-250 zł
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez xXx » 23 wrz 2004, 10:32

Dudek, dowiem się bo być może będę miał taką sondę dla Ciebie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Smirnoff » 23 wrz 2004, 10:58

Osobiście odradzam zakup tzw uniwersalnych sond lambda, bo jak coś jest do wszystkiego, to tak naprawde jest do ...;) (temat był jush poruszany na forum)
Lepiej kup sobie NGK/NTK ale do konkretnego modelu auta. Swoją drogą, ja kupowałem uzywaną sondę ori do 2.5V6 i zapłaciłem bodajże 150pln.
Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Dudek » 23 wrz 2004, 13:31

XXX napisał(a):Dudek, dowiem się bo być może będę miał taką sondę dla Ciebie...


Dzieki XXX za zainteresowanie moim problemem, dzisiaj w nocy własnie rozmawiałem z Kwadrixem z klubu i ma 2 takie sondy oryginały dobre wiec chyba sie skusze od niego, dogadam sie co do ceny i raczej biore.

XXX <piwo>
pozdrawiam
Dudek
ldudkiewicz@gmail.com
GG #2470803
Madzia została rozbita (kasacja) dlatego w poszukiwaniu nowej :D dla odmiany 323F BA 2,0 v6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2004, 10:03
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Oświęcim

Postprzez xXx » 23 wrz 2004, 16:53

Spox, piwo wypijemy na spocie hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Dudek » 23 wrz 2004, 17:38

XXX napisał(a):Spox, piwo wypijemy na spocie hahaha


..of course, jak najbardziej...mam nadzieje ze kiedyś sie wybiore, bo zawsze mi coś wypadnie :(...ale ja jestem wytrwały :P
pozdrawiam
Dudek
ldudkiewicz@gmail.com
GG #2470803
Madzia została rozbita (kasacja) dlatego w poszukiwaniu nowej :D dla odmiany 323F BA 2,0 v6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2004, 10:03
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Oświęcim

Postprzez b2 » 28 wrz 2004, 22:29

bosh dedykowany konkretnie do xedosa KF CA 400zł – fura [tiiit] lepiej niz na szrocie który wczesniej był wkręcony. nawet kololory kabli się zgadzały. zresztą co za filozofia – 2 od grzania, masa i sygnałowy.

Huano napisał(a):Tak więc według mnie (i wielu warsztatów, w tym również ASO) nie ma sensu kombinować z "orginalnymi" – szczególnie że są to te same sondy (tych samych producentów) tylko w opakowaniu Mazdy.


<spoko>

A co do ceny 90 zł to owszem – ale 1 przewodowa – nawet używana 4 przewodówka to wydatek rzędu 200-250 zł


no i nigdy nie wiesz, czy taka używka nie ma przejechane 200k km, więc jej wartość użytkowa = 0. wszak nie jeest tak, że lambda się psuje. ona po prostu się kończy, jak każdy element ma swoją trwałość i się zużywa, a na dodatek pracuje w trudnych warunkach, więc proces ten postępuje szybciej niż w przypadku innych elementów. poczytałem sobie troche o tym w internecie, to szacuje się trwałość lambdy na max 150 k km.
Ostatnio edytowano 29 wrz 2004, 09:08 przez b2, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Huano » 29 wrz 2004, 01:01

b2 napisał(a):bosh dedykowany konkretnie do xedosa KF CA 400zł – fura [tiiit] lepiej niz na szrocie który wczesniej był wkręcony. nawet kololory kabli się zgadzały. zresztą co za filozofia – 2 od grzania, masa i sygnałowy.


Popieram – są sondy dedykowane do danego w przyzwoitszej cenie niż tzw. "orginały"... A przy okazji całkiem przyjemna kostka montażowa w zestawie (do łączenia bez lutowania).
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323