Długi czas odpalania silnika – problem rozwiązany

Postprzez Bebek0 » 18 wrz 2007, 11:23

Moja MAZDA XEDOS 6 2.0 V6 zawsze rano, gdy jest jeszcze dość chłodno i na szybach jest szron nie chce szybko zapalic.
Rozrusznik kreci jakies 5 sekund i silnik odpala, ale wydaje mi sie, ze powinien zapalic szybciej...


Prosze o Waszą porade, czy trzeba wymienic świece, kable czy może jest to poważniejsza usterka ?
Ostatnio edytowano 19 wrz 2007, 20:30 przez Bebek0, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2007, 21:08
Posty: 59
Skąd: Mysłowice
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 DOHC
SAAB 95, 2.3 TS 2008r

Postprzez moro » 18 wrz 2007, 15:19

Zalej "cienszy" olej
 
Od: 7 kwi 2007, 11:19
Posty: 117
Auto: Mazda6 2.3 Top

Postprzez Hazu » 18 wrz 2007, 19:53

Masz lpg?
Skoro ci chodzi bardzo dobrze bez drgań nie gubi zapłonów nie szarpie silnikiem itp. to nie masz sie czym przejmować.

5 s to nie jest tak dużo.
mnie tez po jeździe na lpg na odpalenie trzeba czasem nawet ok 3s.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Karwoś » 18 wrz 2007, 23:06

Przy V6 to chyba normalne że zapalenie zajmuje troche więcej czasu – jakoś mam takie odczucie – no ale jeżeli to jest 5sek to troche jakby dużo przy dość wysokiej temp – a nie ma żadnych problemów z kablami ?? Nie dzieje się tak szczególnie przy wilgotnej pogodzie??

No i w temacie to przydałoby się napisać jaki to samochód żeby od razu było wiadomo.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Redoo » 19 wrz 2007, 08:26

Olej tutaj nie ma nic do tego :] sprawdził bym świece i kable na początek,Myślę tez nad pompą ale to raczej nie :|
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Bimbak » 19 wrz 2007, 09:33

A ja bym zaczął od filtrów.
Poza tym mała ilość paliwa wpływa na przedłużanie się czasu odpalania auta :P
Poza tym
Porek napisał(a):proszę zapoznaj się z regulaminem, popraw temat i nie pisz drukowanymi – oznacz to krzyk i nie jest mile dla innych.

Bardzo bardzo proszę – zrób to
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez nor » 19 wrz 2007, 10:49

Moj xed odpalał po pierwszym obrocie wału. Obecne autko niestety nie ale znam przyczynę. Jeśli zaczęlot o się teraz jak jest wilgotno tzn, że masz do wymiany kable WN. A jak jest na ciepłym silniku, czy tuż po zgaszeniu ponownie długo musisz kręcić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez Bebek0 » 19 wrz 2007, 14:43

Dziekuje za odpoweidzi.

Jak silnik juz zapali (po kilku sekundach) to za drugim razem zapala od razu – bez problemu, jak jest ciepły to tez zapala bez problemu.


nor napisał(a):Moj xed odpalał po pierwszym obrocie wału. Obecne autko niestety nie ale znam przyczynę. Jeśli zaczęlot o się teraz jak jest wilgotno tzn, że masz do wymiany kable WN. A jak jest na ciepłym silniku, czy tuż po zgaszeniu ponownie długo musisz kręcić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2007, 21:08
Posty: 59
Skąd: Mysłowice
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 DOHC
SAAB 95, 2.3 TS 2008r

Postprzez Bebek0 » 19 wrz 2007, 14:51

Porek napisał(a):Bebek0 proszę zapoznaj się z regulaminem, popraw temat i nie pisz drukowanymi – oznacz to krzyk i nie jest mile dla innych.

Pozdrawiam, Mateusz.


O jejku, Przepraszam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2007, 21:08
Posty: 59
Skąd: Mysłowice
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 DOHC
SAAB 95, 2.3 TS 2008r

Postprzez Bimbak » 19 wrz 2007, 16:04

Bebek0 napisał(a):O jejku, Przepraszam

po prawej stronie każdego twojego posta masz taki okrąglutki przycisk "zmień". Klikając ten przycisk możesz edytować treść swojej wiadomości uzupełniając ją lub poprawiając, zamiast pisać jedną pod drugą
Klikając ten ładniusi przycisk po prawej stronie pierwszego posta w temacie którego jesteś autorem, możesz zmienić nazewnictwo tematu do takiej zgodnej z powszechnie panującymi na forum regułami których pigułkę znajdziesz w przyklejonym w tym dziale REGULAMINIE. Przeczytaj! – masz 4 godziny :]
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Redoo » 19 wrz 2007, 21:43

Bimbak <lol> <lol> <lol>
Bebek0
Kable!!!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Bebek0 » 20 wrz 2007, 15:43

Dziekuje za odpowiedzi.
Wszystkie filtry i oleje wymienione, okazało sie, że to kable...
Pozdrawiam !
[b]www.oprawa-muzyczna.com[/b]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2007, 21:08
Posty: 59
Skąd: Mysłowice
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 DOHC
SAAB 95, 2.3 TS 2008r

Postprzez GrzegorzR » 20 mar 2008, 19:02

podepnę sie bo moje problemy są podobne u mnie wygłąda to tak:
– kręcę 3 do 4 sek – odpala
– kręcę 1,5 sek nie odpala ale wtedy słyszę buczenie z tyłu, buczenie niknie kręcę jeden obrót pali – to buczenie to chyba pompa paliwowa
w serwisach mazdy w Łodzi powiedzieli: w pierwszym że jest przerwa na przewodzie czujnika halla wału korbowego, chyba bujda.... nie wiem. w drugim serwise powiedzieli że wszystkie czujniki halla sprawdzili i że są ok, ale usterki nie usunęli nakładli mi że to wina komputera, ale nie są pewni bo na mini demonstracji ich koncepcja padła.
moje pytania : dlaczego pompa paliwa załącza się dopiero po ok.1,5 do 2 sek i co myślicie o moim problemie, a właściwie mojej madzi?
nie mam klimy jeżdżę tylkona benzynie
filtry, przewody wn świece wymienione i żadnej zmiany :(
Początkujący
 
Od: 10 mar 2008, 20:43
Posty: 23
Auto: xsedos 2,0 , v6, 24v, 144 KM,

Postprzez Redoo » 20 mar 2008, 21:31

a moze cos ze sterowanie pompy albo cos z pompą paliwa co chyba nie powinna buczec
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez waldii » 20 mar 2008, 21:50

GrzegorzR napisał(a):dlaczego pompa paliwa załącza się dopiero po ok.1,5 do 2 sek i co myślicie o moim problemie, a właściwie mojej madzi?

a nie jest tak,ze jak przekrecisz kluczyk ona na chwilke zabuczy i zlapie cisnienie w ukladzie paliwowym.Wylaczy sie,wtedy krecisz rozrusznikiem,odpalaja sie wtryski,paliwko leci,cisnienie spada i wowczas zalacza sie ponownie pompa.Wydaje mi sie,ze tak powinno byc ale moze sie myle
waldii
 

Postprzez GrzegorzR » 2 kwi 2008, 15:29

nie mam pojęcia co dalej robić
spróbuję jeszcze sprawdzić błędy może to mi coś podpowie zobaczymy
a tak na marginesie to naprawiłem czujnik paliwa nie było masy
zaczął mi swiecić abs też problem coś ta madzia mnie nie lubi :(
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 10 mar 2008, 20:43
Posty: 23
Auto: xsedos 2,0 , v6, 24v, 144 KM,

Postprzez Redoo » 2 kwi 2008, 18:18

GrzegorzR napisał(a):zaczął mi swiecić abs też problem coś ta madzia mnie nie lubi

<głaszcze> spoko nie łam sie ;)
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6