Uszkodzona mata/czujnik obecności pasażera – SRS kod 48
w tym wątku znajdziesz bardzo dokładny opis dyskusji, dywagacji oraz rozwiązanie swojego problemu
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 327#417327
Padła Ci mata odpowiadająca za wykrycie tyłka pasażera. Masz możliwość wymienienia jej na nową (koszt w tysiącach), lub jakieś "ogłupienie": albo zwierasz samą matę (trzeba rozebrać fotel) albo wyłączasz cały interfejs (5 minut z otwarciem i zamknięciem auta).
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 327#417327
Padła Ci mata odpowiadająca za wykrycie tyłka pasażera. Masz możliwość wymienienia jej na nową (koszt w tysiącach), lub jakieś "ogłupienie": albo zwierasz samą matę (trzeba rozebrać fotel) albo wyłączasz cały interfejs (5 minut z otwarciem i zamknięciem auta).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Ten problem mam już rozwiązany.
Żadne obejścia, emulacje, "ogłupienia" itp. nie wchodzą w grę przy maździe 6 (czy tylko tej, czy innych typów mazd też – nie wiem) o roku produkcji 2003 i wzwyż. Do tego czasu w montowanych systemach SRS można było kombinować, ale w tych nowszych – trzeba wymienić cały sensor. W moim przypadku wymieniam na sensor używany (zostanie mi trochę kasy w kieszeni
)
Dziękuje wszystkim za porady, szczególnie xADNy'iemu i newbie'mu.

Żadne obejścia, emulacje, "ogłupienia" itp. nie wchodzą w grę przy maździe 6 (czy tylko tej, czy innych typów mazd też – nie wiem) o roku produkcji 2003 i wzwyż. Do tego czasu w montowanych systemach SRS można było kombinować, ale w tych nowszych – trzeba wymienić cały sensor. W moim przypadku wymieniam na sensor używany (zostanie mi trochę kasy w kieszeni
Dziękuje wszystkim za porady, szczególnie xADNy'iemu i newbie'mu.
Mam ten sam problem z miganiem swiatel w ten sam sposob bylem u wielu fachowcow z komputeru nie usunie sie tego bledu bo wyjscie jest tylko jedno wymiana maty rozmawialem z specem i potwierdzil ze nawet w 2 letnich mercach sie psuja. Odpowiadaja za wlaczenie wylaczenie poduszek i wazy ciezar na siedzeniu. Podpowiedzial mi wiec zeby wyciagnac mate i swobodnie ja umiescic pod fotelem tak aby poduszki byly stale aktywne. Ale nic to nie pomoglo sadze ze jedyne rozwiazanie to tylko kupno nowej maty. Coz jezeli ma sie drogi samochod trzeba sie liczyc z duzymi kosztami eksplataci i wiecej techniki i elektrycznosci tym gorzej. Pozdrawiam
pierwsza moja mazda przesiadlem sie z moondeo mk3 na mazde robi wrazenia
- Od: 29 sty 2007, 23:59
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2l bezyna 150 km
Ten sensor to taka siatka jakiś elektronicznych pierdół rozłożonych po całym siedzisku, na gąbce, tuż pod pokrowcem z pudełkiem, pewnie sterującym, albo z wagą, z przodu siedziska.a mozesz mi powiedziec jaki to sensor
Sensor, czyli siedzisko z matą. Dałem 500 albo 600 zł, dokładnie nie pamiętam (oczywiście używka).Mam pytanie ile zaplaciles za ten sensor?
Nie trzeba było nic kasować. Podłączyłem i było okey, naszczęścieI drugie czy po podlaczeniu nowego sensora trzeba bylo kasowac bledy czy odrazu po podpieciu dobrego wszytsko znowu zaczelo dobrze dzialac?
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Jesli poduszka daje "choinkę na desce" to wtedy wyłaczają się wszystkie systemy bezpieczeństwa (poduszki i napinacze), więc dlatego trzeba się zająć tym "ustrojstwem".
Mata odpowiada za wykrycie osoby w ogóle. Kostka to transmiter/odbiornik który dezaktywuje poduszkę, gdy siedzi na miejscu pasażera mały pasażer w foteliku dziecięcym. Nie ma tam żadnej wagi.
Mata odpowiada za wykrycie osoby w ogóle. Kostka to transmiter/odbiornik który dezaktywuje poduszkę, gdy siedzi na miejscu pasażera mały pasażer w foteliku dziecięcym. Nie ma tam żadnej wagi.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam.
U mnie też pojawił się ten problem, z tym że u mnie jest taka sytuacja że kontrolka zapala sie tylko po umyciu auta (w niskiej temp otoczenia). Wiem że to trochę dziwnie brzmi, ale poza tym wszystko jest ok. I to mnie zastanawia. Może jest gdzieś jakiś czujnik który po kontakcie z wodą się "buntuje"???
U mnie też pojawił się ten problem, z tym że u mnie jest taka sytuacja że kontrolka zapala sie tylko po umyciu auta (w niskiej temp otoczenia). Wiem że to trochę dziwnie brzmi, ale poza tym wszystko jest ok. I to mnie zastanawia. Może jest gdzieś jakiś czujnik który po kontakcie z wodą się "buntuje"???
- Od: 17 lip 2007, 19:17
- Posty: 59
- Skąd: Starachowice/Kraków
- Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.
googieman napisał(a):Może jest gdzieś jakiś czujnik który po kontakcie z wodą się "buntuje"?
Moja propzycja to: mycie selektywne
Podejrzewam jakiś czujnik zderzenia bocznego – ale ja nie mechanik.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
witam wszystkich!niestety też mam problem z poduszka od pasażera!może mi ktośnapisać jak mogę sprawdzić czy to jest na pewno mata w siedzeniu??bo wiadomo że to kosztuje kupe kasy!rozebrałem troche siedlisko i dotarłem do maty!wygląda ona jak folia z czujnikami a wiec chyba ciężko ją przerwać!czy jeszcze może być spowodowana migająca kontrolka poduszki powietrznej??
-
marusp
zależy jaki kod wystukuje...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Abecedeusz napisał(a): 4 mignięcia – przerwa – 8 mignięć – a potem kontrolka zaświeciła się na stałe.
Jak tam miga to jest to mata w siedzisku, trzeba dokładnie czytać
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Nie trzeba jej przewrać, wystarczy, że jest zwacie czy coś np. po zalaniu jej.wygląda ona jak folia z czujnikami a wiec chyba ciężko ją przerwać!
Mieliście racje była to ta mata!!!ale postanowiłem ja dokładnie przeglądnąć!Rozebrałem siedzenie, obicie, ściągłem siedlisko i udało mi się zdiagnozować gdzie jest uszkodzona.Nie widać było żadnego uszkodzenia ale gdy nacisnąłem w danym punkcie to po chwili oświecała mi się kontrolka!...udało mi się ja naprawić!Narazie jeżdżę 2 tygodnie i gra gitarrrrra!Zaoszczędziłem dobrze wiecie ile!Mam nadzieje że już będę miał z tym święty spokój! 
-
marusp
Tak, fotki i koniecznie napisz co zrobiłeś z tym "wrażliwym punktem", jestem bardzo ciekaw, no i może przyda się innymmagicadm napisał(a):marusp napisał(a):udało mi się ja naprawić!
A może jakieś fotki z tej naprawy masz???
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6