
Reflektory ksenonowe, xenon – montaż i eksploatacja
pawelMX6 napisał(a):wiec zalozenie gotowego zestawu wyjdzie tylko na plus bez najmniejszej wady?
wada jest tylko to ze jest to bezprawne.
a zalet jest mnostwo, i tyle
wedlug mnie kupowanie teraz nawet najlepszych zarowek do soczewek ,mija sie z celem, szkoda kasy ,
zakladasz xenon i masz spokoj na dlugi czas ,bez martwienia sie o to czy sie przepala.
- Od: 29 maja 2005, 23:38
- Posty: 1137
- Skąd: WLKP
- Auto: rozne
Zakladajcie ksenony ,bo warto.Pod jenym wszakze warunkiem(soczewkowe lampy) bo inaczej to wiocha i oslepianie drugiego.A postoje sie gryza.Ja kupilem do BA po 3.70 w jakims sklepie i co?? polecam
i pozdrawiam.Diodowe w5w biale Led
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Ja dzisiaj założyłem xenon do 323f BA. Kupiłem gotowy kit na allegro i jest rewelacja! Po weekendzie jeszcze podlece na stacje diagnostyczną żeby ustawić lampy tak na tip top. Jutro założę białe ledy w postoje, bo teraz straszna żółtaczka przy świetle xenonowym.
Powiem jedno, kto się waha czy założyć xenon, niech się przestanie wahać i zakłada, bo warto! Widoczność bez porównania w stosunku do halogenów. Byle dobrze ustawić lampy i dbać o czystość szkieł. Wtedy nie ma mowy o oślepianiu.
Powiem jedno, kto się waha czy założyć xenon, niech się przestanie wahać i zakłada, bo warto! Widoczność bez porównania w stosunku do halogenów. Byle dobrze ustawić lampy i dbać o czystość szkieł. Wtedy nie ma mowy o oślepianiu.
a propos tych xenonów to wie ktoś jak często muszą być spryskiwane klosze cieczą? Bo myślałem żeby odłączyćspryskiwacz tylnej szyby dokupć spryskiwacze kloszy do mojej 626GE i podłaczyć je do włącznika tynego spryskiwacza.
- Od: 23 mar 2007, 00:34
- Posty: 207
- Skąd: Łódź
- Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8
a propos tych xenonów to wie ktoś jak często muszą być spryskiwane klosze cieczą?
A skąd wiesz jak często spryskać przednią szybę? Pryskasz i wycierasz jak jest brudna czy postępujesz w/g jakieś instrukcji ?
synek1986 napisał(a):xenony chyba większą temperaturę generują?
na odwrót
Adaś napisał(a):na odwrót
synek1986 napisał(a): no tak ale myślałem że ważne jest przy xenonach chłodzenie klosza
oczywiscie, ze tak, ja u siebie nie mam zadnych plastkwo stopionych ale grzeja sie strasznie
ravo napisał(a):synek1986 napisał(a): no tak ale myślałem że ważne jest przy xenonach chłodzenie klosza
oczywiscie, ze tak, ja u siebie nie mam zadnych plastkwo stopionych ale grzeja sie strasznie
Temperatura pracującego palnika xenonowego jest o wiele niższa niż temperatura świecącej żarówki.
ravo napisał(a):to czemu na xenonach wszystkim sie grzeja lampy ?
Andrzej – jak dokonywałem przeróbki u siebie (fakt mam żarniki D2S standardowe, nie z gniazdem pod H1, aczkolwiek to różnicy robić nie powinno) jeden dzień jeździłem z jednym światłem xenonowym, drugim zwykłym... Dało się swobodnie odczuć zimniejszy klosz zakrywający xenonowy palnik. Zresztą sama fizyka świecenia xenonu jest podobna do lampy jarzeniowej, więcej energii jest wykorzystywanej do wytworzenia światła, niż ciepła. W żarówce tradycyjnej jest odwrotnie.
ravo napisał(a):synek1986 napisał:
no tak ale myślałem że ważne jest przy xenonach chłodzenie klosza
oczywiscie, ze tak, ja u siebie nie mam zadnych plastkwo stopionych ale grzeja sie strasznie
Może temperatury nie wytwarzają takiej jak żarówki ale zwróccie uwagę że nowe samochody z xenami mają spryskiwacze lamp które mają chłodzic szkło i robią to systematycznie. Mogę się mylic bo nie jestem znawcą w tym temacie ale tak mi to na logikę wygląda, jeśli ma ktoś pewne fachowe źródło to może niech się wypowie i nie będziemy mieli sporu, może Jaksa coś wie?
- Od: 23 mar 2007, 00:34
- Posty: 207
- Skąd: Łódź
- Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8
synek1986 napisał(a):Mogę się mylic
i tak też jest
synek1986 napisał(a):może Jaksa coś wie
a dlaczego On? jak bedziesz miał problem z mechanika to napewno nikt bardziej fachowej porady tutaj tobie nie da, ale nie rób z niego wszystkowiedzacego.
synek1986 napisał(a):myślałem że ważne jest przy xenonach chłodzenie klosza
Spryskiwacze sa tylko i wyłącznie od tego zeby oczyszczac klosz z brudu który rozprasza światło. Jezeli byłyby do chłodzenia to lampy miałby jakies czujniki temperatury, a tak to działa to zaleznie od czestotliwosci uzywania spryskiwacza szyby. Myslisz ze ludzie mysla o takim czymś jak " o mam juz chyba lampy troche ciepłe, spryskam je zimniutkim płynem dla ochłody,żeby mi klosz nie spłynął na zderzak", ja mysleze nie.
- Od: 17 lis 2006, 00:38
- Posty: 233
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2,0 citd
synek1986 napisał(a):owe samochody z xenami mają spryskiwacze lamp które mają chłodzic szkło i robią to systematycznie
nie, spryskiwacze mają oczyścić lampę, a nie ją schłodzić
Adaś napisał(a):synek1986 napisał(a):owe samochody z xenami mają spryskiwacze lamp które mają chłodzic szkło i robią to systematycznie
nie, spryskiwacze mają oczyścić lampę, a nie ją schłodzić
Dokładnie, a robią to systematycznie bo po co jeszcze montować czujnik sprawdzający czy klosz nie jest usyfiony? Dlatego śmigają raz na jakiś czas i jest czysty
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje