Założenie alarmu.

Postprzez szymuś » 8 wrz 2007, 15:24

hej DEVIL ja mam pytanie apropo podlaczenia bl zaplonu pod alarm wiem ze zielone kabelki przerywają obwód żółty jest od sterowania a bialy trzeba podłaczyc pod 12V PO STACYJCE ... no wlasnie ale nie wiem co to ozacza ze po stacyjce? gdzie mam szukac takiego kabla:?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 maja 2007, 22:36
Posty: 27
Auto: 323F '97 1.5

Postprzez cob_ra » 13 wrz 2007, 11:39

dołącze sie do tematu zastanawiam sie nad zakupem alarmu do swojej madzi, wybrtałem trtoche inny model z powiadomieniem na polota z tego względu ze zwykła syrena nie powoduje zainteresowania ludzi a przynajmniej bede wiedział ze coś sie dzieje niedobrego i znalazłem coś takiego:
http://www.allegro.pl/item242682184_aut ... alarm.html
głównie chodzi mi o alarm z powiadomieniem czy ktoś takowego używa i jak sie sprawuje, prosze o opinie i ewentualne sugestie i porady
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2006, 16:18
Posty: 724 (2/4)
Skąd: skierniewice
Auto: Była 323c
Honda Accord VI 1,8
Honda Accord VIII 2.0

Postprzez Tasior » 13 wrz 2007, 11:52

A co jesli ktos ma gen fal radiowych o czest podobnej do tej w pilocie??? Wtedy zagluszy i odjedzie. I nici z powiadomienia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez cob_ra » 13 wrz 2007, 12:15

teoretycznie tak, ale nikt nie musi wiedzieć ze takowy alarm posiadam, zastanawiełem sie rózniez nad zwykłym ale nie wiem czy warto kłaść 100-150zeta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2006, 16:18
Posty: 724 (2/4)
Skąd: skierniewice
Auto: Była 323c
Honda Accord VI 1,8
Honda Accord VIII 2.0

Postprzez Tasior » 13 wrz 2007, 12:18

ale antena od powiadomienia musi byc wyciagnieta gdzies kolo szyby z tego co czytalem, a to juz z gory wiadomo ze cos jest. Wiec jesli warto krasc auto to trzeba poo prostu to zagluszyc. A czy warto klasc 150zl....tak, jak sie to madrze zrobi, z niespodzianka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez cob_ra » 13 wrz 2007, 21:44

hmmmm ale można chyba antene zamontowac kolo podszybia w takim miejscu żeby nie było to widoczne...mam dobrego mechanika co zna sie dobrze również na elekonice tylko musialbym z nim pogadac, widze ze znasz sie w temacie.....masz jakies propozycje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2006, 16:18
Posty: 724 (2/4)
Skąd: skierniewice
Auto: Była 323c
Honda Accord VI 1,8
Honda Accord VIII 2.0

Postprzez Tasior » 13 wrz 2007, 22:13

Znam sie....duzo powiedziane. Po prostu jestem w temacie, duzo juz czytalem i mialem problemy z poprzednim alarmem wiec teraz musze cos sam wymyslec i napewno nie dam tego zrobic zadnemu mechanikowi, bo w wiekszosci maja oni tylko doswiadczenie w seryjnych montazach, a jak jest problem to brakujeim podstawowej wiedzy i mierza pozniej prad zarowek kierunkowskazow na zakresie 200mA miernika uniwersalnego i mowia ze przez chwile zarowki dzialaly a pozniej sie chyba wylaczyly bo juz nie swieca!!

A co do anteny to musi byc maksymalnie odkryta i w takim miejscu gdzie moze od razu promieniowac przez dobry osrodek (np. szyba) to wtedy bedziemy miec wiekszy zasieg niz z ukrytej gdzies miedzy metalami. MOzna by tez spbowowac gdzies pod plastikiem ja umiescic tak zeby byla blisko przedniej szyby, a gdzies nawet czytalem ze daja niektorzy pod fotel z tylu...ale niewiem czy to taki dobry pomysl. Zalezy na jakim zasiegu komus zalezy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez cob_ra » 13 wrz 2007, 22:52

powiem szczerze ze obecnie wystarczy zasieg nawet 500m, z tego co pisza to ok. 1km, ale nie wiem na ile to wiarygodne. wpadl mi tez pomysl ze skoro już mam szyber to moza tak umiescic nadajnik żeby antena konczyla sie zaraz przy szybie szyberdachu lub nawet umiescic pod podbiciem podsufitki przy szybie czolowej sadze ze to i tak będzie trudniejsze do odnalezienia.
narazie to czekam do pazdziernikowej wyplaty i zobaczymy, ale wiadomo im wczesniej czlowiek si zainteresuje to latwiec będzie dojsc do pewnych wniosków i wybrac cos porzadnego.
co do mechanika sa rozni i rozni.....jeden zrobi na odwal sie i wezmie kase, drogi sciemnia i zrobi na skrot a trzeci będzie brnal do rozwiazania problemu i zyska każdy, na szczescie mam takIego co mogę mu zaufac.
jeszcze pytanie na jakiej zasadzie dziala antynapad oraz jak wygda sprawa z tymi czujnikami co niby mierza przechyl auta oraz na niby to ze ktos uderzy, kopnie i alarm sie uruchamia. wiem ze nie ma 100% zabazpieczenia ale można utrudnic dostep. co do zakupu ewentualnego na co zwracac uwage i co jest najwazniejsze. Sorka ze tak smec ale mimo ze z papierka jestem mechanikiem to w tym nie grzebalem prawie w ogole
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2006, 16:18
Posty: 724 (2/4)
Skąd: skierniewice
Auto: Była 323c
Honda Accord VI 1,8
Honda Accord VIII 2.0

Postprzez Tasior » 13 wrz 2007, 23:20

Nie ma co ladowac kasy w alarmy itp bo to nie za duzo daje, zwlaszcza na firmowych, ale dobre i madrze zalozone znacznie utrudnia.
Umieszczenie pod podsufitowka to ciekawe rozwiazanie, ciezko by sie bylo domyslec :) A zasieg podaja zawsze przy drodze optycznej, tzn jak widza sie nad i odb, jak beda budynki, drzewa, deszc itp to zawsze bedzie to mniej!!
Czyjniki reagujace na uderzenia dzialaja bardzo dobrze, mialem w poprzednim aucie i bardzo bylem zadowolony. jak ktos kopnal lub gral w pilke na parkingu auto obrywalo to ostrzegal, po paru uderzeniach lub silniejszym wlaczal alarm. W kazdym razie dobrze to dzialalo. A czujnika przechylu niemialem, wiec nie wiem.
Antynapad....dziala tak jak sie go zamontuje :) Jak sie gdzies podlaczy przekaznik to cos odetnie, co sie chce. Niektorzy dobrze mechanicy wogoletego niemontuja bo im sie nie chce!!! Ale kase za to biora!!!

jeszcze duzo nie wiem, aejak juz wszystko poczytam to cos kupuje i zabieram sie do pracy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez cob_ra » 13 wrz 2007, 23:36

ostatnio jechalem 626 kombi szefa do wawki kopiarki...i miał wlasnie ten alarm z powiadomieniem i chwalil, zauwazylem ze pilot troche wariowal bo miał bardzo czujne przyciski i w kieszeni tril sie uzbrajac i rozbrajac..czytalem ze nawet jest blokada przyciskow. miał tez tak ze jak wsiadalem i wcisnalem sprzeglo oraz hamulec to blokowaly sie drzwi jak zatrzymalem sie i zgasilem silnik to otwieraly sie, poczytalem troche i to chyba jest ten antynapad.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2006, 16:18
Posty: 724 (2/4)
Skąd: skierniewice
Auto: Była 323c
Honda Accord VI 1,8
Honda Accord VIII 2.0

Postprzez Tasior » 14 wrz 2007, 17:08

Byc moze, wszystko zalezy od tego jak sie to podlaczy. A jesli pilot ma blokade klawiszy to juz jest super :) Mi sie nie raz wlaczal alarm przez noszenie pilota w kieszeni, a to denerwuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Tasior » 29 wrz 2007, 20:09

janux A jak zrobic dobre odciecie, gdzie szukac kabli??? No i mam pytanie, jaki plynie prad przez +12 na stacyjce jak jest wlaczony silnik????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Tasior » 29 wrz 2007, 20:23

Zorbilem wszystko, ale szukalem przewodu do odciecia zaplonu i nie moge go namierzyc, nie ma zadnej klostki przy miejscu na radio, a do bezpiecznika engine nie mona sie tak latwo dobrac, bo od niego wewnatrz tablicy bezpieczników odchodza szyny miedziane (wewnatrz tej tablicy) a na zewnatrz odchodzi w kilka innych kableków, a nie usmiecha mi sie przecinanie na chybail trafil chyba 5 kabli, bo nie wiem ktory jest od czego, a nie chce czegos przypadkiem zepsuc.
Gdzie jest jakis przewód ktorym ladnie i bezpiecznie wygasze zaplon (siilnik)???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Tasior » 29 wrz 2007, 20:25

Zorbilem wszystko, ale szukalem prezewodu do odciecia zaplonu i nie moge go namierzyc, nie ma zadnej klostki przy miejscu na radio, a do bezpiecznika engine nie mona sie tak latwo dobrac, bo od niego wewnatrz tablicy bezpieczników odchodza szyny miedziane (wewnatrz tej tablicy) a na zewnatrz odchodzi w kilka innych kableków, a nie usmiecha mi sie przecinanie na chybail trafil chyba 5 kabli, bo nie wiem ktory jest od czego, a nie chce czegos przypadkiem zepsuc.
Gdzie jest jakis przewód ktorym ladnie i bezpiecznie wygasze zaplon (siilnik)???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez szymuś » 29 wrz 2007, 20:32

ja wgryzłem sie w kabel odchodzący od tej kostki i nie bylo to takie trudne wcale :P:P wdemontowałem kostke całą i namierzyłem który kabel wychodzi spod tego bezpiecznika i juz :D bardzo proste :P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 maja 2007, 22:36
Posty: 27
Auto: 323F '97 1.5

Postprzez Tasior » 2 paź 2007, 02:15

To ie jest takie proste bo od tego bezpiecznika odchodzi kilka kabelków!!! Ja nie moglem namierzyc ktory to byl :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez rafallg » 6 paź 2007, 11:40

Witam.Mam mazde 323f ,1,8 ,97r sprowadzona z wloch w wyposarzeniu jest jest alarm wloski ktory nie dzialal ostatnio z ciekawosci sprawdzilem i odziwo zadzialal przejechalem sie kawalek i juz nie dziala ,sprawdzilem bateria w pilocie z 12v bylo okolo 8v wymiana na nowa nic nie zmienila .Alarm niby dziala bo wl. sie syrena .Czy problem tkwi w piolocie jezeli tak to jak to sprawdzic ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2007, 13:13
Posty: 67
Auto: Mazda CX-7 2,3 07 r.
bylo 323f 1,8 (97r),6 2,0 (02r) benzin :)

Postprzez chudy » 6 paź 2007, 12:05

rafallg napisał(a):Czy problem tkwi w piolocie jezeli tak to jak to sprawdzic

Jak nie wiesz co masz za alarm i masz z nim kłopoty najlepiej pozbyć się go i wymienić na nowy – koszt nie takie duzy a zaoszczędzisz sobie nerwów, kombinowania i szukania usterek gdyby jakimś cudem udało Ci sie go uruchomić a za jakiś czas znów doszło by do awarii.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez rafallg » 12 paź 2007, 19:28

Mój alarm to SIKURA SA90TX , a tu jest info http://www.autoelectric.ru/autoalarm/si ... 0/sa90.htm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2007, 13:13
Posty: 67
Auto: Mazda CX-7 2,3 07 r.
bylo 323f 1,8 (97r),6 2,0 (02r) benzin :)

Postprzez martin_inter » 26 paź 2007, 23:02

witam wlasnie od 2 dni mecze sie z zalozeniem alarmu do swojej madzi juz dziala syrenka swiatla uzbraja sie i rozbraja ale nie dziala mi silownik SLAVE ktory dolaczylem do oryginalnych sliwonikow w dzwiach kierowcy ale nie che mi dzialac.....POMOCY a slyszalem ze potrzebuuje jakiegos PRZEKAZNIKA.... prosze czekam...


alarm na stronie http://www.allegro.pl/item258345876_tes ... gacja.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 14:31
Posty: 35
Skąd: Olsztyn/Giżycko/Poznań-obecnie
Auto: 323f BG 90r. 1.8 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki