Skrzypienie sprężyn przednich amortyzatorów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Krzysztof Gromadzki » 9 wrz 2007, 22:44

Witam!

Mam pytanie, na które nie znalazłem jeszcze odpowiedzi:
"Czy po wymianie amortyzatorów + osłon z odbojami i łożysk McPhersona na osi przedniej występuje efekt trzeszczenia sprężyn w trakcie tzw układania się elementów. Pojawia się ten dźwięk przy maksymalnym lub prawie max skręcaniu kierownicą. Podczas jazdy nic nie trzeszczy. PS: Kierownica po wymianie nie jest już prosto"

Pytam gdyż jeden mój znajomy (z którym wymieniałem) twierdzi iż muszą się elementy ułożyć a inny uważa że nic trzeszczeć nie powinno.

Z góry dziękuje za konstruktywne odpowiedzi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2006, 14:53
Posty: 32
Skąd: Gdańsk
Auto: Ford Mondeo MK3 1.8 16V DOHC

Postprzez Bladyy78 » 10 wrz 2007, 14:00

Nic Ci nie powinno trzeszczeć. Jedz do mechanika niech na to popatrzy bo to wcale nie musi trzeszczeć to co zostało wymienione tylko np jakis sworzeń.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez Maciek 251 » 10 wrz 2007, 18:04

Bladyy78 napisał(a):Nic Ci nie powinno trzeszczeć. Jedz do mechanika niech na to popatrzy bo to wcale nie musi trzeszczeć to co zostało wymienione tylko np jakis sworzeń.

Dokładnie, może skrzypieć coś zupełnie innego, ja miałem podobny obiaw – zmieniałem sprężyny obniżające na standardowe i po około tygodniu zaczęło sie skrzypienie, na początku ciche ale z biegiem czasu tak denerwujące że nie mogłem wytrzymać, szczególnie przy manewrach z mninimalną prędkością – podniosłem auto, włożyłem łoma pod koło i ruszałem – problem tkwił w takiej końcówce co łączy wahacz i zwrotnice przedniego koła – tymczasowe lekarstwo – strzykawka, igła, WD40 i wstrzyknięcie preparatu do wnętrza tego łącznika przez gume zabezpieczającą – pomogło, jeżdże już tak z pół roku i cisza :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2006, 18:54
Posty: 248 (0/1)
Skąd: Rzeszów/Dynów
Auto: M6 2,0 CiTD 136PS Exclusive'04

Postprzez Mazdaxxx » 10 wrz 2007, 20:16

albo przy zmianie sprezynki nie siadły do gniaz tylk ozostały skrecone od tak poprostu wtedy beda trzeszczeć przy skrecaniu
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez Krzysztof Gromadzki » 11 wrz 2007, 00:17

Rozwiązanie problemu przyszło dziś (poniedziałek) rano i trochę wstyd się przyznać. Niewłaściwie skręcone amortyzatory a dokładniej włożyłem łożysko McPherson o jeden element za nisko (między odbój a stalowy element mocujący sprężynę a nie między dwa metalowe elementy wyżej).

Ze szwagrem rozebraliśmy amorki i aż nam głupio było.
Podczas jazdy wydawało się że to trzeszczą sprężyny a to po prostu tarł metal o metal między mocowaniem w kielichu a górną tarczą trzymającą sprężynę.

Na szczęście wszystko skończyło się szczęśliwie.

Dziękuje za posty,

Pozdrawiam serdecznie.
Do niedawna Mazda 323F (BA) 1.8 16V DOHC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2006, 14:53
Posty: 32
Skąd: Gdańsk
Auto: Ford Mondeo MK3 1.8 16V DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323