Od pewnego czasu zauważyłem w moim autku problemy:
podczas przyspieszania (zwłaszcza na 2 i 3 biegu) autem szarpie, nie przyspiesza płynnie
nie da się prawie łagodnie/płynnie zmienić biegu, prawie zawsze jest szarpnięcie
auto dziwnie się muli podczas przyspieszania
przeczytałem prawie wszystkie wątki w tej kategorii i pomyślałem, że jest to wina sprzęgła.
Zrobiłem dzisiaj test – ruszanie na 5 biegu – niestety auto pojechało (nie zgasło)
Moje pytanie to:
czy muszę wymienić kompletne sprzęgło?
Czy przy okazji warto wymienić coś jeszcze?
Na jaki koszt muszę się przygotować jeżeli chodzi o robociznę? (nie chcę żeby ze mnie zdarli w warsztacie).
Wymiana sprzęgła?
Strona 1 z 1
ja mialem problem z dlawieniem sie i przyspieszamien w mojej Madzi. wymienilem siwece i przewody i teraz TEN problem zniknął. jesli chodzi o sprzeglo. z tego co sie orientuje to jesli mamy uszkodzone sprzeglo ( slizga sie) to przy zmianie biegow auto bedzie nabierac obrotow i dopiero przyspieszac. czyli bedzie sie zachowywac jak automat. a co do tych świec.... to czy na postoju silnik tez pracuje nioerownomiernie? czy spaliny nie smierdz a zbytnio zywym paliwkiem? odkrec swiece i sprawdz w jakim sa stanie? mozesz tez sprysklac mgielka wodną przewody i patrzec czy niema przebic. ( ale to po cimku) 
- Od: 29 lip 2007, 22:39
- Posty: 51
- Skąd: Wrocław /Only Wroclaw
- Auto: Mazda 626 coupe 91 2.2 12v
yohnny1 napisał(a): a co do tych świec.... to czy na postoju silnik tez pracuje nioerownomiernie? czy spaliny nie smierdz a zbytnio zywym paliwkiem?
Dzięki za odpowiedź. Faktycznie zdarzało mi się, że obroty falowały podczas postoju a spaliny śmierdziały paliwkiem. Po czym poznać (optycznie), że świece nadają się do wymiany?
- Od: 17 paź 2006, 07:47
- Posty: 298
- Skąd: Łódź
- Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV
Ciezko jest optycznie ocenic świece nie jest to droga zabawa,a wymiana swiec jest uzależniona od przejechanych kilometrów tak jak olej.na Twój problem moze sie składa jeszcze kilka innych rzeczy ale zacznij od swiec, spróbuj je wykrecic i popiescic je troszku papierkiem moze to tos pomoże ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
Próbowałem dzisiaj zrobić pewien test – zerwać przyczepność na 2 biegu i nie udało mi się
Rozpędziłem auto do ponad 6 tys obrotów na 1 biegu i po wrzuceniu 2 dość szybko puściłem sprzęgło.
Efekt – spadły obroty, auto zamuliło i dopiero po tym zaczęło przyspieszać. Czy to oznaka padającego sprzęgła?
Rozpędziłem auto do ponad 6 tys obrotów na 1 biegu i po wrzuceniu 2 dość szybko puściłem sprzęgło.
Efekt – spadły obroty, auto zamuliło i dopiero po tym zaczęło przyspieszać. Czy to oznaka padającego sprzęgła?

- Od: 17 paź 2006, 07:47
- Posty: 298
- Skąd: Łódź
- Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV
Sprubuj ostro ruszyć z 5-tego biegu tak jak to by była jedynka puszczając dosyc szybko sprżegło i dodając duzo gazu. Jeżeli będzie się ślizgać to ruszy jeżeli sprzęgło jest OK to zgaśnie.
proste jedz na prosta znasz swoje auto i jedz na pełnym ogniu i juz bedziesz wiedział!jak predkosc bedzie wzrastac wraz z obrotami to git a jak np bedzie 5000tyś na 4 biegu a samochod bedzie jechał 80 to kicha ehh dla mnie to proste albo zrob tak jak emmarek pisał
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6