Podwyższona temperatura
Strona 1 z 1
Ostatnio wskazówka temperatury przesunęła się z pionu w prawo o ok. 2-3 mm. Pomyślałem że może płyn jest juz zużyty i postanowiłem go wymienić (przebieg na płynie ok 70 tys.). Starannie stary płyn został spuszczony, a układ zalany płynem Dynagel. Niestety nalałem 4,5 l i więcej nie wchodzi. Czy możliwe że zostało jeszcze w bloku dużo starego płynu? Temperatura dalej utrzymuje się poza pionem (bez zmian)– co może byc w takim razie tego powodem?
Pozdrawiam
- Od: 10 lut 2004, 17:14
- Posty: 44
- Skąd: Kraków/Rzeszów
- Auto: 626 GE 1992
ja w 626 GE też tak miałem i pomimo porządnego płukania układu, nowego płynu wskazówka była minimlanie wychylona w prawo od pionu, teraz w MX6 nawet stoi jeszcze bardziej w prawo, ale póki termostat działa i pompa wody pracuje, a twoje oko częściej spogląda na temp cieczy niz na prędkościomierz to jest OK.
w układ wchodzi chyba wiecej niż 4,5 l, nie wiem ile dokładnie7 – 9l? niech sie ktoś wypowie na podstawie literatury.
jak wymieniałem płyn w GE to zrobiłem z 8 L roztworu a wlałem chyba z 5L,
w układ wchodzi chyba wiecej niż 4,5 l, nie wiem ile dokładnie7 – 9l? niech sie ktoś wypowie na podstawie literatury.
jak wymieniałem płyn w GE to zrobiłem z 8 L roztworu a wlałem chyba z 5L,
- Od: 21 paź 2003, 21:49
- Posty: 543
- Skąd: W-wa
Musisz pamietac, ze fabryczny zegar temperatury jest bardzo niedokladny i na jego odczyt moze miec wplyw bardzo duzo zaklocen mechanicznych, elektrycznych i atmosferycznych. W zasadzie tylko zblizenie wzkazowki do skrajnych polozen i/lub powolne nagrzewanie oraz gwaltowne zmiany wskazan powinny byc interpretowane jako awaria.
Dla pewnosci mozesz dokonac pomiaru temperatury cieczy profesjonalnym narzedziem w okreslonych warunkach zewnetrznych i dopiero wtedy powaznie zastanawiac sie nad ew. problemem.
Pozdrawiam.
Dla pewnosci mozesz dokonac pomiaru temperatury cieczy profesjonalnym narzedziem w okreslonych warunkach zewnetrznych i dopiero wtedy powaznie zastanawiac sie nad ew. problemem.
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
ja u siebie mam to samo, wskazowka wychyla sie 2mm od pionu i tak zostaje. mysle ze nie ma sie czym przejmowac... wlasnie wrocilem z dlugiej trasy (non stop autostrada 150-17-km/h) i wskazowka nie drgnela wiec mysle ze nie ma co sie zastanawiac tylko jezdzic:)
- Od: 27 lip 2004, 00:22
- Posty: 19
- Skąd: Bielawa
- Auto: Mazda GE 626 1,8 16V 1994
Marcing,
u mnie jest dokładnie to samo. Wskazówka idzie w prawo i tak ma być. To w jakim stanie jest płyn chyba tutaj nie będzie miało większego wpływu na temperaturę utrzymywaną przez układ chłodzenia, natomiast z całą pewnością można zmierzyć temperaturę krzepnięcia płynu, aby nie mieć kłopotów w zimie.
u mnie jest dokładnie to samo. Wskazówka idzie w prawo i tak ma być. To w jakim stanie jest płyn chyba tutaj nie będzie miało większego wpływu na temperaturę utrzymywaną przez układ chłodzenia, natomiast z całą pewnością można zmierzyć temperaturę krzepnięcia płynu, aby nie mieć kłopotów w zimie.
Floox
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
To w jakim stanie jest płyn chyba tutaj nie będzie miało większego wpływu na temperaturę utrzymywaną przez układ chłodzenia
oczywiście, ze będzie miało i to zasadniczy wpływ, ważna jest, jak napisałeś, temp. krzepnięcia roztworu, a le też temperatura wrzenia płynu (lato), np. woda jak wiadomo 100 stopni C, zaś dobre płyny blisko 110 czy nawet 118 C.
a i ten dobry płyn to zielone petrygo coś tam – tani a b. dobry, wcal enie trzeba tu jakiś super shellów/texaców i innych super brandowych.
- Od: 21 paź 2003, 21:49
- Posty: 543
- Skąd: W-wa
Carrrlos,
to co piszesz to jest oczywiście racja, natomiast wydaje mi się, że różnica w temp. wrzenia pomiędzy wodą a płynem i tak nie wpłynie na temperaturę utrzymywaną przez silnik. W takim przypadku układ chłodzenia po prostu będzie reagował w inny sposób, np. poprzez częstsze załączanie wentylatora, oczywiście do momentu, kiedy woda całkowicie nie wyparuje przez zawór
Jeżeli masz jakieś doświadczenia z płynami to bardzo chętnie dowiem się jaki płyn można bez obaw stosować w silnikach typu FP. Słyszałem, że niektóre mają niezbyt korzystne działanie co może doprowadzić do uszkodzenia pompy wodnej (wycieki).
to co piszesz to jest oczywiście racja, natomiast wydaje mi się, że różnica w temp. wrzenia pomiędzy wodą a płynem i tak nie wpłynie na temperaturę utrzymywaną przez silnik. W takim przypadku układ chłodzenia po prostu będzie reagował w inny sposób, np. poprzez częstsze załączanie wentylatora, oczywiście do momentu, kiedy woda całkowicie nie wyparuje przez zawór
Jeżeli masz jakieś doświadczenia z płynami to bardzo chętnie dowiem się jaki płyn można bez obaw stosować w silnikach typu FP. Słyszałem, że niektóre mają niezbyt korzystne działanie co może doprowadzić do uszkodzenia pompy wodnej (wycieki).
Floox
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
Carrrlos napisał(a):To w jakim stanie jest płyn chyba tutaj nie będzie miało większego wpływu na temperaturę utrzymywaną przez układ chłodzenia
oczywiście, ze będzie miało i to zasadniczy wpływ, ważna jest, jak napisałeś, temp. krzepnięcia roztworu, a le też temperatura wrzenia płynu (lato), np. woda jak wiadomo 100 stopni C, zaś dobre płyny blisko 110 czy nawet 118 C.
a i ten dobry płyn to zielone petrygo coś tam – tani a b. dobry, wcal enie trzeba tu jakiś super shellów/texaców i innych super brandowych.
Jak wiadomo woda w silniku będzie wrzała w temp.wyżej niż 100 C, może być to ok 110 C
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
u mnie jest podobnie wskazówka wychylona jest okolo 2 mm w prawo od pionu. Przy okazji mam pytanie czy w waszych madziach też tak jest że jak zgasicie silnik a póżniej włączycie zapłon to wentylator chłodnicy pracuje?Wydaje mi sie bowiem że coś ostatnio przegrzewa mi się silnik.Opisany stan występuje w każdej sytuacji po spokojnej jeździe temperatura otoczenia 20stopni?W czym może być problem, auto jest zagazowane?
- Od: 14 gru 2004, 16:37
- Posty: 7
- Auto: 626 GE 1.8 FP 1994
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6