Podwyższona temperatura

Postprzez marcing » 12 wrz 2004, 17:08

Ostatnio wskazówka temperatury przesunęła się z pionu w prawo o ok. 2-3 mm. Pomyślałem że może płyn jest juz zużyty i postanowiłem go wymienić (przebieg na płynie ok 70 tys.). Starannie stary płyn został spuszczony, a układ zalany płynem Dynagel. Niestety nalałem 4,5 l i więcej nie wchodzi. Czy możliwe że zostało jeszcze w bloku dużo starego płynu? Temperatura dalej utrzymuje się poza pionem (bez zmian)– co może byc w takim razie tego powodem?
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2004, 17:14
Posty: 44
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: 626 GE 1992

Postprzez Carrrlos » 12 wrz 2004, 20:17

ja w 626 GE też tak miałem i pomimo porządnego płukania układu, nowego płynu wskazówka była minimlanie wychylona w prawo od pionu, teraz w MX6 nawet stoi jeszcze bardziej w prawo, ale póki termostat działa i pompa wody pracuje, a twoje oko częściej spogląda na temp cieczy niz na prędkościomierz to jest OK.
w układ wchodzi chyba wiecej niż 4,5 l, nie wiem ile dokładnie7 – 9l? niech sie ktoś wypowie na podstawie literatury.
jak wymieniałem płyn w GE to zrobiłem z 8 L roztworu a wlałem chyba z 5L,
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez Paweł » 12 wrz 2004, 20:24

Musisz pamietac, ze fabryczny zegar temperatury jest bardzo niedokladny i na jego odczyt moze miec wplyw bardzo duzo zaklocen mechanicznych, elektrycznych i atmosferycznych. W zasadzie tylko zblizenie wzkazowki do skrajnych polozen i/lub powolne nagrzewanie oraz gwaltowne zmiany wskazan powinny byc interpretowane jako awaria.

Dla pewnosci mozesz dokonac pomiaru temperatury cieczy profesjonalnym narzedziem w okreslonych warunkach zewnetrznych i dopiero wtedy powaznie zastanawiac sie nad ew. problemem.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez nemi » 13 wrz 2004, 07:42

ja mam to samo. proponuje sie nie przejmowac. skoro wszystko dziala, to znaczy, ze jest OK!
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez maku » 13 wrz 2004, 11:22

ja u siebie mam to samo, wskazowka wychyla sie 2mm od pionu i tak zostaje. mysle ze nie ma sie czym przejmowac... wlasnie wrocilem z dlugiej trasy (non stop autostrada 150-17-km/h) i wskazowka nie drgnela wiec mysle ze nie ma co sie zastanawiac tylko jezdzic:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lip 2004, 00:22
Posty: 19
Skąd: Bielawa
Auto: Mazda GE 626 1,8 16V 1994

Postprzez jesus » 13 wrz 2004, 12:02

TEN TYP TAK MA – miałem tak w 626 dieslu .. i teraz mam tak samo w mxie .. więc na moje to normalka
pozdrawiam
My cars are able to eat my soul & money in seconds.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2004, 13:40
Posty: 252 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: 2xRX-7 FD3S 1.3
RX-8
MX-6

Postprzez JimmyK » 13 wrz 2004, 12:12

Carrrlos napisał(a):w układ wchodzi chyba wiecej niż 4,5 l, nie wiem ile dokładnie7 – 9l? niech sie ktoś wypowie na podstawie literatury.

wg literatury FP i FS – 7 litrow
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2004, 16:10
Posty: 235
Skąd: Lublin
Auto: 626 GE FS sedan

Postprzez floox » 15 wrz 2004, 18:13

Marcing,

u mnie jest dokładnie to samo. Wskazówka idzie w prawo i tak ma być. To w jakim stanie jest płyn chyba tutaj nie będzie miało większego wpływu na temperaturę utrzymywaną przez układ chłodzenia, natomiast z całą pewnością można zmierzyć temperaturę krzepnięcia płynu, aby nie mieć kłopotów w zimie.
Floox
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 13:01
Posty: 71 (1/2)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Premacy 2.0i (CP) LPG '03
Mazda 2 (DY) 1.4 MZ-CD '04

Postprzez Carrrlos » 16 wrz 2004, 18:10

To w jakim stanie jest płyn chyba tutaj nie będzie miało większego wpływu na temperaturę utrzymywaną przez układ chłodzenia


oczywiście, ze będzie miało i to zasadniczy wpływ, ważna jest, jak napisałeś, temp. krzepnięcia roztworu, a le też temperatura wrzenia płynu (lato), np. woda jak wiadomo 100 stopni C, zaś dobre płyny blisko 110 czy nawet 118 C.
a i ten dobry płyn to zielone petrygo coś tam – tani a b. dobry, wcal enie trzeba tu jakiś super shellów/texaców i innych super brandowych.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez marcing » 16 wrz 2004, 20:04

Do temperatury to już się przyzwyczaiłem, trzyma równo we wszystkich warunkach. Dziwię się dalej, że weszło tylko 4,5 l płynu. Dzię ki za odpowiedzi i pomoc.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2004, 17:14
Posty: 44
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: 626 GE 1992

Postprzez ADi » 17 wrz 2004, 01:07

a dopisze się co mi tam...u mnie jest tak samo ok2-3mm w prawo...
Rules Are Made To Be Broken...
"...You Can Win If You Want...If You Want It You Will Win..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:37
Posty: 270
Skąd: HollyŁódź
Auto: 626 GE FS

Postprzez floox » 19 wrz 2004, 14:43

Carrrlos,

to co piszesz to jest oczywiście racja, natomiast wydaje mi się, że różnica w temp. wrzenia pomiędzy wodą a płynem i tak nie wpłynie na temperaturę utrzymywaną przez silnik. W takim przypadku układ chłodzenia po prostu będzie reagował w inny sposób, np. poprzez częstsze załączanie wentylatora, oczywiście do momentu, kiedy woda całkowicie nie wyparuje przez zawór :)

Jeżeli masz jakieś doświadczenia z płynami to bardzo chętnie dowiem się jaki płyn można bez obaw stosować w silnikach typu FP. Słyszałem, że niektóre mają niezbyt korzystne działanie co może doprowadzić do uszkodzenia pompy wodnej (wycieki).
Floox
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 13:01
Posty: 71 (1/2)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Premacy 2.0i (CP) LPG '03
Mazda 2 (DY) 1.4 MZ-CD '04

Postprzez Długi » 19 wrz 2004, 14:51

Carrrlos napisał(a):
To w jakim stanie jest płyn chyba tutaj nie będzie miało większego wpływu na temperaturę utrzymywaną przez układ chłodzenia


oczywiście, ze będzie miało i to zasadniczy wpływ, ważna jest, jak napisałeś, temp. krzepnięcia roztworu, a le też temperatura wrzenia płynu (lato), np. woda jak wiadomo 100 stopni C, zaś dobre płyny blisko 110 czy nawet 118 C.
a i ten dobry płyn to zielone petrygo coś tam – tani a b. dobry, wcal enie trzeba tu jakiś super shellów/texaców i innych super brandowych.


Jak wiadomo woda w silniku będzie wrzała w temp.wyżej niż 100 C, może być to ok 110 C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Grzesio » 20 cze 2005, 09:07

u mnie jest podobnie wskazówka wychylona jest okolo 2 mm w prawo od pionu. Przy okazji mam pytanie czy w waszych madziach też tak jest że jak zgasicie silnik a póżniej włączycie zapłon to wentylator chłodnicy pracuje?Wydaje mi sie bowiem że coś ostatnio przegrzewa mi się silnik.Opisany stan występuje w każdej sytuacji po spokojnej jeździe temperatura otoczenia 20stopni?W czym może być problem, auto jest zagazowane?
Początkujący
 
Od: 14 gru 2004, 16:37
Posty: 7
Auto: 626 GE 1.8 FP 1994

Postprzez nemi » 20 cze 2005, 09:56

Grzesio napisał(a):Przy okazji mam pytanie czy w waszych madziach też tak jest że jak zgasicie silnik a póżniej włączycie zapłon to wentylator chłodnicy pracuje?

tak, czasami po krótkim postoju.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6