Wspomaganie kierownicy czasami przestaje działać, szarpie kierownicą

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Redoo » 30 sie 2007, 22:01

Pada mi wspomaganie kierownicy jak ocenic czy to pompa czy moze przekładnia?!bo nie wiem co mam do wymiany :|
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez waldii » 30 sie 2007, 22:27

Redooa co sie dzieje,jakie masz objawy <glupek2> <lol> ???

wiecej info
waldii
 

Postprzez Redoo » 30 sie 2007, 23:07

jak odpalam rano samochód to wspomaganie działa a puzniej jest gorzej.po przejechaniu 50km wspomaganie tak jak by w ogóle nie działało,albo działało połowicznie ,i na zakrętach tak dziwnie mi szarpie kierownicą?!Płyn i pasek są ok!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez slav » 31 sie 2007, 00:44

Redoo napisał(a):50km wspomaganie tak jak by w ogóle nie działało,albo działało połowicznie


a patrzales czy wtedy plyn jest ok ?


Redoo napisał(a):na zakrętach tak dziwnie mi szarpie kierownicą


to jest dziwne , i jakos mi nie wyglada na wspomaganie.

do jakiegos szpeca i to szybko, z ukladem kierowniczym nie ma zartow.
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez masterguziec » 31 sie 2007, 01:03

raczej pompa moim zdaniem . sprawdź jeszce czy nie masz odłaczonego takiego przewodu który sterruje przekładnia w zaleznosci od predkosci auta. moze od sie odczepił czy cos .
MoC JeSt BoGiEm, PrĘdKoŚć NałoGieM NiTro zabawą TuRbO PodsTawĄ:):)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 sie 2007, 13:10
Posty: 13
Skąd: Prochowice
Auto: Mazda 626 GD 1991r 2.0i 8V OHC

Postprzez Wodzu » 31 sie 2007, 02:32

Wspomaganie nie może działac jak auto jest w ruchu wtedy każdy ruch kierownica powoduje duża reakcje samochodu
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez slav » 31 sie 2007, 02:50

Wodzu napisał(a):Wspomaganie nie może działac jak auto jest w ruchu


ale dziala :)
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez Wodzu » 31 sie 2007, 03:26

slav napisał(a):ale dziala

Czujnik prędkości pojazdu itp co do szczegółów to nie wiem
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez slav » 31 sie 2007, 03:31

Wodzu napisał(a):Czujnik prędkości pojazdu itp co do szczegółów to nie wiem

tylko ze

Redoo napisał(a):i na zakrętach tak dziwnie mi szarpie kierownicą?


mam wrazenie ze to jednak nie wspomaganie .
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez Redoo » 31 sie 2007, 08:39

płyn mam ok!miałem zamiar go wymienic ale to chyba nie ma sęsu :| a co do szarpania na zakrecie to ciezko to okreslic ale kierownica delikatnie mi odbija w drugą strone,tak jak pisałem wszesniej jak rano zapale sam...To wspomaganie działa a potem już nie?!Może to dlatego ze płyn sie robi rzadszy?
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez pawelc » 31 sie 2007, 09:06

raczej wygląda to na pompę o ile naciąg paska jest właściwy?,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Bodek » 31 sie 2007, 09:51

Jeśli zrywa kierownicą na zakrętach to pewnie listwa do wymiany. Jej zasada działania jest podobna do siłownika. Jesli uszczelniacze padły to siłownik nie trzyma. Jadąc na zakrętach gdy koła są skręcone, dążą one wtedy do tego aby powrócić spowrotem na ustawienie proste. Jeśli uszczelniacze na listwie nie trzymają to pod wpływem nacisku, listwa się cofnie a wtedy może zrywać.

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez sołtys » 31 sie 2007, 09:58

Wydaje mi sie że to pompa a to z jednego powodu, jest zimno działa poprawnie, na skutek nadmiernego tarcia spowodowanego zużyciem pompa zaczyna sier grzać przycinać i przegrzewać płyn wspomaganie zaczyna nawakać.

Ps. Nie popiskuje ci pasek przy ruszaniu kierowniącą na postoju po przejechaniu tych 50km??
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Redoo » 1 wrz 2007, 08:52

sołtys napisał(a):Ps. Nie popiskuje ci pasek przy ruszaniu kierowniącą na postoju po przejechaniu tych 50km??

Własnie że nie :| nic nie piszczy,pasek jest nowy,naciągnięty.


Bodek napisał(a):Jeśli uszczelniacze na listwie nie trzymają to pod wpływem nacisku, listwa się cofnie a wtedy może zrywać.

OJ!toś mnie nie pocieszył :|

a jak jest wilgotno to wspomaganie dział w połowie Tzn.nie tak jak ma działac ale cos tam pracuje :]
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Bodek » 6 wrz 2007, 11:48

No i jak Redo Doszedłeś już do sedna z Twoim wspomaganiem?? Jeśli tak to jestem ciekaw co to było ...
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez Redoo » 6 wrz 2007, 22:51

Bodek nic nie wiem i nawet nie wiem od czego zaczac narazie jezdze firmówka nowa wiec wszystko działa!a co do madzi to nie wiem co wymienic :( a nie chce próbowac metoda prób i błędów :|
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6