Kontrolka ABS, TCS i DSC w zapala się czasie jazdy – uszkodzenie pierścienia ABS-u
Zapala się kontrolka ABS kiedy przekroczy się prędkość 170 km/h. Myślę że to nie wstrząsy bo na dziurach nic takiego się nie dzieje. Może ktoś już się z tym spotkał. Autko to Mazda 6 cdti kombi 2002 rok listopad
Pozdrawiam Piotr
Pozdrawiam Piotr
Ostatnio edytowano 1 wrz 2007, 16:22 przez Szanti, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 20 lip 2007, 22:58
- Posty: 9
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 Sportbreak 2,0 CIDT
Pan Wiosna napisał(a):Prawdopodobnie auto wysyła Ci sygnały, że prędkość z jaką się poruszasz, jest stanowczo nieadekwatna do skuteczności systemu ABS. W większości samochodów japońskich ABS wyłącza się po przekroczeniu 153 km/h – takie zabezpieczenie aby nie wydłużać drogi hamowania.
Pozdrawiam.
i włączają się światła awaryjne....
znowu jakąś chinszczezne musiałem kupić bo przy 190 jeszcze się nie wyłączył, aczkolwiek może 200 musze sprawdzićPan Wiosna napisał(a): W większości samochodów japońskich ABS wyłącza się po przekroczeniu 153 km/h –
i otwiera spadochronPawnik napisał(a):włączają się światła awaryjne....
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
Szanti albo masz mocno zabrudzony czujnik absu albo masz uszkodzona lub zsunieta czesciowo koronke na przegubie.ja mam jeden zabek na przegubie lekko wyszczerbiony i przy 140 wylacza sie abs i stale swieci kontrolka.
-
waldii
Opony mam identyczne, niestety moja wersja nie przewiduje spadochronu nawet przy ostrym chamowniu nie włanczają się światła awaryjne więc też nie mogę na to liczyć. Nie jest to szczególny problem bo prędkość tą osiągam sporadycznie gdy jadę do Poznania lub do Niemiec. Dzięki za sugestie waldii jak zgłoszę to w serwisie to przynajmniej mi głupot nie nawciskają.
Mazda 6 Sportbreak 2,0 CIDT Wielka landara, ale jak zapitala.
- Od: 20 lip 2007, 22:58
- Posty: 9
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 Sportbreak 2,0 CIDT
Szanti napisał(a):Dzięki za sugestie waldii jak zgłoszę to w serwisie to przynajmniej mi głupot nie nawciskają.
mysle,ze w owej koronce tkwi problem.powodzenia
-
waldii
Szanti, zapraszam do zapoznania się z regulaminem tego działu.
Potem nazwij poprawnie temat (w regulaminie masz przykłady)
Potem nazwij poprawnie temat (w regulaminie masz przykłady)
waldii napisał(a):Szanti albo masz mocno zabrudzony czujnik absu albo masz uszkodzona lub zsunieta czesciowo koronke na przegubie.ja mam jeden zabek na przegubie lekko wyszczerbiony i przy 140 wylacza sie abs i stale swieci kontrolka.
i jak po wymianie? przestało?
Mam to samo u siebie(dokładnie 140kmph), 3 ząbki uszczerbione.
Niby nie przeszkadza, ale kiedyś trzeba bedzie zrobić.
:) mx-3, 323F BA, M6 GG ASpec, Seat Ibiza
no i zrobiłem
Wydostałem z przegubu pierscień absu = koronka ( bo przód, z tyłu jest on na piaście ), dospawałem 4 ząbki, póżniej oszlifowałem – zamontowałem z powrotem na miejsce i wszystko DZIAŁA.
Wydostałem z przegubu pierscień absu = koronka ( bo przód, z tyłu jest on na piaście ), dospawałem 4 ząbki, póżniej oszlifowałem – zamontowałem z powrotem na miejsce i wszystko DZIAŁA.
:) mx-3, 323F BA, M6 GG ASpec, Seat Ibiza
hajdar napisał(a):iiyama napisał(a):3 ząbki uszczerbione
iiiyama napisał(a):dospawałem 4 ząbki,iiyama napisał(a):wszystko DZIAŁA.
wcześniej niedokładnie zobaczyłem
PS. Z tyłu na piastach są inne pierscienie Absu, niż z przodu na przegubach. Średnica ta sama, natomiast wielkość ząbków inna, czyli nie pasuje.
:) mx-3, 323F BA, M6 GG ASpec, Seat Ibiza
Witam. Kupilem dzisiaj mazde 6 2.0i i wracajac do domu przy zwiekszaniu predkosci ok 140km/h zapalily sie 3 kontrolki : absu, poslizgu i dsc off. Po wylaczeniu zaplonu i przekreceniu kluczyka w pozycje "on" znow sie to zapala ale gdy uruchomie silnik to gasną z tym ze chyba ani asc ani abs nie dzialają bo przy gwaltownym ruszaniu nie mruga koleczko a kola traca przyczep[nosc. Co to moze być?
Ostatnio edytowano 18 gru 2008, 21:31 przez Hieronim, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 19 paź 2008, 19:53
- Posty: 152
- Skąd: PL
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004
Witam,
Proszę o zapoznanie się z Regulaminem tego forum i poprawienie tematu.
Proszę o zapoznanie się z Regulaminem tego forum i poprawienie tematu.
witaj
uzupełnij profil
gratuluje zakupu
a teraz do rzeczy – prawdopodobnie na 97% masz uszkodzony pierścień ABSu i jak przekroczysz 140km/h zapalają ci się kontrolki. Pierscień ma wyszczerbione ząbki.
Najpierw sprawdz w którym kole, a potem do roboty.
Jak z tyłu to cię poratuje, gdzieś tam mam.
Z przodu sam miałem z tym problem, zaspawałem trzy uszkodzone ząbki, wyszlifowałem , założyłem z spowrotem i wszystko OK
uzupełnij profil
gratuluje zakupu
a teraz do rzeczy – prawdopodobnie na 97% masz uszkodzony pierścień ABSu i jak przekroczysz 140km/h zapalają ci się kontrolki. Pierscień ma wyszczerbione ząbki.
Najpierw sprawdz w którym kole, a potem do roboty.
Jak z tyłu to cię poratuje, gdzieś tam mam.
Z przodu sam miałem z tym problem, zaspawałem trzy uszkodzone ząbki, wyszlifowałem , założyłem z spowrotem i wszystko OK
:) mx-3, 323F BA, M6 GG ASpec, Seat Ibiza
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6