emmarek napisał(a):Przy nagrzewaniu i po nagrzaniu silnika przewodu powinny być twarde taka jest zasada tego typu układu chłodzenia. Z reszta chyba w każdym samochodzie przy sprawnym układzie (właściwie działające korki) przewody powinny być twarde.
Dokladnie.
Kilka zlotych rad ode mnie:
– solidny remont w KF'ie to 4-6 tysiecy z rozrzadem, plynami i pompa wody – pamietajcie! (RIK + Tacoma)
– jesli macie zamiar to robic u rzezbiarza, ktory nie przerabial tematu, dajcie sie na spokoj – profesjonalnych osob jest w Polsce niewiele i bez wiekszych trudnosci dotrzecie don poprzez forum
– jesli chcecie zaoszczedzic i wymienic silnik, kupcie tylko taki, ktory jeszcze jest w samochodzie – najlepiej wlasnie z egzemplarza angielskiego (osobiscie nie mam zaufania do Xedosow z Niemiec czy Belgii, jedynie Szwajcaria); koszt 2-3 tysiace zlotych – odpalony na zimno nie moze puszczac niebieskiej/szarej chmury (biala jest naturalna, skrapla sie para wodna!), tak samo jak cieply przy zmianie biegu na wysokich obrotach
– KF'y sa malo udane pod wzgledem mazdowskich V-łek i w koszcie miedzy remontem, a zakupem drugiego silnika znajdziecie KL'a, ktory nawet przy przebiegu 250 tys. km moze byc w dobrym stanie i jest motorem duzo bardziej idiotoodpornym; koszta i trudnosci przy swapie nie sa wielkie. Jest za to gwarancja bardziej niezawodnego silnika oraz +30 KM robiace z Xedosa 6 ladna strzale
– nie szukajcie na sile problemu – jesli auto "cpa" 0,5-0,7 litra oleju na 1000 km i nie puszcza chmury widocznej w lusterku przy przyspieszaniu, powoli odlozcie sobie na dobrana opcje remontu/wymiany – nie mozna sztukowac przy remoncie oraz powierzac go osobom znajacym sie np. tylko na R4, poniewaz za 10-20k km odbije sie to z powrotem na Waszym portfelu
– ostatnie slowo: w sytuacjach jeszcze nie tragicznych pobawcie sie z olejami i zainwestujcie ostatecznie w Lotos, ale przy duzych spalaniach uwzglednijcie naprawe/wymiane silnika – 5 czy 6 litrow oleju na kazde 10000 km troche kosztuje
...tyle ode mnie, powodzenia