Klimatyzacja – ubytek czynnika, rozszczelnienie.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez airwolff » 15 wrz 2004, 23:10

:( Kupiłem Mazdę 626 Cronos 2.0 1995 r.Mam ją od niedawna według sprzedającego klimatyzacja przestaje działać po około 2 miesiącach od napełnienia.
Co może być przyczyną takiego zjawiska ,może miał już ktoś taką przygodę z Madzią
Pozdrawiam wszystkich fanów Mazdy
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2004, 10:55
Posty: 12
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Mazda 626 Cronos 2.0 16v Autom

Postprzez luca » 16 wrz 2004, 00:12

Moim zdaniem może być nieszczelny układ i ulatnia się czynnik chłodzący. Podjedź do zakładu zajmującego się klimatyzacjami i niech sprawdzą szczelność. Koszt imprezy chyba nie jest duży.
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez VIP » 16 wrz 2004, 02:15

jak podjedziesz to napsiz jakei sa ceny sprawdzenia szczelnosci

napelnienia itp

aha a moze ktos wie czy o sezonie nie jest koszt tych uslug tanszy bo i tak juz raczej sie nei rpzyda wiec warto poczekac jak by po sezonie bylo taniej hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez adam626 » 16 wrz 2004, 09:00

ponieważ kompresor jest smarowany olejem wymięszanym z czynnikiem chłodzącym, układ klimatyzacji zawiera czujnik zabezpieczający właczenie klimy przy spadku ciśnienia w układzie.
Jednoczesnie miejsca ewentualnych nieszczelności są dosyć dobrze zauważalne dzięki temu olejowi, bo sam czynnik chłodzący paruje błyskawicznie
szukaj zaolejonych miejsc na połączeniach przewodów, może na skraplaczu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez VIP » 16 wrz 2004, 11:19

adam626 wiec jak naciskam guzik a/c i widze ze robi sie tak jak by sie wlaczala tzn podnosza sie oborty ale nie leci chlod to moze tylko musze dobic czynnika bo piszesz ze jest czujnik i jak by byla nieszczelnosc to by sie nie wlaczyla
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez adam626 » 16 wrz 2004, 11:27

dokladnie tak
zobacz czy kręci się sprzęgło kompresora jak włączysz guziczek
normalnie kreci się sama bieżnia paska
dobijanie w takiej sytuacji mija się z celem
jeżeli jest nieszczelność trzeba ją znaleść
nie wiesz ile oleju uciekło z układu
dolać na oko nie można
bez oleju zatrzesz kompresor (około 200$)
samo nabicie minimum 100zł
a nieszczelność może być na łączeniu przewodów oring za 5 zeta
wydaje mi się że lepiej odżałować i znaleść tą nieszczelność
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez VIP » 16 wrz 2004, 11:46

wiesz rok temu kupilem xedoeche i jzu nie dzialala klima wiec nie mam pojecia ile chodzila bez czynnika a tym bardziej ile wycieklo oleju :) a jak narazie to znalazlem od neij tylko chlodniczke malutka przed chwlodnica byla z przodu jakis taki hmm jak kompresor obok chlodnicy taki owalny sporej wielkosci element no i przewody na ktorych jest taki zaworek jak by wentyl od kola

a co do paska to nei wiem gdzie masz nam ysli ten pasek klinowy ? i do neigo jest podpieta klima i ta nim mam patrzec z ta rolka ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez XsiX » 16 wrz 2004, 12:19

ta mała chłodniczka to bodajże chłodnica oleju i chyba ma niewiele współnego z klimą
"chłodnica" od klimy (parownik) jest wielkości normalnej chłodnicy i umieszczona
jest tuż przed nią (obie praktycznie się stykają)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez adam626 » 16 wrz 2004, 14:08

http://www.allhappy.krakow.pl/klima2.html
kompresor klimy zawieszony jest na silniku i napędzany jest paskiem
wielorowkowym lub klinowym
koło pasowe kompresora składa sie z dwóch cześci
jedna kręci się swobodnie druga połączona jest z osią kompresora
jak włączasz klimę obie cześci koła pasowego zostają połaczone i zaczynają sie kręcić razem dosyć dobrze to widać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez airwolff » 16 wrz 2004, 14:51

Dziękuję za odpowiedzi podjadę do firmy i sprawdzę tą szczelność o kosztach oczywiście poinformuję ;)
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2004, 10:55
Posty: 12
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Mazda 626 Cronos 2.0 16v Autom

Postprzez VIP » 16 wrz 2004, 16:00

no i ja rowniesz dziekuje za wyjasnienie klimy bo nie mialem do tej pory pjoecia z czego se kslada i jak dziala :)

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez dakopi » 24 paź 2005, 09:08

Witam!
Xedos 6 V6 Mam problem z klimą. Nie da się jej wyłączyć. Nie reaguje na przycisk A/C, po uruchomieniu silnika po około 5 sekundach załączają się wentylatory przy chłodnicy, sprężarka i wzrastają obroty do ok. 1100 obr, chociaż klima jest wyłączona. W aucie nie można wytrzymać dłużej niż 20 min – mróz!!!! CO się mogło stać??? Resetowałem kompa i nic. Czy można inaczej ją wyłączyć(odpiąc jakies przewody), bo w aucie można zamarznąć!!!!??? Proszę o pomoc w tej sprawie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 12:53
Posty: 135
Skąd: Wyry/Górny Śląsk
Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11

Postprzez Gajnek » 24 paź 2005, 09:20

W Gliwicach koszt sprawdzenia szczelnosci to 120zł napełnianie 180 albo na odwrót
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2005, 21:00
Posty: 332
Skąd: Gliwice / Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 626 cronos 2.0i 95r.

Postprzez dakopi » 24 paź 2005, 09:22

Klima jest pełna,b o działa aż za dobrze problem jest w tym jak ją wyłączyć!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 12:53
Posty: 135
Skąd: Wyry/Górny Śląsk
Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11

Postprzez Grzyby » 24 paź 2005, 22:02

VIP napisał(a):aha a moze ktos wie czy o sezonie nie jest koszt tych uslug tanszy bo i tak juz raczej sie nei rpzyda wiec warto poczekac jak by po sezonie bylo taniej hehe


jak mawia mój znajomy który zajmuje się klimą samochodową, sezon ma dwa szczyty w roku. Jeden to maj – czerwiec, a drugi to listopad i grudzień. Ciekawe, ale faktycznie pod koniec listopada/początku grudnia ma od zaje...nia roboty z samochadami.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Italiano » 31 paź 2005, 15:35

dakopi napisał(a):Klima jest pełna,b o działa aż za dobrze problem jest w tym jak ją wyłączyć!

Tak na szybko..... wyciągnij bezpiecznik. ;)

dakopi napisał(a): Nie reaguje na przycisk A/C

Może się gdzieś odłączyła kostka albo przycisk nawalił.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez prezes83 » 10 maja 2011, 07:38

Witam,
mam mały/duży problem z klimą u siebie. Już drugi rok z rzędu po zimie okazuje się że klima nie działa, czyli "wyparował" cały czynnik.
Stąd moje pytanie: Czy jest to typowa przypadłość dla tego modelu, czy może jest jakiś element szczególnie nie lubiący zimy przez co wypuszcza cały płyn? Szukać na własną rękę czy oddać do serwisu ?
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez Vlad24 » 10 maja 2011, 09:30

tak jest taki element i nazywa sie złączka uszczelniana oringiem. Złączek tych jest trochę w całej instalacji np laczeńie chłodznicy lączenie pompy i osuszacza.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez pawelc » 10 maja 2011, 10:24

lub też niewielki wyciek z chłodnicy klimatyzacji ,rurek ,itp ,miałem tak u siebie i dopiero wymiana chłodnicy pomogła
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez zibi626 » 10 maja 2011, 10:33

U mnie również była nieszczelność, było słychać jak czynnik ucieka więc trzeba było spawać i pomogło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6