Co zrobić, żeby silnik szybciej się zagrzał ??

Postprzez VIP » 14 wrz 2004, 12:05

Mam problem auto jest na gazie ! i cz zbyt dlugo musze czekaczeby sie zagrza silnik jest mi potrzebna wysoko temeperatura jak najszybciej !! gdyz po dluzszej jedzie zamarza parownik !!

znacie jakeis sposoby uporania sie z tym problemem ?

czy nagrzewnica jest podlaczona w malym obiegu ? a moze termostat ? mi poszedl ?

tak myslalem ze ze odkrece ten korek wyzej nad pompo co jest z ukladu chlodzenia i na zimnym silniku nie powinna tam leciec woda ? nie ? bo przeciesz obieg powinien byc w malym obiegu wiec jak tam ebdzie mi wedrowala woda to termostat jest do wymiany mam racje ? czy takie sprawdzenie ma sens ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez adam626 » 14 wrz 2004, 14:16

prawdopodobnie termostat, a może go nie ma wcale, czasem się wyjmie uszkodzony i tak zostaje
czasem zamarza parownik kiedy niedomaga któraś z membran w parowniku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Adam » 14 wrz 2004, 14:51

VIP napisał(a):Mam problem auto jest na gazie ! i cz zbyt dlugo musze czekaczeby sie zagrza silnik jest mi potrzebna wysoko temeperatura jak najszybciej !! gdyz po dluzszej jedzie zamarza parownik !!


Ja miałem podobne objawy przy początkach padajacej uszczelki pod głowicą. Autem był cokolwiek polonez ale działo sie tak jak napisałeś. Po przejechaniu 30 – 80 km zamarzał parownik. Okazało sie,ze uszczelka pod głowicą ma minimalny przedmuch (to były dopiero początki padającej uszczelki) i zapowietrza się układ chłodzenia. Objawy typowe dla uszczelki jeszcze nie występowały (majonez pod korkiem oleju, biały dym z rury, ubywanie płynu) jedynie zamarzal parownik.

Pozdrawiam,
Adam
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2004, 13:00
Posty: 56
Skąd: Rzeszów
Auto: Była: 626 GE FS 2.0 '93 LPG
Mazda 6 GY MZR-CD 121KM '02
Mazda 6 GY MZR-CD 143KM DPF '07
Mazda CX-5 2.0 SKYACTIVE-G 165KM '14
Jest: Mazda CX-5 2.0 SkyDream 165KM '19

Postprzez xXx » 14 wrz 2004, 19:19

VIP, zamontuj ten parownik niżej...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez adam626 » 15 wrz 2004, 10:36

przyszło mi właśnie to do głowy
że nawet zimny płyn chłodniczy uniemożliwi
zamarźnięcie parownika jeżeli będzie w obiegu
prawdopodobnie stoi w nim powietrze
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez VIP » 15 wrz 2004, 13:18

Brawo adam626 tak se pomyslalem :)


i znowu kupilem 5 litow plynu do chlodnicy i dolalem bo od tad jak podlaczylem parownik szeregowo ! to raz na drugi dzien bylo okey szybko sie zagrzal a potek pewnie sie woda rozprowadzila i znowu dlugo grzal

wiec se msyle moze znowu dolac ? keidys dolewalem czesto ale parownik rownolegle jakos cholernei zapowitrzal mi uklad i nie pozwalal wrqca oplynowi z powrotem bo pewnie jak silnik ostygl to z parownika wyzej od silnik podlaczonego rownloegle zplynol plyn na dol ! a jak mu brakwoalo to podcisnienie nie zaciagnelo z wyrownawczego tylko zajel miejsce pustych wezy w parowniku :) i takim sposobem chyba rozwiazalem problem

dzisiaj dolalem plyn i po przejechaniu ok 500 m poczulem cieplejszep owietrze w nagrzewnicy podlaczylem ja za parownikiem wiec skro nagrzenica ciepla to parownik rozniesz za trzymalem auto otwarlem maske i .. parownik cieply

dzieki chlopaki narazie jest dobrze ;) zoabczymy jak bedzie dalej !!

swoja droga to partaccze ci gazownicy bo kazdy zagladal i nie zauwazyl ze rownolegle podlaczony parownik sprawi tyle klopotow :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez adam626 » 15 wrz 2004, 13:41

nie musiałem jeszcze w madzi zaglądać do nagrzewnicy
więc może się mylę
podłaczyłeś szergowo parownik z nagrzewnicą
w ten sposób unikasz że płyn bedzie szedł łatwiejszą drogą nie dogrzewając jednego lub drugiego

i tu mam watpliwość
bo już w takim zaawansowanym technologicznie samochodzie
jak fiat125 czy zastava1100 oprócz klapek kierujących powietrze
na nagrzewnicę lub obok niej był jeszcze zawór zamykający obieg płynu
w nagrzewnicy
czy w maździe tak jest to nie wiem
ale jeśli jest to może to być przyczyną
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez VIP » 15 wrz 2004, 15:01

wiem co masz na mysli tez sie zastanawialem i czytalemi dowiedizalem sie ze nei ma takeigo typu klapek :)

masz na mysli taki bajerek ze jak ogrzewanie wylaczone to sie blokuje obiek

ale naszcescie u mnie tego nie ma :)

dzisiaj dolalem plynu odpowieetrzylem ejszcze raz

bo od tad jak podlaczylem szeregowo to raz tylko dolewalem a teraz jak przejechalem troche znowu dolalem i chyba jest dobrze

okaze sie w praniu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez Szyna » 15 gru 2008, 15:49

Witam.
Ja mam takie pytanie. Czy to prawda ze jak włożymy karton lub gazetę przed chłodnice na zimę to szybciej się silnik nagrzeje i podobno spalanie zmaleje ? Tak mi niedawno kolega powiedział i on niby widzi różnice w spalaniu.
A co wy na to ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Hugo » 15 gru 2008, 16:10

Szyna napisał(a):Czy to prawda ze jak włożymy karton lub gazetę przed chłodnice na zimę to szybciej się silnik nagrzeje
Tak nawet bardzo szybko, następnie się zagotuje płyn i silnik będzie do remontu. To jest japońskie auto, więc z doświadczenia nie radzę takich eksperymentów. Można w vw, oplu itp., ale nie w japońcu. Układ chłodzenia jest tak dopracowany, że nie da się go poprawić.
Szyna napisał(a): Tak mi niedawno kolega powiedział i on niby widzi różnice w spalaniu
W jakim aucie?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Szyna » 15 gru 2008, 16:40

On niby twierdził ze nie cala zakryć tylko 3/4 to wtedy się nie zagotuje :)
Tłumaczyłem mu ze u mnie to nie jest konieczne ale on mowi ze w każdym samochodzie pomaga :]
A co do samochodu to ma Smarta Fortwo ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Hugo » 15 gru 2008, 16:52

Szyna napisał(a):on mowi ze w każdym samochodzie pomaga
Bzdury. Nic nie zasłaniaj.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Szyna » 15 gru 2008, 17:13

A teraz tak mi się przypomniało ze w starej Madzi (626 GC) milem właśnie włożona gazetę :D
Jak na razie nie mam zamiaru nic wkładać chyba ze więcej osób to testowało na Mazdach i możne się wypowiedzieć w tym temacie :)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez chudy » 15 gru 2008, 17:33

ak na razie nie mam zamiaru nic wkładać chyba ze więcej osób to testowało na Mazdach i możne się wypowiedzieć w tym temacie

Jeśli masz sprawny termostat zasłonięcie chłodnicy nie ma absolutnie żadnego wpływu na szybkość nagrzewania się silnika (przy zamkniętym termostacie pracuje przecież na małym obiegu z pominięciem chłodnicy). Zasłonięcie może jedynie jak pisał Hugo obniżyć sprawność chłodnicy i w przypadku postoju na działającym silniku doprowadzić do jego przegrzania. A przecież wyższa sprawność nie ma wpływu na temperaturę silnika a spowoduje jedynie szybsze zamknięcie termostatu kiedy już puści płyn na duży obieg.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Redoo » 20 gru 2008, 18:21

Szyna napisał(a):milem właśnie włożona gazetę zeby
Jak na razie nie mam zamiaru nic wkładać chyba ze więcej osób to testowało na Mazdach i możne się wypowiedzieć w tym temacie usmiech

panowie nie zasłaniać to nie żuk czy syrenka!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez LK14 » 28 gru 2008, 13:16

w ubiegłym wieku gdy mi padł termostat w 626 GC 2,0 w czasie mrozów zasłaniałem 3/4 chłodnicy bo miałem w aucie ANTARKTYDĘ , ale musiałem pamiętać żeby przy + odsłaniać , uważam że można tak sobie pomagać ale Z GŁOWĄ
LK14 – M 6 1,8
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 gru 2008, 02:54
Posty: 13
Skąd: Żary
Auto: 626 GE 2,0i16V , 6 sport 1,8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6