Problem z dmuchawą, nie działa na wszystkich biegach 626 GD
Vitam!
Dosłownie dziś stało się to samo w mojej Madzi ( Xedos 6 96 r. ) jest tak jak opisuje Huano działa tylko na 4. Czy może ktoś wie czy w Xedosie 6 jest to podobnie umieszczone i czy cena jest podobna?
Czy przekaźnik, o którym pisze es też jest w Xedosie 6 za lewą lampą? Jeśli ktoś wie proszę o pomoc.
Czy ten opornik można wymienić samemu ? Trudna to sztuka? Skąd będę wiedział, że to właśnie on padł?
Dosłownie dziś stało się to samo w mojej Madzi ( Xedos 6 96 r. ) jest tak jak opisuje Huano działa tylko na 4. Czy może ktoś wie czy w Xedosie 6 jest to podobnie umieszczone i czy cena jest podobna?
Czy przekaźnik, o którym pisze es też jest w Xedosie 6 za lewą lampą? Jeśli ktoś wie proszę o pomoc.
Czy ten opornik można wymienić samemu ? Trudna to sztuka? Skąd będę wiedział, że to właśnie on padł?
- Od: 13 sie 2005, 12:50
- Posty: 28
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda Xedos 6 1,6 rok prod. 96
Witam.
Mam następujący problem, od kilku miesięcy nie działa mi dmuchawa w samochodzie. Początkowo działała bez zarzutu ale z czasem zaczęła szwankować i działała od czasu do czasu w obecnej chwili w ogole sie nie uruchamia. W początkowym okresie jak sie psuła stwierdziłem że napięcie zasilania jest niższe niż 14V i w tym momencie nie działała, jednak dzisiaj sprawdziłem i juz wynosi nieco ponad 2V...sprawdziłem jeszcze napięcie na akumulatorze i wynosi ponad 14 V wiec nie wiem w czym problem.Wydaje mi się że może byc gdzies przebicie bo karoseria często sie elektryzuje i czasem lekko kopnie np przy zamykaniu drzwi. Może ktoś miał podobny problem wiec proszę o jakąś podpowiedź. Pozdrawiam.
Mam następujący problem, od kilku miesięcy nie działa mi dmuchawa w samochodzie. Początkowo działała bez zarzutu ale z czasem zaczęła szwankować i działała od czasu do czasu w obecnej chwili w ogole sie nie uruchamia. W początkowym okresie jak sie psuła stwierdziłem że napięcie zasilania jest niższe niż 14V i w tym momencie nie działała, jednak dzisiaj sprawdziłem i juz wynosi nieco ponad 2V...sprawdziłem jeszcze napięcie na akumulatorze i wynosi ponad 14 V wiec nie wiem w czym problem.Wydaje mi się że może byc gdzies przebicie bo karoseria często sie elektryzuje i czasem lekko kopnie np przy zamykaniu drzwi. Może ktoś miał podobny problem wiec proszę o jakąś podpowiedź. Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 10 sie 2007, 17:31 przez gxs5, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 19 lip 2006, 20:14
- Posty: 31
- Skąd: Polkowice
- Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V
Temat poprawiony. Przeglądałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi na mój problem. Znalazłem kilka informacji, dzięki temu sprawdziłem przekaźnik który znajduje się pod maską w okolicy lewego światła, próbowałem znaleźć opornik dmuchawy który podobno znajduje się w okolicy schowka wewnątrz samochodu jednak go nie znalazłem...Wszystkie te informacje znalazłem na forum, jednak nie rozwiązały mojego problemu...
- Od: 19 lip 2006, 20:14
- Posty: 31
- Skąd: Polkowice
- Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V
Witam miałem taki sam problem i po prostu poprowadziłem osobny przewód napięciowy omijając przekażniki. Trzeba znaleść przy stacyjce prąd tak żeby się wyłączał razem z wyjęciem kluczyka, poprowadzić do do dmuchawy tam jes pojedyńcza kostka wypiąć stary przewód podłączyć nowy i po kłopocie 

Życie jes piękne
- Od: 15 kwi 2007, 18:20
- Posty: 51
- Skąd: ostrowiec
- Auto: mazda 626 2,2 12V GD 88r.
oporniki nie są w okolicy schowka tylko pod dmuchawą. Musisz zdjąć osłonę nad nogami i tak wchodzi taka 4 pinowa kostka. A to na niej jest przykręcone dwoma śrubami i to są oporniki.
Witam. Mam pytanie do grona osób, ponieważ na forum jest sporo tematów z dmuchawą, ale mojego chyba nic nie rozwiązuje a problem pewnie jest do zrobienia. Chodzi o to, że dmuchawa działa tylko na 3 i 4 biegu.
1) Napięcie jest na każdym biegu.
2) Silnik sprawny, wyczyszczony, są nawet szczotki dobre:–)
Ostatnio na kilka dni dmuchawka przestała mi działać, po czym ostatnio się włączyła. Najpierw coś posyczało sobie i odpaliła. Co mogę sprawdzić, co powinienem zrobić żeby te dwa pierwsze biegi też działały??
Z góry dziękuje za jakiekolwiek komentarze, które naprowadzą mnie na trop.
P.S.jeżeli temat Moderatorzy uznają za "do kosza", to przynajmniej niech ktoś mnie nakieruje na właściwy. Pozdrawiam!
1) Napięcie jest na każdym biegu.
2) Silnik sprawny, wyczyszczony, są nawet szczotki dobre:–)
Ostatnio na kilka dni dmuchawka przestała mi działać, po czym ostatnio się włączyła. Najpierw coś posyczało sobie i odpaliła. Co mogę sprawdzić, co powinienem zrobić żeby te dwa pierwsze biegi też działały??
Z góry dziękuje za jakiekolwiek komentarze, które naprowadzą mnie na trop.
P.S.jeżeli temat Moderatorzy uznają za "do kosza", to przynajmniej niech ktoś mnie nakieruje na właściwy. Pozdrawiam!
- Od: 1 lis 2006, 22:07
- Posty: 34
- Skąd: Brzeg
- Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM
Masz padniety przelaccznik lub plytke z rezystorami(znajduje sie ona w tunelu wentylacyjnym obok silniczka dmuchawy)
-
waldii
Witaj Waldii czyli mozna wywnioskowac ze jesli napiecie podaje przy tych dwóch pierwszych też to mogą to być rezystory tak? Gdzie dokładnie w tunelu?? Bo odkrecając silnik nie zauważyłem tam niczego prócz kostek połączeniowych. Bede wdzięczny za odpowiedź 
- Od: 1 lis 2006, 22:07
- Posty: 34
- Skąd: Brzeg
- Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM
scigacz220 kiepsko przeglądałes forum. Jeszcze raz przejrzyj dokładniej. Masz uszkodzona płytkę z rezystorami, która znajduje się pod dmuchawą obok silnika. Wchodzi do niej poczwórna kostka i jest przykręcona dwoma śrubami. Dojdziesz do niej bez zdejmowania całego panelu pasażera, wystarczy zdjąć osłonę nad nogami
Na forum jest nawet opis jak naprawić to ustrojstwo za pomocą druta oporowego np. z żelazka
Jest na 100% bo sam to pisałem 
Na forum jest nawet opis jak naprawić to ustrojstwo za pomocą druta oporowego np. z żelazka

Waluś napisał(a):jest nawet opis jak naprawić to ustrojstwo za pomocą druta oporowego np. z żelazka
A ja kiedyś znajomemu uszkodzona opornicę uzupełniłem szeregowo żarówką H1
Działa do tej pory

Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Ja tam raz przelutowałem te druciki z jakiejś innej opornicy a ostatnio to od Lanosa takie ustrojstwo (oczywiście po małych przeróbkach) wsadziłem
)
- Od: 13 sty 2006, 00:37
- Posty: 122
- Skąd: Warszawa
- Auto: GE '96 GT
No to Panowie Moderatorzy temat możecie wrzucić do koszyczka skoro to będzie ta opornica to jakoś na pewno ją zrobię. Tylko że ona czasami jeszcze załącza:–) Dzięki za nakierowanie, w wolnym czasie się za to wezmę. P.S korzystając już z okazji tematu to czy ten panel z przełącznikiem biegów dmuchawy zdejmuje się na siłę?? Bo po odkręceniu śrub niezbyt chce wyjść... Dzięki z góry i pozdrawiam!!
- Od: 1 lis 2006, 22:07
- Posty: 34
- Skąd: Brzeg
- Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM
Witam mam problem z ogrzewaniem kupiłem auto całkiem niedawno i myślałem że tak mam być. Wentylator dmuchawy nie włącza się w pozycji 1,2,3 działa tylko opcja 4, która jak wiadomo jest trochę nie komfortowa. Jeszcze parę dni temu działała pozycja 3. Jestem laikiem i nie wiem jak się do tego zabrać? Może ktoś spotkał się z takim problemem.
-
Bodzio30
Jest kilka możliwości:
– brak styku na przełączniku
– upalone rezystory regulacji predkosci wentylatora – jeśli jest sterowany mechanicznie
– brak styku na przewodach połączeniowych (przede wszystkim wtyczki przy wentylatorze)
– upalony komutator silnika wentylatora
Sprawdź czy dochodzi napięcie na piny wentylatora w różnych pozycjach przełącznika, jeśli jest napięcie będzie to problem z silnikiem.
BTW Poprawiłem za Ciebie nazwę tematu na regulaminową – następnym, razem proszę sie stosować do wskazówek w nim zawarty, inaczej temat moze zostać przeniesiony do kosza. Pozdrawiam
– brak styku na przełączniku
– upalone rezystory regulacji predkosci wentylatora – jeśli jest sterowany mechanicznie
– brak styku na przewodach połączeniowych (przede wszystkim wtyczki przy wentylatorze)
– upalony komutator silnika wentylatora
Sprawdź czy dochodzi napięcie na piny wentylatora w różnych pozycjach przełącznika, jeśli jest napięcie będzie to problem z silnikiem.
BTW Poprawiłem za Ciebie nazwę tematu na regulaminową – następnym, razem proszę sie stosować do wskazówek w nim zawarty, inaczej temat moze zostać przeniesiony do kosza. Pozdrawiam
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
Witam. przerabialem temat w zeszlym roku. najczestszą przyczyna jest padnięta opornica. jak wejdziesz dogory nagami do auta od strony pasazera i odkrecisz plastikową obudowę to ujzysz silnik dmuchawy. obok bedzie takie cos na dwie sruby. wykręc to. to jest opornica. albo taka kostka bialoszara albo zwitek sprezynek.
nie powiem Ci jak to sprawdzic. najlepiej u jakiegos elektryka. miernikiem sprawdzi czy jest ok.
nie powiem Ci jak to sprawdzic. najlepiej u jakiegos elektryka. miernikiem sprawdzi czy jest ok.
- Od: 29 lip 2007, 22:39
- Posty: 51
- Skąd: Wrocław /Only Wroclaw
- Auto: Mazda 626 coupe 91 2.2 12v
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6