Witam,
Mam Mazdę 626 GF '99 2.0 DiTD.
Prędkościomierz i licznik nie działają oraz świeci się kontrolka ABS. W czasie jazdy przy 3000 obrotów zaczyna migać kontrolka grzania świec żarowych. Przestaje migać po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu.
Sprawdzałem ABS kodami błędów i kontrolka nie migała. Natomiast przy sprawdzaniu silnika wyskoczył błąd nr 25.
Bardzo bym prosił o pomoc.
Dzięki.
Pozdrawiam!
Problem z ABS i prędkościomierzem
Strona 1 z 1
Jakies dziwne te błędy ...... chyba w GF powinien byc cztero-cyfrowy ( OBD II ) Świeca zarowa daje tylko znać ze cos sie dzieje , proponuje podjechac do fachowca ktory posiada NGS-a mazdowskiego( fabryczny tester ) , mogę strzelac ze bład ktory posiadasz jest od układu EGR. Użyj wyszukiwarki tam jest tego sporo o układzie recyrkulacji spalin w DiTD.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
komario – zadaj sobie troszkę trudu i dokładnie przeczytaj poradnik dot. diesli.
Poza tym – znajdź sobie również tematy o niedziałającym ABSie – i tak jest spoooro napisane.
Sprawdź jaki masz komputer – metalowy czy z plastikową obudową (komp ABSu). Aluminiowe nie padały a czarne (plastikowe) niestety miały problemy ze szczelnością. Dopisz w profilu skąd jesteś, bo można Cię wtedy gdzieś podesłać konkretnie.
Prędkościomierz nie działa jak ABS nie działa.
Co to znaczy:
Opis odczytu błedów OBDII (kodów czterocyfrowych) znajdziesz bez problemu także w poradniku.
Błędy ABSu również można "wymigać" ale inaczej – co jest także opisane w poradniku.
Poza tym – znajdź sobie również tematy o niedziałającym ABSie – i tak jest spoooro napisane.
Sprawdź jaki masz komputer – metalowy czy z plastikową obudową (komp ABSu). Aluminiowe nie padały a czarne (plastikowe) niestety miały problemy ze szczelnością. Dopisz w profilu skąd jesteś, bo można Cię wtedy gdzieś podesłać konkretnie.
Prędkościomierz nie działa jak ABS nie działa.
Co to znaczy:
co nazywasz prędkościomierzem a co licznikiem?komario napisał(a):Prędkościomierz i licznik
Opis odczytu błedów OBDII (kodów czterocyfrowych) znajdziesz bez problemu także w poradniku.
Błędy ABSu również można "wymigać" ale inaczej – co jest także opisane w poradniku.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Komputer ABSu jest plastikowy ale nie jestem w stanie stwierdzić czy jest sprawny. W przypadku awarii kompa ABSu ile kosztuje ewentualna wymiana na nowy lub używany?
Polecacie jakiś serwis mazdy w Warszawie lub okolicach do którego mógłbym się zgłościć z tą usterką?
Jeszcze tylko jedno pytanie. Czy w tym modelu powinny być 2 gniazda diagnostyczne czy tylko jedno? Znalazłem tylko jedno pod maską. Jak jest jeszcze drugie w tym modelu to dajcie znać gdzie.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam!
Polecacie jakiś serwis mazdy w Warszawie lub okolicach do którego mógłbym się zgłościć z tą usterką?
Jeszcze tylko jedno pytanie. Czy w tym modelu powinny być 2 gniazda diagnostyczne czy tylko jedno? Znalazłem tylko jedno pod maską. Jak jest jeszcze drugie w tym modelu to dajcie znać gdzie.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam!
- Od: 23 lut 2007, 16:00
- Posty: 5
- Skąd: Mińsk Maz.
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD '99
komario napisał(a): przypadku awarii kompa ABSu ile kosztuje ewentualna wymiana na nowy(...)
Pewnie niewiele mniej niż jest Twoje autko warte...
Używki szukaj na allegro.
A polecany warsztat to http://www.autojaksa.com.pl
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Po pierwsze szukaj kolegi Tadziol'a
Po drugie sprawdź błędy, które zgłasza sam komputer ABSu (jak padnie >1 czujnik to ABS głupieje)
Po trzecie zweryfikuj sprawność/niesprawność samych czujników
Po czwarte szukaj używki (sporo anglików rozbierają na części)
Po piąte mieli taki jeden w www.mht.pl
po szóste chyba na razie tyle rzeczy zrób...
Aha – polecany warsztat to autojaksa...
Po drugie sprawdź błędy, które zgłasza sam komputer ABSu (jak padnie >1 czujnik to ABS głupieje)
Po trzecie zweryfikuj sprawność/niesprawność samych czujników
Po czwarte szukaj używki (sporo anglików rozbierają na części)
Po piąte mieli taki jeden w www.mht.pl
po szóste chyba na razie tyle rzeczy zrób...
Aha – polecany warsztat to autojaksa...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Hmmm – czy jakieś dalsze wnioski są?
Temat nie rozwija się i nie wnosi żadnych nowych rzeczy do tego, co już jest na forum. A sprzątać ktos musi więc... czaję się nad przekazaniem tematu w czeluści kosza....
Temat nie rozwija się i nie wnosi żadnych nowych rzeczy do tego, co już jest na forum. A sprzątać ktos musi więc... czaję się nad przekazaniem tematu w czeluści kosza....
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Byłem w serwisie Mazdy i tam koleś powiedział że to jest wina modułu ABSu. Kupiłem używany moduł razem z pompą ABSu. Wymieniłem tylko sam moduł. Nadal nie działało, więc odezwałem się do Tadziol'a i poradził mi żebym posprawdzał piny we wtyczce od modułu, czy nie są rozgięte. Zagiąłem tak jak powinno być i pomogło. Wszystko działa i jest OK. Podziękowania dla Tadziol'a!
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
- Od: 23 lut 2007, 16:00
- Posty: 5
- Skąd: Mińsk Maz.
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD '99
Witam wszystkich. Wczoraj i na moją mazdę czas przyszedł – przy odpalaniu silnika poczułem tylko w kabinie specyficzny zapach spalonej elektroniki, potem przestał działać prędkościomierz, zaświeciła się kontrolka ABS no i całe 400 km wracałem na "wolnych" obrotach. Rano nie dałem za wygraną i zacząłem dochodzenie co się przypaliło, sprawdzałem błędy i wyszło 0500 – wyciągnąłem wtyczkę od metalowego sterownika ABS no i tak jak zawsze trochę zielonego nalotu ale co gorsze razem z wtyczką ze sterownika wyszły 2 szerokie piny (masowe). Planuję to zrobić we własnym zakresie – mam nadzieję że obejdzie się bez zakupu modułu. Czy ktoś z kolegów miał taki przypadek i bawił się w lutowanie tego sterownika. Jak w najprostszy sposób wymontować to urządzenie bez nadmiernego rozbierania samochodu. Planuję wyczyścić ten zielony nalot, pozginać trochę styki. Mam pytanko – czym zabezpieczyć wtyczkę i moduł żeby był odporniejszy na wilgoć.
Pozdrawiam,
Pozdrawiam,
- Od: 3 gru 2017, 20:46
- Posty: 9
- Auto: CX-7 2011 2.2 diesel
Weekend coraz bliżej i powoli przymierzam się do tego ABS-u. Sprawdziłem typ metalowy SUMITOMO GE7C 43 7AZ. Sprawa wydaje się na przegraną – strasznie śmierdzi spalenizną z tego modułu – może to wina tych wyrwanych i upalonych szerokich pinów. Nie wiem czy nie warto warto od razu kupić taki moduł – z drugiej strony wolałbym z 400 wydać na coś innego:) Czy któryś z kolegów wymontowywał sam moduł i na dodatek rozbierał tą obudowę? Czy po zdemontowaniu samego modułu da się "normalnie" jeździć samochodem w razie jakby się okazało że muszę kupić drugi? Jaka jest cena samego sterownika a może lepiej nie zawracać sobie głowy i kupić normalnie w komplecie.
- Od: 3 gru 2017, 20:46
- Posty: 9
- Auto: CX-7 2011 2.2 diesel
Auto: 6 GY MZR-CD 136KM /626 GF DiTD
Kolego – a może byś tak powiedział w KTÓREJ madzi padł Ci ABS?
Jakiego rodzaju jest obudowa komputera ABS'u – metalowa czy plastikowa?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6