Mazda 626 (GF / GW) – Opinie i Informacje
btx napisał(a):I nikt mi nie wmówi, że cudownym rozwiązaniem na brak mocy jest czyszczenie dolotu
Po "remontach" przeprowadzonych w moim aucie zauwazylem duuuza roznice..... mniej dymi, lepiej jezdzi.. po tym silniku nie spodziewajmy sie super osiagow, ale wg mnie daje nawet spora frajde z jazdy
Wady:
– silnik
– ABS
– zaciski hamulców tył
– ceny części
– łączniki stabilizatorów
– głośność
ABS? zaciski? ceny części? łączniki? wszystko może się kiedys popsuć.... to nie są juz najmłodsze auta, a ceny cześci? uwazam ze sa do przyjeca.. to japoniec a nie Opel... (poza rorządem... tu przyznaje ze jest zbyt drogi)
rafnej napisał(a):dlatego wybrałem benzyne
Ja swojego DiTD nie zamieniłbym na FS-a
Pozdrawiam
Prawdziwa frajda jazdy dieslem zaczyna się od modelu 6.
GF w DiTD jest zdecydowanie za głośna i za wolno sie nagrzewa. Przy pokonywaniu krótkich odcinków tj do 10 km w zime to zaczyna przeszkadzać, chyba że jest dogrzewanie silnika lub ogrzewanie postojowe.
Pozatym min rozrząd jest prawie 3 razy droższy niż w benzynie i dochodzą jeszcze inne niespodzianki.
A spalanie w benzynie nie jest przesadne: ja mam średnią 7.9. a klimy nie oszczędzam.
Nie mam zastrzeżeń prócz głośnych opon z tyłu. Ale to chyba sprawa bieżnika m-ki Sportiva.
GF w DiTD jest zdecydowanie za głośna i za wolno sie nagrzewa. Przy pokonywaniu krótkich odcinków tj do 10 km w zime to zaczyna przeszkadzać, chyba że jest dogrzewanie silnika lub ogrzewanie postojowe.
Pozatym min rozrząd jest prawie 3 razy droższy niż w benzynie i dochodzą jeszcze inne niespodzianki.
A spalanie w benzynie nie jest przesadne: ja mam średnią 7.9. a klimy nie oszczędzam.
Nie mam zastrzeżeń prócz głośnych opon z tyłu. Ale to chyba sprawa bieżnika m-ki Sportiva.
- Od: 11 lip 2007, 15:51
- Posty: 12
- Skąd: 25 km od Wa-wy
- Auto: GF sprzedana czasna...
rafnej napisał(a):Prawdziwa frajda jazdy dieslem zaczyna się od modelu 6
Fakt..... CiTD jest silnikiem dynamiczniejszym od DiTD (jasna sprawa, inna generacje motorku)) hmm.. jezdziles zadbanym DiTD? z poczatku tez myślalem ze to wołek, teraz zmieniłem zdanie...
rafnej napisał(a):GF w DiTD jest zdecydowanie za głośna
I ma spore wibracje.... ale to kwestia przyzwyczajenia.....
rafnej napisał(a):za wolno sie nagrzewa
Tu przyznaje racje..... moja druga Mazda (GD ktore ma 330tkm) nagrzewa sie troche szybciej.... ale porównując do D-4D Toyoty (Avensis I gen) silnik DiTD zdecydowanie szybciej sie nagrzeje i zapodaje ciepłe powietrze do wnetrza
rafnej napisał(a):dochodzą jeszcze inne niespodzianki
Podstawą jest dobre paliwo...... wtedy nie ma niespodzianek
Czyli większość się ze mna zgadza.
Auto mam zmulone jak cholera, 160 i nic więcej, 165 muszę buuuuujać. 80-120 na V biegu 18sec.
Amortyzator jak usłyszałem 760zł to gościa śmiechem zabiłem, tlumaczenie że tego modelu (GW) jest mało, jakoś do mnie nie przemawia. O rozrządzie nawet nie wspomnę...
Po sprowadzeniu auta założyłem nowe ORYGINALNE łączniki stabilizatorów i po ok 10 tyś są do wymiany...
A czy egzemplarz wyeksploatowany? raczej nie, sam wiozłem z Holandii, prywatnie, od pierwszego właściciela, z książką serwisową i rachunkami – na tym punkcie jestem przeczulny. Aktualny przebieg 175kkm.
Miałem i nissany i toyotę i w żadnym z nich nie było problemów – auta praktycznie bezobsługowe, wymiana oleju zgodnie z zaleceniem, paliwo i jazda!
A tu WIELKA KICHA.
Szkoda że dopiero po kupnie trafiłem na to forum, gdybym wcześniej poczytał, napewno bym tego badziewia nie kupił. Ale cóż człowiek uczy się całe życie.
Niestety jestem skazany narazie na nią z różnych względów i sprzedaż narazie nie wchodzi w grę. Mam tylko nadzieję, że to narazie się szybko skończy
Pozdrawiam wszystkich zadowolonych z DiTD
Auto mam zmulone jak cholera, 160 i nic więcej, 165 muszę buuuuujać. 80-120 na V biegu 18sec.
Amortyzator jak usłyszałem 760zł to gościa śmiechem zabiłem, tlumaczenie że tego modelu (GW) jest mało, jakoś do mnie nie przemawia. O rozrządzie nawet nie wspomnę...

Po sprowadzeniu auta założyłem nowe ORYGINALNE łączniki stabilizatorów i po ok 10 tyś są do wymiany...
A czy egzemplarz wyeksploatowany? raczej nie, sam wiozłem z Holandii, prywatnie, od pierwszego właściciela, z książką serwisową i rachunkami – na tym punkcie jestem przeczulny. Aktualny przebieg 175kkm.
Miałem i nissany i toyotę i w żadnym z nich nie było problemów – auta praktycznie bezobsługowe, wymiana oleju zgodnie z zaleceniem, paliwo i jazda!
A tu WIELKA KICHA.
Szkoda że dopiero po kupnie trafiłem na to forum, gdybym wcześniej poczytał, napewno bym tego badziewia nie kupił. Ale cóż człowiek uczy się całe życie.
Niestety jestem skazany narazie na nią z różnych względów i sprzedaż narazie nie wchodzi w grę. Mam tylko nadzieję, że to narazie się szybko skończy
Pozdrawiam wszystkich zadowolonych z DiTD
- Od: 2 sty 2007, 16:53
- Posty: 31
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi
btx napisał(a):Auto mam zmulone jak cholera, 160 i nic więcej, 165 muszę buuuuujać.
165km/h? mniej wiecej tyle pojedzie moje GD ktore kiedys miało 64KM....
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Jest "cos nie tak" z Twoim autem skoro ma takie osiagi....
btx napisał(a):nikt mi nie wmówi, że cudownym rozwiązaniem na brak mocy jest czyszczenie dolotu
A czyściłeś u siebie ten dolot? jezdziłeś inną DiTD po takiej operacji?
rafnej napisał(a):Ale następne będzie CiTD!
U mnie CiTD albo... CDI
btx napisał(a):Pozdrawiam wszystkich zadowolonych z DiTD
Dzięki za pozdrowienia
Ostatnio edytowano 8 sie 2007, 00:34 przez Riki, łącznie edytowano 2 razy
Riki napisał(a):btx napisał(a):Auto mam zmulone jak cholera, 160 i nic więcej, 165 muszę buuuuujać.
165km/h? mniej wiecej tyle pojedzie moje GD ktore kiedys miało 64KM....![]()
Jest "cos nie tak" z Twoim autem skoro ma takie osiagi....
to dlatego piszę że coś nie gra.
Riki napisał(a):btx napisał(a):nikt mi nie wmówi, że cudownym rozwiązaniem na brak mocy jest czyszczenie dolotu
A czyściłeś u siebie ten dolot? jezdziłeś inną DiTD po takiej operacji?
Czyściłem kolektor, łącznie z IC i wszystkimi przewodami, praktycznie bez efektu. Kolektor był czyściutki
Jedyną chyba jeszcze możliwością jest jego odblokowanie, ale z tego co czytałem to tylko jeszcze zmniejszy moc
Inna DiTD nie jeździłem, ale osiągi podobne do Almery w Dieslu 75KM

- Od: 2 sty 2007, 16:53
- Posty: 31
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi
btx napisał(a):Czyściłem kolektor, łącznie z IC i wszystkimi przewodami, praktycznie bez efektu.
Nieźle...
btx napisał(a):z tego co czytałem to tylko jeszcze zmniejszy moc
Mysle ze nie zmniejszy
Lepiej szukać 626 GE rok 96/97 czy 626 GF rok 98/99
Silniki benzynowe w najmocniejszych wersjach dla tych modeli, nadwozia hatchback. Co korzystniej kupić ze względu na koszty, awaryjność, osiągi, bezpieczeństwo, wyposażenie ?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

qlesh zależy która generacja modelu bardziej Ci sie podoba...
na pewno pod wzgledem wyposazenia i bezpieczenstwa lepsza jest GFka. Wada jest to ze w modelu GF nie bylo juz KL-ki
takze tutaj 136KM musi wystarczać... (ok 9,6s do 100km/h) awaryjnośc? mysle ze GFka moze byc troche bardziej zawodna ale.... swoja GF (DiTD) mam juz rok i zero problemow, oby tak dalej bo narazie jestem z niej baardzo zadowolony...
Generalnie biorac pod uwage wszystkie kryteria wybrałbym GFke....młodsze auto
chociaz nie powiem.... GE KL tez jest
....cieżki wybor
kiedys chcialem kupic GE ale góre wziely rocznik, DiTD i świeższa "buda" 
Generalnie biorac pod uwage wszystkie kryteria wybrałbym GFke....młodsze auto


Riki już w sumie byłem zdecydowany na GF
ale poczytałem cały wątek, ten właśnie, opinie o GF i zapał ostygł. Palenie oleju w FSach, ktoś napisał, że jeszcze częstsze i większe niż w GE?
Dzięki, ale postoje.
Podoba mi się bardziej GE, zdecydowanie.
9,6 do setki to miało moje GE FS (albo coś podobnego).
Przejechałem się GFką i się bardzo rozczarowałem. Wyposażenie w środku super, aż nadto, ale co z tym olejem? Osiągami?
Czym to auto może mnie zainteresować? 
Podoba mi się bardziej GE, zdecydowanie.
9,6 do setki to miało moje GE FS (albo coś podobnego).
Przejechałem się GFką i się bardzo rozczarowałem. Wyposażenie w środku super, aż nadto, ale co z tym olejem? Osiągami?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

qlesh napisał(a):Palenie oleju w FSach, ktoś napisał, że jeszcze częstsze i większe niż w GE?
niby skąd opinia że częstsze? Bzdura wyssana z palca.
qlesh napisał(a):9,6 do setki to miało moje GE FS (albo coś podobnego).
coś podobnego
qlesh napisał(a):co z tym olejem?
to samo co w GE
qlesh napisał(a):Osiągami?
prawie identyczne
qlesh napisał(a):Czym to auto może mnie zainteresować?
wiekiem (bo ja na wyposażenie swojej GE nie narzekam). Chociaż w GF masz czasami klimatronik lub webasto
Grzyby napisał(a):qlesh napisał:
Palenie oleju w FSach, ktoś napisał, że jeszcze częstsze i większe niż w GE?
niby skąd opinia że częstsze? Bzdura wyssana z palca.
Raczej wyczytana na forum...
Grzyby napisał(a):qlesh napisał:
9,6 do setki to miało moje GE FS (albo coś podobnego).
coś podobnego W końcu to prawie identyczny silnik, tylko inaczej rozkłada się moment obrotowy.
GF jest chyba trochę cięższa? Tylko nie wiem ile.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

qlesh napisał(a):Raczej wyczytana na forum...
przejrzyj forum jeszcze raz – uwierz moderatorowi – dużo więcej postów o kopceniu czy braniu oleju napisali właściciele GE (co jest logiczne bo jest ich więcej na forum)
qlesh napisał(a):GF jest chyba trochę cięższa? Tylko nie wiem ile.
GE
Mazda 626 2.0i GLX
Pojemność skokowa: 1991 ccm
Moc maksymalna: 115 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Maksymalny moment obrotowy: 170 Nm przy 4000 obr./min.
Wymiary: 470x175x140 cm
Poj. bagażnika: 455 l
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 sek.
V maksymalna: 200 km/h
Poj. zbiornika paliwa: 60 l
Masa własna: 1160 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 1645 kg
Średnie zużycie paliwa: 7,9 l
GF
Mazda 626 2.0i Exclusive
Pojemność skokowa: 1991 ccm
Moc maksymalna: 116 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Maksymalny moment obrotowy: 170 Nm przy 4500 obr./min.
Wymiary: 458x171x143 cm (4d, 5d), 466x171x152 (kombi)
Poj. bagażnika: 502 l (4d, 5d), 484 l (kombi)
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 sek. (4d, 5d), 10,6 sek. (kombi)
V maksymalna: 196 km/h
Poj. zbiornika paliwa: 64 l
Masa własna: 1280 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 1710 kg
Średnie zużycie paliwa: 8,0 l
Mazda 626 2.0i Exclusive
Pojemność skokowa: 1991 ccm
Moc maksymalna: 136 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Maksymalny moment obrotowy: 178 Nm przy 4500 obr./min.
Wymiary: 458x171x143 cm (4d, 5d), 466x171x152 (kombi)
Poj. bagażnika: 502 l (4d, 5d), 484 l (kombi)
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 sek. (4d, 5d), 10,5 sek. (kombi)
V maksymalna: 206 km/h
Poj. zbiornika paliwa: 64 l
Masa własna: 1290 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 1710 kg
Średnie zużycie paliwa: 8,1 l
Osiągi praktycznie identyczne
No w sumie racja. To nie wiem skąd te wrażenie w GF, że auto mułowate.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

Wada jest to ze w modelu GF nie bylo juz KL-ki
I tutaj się mylisz
ex MSP
O O
Takie chcę. Na wschód po samochody, nie na zachód



Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6