Mazda 626 (GF / GW) – Opinie i Informacje

Mazda 626 1998–2002

Postprzez rafnej » 7 sie 2007, 12:00

dlatego wybrałem benzyne i jest ok. :D
Początkujący
 
Od: 11 lip 2007, 15:51
Posty: 12
Skąd: 25 km od Wa-wy
Auto: GF sprzedana czasna...

Postprzez Riki » 7 sie 2007, 12:20

btx napisał(a):I nikt mi nie wmówi, że cudownym rozwiązaniem na brak mocy jest czyszczenie dolotu


Po "remontach" przeprowadzonych w moim aucie zauwazylem duuuza roznice..... mniej dymi, lepiej jezdzi.. po tym silniku nie spodziewajmy sie super osiagow, ale wg mnie daje nawet spora frajde z jazdy :) jest to silnik "specjalnej troski" ale jak sie o niego odpowiednio zadba to dłuugo i bezawaryjnie przejedzie wiele tkm...

Wady:
– silnik
– ABS
– zaciski hamulców tył
– ceny części
– łączniki stabilizatorów
– głośność


ABS? zaciski? ceny części? łączniki? wszystko może się kiedys popsuć.... to nie są juz najmłodsze auta, a ceny cześci? uwazam ze sa do przyjeca.. to japoniec a nie Opel... (poza rorządem... tu przyznaje ze jest zbyt drogi)

rafnej napisał(a):dlatego wybrałem benzyne


Ja swojego DiTD nie zamieniłbym na FS-a :P turbodieslem sie lepiej jezdzi... (każdy woli co innego :) )

Pozdrawiam :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez pinky » 7 sie 2007, 12:41

Kolega btx może poprostu trafił na mocno wyeksploatowaną sztuke i z tąd te problemy. Ja tam już swoją od początku roku zrobiłem koło 12tyś km i jedyne co wymienilem to żarówka stopu mi się przepaliła ;)
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez rafnej » 7 sie 2007, 12:43

Prawdziwa frajda jazdy dieslem zaczyna się od modelu 6.
GF w DiTD jest zdecydowanie za głośna i za wolno sie nagrzewa. Przy pokonywaniu krótkich odcinków tj do 10 km w zime to zaczyna przeszkadzać, chyba że jest dogrzewanie silnika lub ogrzewanie postojowe.
Pozatym min rozrząd jest prawie 3 razy droższy niż w benzynie i dochodzą jeszcze inne niespodzianki.
A spalanie w benzynie nie jest przesadne: ja mam średnią 7.9. a klimy nie oszczędzam.
Nie mam zastrzeżeń prócz głośnych opon z tyłu. Ale to chyba sprawa bieżnika m-ki Sportiva.
Początkujący
 
Od: 11 lip 2007, 15:51
Posty: 12
Skąd: 25 km od Wa-wy
Auto: GF sprzedana czasna...

Postprzez Riki » 7 sie 2007, 14:25

rafnej napisał(a):Prawdziwa frajda jazdy dieslem zaczyna się od modelu 6


Fakt..... CiTD jest silnikiem dynamiczniejszym od DiTD (jasna sprawa, inna generacje motorku)) hmm.. jezdziles zadbanym DiTD? z poczatku tez myślalem ze to wołek, teraz zmieniłem zdanie...


rafnej napisał(a):GF w DiTD jest zdecydowanie za głośna

I ma spore wibracje.... ale to kwestia przyzwyczajenia..... :)


rafnej napisał(a):za wolno sie nagrzewa

Tu przyznaje racje..... moja druga Mazda (GD ktore ma 330tkm) nagrzewa sie troche szybciej.... ale porównując do D-4D Toyoty (Avensis I gen) silnik DiTD zdecydowanie szybciej sie nagrzeje i zapodaje ciepłe powietrze do wnetrza :) (mam porownanie bo troche jezdzilem takim Avensisem w zime)


rafnej napisał(a):dochodzą jeszcze inne niespodzianki


Podstawą jest dobre paliwo...... wtedy nie ma niespodzianek :P a jesli są (na pewno jakieś są..) to takie jak w innych GFkach.. (FP FS...)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez rafnej » 7 sie 2007, 22:29

Ja stałem przed wyborem DiTD i FS. Wybrałem to drugie właśnie przez wibracje i hałas. Cichszy był TDI VW ale droższy w kosztach ogólnych( min zawieszenie i niespodzianki)
Ale następne będzie CiTD! <jupi>
Początkujący
 
Od: 11 lip 2007, 15:51
Posty: 12
Skąd: 25 km od Wa-wy
Auto: GF sprzedana czasna...

Postprzez btx » 7 sie 2007, 23:09

Czyli większość się ze mna zgadza.
Auto mam zmulone jak cholera, 160 i nic więcej, 165 muszę buuuuujać. 80-120 na V biegu 18sec.
Amortyzator jak usłyszałem 760zł to gościa śmiechem zabiłem, tlumaczenie że tego modelu (GW) jest mało, jakoś do mnie nie przemawia. O rozrządzie nawet nie wspomnę... <glupek2>
Po sprowadzeniu auta założyłem nowe ORYGINALNE łączniki stabilizatorów i po ok 10 tyś są do wymiany...

A czy egzemplarz wyeksploatowany? raczej nie, sam wiozłem z Holandii, prywatnie, od pierwszego właściciela, z książką serwisową i rachunkami – na tym punkcie jestem przeczulny. Aktualny przebieg 175kkm.

Miałem i nissany i toyotę i w żadnym z nich nie było problemów – auta praktycznie bezobsługowe, wymiana oleju zgodnie z zaleceniem, paliwo i jazda!
A tu WIELKA KICHA.

Szkoda że dopiero po kupnie trafiłem na to forum, gdybym wcześniej poczytał, napewno bym tego badziewia nie kupił. Ale cóż człowiek uczy się całe życie.

Niestety jestem skazany narazie na nią z różnych względów i sprzedaż narazie nie wchodzi w grę. Mam tylko nadzieję, że to narazie się szybko skończy

Pozdrawiam wszystkich zadowolonych z DiTD
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2007, 16:53
Posty: 31
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi

Postprzez Riki » 8 sie 2007, 00:22

btx napisał(a):Auto mam zmulone jak cholera, 160 i nic więcej, 165 muszę buuuuujać.


165km/h? mniej wiecej tyle pojedzie moje GD ktore kiedys miało 64KM.... :]
Jest "cos nie tak" z Twoim autem skoro ma takie osiagi....

btx napisał(a):nikt mi nie wmówi, że cudownym rozwiązaniem na brak mocy jest czyszczenie dolotu


A czyściłeś u siebie ten dolot? jezdziłeś inną DiTD po takiej operacji? :)

rafnej napisał(a):Ale następne będzie CiTD!

U mnie CiTD albo... CDI :P pożyjemy zobaczymy, na razie troche za drogie są a nie chce zmieniac auta... (tym bardziej na ten sam rocznik)
btx napisał(a):Pozdrawiam wszystkich zadowolonych z DiTD


Dzięki za pozdrowienia :D ;)
Ostatnio edytowano 8 sie 2007, 00:34 przez Riki, łącznie edytowano 2 razy
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Riki » 8 sie 2007, 00:30

Prosze moda o skasowanie tego postu :) sorki...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez btx » 8 sie 2007, 08:54

Riki napisał(a):
btx napisał(a):Auto mam zmulone jak cholera, 160 i nic więcej, 165 muszę buuuuujać.


165km/h? mniej wiecej tyle pojedzie moje GD ktore kiedys miało 64KM.... :]
Jest "cos nie tak" z Twoim autem skoro ma takie osiagi....


to dlatego piszę że coś nie gra.

Riki napisał(a):
btx napisał(a):nikt mi nie wmówi, że cudownym rozwiązaniem na brak mocy jest czyszczenie dolotu


A czyściłeś u siebie ten dolot? jezdziłeś inną DiTD po takiej operacji? :)


Czyściłem kolektor, łącznie z IC i wszystkimi przewodami, praktycznie bez efektu. Kolektor był czyściutki :| Ale to prawdopodobnie przez zaślepiony EGR.
Jedyną chyba jeszcze możliwością jest jego odblokowanie, ale z tego co czytałem to tylko jeszcze zmniejszy moc :(

Inna DiTD nie jeździłem, ale osiągi podobne do Almery w Dieslu 75KM hahaha
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2007, 16:53
Posty: 31
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi

Postprzez Riki » 8 sie 2007, 17:50

btx napisał(a):Czyściłem kolektor, łącznie z IC i wszystkimi przewodami, praktycznie bez efektu.


Nieźle... :|


btx napisał(a):z tego co czytałem to tylko jeszcze zmniejszy moc


Mysle ze nie zmniejszy ;) ale i nic nie pomoze..... u siebie zaślepiłem go tylko po to zeby od nowa nie zasyfił mi sie kolektor no i troche mniej teraz dymi....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez qlesh » 8 sie 2007, 17:57

Lepiej szukać 626 GE rok 96/97 czy 626 GF rok 98/99 ?? Silniki benzynowe w najmocniejszych wersjach dla tych modeli, nadwozia hatchback. Co korzystniej kupić ze względu na koszty, awaryjność, osiągi, bezpieczeństwo, wyposażenie ?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Riki » 8 sie 2007, 18:37

qlesh zależy która generacja modelu bardziej Ci sie podoba... :) na pewno pod wzgledem wyposazenia i bezpieczenstwa lepsza jest GFka. Wada jest to ze w modelu GF nie bylo juz KL-ki :( takze tutaj 136KM musi wystarczać... (ok 9,6s do 100km/h) awaryjnośc? mysle ze GFka moze byc troche bardziej zawodna ale.... swoja GF (DiTD) mam juz rok i zero problemow, oby tak dalej bo narazie jestem z niej baardzo zadowolony...
Generalnie biorac pod uwage wszystkie kryteria wybrałbym GFke....młodsze auto :) chociaz nie powiem.... GE KL tez jest <spoko> ....cieżki wybor <lol> kiedys chcialem kupic GE ale góre wziely rocznik, DiTD i świeższa "buda" ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez qlesh » 8 sie 2007, 19:36

Riki już w sumie byłem zdecydowany na GF :| ale poczytałem cały wątek, ten właśnie, opinie o GF i zapał ostygł. Palenie oleju w FSach, ktoś napisał, że jeszcze częstsze i większe niż w GE? :| Dzięki, ale postoje.
Podoba mi się bardziej GE, zdecydowanie.
9,6 do setki to miało moje GE FS (albo coś podobnego).
Przejechałem się GFką i się bardzo rozczarowałem. Wyposażenie w środku super, aż nadto, ale co z tym olejem? Osiągami? :| Czym to auto może mnie zainteresować? :|
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Grzyby » 8 sie 2007, 19:44

qlesh napisał(a):Palenie oleju w FSach, ktoś napisał, że jeszcze częstsze i większe niż w GE?

niby skąd opinia że częstsze? Bzdura wyssana z palca.
qlesh napisał(a):9,6 do setki to miało moje GE FS (albo coś podobnego).

coś podobnego :) W końcu to prawie identyczny silnik, tylko inaczej rozkłada się moment obrotowy.

qlesh napisał(a):co z tym olejem?

to samo co w GE

qlesh napisał(a):Osiągami?

prawie identyczne

qlesh napisał(a):Czym to auto może mnie zainteresować?

wiekiem (bo ja na wyposażenie swojej GE nie narzekam). Chociaż w GF masz czasami klimatronik lub webasto
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez qlesh » 8 sie 2007, 19:47

Grzyby napisał(a):qlesh napisał:
Palenie oleju w FSach, ktoś napisał, że jeszcze częstsze i większe niż w GE?

niby skąd opinia że częstsze? Bzdura wyssana z palca.

Raczej wyczytana na forum...
Grzyby napisał(a):qlesh napisał:
9,6 do setki to miało moje GE FS (albo coś podobnego).

coś podobnego W końcu to prawie identyczny silnik, tylko inaczej rozkłada się moment obrotowy.

GF jest chyba trochę cięższa? Tylko nie wiem ile.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Grzyby » 8 sie 2007, 19:54

qlesh napisał(a):Raczej wyczytana na forum...

przejrzyj forum jeszcze raz – uwierz moderatorowi – dużo więcej postów o kopceniu czy braniu oleju napisali właściciele GE (co jest logiczne bo jest ich więcej na forum)


qlesh napisał(a):GF jest chyba trochę cięższa? Tylko nie wiem ile.


GE
Mazda 626 2.0i GLX
Pojemność skokowa: 1991 ccm
Moc maksymalna: 115 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Maksymalny moment obrotowy: 170 Nm przy 4000 obr./min.
Wymiary: 470x175x140 cm
Poj. bagażnika: 455 l
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 sek.
V maksymalna: 200 km/h
Poj. zbiornika paliwa: 60 l
Masa własna: 1160 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 1645 kg
Średnie zużycie paliwa: 7,9 l

GF
Mazda 626 2.0i Exclusive
Pojemność skokowa: 1991 ccm
Moc maksymalna: 116 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Maksymalny moment obrotowy: 170 Nm przy 4500 obr./min.
Wymiary: 458x171x143 cm (4d, 5d), 466x171x152 (kombi)
Poj. bagażnika: 502 l (4d, 5d), 484 l (kombi)
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 sek. (4d, 5d), 10,6 sek. (kombi)
V maksymalna: 196 km/h
Poj. zbiornika paliwa: 64 l
Masa własna: 1280 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 1710 kg
Średnie zużycie paliwa: 8,0 l

Mazda 626 2.0i Exclusive
Pojemność skokowa: 1991 ccm
Moc maksymalna: 136 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Maksymalny moment obrotowy: 178 Nm przy 4500 obr./min.
Wymiary: 458x171x143 cm (4d, 5d), 466x171x152 (kombi)
Poj. bagażnika: 502 l (4d, 5d), 484 l (kombi)
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 sek. (4d, 5d), 10,5 sek. (kombi)
V maksymalna: 206 km/h
Poj. zbiornika paliwa: 64 l
Masa własna: 1290 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 1710 kg
Średnie zużycie paliwa: 8,1 l

Osiągi praktycznie identyczne
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez qlesh » 8 sie 2007, 20:18

No w sumie racja. To nie wiem skąd te wrażenie w GF, że auto mułowate.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez pinky » 8 sie 2007, 20:47

Wada jest to ze w modelu GF nie bylo juz KL-ki


I tutaj się mylisz ;) Była wersja Mazda Capella Wagon V-XR i miała nie dość że Kl-ZE to jeszcze 4WD ;) Kod modelu GW5R
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez qlesh » 8 sie 2007, 21:27

O O !! Takie chcę. Na wschód po samochody, nie na zachód
hahaha
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6