Sprawdzanie poziomu oleju

Postprzez Xionc » 2 sie 2007, 20:06

Na początek kartka z instrukcji od Xedosa

Obrazek

A teraz o co chodzi, w tak błahym temacie. Zawsze mi wszyscy mówili, że poziom oleju sprawdza się na zimnym silniku. No właśnie... przeglądałem książeczkę od Xeda, ja prawie nie znam niemieckiego, ale z tego co przekopałem słownik, to instrukcja jasno mówi aby:
1. Zaparkować na równej powierzchni
2. Rozgrzać silnik do normalnej temperatury pracy (!)
3. Wyłączyć i odczekać pięć minut (!), aby olej spłynął do miski olejowej
4... to już każdy wie :) sprawdzać

Może się mylę, może ktoś zna niemiecki i mnie oświeci. To jak to jest?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez jacobs » 2 sie 2007, 20:18

Xionc napisał(a):3. Wyłączyć i odczekać pięć minut (!), aby olej spłynął do miski olejowej

W PL instrukcji od 626 też tak jest napisane.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Xionc » 2 sie 2007, 20:21

jacobs napisał(a):W PL instrukcji od 626 też tak jest napisane.


no to czemu każdy trąbi, żeby na zimnym sprawdzać?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez brii » 2 sie 2007, 20:52

Xionc napisał(a):no to czemu każdy trąbi, żeby na zimnym sprawdzać?

Bo pokaże więcej niż na ciepłym i człowiek nie dostaje takiego doła ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez ram » 2 sie 2007, 21:07

Xionc napisał(a):
jacobs napisał(a):W PL instrukcji od 626 też tak jest napisane.


no to czemu każdy trąbi, żeby na zimnym sprawdzać?

Kto tak trąbi? Pomiar na nagrzanym silniku, kilka miniut po wyłączeniu jest najbardziej miarodajny – pokazuje ile jest oleju na pracującym silniku. Można też spawdzać na zimnym, byle zawsze w takim stanie – pokaże to ewentualne ubytki.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez Grzyby » 2 sie 2007, 21:16

Xionc napisał(a):no to czemu każdy trąbi, żeby na zimnym sprawdzać?

pierwsze słyszę
zmień otoczenie Xionc, bo zaczynasz słyszeć "głosy" <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez ravo » 2 sie 2007, 21:19

jacobs napisał(a):W PL instrukcji od 626 też tak jest napisane.

nawet w instrukcji fiata jest identyko hehe
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Sokool » 2 sie 2007, 21:32

Grzyby napisał(a):pierwsze słyszę

Ja tam kiedyś coś widziałem że ludzi pisali żeby na zimnym sprawdzać (najlepiej po całej nocy stania jak już ścieknie)
nawet w instrukcji fiata jest identyko hehe

Phi :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Jaksa » 2 sie 2007, 22:33

Całe zycie sprawdzam olej na zimnym motorze ( po nocy ) i zawsze pokazuje full , szostka przejechałem 5 tysi i tez jest full.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Xionc » 3 sie 2007, 09:06

Jaksa napisał(a):Całe zycie sprawdzam olej na zimnym motorze ( po nocy ) i zawsze pokazuje full


Kurna, to może jak ja będę sprawdzał po nocy, to też mi przestanie olej wcinać :D
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Artiks » 3 sie 2007, 09:41

Całe życie mnie uczyli że poziom oleju sprawdzać na zimnym motorze, najlepiej rano na dobrym poziomie. Czytałem instrukcję 323F pobraną od Gofneta, gdzie jest napisane , że poziom oleju sprawdzać na ciepłym motorze, na odpowiednim poziomie po ok. 5-minutowej przerwie, kiedy cały olej ścieknie.
ram napisał(a): Pomiar na nagrzanym silniku, kilka miniut po wyłączeniu jest najbardziej miarodajny – pokazuje ile jest oleju na pracującym silniku.
też tak uważam,ale jak przedstawiam fakty moim znajomym to traktują mnie jak heretyka <lol> Teraz fakty... ja mam na zimnym trochę ponad Full, na ciepłym jest Full albo poniżej odciągnąć to do 0.8 czy zostawić jak jest ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Jaksa » 3 sie 2007, 09:48

ArtX napisał(a):odciągnąć to do 0.8 czy zostawić jak jest
Zostaw -nie panikuj
:P
Xionc napisał(a):Kurna, to może jak ja będę sprawdzał po nocy, to też mi przestanie olej wcinać
Wszystkie chwyty dozwolone :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Grzyby » 3 sie 2007, 10:14

Jaksa napisał(a):Xionc napisał:
Kurna, to może jak ja będę sprawdzał po nocy, to też mi przestanie olej wcinać
Wszystkie chwyty dozwolone

na pewno mu się nie uuuuuuda <diabełek>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Jaksa » 3 sie 2007, 11:02

Grzyby napisał(a):na pewno mu się nie uuuuuuda
Bez wymiany silnika pewnie nie :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Xionc » 3 sie 2007, 11:16

Jaksa napisał(a):Bez wymiany silnika pewnie nie usmiech


No, no... nie krakać mi tutaj, ja mam zdrowiutki silniczek, 133HP :)
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Jaksa » 3 sie 2007, 11:19

Xionc napisał(a):nie krakać mi tutaj, ja mam zdrowiutki silniczek
.....kazdą vałke to czeka :]
Ostatnio edytowano 3 sie 2007, 15:23 przez Jaksa, łącznie edytowano 1 raz
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Grzyby » 3 sie 2007, 13:11

Xionc napisał(a):ja mam zdrowiutki silniczek

a ktoś mówi że jest inaczej?
Po prostu ma chronicznego kaca i spore pragnienie :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Xionc » 3 sie 2007, 14:00

Wszystkie Vki to na kacu jeżdżą :P
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez michi » 4 sie 2007, 00:54

To jak już jesteście takie spece to powiedzcie mi jak odczytywać stan oleju :P Sprawa niby błacha a ja obojętnie czy sprawdzam na zimnym czy na ciepłym z jednej strony bagnetu mam np. prawie full a z drugiej strony połowę. I już głupieje, jak mam odczytywać? :| Średnią wyciągnąć czy co?? <lol>
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez Grzyby » 4 sie 2007, 10:26

michi napisał(a):Średnią wyciągnąć czy co??

jak wsuniesz bagnet to go przekręć o 180 stopni i wyjmij :P
Jaki wynik? :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki