Powiększanie otworu centralnego felgi.

Postprzez Gość » 25 lip 2007, 17:54

Witam,
dostałem stalowe felgi, których otwór centralny ma 64mm, a moja Madzia wymaga 67,1mm więc felga nie wchodzi na piastę. Stan felg jak nowe, rozstaw śrub i offset pasują więc pomyślałem, by je oddać do fachowca do przetoczenia otworu na większy. Ale zanim to zrobię proszę o poradę, czy taka operacja jest dopuszczalna, bo mam obawy, czy to osłabi felgi. Otwór oryginalnie posiada kołnierz, po powiększeniu otworu kołnierz zniknie.
Jaką drogą przenoszony jest ciężar pojazdu z piasty na koła przez otwór centralny, czy przez szpilki/śruby?
Pozdrawiam
Marek
Gość
 

Postprzez ravo » 25 lip 2007, 19:22

Mareczek napisał(a):kołnierz zniknie.

i to jest jeden z powodow oslabienia felgi :) mowisz ze sa jak nowe wiec sprzedaj je na allegro a za ta kase kup jakies uzywki do mazdy i po problemie, przeciez za powiekszenie tez bys zaplacil( jesli to nie po znajomosci )
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Gość » 25 lip 2007, 22:33

Dziękuję za odpowiedź, powiększenie dałoby się zrobić za free u kumpla, ale jeśli to ma wnieść rzeczywiste ryzyko (4 koła i każe mogłoby strzelić) to porażka. Miałem nadzieję, że główne znaczenie mają szpilki/śruby, ale z drugiej strony otwór centralny po coś jest.
Gość
 

Postprzez sołtys » 26 lip 2007, 05:59

W feldze stalowej nie wolno takich rzeczy robić, w aluminiowej prędzej dużo większe naddatki materiałowe które w wielu przypadkach po obróbce pozostawiają bezpieczny margines
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez panstasio » 26 lip 2007, 09:05

ja u siebei w poprzedniej gadzienie miałem otwór centrujący większy niż piasta....
nic nie biło nic nie drgało... wszystko trzymały szpilki
coś ciekawego?? tylko co??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2003, 10:07
Posty: 411
Skąd: Legionowo
Auto: myszowate 626-twsknie;MX6 ;)

Postprzez Wodzu » 31 lip 2007, 23:08

panstasio napisał(a):ja u siebei w poprzedniej gadzienie miałem otwór centrujący większy niż piasta....
nic nie biło nic nie drgało... wszystko trzymały szpilki

<glupek2> dobrze że juz tak nie masz ja bym nie wsiadl do takiego auta :/ no ale to moja opinia
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez alf28 » 1 sie 2007, 10:40

Wodzu napisał(a):
panstasio napisał(a):ja u siebei w poprzedniej gadzienie miałem otwór centrujący większy niż piasta....
nic nie biło nic nie drgało... wszystko trzymały szpilki

<glupek2> dobrze że juz tak nie masz ja bym nie wsiadl do takiego auta :/ no ale to moja opinia
są autka w których felga jest trzymana tylko przez szpilki :P
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Wodzu » 1 sie 2007, 21:40

alf28 napisał(a):są autka w których felga jest trzymana tylko przez szpilki

twarde sztuki ;)
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Dudson » 6 sie 2007, 09:38

hym ja już dwie zimy przejeździłem na felgach stalowych w których otwór centralny był przetoczony, i obecnie nie posiada kołnierza, jak narazie nie zaobserwowałem jakiś niepokojących efektów powiększenia tych otworów
Ale tak jak przeczytałem opinię innych na ten temat to się zastanawiam co się moze stać gdy będę tak jeździł dalej?? Konkretnie, może się uszkodzic piasta, czy felga moze pęknąć????
<<<<Nie ma ludzi niezastąpionych... ... ale są niezastąpione samochody!!:)>>>>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 12:50
Posty: 945
Skąd: Izbica/Krasnystaw
Auto: 323F BA KF ;)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki